Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Čtyři roky jsem navštěvoval střední školu technického zaměření a vždy jsem se smál lidem, co chodily na gymnázium a místo skutečného učení si dělali nějaké prezentace nebo seminární práce. Nechápal jsem, k čemu jim to bude a myslel si o tom své.
Ovšem pak jsem shlédl rozhovory pořádané na ČVUT (fuj) s řediteli českých poboček Siemensu a IBM a oba dva se shodli v jedné věci: "Absolventům vysokých škol sice chybí některé znalosti, ale to není velký problém, to je dokážeme doučit. Mnohem větší problém je, že jim chybí naprosté základy lidské komunikace. Nedokáží pochopit psaný text česky, natožpak anglicky. Nedokáží svůj problém řešit s kolegy. Týmová spolupráce jim už neříká vůbec nic" (přibližná citace). A pak mi došlo, že ty blbé prezentace a seminárky asi nějaký smysl mají.
A pokud náhodou navštěvujete VUT (fitkařů (fuj) je tu celkem dost), mohli by vás zajímat bezplatné kurzy pořádané Institutem celoživotního vzdělávání. Sám jsem sice ještě žádný kurz nenavštívil, ale brzy se na nějaký z nich chystám. Snad pomůže vylepšit mé chabé "měkké zkušenosti".
A jak jste na to vy? Co si myslíte o svých soft-skills a jejich potřebnosti pro svůj pracovní život?
Tiskni
Sdílej:
Nicméně nikde není psáno, že to člověk musí umět když hledá zaměstnání.Na druhou stranu je na to kladen velký důraz a lidi co tyto schopnosti postrádají, se dostávají k pořádné práci spíše výjimečně.
Nedokáží pochopit psaný text česky, natožpak anglicky
Tomuhle se teď taky říká softskill?
Moje zkušenost je spíš taková, že ta strana mince, která lidem schází k pochopení psaného textu, není ani náhodou ta „soft“, ale spíš ta hard. Důsledek toho, že ze školství vymizela teoretická složka výuky jazyka a to jak u jazyka rodného, tak u jazyků cizích, a také toho, že je menší důraz na výuku matematiky, kde se zase student učil pracovat vlastně s dalším jazykem.
... (mimochodem, nevim jak jste prisel na to, ze to je slysitelne?), a teprve az pri cteni te vety (pote, co se objevi pismena na obrazovce) se zarazim a detekuji chybu.Takto. Když píšu, tak si to v duchu diktuji, než to vyklepu na klávesnici.
Tohle se u nás bohužel jako předmět téměř neučí (a pokud ano, většinou až na VŠ), přitom na západě to mají i děti pomalu už ve školce.ja bych to zase tak neprecenoval... mel jsem tu cest videt nektere vysledky zapadniho (americkeho) skolstvi... napr. na jednom kurzu (pro studenty studujici uz MSc nebo PhD) rodili americane nebyli schopni pochopit pojem ,,mnozina'' (sic!) ...ale za to o tom byli schopni naprosto vasnive diskutovat a hadat se do posledniho dechu... takze se treba pul hodiny diskutovalo o tom, jak muze byt prazdna mnozina podmnozinou mnoziny, kdyz v te mnozine, prece zadna prazdna mnozina neni.
Autoři dokonce uvádějí i děsivé poměry uživatelů (u BFU až 5 z 6!)5 ze 720 není zas tak děsivý poměr
...vždy jsem se smál lidem, co chodily na gymnázium...
no je videt ze tys tam nechodil :)
PS: a co priklady s dvojcifernymi scitanci?
Stručně: "náš" fyzikář Vlček tvrdil, že fyzik se šmrncem ekonomiky je cennější, než čistej ekonom.
Složitost světa je taková, že spolupracovat se musí. K té spolupráci patří i umění přesvědčit.
Gymplák jsem. Z humanitní třídy jsem se dostal k IT, tak snad na pomezí dvou světů
Proc by nekdo, kdo ma hluboke znalosti by mel byt povazovan za neuspesneho?Existuje (a vždy existovala) spousta neúspěšných lidí s hlubokými znalostmi. To by tak být asi nemělo, ale co s tím naděláme?
Edison a Tesla, kdo z nich byl více úspěšný? Kdo více neúspěšný? Oba dali světu dost. Jak moc kdo vsadí, tak i tolik může ztratit. (Na další debatu této filozofické roviny asi nebudu reagovat.)
Zkratka, pointa je (s kterou vlastne souhlasite), ze presvedcovacimi dovednostmi rozum nezamaskujete. Z teto pozice take kritizuji tento blogpost.Další důležitá věc: není nutné hledat uměle důvody k hádce. Například v tomto případě, vymýšlet si něco o maskování neznalosti a neschopnosti - nic takového totiž v blogpostu nebylo. Je lepší hledat v čem se lidé shodují a to rozšiřovat, než hledat rozdíly a ty pak prohlubovat. Opět, nic zas tak jednoduchého. Naštěstí, v IT se toho hodně toleruje (zatím). V mnoha jiných oborech lidské činnosti se lidí našeho typu snaží vší silou zbavit - a bylo tomu tak desítky i stovky let předtím, než někdo přišel s buzzwordem "soft-skills".
Zajímavé je, jak je spousta lidí ochotna se pohádat do krve že to není možné, že každý termín má svůj jasný význam.
Na začátku každého projektu je prospěšné ujasnit si pojmy, z čeho se vychází a v jakých mezích se daný projekt řeší. Kdo to neudělá, ať si fňuká
Mezi soft-skills se například počítá schopnost uvědomit si, že když někdo nerozumí tomu co já tak třeba rozumí něčemu jinému (a tomu zase nerozumím já). Chápu, je to těžko stravitelné.
Celek musí řešit nějaké věci vcelku. Má na to lidi, každý má nějakou odpovědnost a tedy i odbornost. Co by na tom bylo těžko stravitelného?
V kontextu debaty je podstatné, aby obě strany směřovaly dlouhodobě k celkovému prospěchu. Aby se dokázaly domluvit, abu "kopaly za jeden mančaft". To je celkem jednoduše řešeno, že? I když to není jednoduché realizovat, co, jaké krátkodobé řešení ten dlouhodobý přínos přinese.
Pak to nemusi byt nutne moje chyba, ze mu problem nedovedu vysvetlit, ale jeho chyba, ze se plete do rozhodovani o vecech, kterym nerozumi.On rozhoduje o věcech kterým rozumí, např. peníze nebo čas zaměstnanců. Ale rozhoduje na základě podnětů, kterým nerozumí (nebo ne tak dobře jak vy). To je normální. Vy zase nerozumíte jeho věcem a/nebo na to nemáte koule/žaludek. Každej umí něco a když někdo neumí to vaše tak není nutně blbec.
To mi připomíná zkušenost kolegy ... měl při přijímacím pohovoru na počítači v manažeru (snad volkov) najít nějaký adresář ... který tam byl hned vidět. Tedy kdokoliv by to chtěl okecávat, tak ... tápání by prostě neokecal.
Naopak při pozorování okolí vidím jako úspěšnou komunikační strategii prostě každého poslat do prdele.Jenze to je velky problem, pokud mate na starost(=plnou zodpovednost) nejaky projekt a pro jeho splneni potrebujete vysledky nejake prace od jineho tymu. To, ze nakonec nestihnete termin a "omluva" je, ze oni nam to nedodali proste dlouhodobe nefunguje. Vasim ukolem v ramci rizeni projektu je se i domluvit...
Jj, jak "to prodat".
Jinak, ja chapu softskills v tom spatnem vyznamu jako neco, s cim napriklad uspejete u pohovoru, ktere delaji HR lidi, kteri problematice ne uplne rozumiTo jsou spíš vlezdozadku skills.
Jinak, ja chapu softskills v tom spatnem vyznamu jako neco, s cim napriklad uspejete u pohovoru, ktere delaji HR lidi, kteri problematice ne uplne rozumi. Takove lidi lze pomerne snadno detekovat. Je na to jednoduchy test - slovo "C mrizka". Lidi, kteri veci nerozumi a neumi pouzivat mozek, maji pocit, ze nevim, o cem je rec. Na druhou stranu, lide, kteri mozek pouzivaji, chapou, ze na pojmenovani veci nezalezi.No, nevím zda je to nejlepší příklad, ale chápu o co jde. Za tohoto předpokladu samozřejmě zcela souhlasím a další diskuse nemá moc smysl.