Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Přes Miguelův blog jsem se dozvěděl o jednom zajímavém projektu - Second Life [wiki]. Nehraju počítačové hry, ale občas se rád dívám, jak je hrají jiní. Zají má mě ten vývoj, technologická a psychologická stránka věci.
Docela mě dostala tato prezentace prostředí Second Life (má to skoro hodinu, ale přesto doporučuju). Slyšel jsem o šílenství různých onlajnovek i o tom, jak se některým zhroutil (virtuální) život, když přišli o svého vypiplaného avatara.
Second Life je zajímavý tím, že neposkytuje nějaký herní fantasy svět vytvořený designéry. V podstatě poskytuje jenom fyzikální simulaci (btw, poháněná Havokem) a měnový systém, nic víc. No a v tomto prostředí můžete vytvářet objekty, které fungují dle fyzikálních zákonů. Je tam nástroj na modelování objektů a skriptovací jazyk pro jejich oživování. Objekty můžete vytvářet, nakupovat, prodávat...
Kdo může ztrácet čast takovou pitomostí, jako třeba si postavit virtuální raketu nebo pušku? Spousta lidí. Ono se tam odehrává taková evoluce. Na začátku modelujete kladivo, ale můžete postavit taky diskotéku a zvát avatary k tanci a poslechu nějaké té tucárny. Tamější virtuální mikroplatby jsou konvertibilní, takže můžete vydělávat skutečné doláče.
Pár dat, které jsem zachytil z prezentace:
Zaujalo mě i pár dalších detailů. Třeba že tak jako Alan Greenspan udržují stabilitu měny. Politicky je zatím v SL vládne anarchie, ale s tím, jak se svět stává rozsáhlejším a vyspělejším, začínají se tvořit mocenské struktury. Nebo že kromě Států mají hodně klientů ve Spojeném království, protože je tam špatné počasí a dobré připojení. Oni totiž Second Life nepovažují za hru, říkají, že je to spíš takové rozšíření normálního života. No, ale takový karetní mariáš taky soutěží s reálným počasím, že ano
Tiskni
Sdílej: