abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 503 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    vencour avatar 7.8.2006 13:21 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga

    Ach jo, autore, moc schopně Tvá poznámka nevypadá. Nechceš to rozvést? Ať to neni jen plácnutí? Jo, ten povzdech Lukačoviče mi připomíná logiku dialogu už snad dávno minulou, tedy je to tragédie. To abych se na ten jeho blog někdy taky podíval sám ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    alblaho avatar 7.8.2006 14:24 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Rozvést? Ne, to bylo jen takové ublognutí. Prostě z globálního pohledu budou vždy zaostávat. Z řady celkem zjevných důvodů.
    vencour avatar 7.8.2006 14:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga

    V našem "kapřím" rybníku je pořád štikou, ne? Kde neni (až taková) poptávka, nebude nabídka.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    alblaho avatar 7.8.2006 14:41 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Jop. Ale proč se neporozhlédnout po lepším rybníku. Když internet cestování mezi rybníky zkrátil na
    $ ping google.com
    
    Pinging google.com [72.14.207.99] with 32 bytes of data:
    
    Reply from 72.14.207.99: bytes=32 time=138ms TTL=234
    Reply from 72.14.207.99: bytes=32 time=143ms TTL=234
    Reply from 72.14.207.99: bytes=32 time=150ms TTL=234
    Reply from 72.14.207.99: bytes=32 time=163ms TTL=235
    David Watzke avatar 7.8.2006 16:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Na
    $ ping mail.klenot.cz
    PING mail.klenot.cz (87.236.199.95) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from mail.klenot.cz (87.236.199.95): icmp_seq=1 ttl=60 time=21.8 ms
    64 bytes from mail.klenot.cz (87.236.199.95): icmp_seq=2 ttl=60 time=17.2 ms
    64 bytes from mail.klenot.cz (87.236.199.95): icmp_seq=3 ttl=60 time=24.3 ms
    64 bytes from mail.klenot.cz (87.236.199.95): icmp_seq=4 ttl=60 time=20.9 ms
    :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.8.2006 16:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    PING www.l.google.com (66.249.91.147) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 66.249.91.147: icmp_seq=1 ttl=242 time=63.0 ms
    64 bytes from 66.249.91.147: icmp_seq=2 ttl=242 time=31.5 ms
    64 bytes from 66.249.91.147: icmp_seq=3 ttl=242 time=43.9 ms
    64 bytes from 66.249.91.147: icmp_seq=4 ttl=242 time=41.6 ms
    64 bytes from 66.249.91.147: icmp_seq=5 ttl=242 time=42.9 ms
    64 bytes from 66.249.91.147: icmp_seq=6 ttl=242 time=53.7 ms
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 7.8.2006 18:27 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    lenochod:~ jik$ ping www.google.com
    PING www.l.google.com (66.249.85.99): 56 data bytes
    64 bytes from 66.249.85.99: icmp_seq=0 ttl=248 time=6.806 ms
    64 bytes from 66.249.85.99: icmp_seq=1 ttl=248 time=6.686 ms
    64 bytes from 66.249.85.99: icmp_seq=2 ttl=248 time=6.814 ms
    64 bytes from 66.249.85.99: icmp_seq=3 ttl=248 time=6.790 ms
    64 bytes from 66.249.85.99: icmp_seq=4 ttl=248 time=7.249 ms
    64 bytes from 66.249.85.99: icmp_seq=5 ttl=248 time=6.749 ms
    64 bytes from 66.249.85.99: icmp_seq=6 ttl=248 time=6.694 ms
    64 bytes from 66.249.85.99: icmp_seq=7 ttl=248 time=6.760 ms
    ^C
    --- www.l.google.com ping statistics ---
    8 packets transmitted, 8 packets received, 0% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 6.686/6.819/7.249/0.169 ms
    
    stativ avatar 7.8.2006 19:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Mezi ping google.com a ping www.google.com je ale velkej rozdil:
    [lukas@red_dragon ~]$ ping google.com
    PING google.com (64.233.187.99) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 64.233.187.99: icmp_seq=1 ttl=236 time=123 ms
    64 bytes from 64.233.187.99: icmp_seq=2 ttl=236 time=123 ms
    64 bytes from 64.233.187.99: icmp_seq=3 ttl=236 time=123 ms
    64 bytes from 64.233.187.99: icmp_seq=4 ttl=235 time=120 ms
    64 bytes from 64.233.187.99: icmp_seq=5 ttl=236 time=133 ms
    64 bytes from 64.233.187.99: icmp_seq=6 ttl=236 time=124 ms
    
    --- google.com ping statistics ---
    7 packets transmitted, 7 received, 0% packet loss, time 5995ms
    rtt min/avg/max/mdev = 120.843/124.906/133.505/3.739 m

    [lukas@red_dragon ~]$ ping www.google.com
    PING www.l.google.com (72.14.221.104) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 72.14.221.104: icmp_seq=1 ttl=246 time=22.2 ms
    64 bytes from 72.14.221.104: icmp_seq=2 ttl=246 time=20.9 ms
    64 bytes from 72.14.221.104: icmp_seq=3 ttl=246 time=22.3 ms
    64 bytes from 72.14.221.104: icmp_seq=4 ttl=246 time=23.1 ms
    64 bytes from 72.14.221.104: icmp_seq=5 ttl=246 time=47.5 ms
    64 bytes from 72.14.221.104: icmp_seq=6 ttl=246 time=23.4 ms
    
    --- www.l.google.com ping statistics ---
    6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 4999ms
    rtt min/avg/max/mdev = 20.909/26.612/47.531/9.390 ms
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    NbS avatar 7.8.2006 18:42 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    [martin@localhost ~]$ ping -c3 127.0.0.1
    PING 127.0.0.1 (127.0.0.1) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 127.0.0.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.038 ms
    64 bytes from 127.0.0.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.040 ms
    64 bytes from 127.0.0.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.041 ms
    
    a proc to neobratit v neco jineho ze ? :)
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    Josef Kufner avatar 8.8.2006 19:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Mnoo, až tak moc se to nezkrátilo :-D
    PING www.l.google.com (66.102.9.104) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 66.102.9.104: icmp_seq=1 ttl=239 time=11973 ms
    64 bytes from 66.102.9.104: icmp_seq=2 ttl=239 time=11550 ms
    64 bytes from 66.102.9.104: icmp_seq=3 ttl=239 time=11621 ms
    64 bytes from 66.102.9.104: icmp_seq=4 ttl=239 time=11715 ms
    64 bytes from 66.102.9.104: icmp_seq=5 ttl=239 time=12120 ms
    
    --- www.l.google.com ping statistics ---
    5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 3999ms
    rtt min/avg/max/mdev = 11550.491/11796.163/12120.522/216.298 ms, pipe 5
    
    
    PING www.seznam.cz (194.228.32.3) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from www.seznam.cz (194.228.32.3): icmp_seq=1 ttl=57 time=13541 ms
    64 bytes from www.seznam.cz (194.228.32.3): icmp_seq=2 ttl=57 time=13106 ms
    64 bytes from www.seznam.cz (194.228.32.3): icmp_seq=3 ttl=57 time=13202 ms
    64 bytes from www.seznam.cz (194.228.32.3): icmp_seq=4 ttl=57 time=13569 ms
    64 bytes from www.seznam.cz (194.228.32.3): icmp_seq=5 ttl=57 time=12929 ms
    
    --- www.seznam.cz ping statistics ---
    5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 3999ms
    rtt min/avg/max/mdev = 12929.086/13269.951/13569.670/249.550 ms, pipe 5
    
    A koukám, že google je na tom o kus líp ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 8.8.2006 20:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Také sem něco přihodím:
    PING www.seznam.cz (194.228.32.3) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 194.228.32.3: icmp_seq=0 ttl=58 time=1.17 ms
    64 bytes from 194.228.32.3: icmp_seq=1 ttl=58 time=1.24 ms
    64 bytes from 194.228.32.3: icmp_seq=2 ttl=58 time=1.01 ms
    64 bytes from 194.228.32.3: icmp_seq=3 ttl=58 time=1.17 ms
    
    PING www.l.google.com (66.249.93.104) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=0 ttl=244 time=26.1 ms
    64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=1 ttl=244 time=26.3 ms
    64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=2 ttl=244 time=26.5 ms
    64 bytes from 66.249.93.104: icmp_seq=3 ttl=244 time=25.7 ms
    
    PING www.l.google.com (66.249.93.99) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=0 ttl=244 time=21.2 ms
    64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=1 ttl=244 time=20.9 ms
    64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=2 ttl=244 time=21.5 ms
    64 bytes from 66.249.93.99: icmp_seq=3 ttl=244 time=21.9 ms
    
    PING google.com (64.233.167.99) 56(84) bytes of data.
    64 bytes from 64.233.167.99: icmp_seq=0 ttl=242 time=125 ms
    64 bytes from 64.233.167.99: icmp_seq=1 ttl=242 time=124 ms
    64 bytes from 64.233.167.99: icmp_seq=2 ttl=242 time=123 ms
    64 bytes from 64.233.167.99: icmp_seq=3 ttl=241 time=124 ms
    
    :-D

    (Zejména doporučuji všimnout si rozdílu mezi IP adresami odkazovanými stejnou jmennou adresou.)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 8.8.2006 20:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Ono je to totiž tím, že i když jsou obě adresy ve stejné síti, na každou adresu to směruje jinudy (v jednom případě navíc o 2 hopy delší trasou). Má to ale strýček Google divnou čelátku ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.8.2006 13:28 KroliN | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Neco mi rika, ze to co pises vypada o tve zaujatosti nebo neinformovanosti?ted nevim :-) ja seznam taky nepouzivam ale pouziva ho tolik lidi zvlast z cr ze jim verim..(o to vic kdyz se podivam na centrum,ten proste nenavidim mail stoji za nic) Uprimne si myslim ze delaji pokroky..srovnani s googlem a yahoo by bylo nesmyslne
    7.8.2006 14:00 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Musím nesouhlasit. Email na seznamu sice již dlouho nepoužívám i když tam jednu adresu mám. Ale myslím si, že z českých freemailů je jeden z nejlepších. Těžko můžete srovnávat Gmail. Ale z praxe musím říct, že třeba kvalita služeb email.cz od doby co je to pod opatrováním seznamu se o 100% zvýšila. A asi není nic lehkého udržovat takto velký freemail.
    alblaho avatar 7.8.2006 14:23 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Zlepšila, to je dost dobře možné. Vždyť Seznam je v Čechách špičková firma. Ale vždycky bude z principu dost zaostávat za globální špičkou.
    7.8.2006 14:20 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Mam mejla na seznamu tak 10 let a nic se mi z nej neztrtilo.Za tu dobu sem si omylem sam smazal mnohen vic veci nez by my seznam mohl kdy smazat.

    Nelibi nepouzivej, nepomlouvej

    V podstatě nic nevím
    7.8.2006 16:25 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Používal jsem pár let mail na seznamu, když začal být v modě gmail založil jsem si tam taky účet a vše ze seznamu jsem směřoval tam. Asi po půl roce jsem se opět vrátil k seznamu, protože mi prostě vyhovuje víc, spam mi hází do spamu a narozdíl od gmailu mi nedělá bordel (to jejich slavný řazení mailu "jako" diskuze) v M2, do kterýho si zprávy stahuju. Možná to jde ted nějak nastavit, ale už gmail nemam a nechci. Freemail používam, jen jako adresu a maily tam nenechávam.
    hmm
    alblaho avatar 7.8.2006 17:41 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Ale já neříkám, že to rozhraní je vyloženě špatné. Pokud se vám to líbí víc než Gmail, prosím, je to věc názoru.

    Ale prostě způsob, jakým ta firma funguje (firemní procesy, jak se starají o data...). Je na dost jiné úrovni.
    7.8.2006 17:52 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    hmmm to je možný, ale nebyl jsem ani v seznamu ani v google.
    hmm
    Heron avatar 7.8.2006 17:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Seznam je prostě otloukánek. Nevím, jestli za to může čeká závist, nebo něco jiného. Místo aby byl člověk rád, že má zadarmo dobré služby, tak nadává. Zajímalo by mě, jestli se autorovi postu na seznamu něco ztratilo -- a pokud to bylo tak důležité, tak proč to neměl zálohované, nebo umístěné na placeném serveru.
    Dalibor Smolík avatar 7.8.2006 17:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Naprosto souhlasím.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.8.2006 18:28 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Ja pouzivam 3 (slovom TRI) maily. Jeden na GMail, druhy na HotMail a treti mam plateny na serveri ISP. Nemam ani s jednym problem, pretoze je to rokmi preskusana a vyselektovana sluzba. Nijakemu post.sk, azet.sk, pobox.sk a podobne by som svoje dolezite maily nezveril. Jedine, co ma trosku stve, ze z hotmail konta sa neda posta stiahnut cez POP3. No nic, nemozem mat vsetko.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    JiK avatar 7.8.2006 18:29 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Je to závist, jen jednu věc Češi neodpouští a tou je úspěch.
    8.8.2006 17:42 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    zacinate znit jako ross hedvicek ... bacha na to ;-)
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    9.8.2006 07:59 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    A Vy také neodpouštíte úspěch? Nebo už se považujete za Čecha pouze jménem? Nebo co tedy Vás opravňuje házet nás všechny do jednoho pytle?

    Chápu Vás, někdy je těžké odolat siláckým obecným soudům (zvlášť když se jedná o zopakování zaběhlého klišé), ale možná byste to mohl zkusit. Jistě to leckdo z Vašeho okolí ocení.
    Godot používá GNU/Hurd.
    JiK avatar 9.8.2006 10:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Diky, popremyslim o tom. (A ano, vsimam si, ze obcas take 'trochu' zavidim uspesnejsim kolegum)
    Jindřich Pozlovský avatar 7.8.2006 18:39 Jindřich Pozlovský | skóre: 11 | blog: Odlišně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Už jenom samotný fakt, že autor srovnává Seznam s Googlem a nikoliv s Centrem nebo Atlasem myslím nazačuje, že je na tom Seznam vlastně celkem dobře :)
    7.8.2006 20:00 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    To je pravda.

    Ostatne se casto pise o tom, ze Google nevstoupil do CR ze strachu z pozic Seznamu.

    Seznam jiz ma pomerne sirokou skalou sluzeb a divil bych se, kdyby driv nebo pozdeji se nepokusil uvest na svet nejaky anglicky portal. Jiste, liga kterou hraje Google a Yahoo je jinde, do toho muze jen tak vstoupit MS dotovany pomatencema s IE, ale ja bych Seznam nezatracoval.

    Treba dnes jsem hledal jednu konkretni firmu a fulltextem se nedarilo - seznam disponuje databazi firem s informacemi o zemepisne poloze, a tak jsem to pres nej snandno dohledal.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    alblaho avatar 7.8.2006 21:23 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Předpokládám, že si děláš srandu. Anglický portál od Seznamu, no to je dobrý vtip :-)

    Seznam má pár dobrých "regionálních" věcí. Tu databázi firem. Jinak mail jen špatná (bez ajaxu) kopie Gmailu (aneb Lukačovičův "průmyslový standard"). Mapy jsou fakt dobré, ale opět kopie (tentokrát ovšem zdařilá) maps.google.com. No a vyhledávač nechám stranou (počítám, že na globální vyhledávač jsou potřeba megawatty elektriky)

    Víš ty co znamená bojovat na globálním trhu? Vem si třeba Microsoft, snaží se, ale zatím nic moc.
    7.8.2006 19:56 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Četl jsem, že clustery Google se analyzují samy, vadné uzly hlásí zodpovědným osobám (samy se odstaví) a ty pracují na opravách. Myslím, že to v principu nemusí být nic extra, v Googlu to ale bude asi hodně "vychytané".
    Math, as Barbie says, is hard.
    vencour avatar 7.8.2006 20:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga

    ? To neni vtip?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    7.8.2006 21:10 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Tady jde spíš o Gbytové schránky z kterých si někteří hned udělali úložiště dat a něco jako FTP. E-mail je snad na jiné věci a ruku na srdce i kdybych potřeboval přístup ke staré poště odkudkoli Giga je snad zbytečně moc. Hodně dat, hodně disků, velký provoz více poruch to patří k sobě a kdyby v Čechách byly zadarmo sirky budou jich mít nekuřáci batohy a ostatní budou shánět křesadla.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    alblaho avatar 7.8.2006 21:17 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Nesmysl. Poštu mažou jenom ufouni (vždycky se to může hodit). No a mám zabráno pár set mega a to prosím žádné velké úložiště neprovozuju - jen pár mejlů s fotkama a trochu většíma dokumentama. Giga rozhodně moc není, nic nemazat je pohodlné a prospěšné.

    Navíc gigo prostoru dnes stojí tolik jako deset mega za úsvitu freemailů.
    7.8.2006 21:21 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    No, třeba spam a kraviny ruším nekompromisně. I když bych normální mail v životě nesmazal :-)
    Copak toho není dost?
    Heron avatar 7.8.2006 21:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga

    jen pár mejlů s fotkama a trochu většíma dokumentama.

    A odkdy je na tohle určen email? Na soubory tu vždy bylo ftp (požději i další možnosti).

    kyknos avatar 7.8.2006 21:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Zkus přesvědčit BFU aby ti něco posílal na FTP. Mail je ta lepší varianta. Horší je ICQ. Nehledě na to, že GB prostoru na mailu je dnes rozhodně dostupnější než GB na FTP, pokud tedy nemáš vlastní server (což většina lidí nemá).
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Heron avatar 7.8.2006 21:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga

    Zkus přesvědčit BFU aby ti něco posílal na FTP.

    Ano, to dnes bude velmi těžké. Ale uvědomíme-li si, že email, ftp, web pochází přibližně ze stejné doby, tak by mi přišlo logické, že s rozvojem webu a (free)mailů, se začnou provozovat i file-služby. BFU je schopný posílat soubory "jakkoliv" (přes IM, email, a dokonce i přes freeweb). Pokud by existovali souborové služby, tak by se velmi imho rychle prosadily.

    pokud tedy nemáš vlastní server (což většina lidí nemá).

    Tohle je pravda jen částečně. Vlastní server může mít prakticky kdokoliv a pokud se domluví skupina lidí, která si potřebuje vyměňovat soubory, tak si obvykle takový server pořídí -- zkušenost z okolí.

    8.8.2006 03:28 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Souborový služby budoucností asi budou a v zahraničí jich několik celkem úspěšně funguje. Nicméně u nás to podle mě ještě chvíli hrozit nebude, protože narozdíl od tuzemskejch freemailů se u freewebů s velkou kapacitou nedá kalkulovat s velkou agregací fyzickýho diskovýho prostoru.

    Dovolim si tvrdit, že revoluční by bylo postavit takovej systém alternativně na přítulný klientský aplikaci, která by před počítačově nevzdělanym uživatelem vtipně maskovala, že je ve skutečnosti jen obyčejnym HTTP/FTP klientem. A kdyby se přidala i přidaná hodnota v podobě server&client-side MD5 ověření integrity souboru, asi by se těžko hledala konkurence. Odesílání a koneckonců ani stahování velkejch souborů browserem totiž neni zrovna nejšťastnější a v porovnání s přenosem souborů mailem je lepší v podstatě jen kosmeticky a ideologicky.
    alblaho avatar 7.8.2006 22:17 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    No nevím odkdy jsou v mailech přílohy, ale myslím, že docela dlouho.

    Možná je ta funkce nadužívána a rozhodně to nebylo projektované na stomegabajtové přílohy. Mně osobně to omezení velikosti příloh dost štve. Prostě když platím přenos po lince, tak bych rád poslal gigo z bodu A do bodu B emailem. Proč ne? Proč by to nemohlo fungovat? Jen to chce novou generaci této služby.
    Luk avatar 7.8.2006 23:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    No nevím odkdy jsou v mailech přílohy, ale myslím, že docela dlouho.
    Hodně dlouho. MIME existuje od roku 1992, ale pomocí uuencode a dalších podobných metod se přílohy posílaly už dost dlouho před tím.
    Možná je ta funkce nadužívána a rozhodně to nebylo projektované na stomegabajtové přílohy. Mně osobně to omezení velikosti příloh dost štve. Prostě když platím přenos po lince, tak bych rád poslal gigo z bodu A do bodu B emailem. Proč ne? Proč by to nemohlo fungovat? Jen to chce novou generaci této služby.
    Má to zcela logické důvody. Většina MTA není navržena a implementována pro přenos obrovských souborů. Přece jen je rozdíl, když se posílají objekty velikosti jednotek KB, anebo stovek MB. Kromě toho i přenosové protokoly (SMTP, POP3, IMAP a další) nejsou navrženy na velké soubory, např. z hlediska obnovy přerušeného přenosu.

    Na přenos velkých souborů jsou zase jiné technologie. Sice lze zatloukat hřebíky hasákem nebo šroubovat nožem, ale nebude to nikdy ono. Sice už jsem také jednou posílal nějaký obrovský soubor skrz IM, ale považuji to za zvěrstvo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    alblaho avatar 8.8.2006 00:38 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Zvěrstvo nezvěrstvo, já chci, aby mi počítače usnadňovaly život. FTP je sice hezké (jednou jsem ho implementoval, každý klient a každý server má nějaké své móresy :-), ale moje maminka s tím neumí. A to už vůbec nemluvím tom mít nějaká ftp server (s veřejnou IP atd.). Prostě fuj.

    Nezbývá než předělat MTA, aby sežral cokoliv.

    Většina MTA není navržena a implementována pro přenos obrovských souborů. Přece jen je rozdíl, když se posílají objekty velikosti jednotek KB, anebo stovek MB.

    V čem? Ve velikosti? :-) Od toho tu jsou tlustší kabely a žhavější procesory.
    8.8.2006 03:09 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Ve velikosti ten problém je, ale ne kvůli kabelům ani procesorům. Problém je v pravděpodobnosti výskytu chyby při přenosu, kterou neni protokol díky svýmu návrhu schopnej řešit (např. obnovením přenosu v místě, kde došlo k chybě).

    Když pojedete trabantem nakoupit do kilometr vzdálenýho obchodu, dost možná se ani po tisíci pokusech nic nestane. Ale jeďte s nim tisíckrát tisíc kilometrů na dovolenou...
    8.8.2006 09:32 KroliN | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Ja tomu nerozumim, ale nejde proste email a soubor posilat zvlast?email pres svuj protokol a soubor pres ftp?staci s nim poslat mensi identifikator treba id emailu zaheshovane a email oznacit tim samym nebo nejak jinak.Kdyz uz by se dohodli??
    8.8.2006 12:03 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    A proč by to někdo dělal? Proč nestačí říct, že takhle se to dělat nemá (a dodat, že se to má dělat tak a tak)? Samozřejmě by to všechno asi udělat šlo, asi i docela jednoduše, ale nemá to žádnej smysl. Trabanta taky nikdo nepředělává na Mercedes, aby s nim moh jezdit na tu dovolenou. Koupí si rovnou originál Mercedes, vyjde ho to levnějc a funguje to líp.
    8.8.2006 11:07 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Zvěrstvo nezvěrstvo, já chci, aby mi počítače usnadňovaly život.

    Nezbývá než předělat MTA, aby sežral cokoliv.

    Satane drž se dál od mých IP adres a transportních cest.

    Dej se k Microsoftu, je jedno že je to nebezpečné řešení, nestabilní a v důsledku těžce nerentabilní, hlavně že je to jednoduché...

    Můžu ti říct že je dost velký problém spravovat mailserver, zejména ve firmě kde se k mailu přistupuje jako k zaručené službě a používá se k přenosu draze placených dat. Ale ani tak nepovolujeme víc než 20MB na zprávu.

    To co ty hlásáš je jako jízda v nákladáku z Barrandovského kopce s vyřazeným kvaltem a návěsem plným sklářského písku.
    8.8.2006 12:04 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    S vypnutym motorem a po náledí.
    alblaho avatar 8.8.2006 14:28 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Tobě by se nelíbilo mít novou generaci mailových služeb, který by zvládla velké objemy dat a třeba byla zaručená? Měla by dobré zotavování z chyb a doručenky. Já nechápu, co všichni máte, lidem by se to dobře používalo a technicky je to realizovatelné.

    Jistě, chtělo by to vyřešit takové ty hloupoučké případy, kdyby někdo poslal gigovou přílohu do LKML. Nějaké kvóty by být musely (a třeba by se dělily počtem adresátů). No ale mohlo by to fungovat aniž by admini skřípali zubama (současný stav, kdy uživatelé chtějí posílat velká data a admini se tomu brání).
    8.8.2006 14:33 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    uzivatele obvykle chteji posilat kraviny, jako ruzne *.exe srandicky nebo mpeg z posledni oziracky, a klidne by poslalli mailem i obraz CD, kdyby to slo. bez ohledu na to, ze ta oziracka byla firemni, si skutecne myslim ze takove veci patri na ftp/fsp/http, ale ne do mailu.
    8.8.2006 14:50 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Samozřejmě, bylo by to hezké, za předpokladu že budou mít všichni gigabitové linky, veškerá výměna dat poběží relačně, včetně kontrolních součtů a šifrování, každý SUPERmailový server bude mít certifikaci od NBU, několik stovek GB volného prostoru pro provozní data dostatečný výkon na to aby to všechno ošetřil... ideálně se to bude šířit přes UDP (nebo uděláme snad rovnou jiný lepší datagram).

    Ano dá se udělat spousta pěkných věcí. Ale bude to stát několik centů na každý mail a nebude to smět být v žádném případě slučitelné se stávající technologií mailu. (nebezpečí přicházející z venčí... nečekané nároky na systém vycházející zevnitř)

    Ale zase potom ubyde spamu... ale budou to používat normální lidé? Koupí si to normální lidé?
    8.8.2006 15:15 Orrorin | blog: orr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    To není přece není pravda. Protokol mailu měnit netřeba, stačí, když poskytovatelé mailových služeb budou zároveň poskytovat službu pro uskladnění souborů. Uživatel klidně v mailovém klientu připojí libovolně velkou přílohu (velikost bude omezená jen prostorem, který mu poskytovatel služby na _svém_ serveru dá), příloha se nejprve uloží na server poskytovatele, vygeneruje se nějaký její identifikátor a ten se spolu s nějakou obálkou vloží jako příloha do mailové zprávy. Mail se pak odešle klasicky. Příjemce buď bude mít mailového klienta, který si bude s tímhle systémem rozumět (a pak se třeba zpráva automaticky stáhne ze serveru odesilatelova poskytovatele - buď rovnou k uživateli nebo si vyžádá na serveru svého poskytovatele, aby se stáhla i tam - do adresátova úložiště) nebo ne a v tom případě se mu třeba zobrazí jenom odkaz, odkud si to může ručně (ftp, http) stáhnout k sobě. Poskytovatel by mohl třeba ještě omezit, že každý soubor lze stáhnout pouze jednou (aby se takhle nešířil třeba warez).
    8.8.2006 15:26 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    tvoje reseni by vyzadovalo zasah do mnoha existujich maileru. za druhe, SMTP protokol neumi navazovat spadla spojeni (jak jiz byl zmineno), takze kdyz nekdo posle 400MB prilohu a behem odesilani/stahovani spadne spojeni, bude se to muset posilat znovu od zacatku.

    dnes uzivaci vezmou nejaky vtipek velikosti par megabajtu, vrazi ho do mailu, do To: (pripadne CC:) daji 5-100 adres (uz to je zhovadilost), a poslou to. dovedes si predstavit co se stane kdyz na stejne mnozstvi adres misto par megove prilohy posle treba 400MB?

    a pak ti stejnou kravinu posle mailem jeste 5 dalsich lidi... prijemnou zabavu!

    nemluve o tom, ze soucasni e-mail klienti by se z podobnych priloh zcela jiste taky vysypali, takze jsme nejen pred prepsanim vsech MTA, ale i MUA, plus dalsi software na ne navazujici.

    mozna se za par let budou tak velke prilohy prenaset bezne, dnes si to ale neumim predstavit.
    Luk avatar 8.8.2006 18:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Mně to hlavně pořád přijde, jako když chce někdo nosit cihly v tenké igelitce a diví se, že to nejde. Nebo když chce stěhovat velký nerozebíratelný gauč Fabií nebo Matizem. Kdo chce nosit cihly (když už je chce nosit a ne vozit), ať si pořídí odpovídající zavazadlo. Na stěhování gauče ať si vezme dodávku nebo náklaďák. No, a na přenos obrovských souborů ať použije technologii, která je k tomu určená.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.8.2006 19:19 Orrorin | blog: orr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    A která technologie je k tomu určená, smím-li se ptát? Popište mi, jak jednoduše někomu pošlete velký objem dat, který ale nemá přijít do rukou někomu cizímu. Ať už vymyslíte cokoli, bude to jistě neuvěřitelně nepohodlné.

    Přenos přílohy mezi odesilatelem a serverem poskytovatele by byla samozřejmě realizována vhodnou technologií, stávající mail servery by se vůbec neměnily, pouze by vznikla nová služba a patřičným způsobem by se upravily klientské aplikace. Z hlediska uživatele by to ale mohlo být plně transparentní.

    Prostě nechme stávající protokol pro malé maily, zaveďme něco nového pro velké soubory a obě služby spojme.

    Z pohledu nepoučeného uživatele je přece naprosto přirozené poslat fotky z páteční pařby kamarádům mailem. Není jeho chyba, že se to tak snaží udělat.
    Luk avatar 8.8.2006 20:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Ano, udělejme něco nového, co bude určeno pro tyto přenosy. Ale nechtějme se to snažit tlačit přes nevhodné protokoly, např. SMTP (Simple Mail Transfer Protocol).

    Může to klidně fungovat jako vrstva nad tím. Bude to třeba vypadat tak, jako když se posílá mail s přílohou (jako dnes), ale přes SMTP půjde jen samotná zpráva + odkaz. Přílohu klient odesílatele přenese (třeba pomocí FTP, FTPS, SFTP, SCP, WebDAV apod.) na server, odkud si ji vyzvedne klient příjemce.

    Nebo to může být i úplně nový protokol určený jen pro toto. Je jedno, jak se to udělá, ale požadovat, aby se to řešilo zvýšením/odstraněním kvót na stávajících serverech mi moc smysluplné nepřijde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.8.2006 20:46 Orrorin | blog: orr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Bude to třeba vypadat tak, jako když se posílá mail s přílohou (jako dnes), ale přes SMTP půjde jen samotná zpráva + odkaz.
    No vždyť něco takového jsem se pokusil (asi neobratně) popsat.
    Heron avatar 8.8.2006 22:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga

    A která technologie je k tomu určená, smím-li se ptát?

    FTP, nebo lépe SCP.

    7.8.2006 21:36 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    No giga mi až tak moc nepřijde, už tahle mám mailů docela dost a ubývat nebudou :-)
    du -sh Maildir/
    658M    Maildir/
    
    8.8.2006 08:25 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Přijali jsme sadu opatření, abychom problémům z disky předcházeli. Začínáme evidovat jejich stáří a sérii a ty staré chceme začít preventivně vyřazovat sami, pokud zjistíme, že mezi kolapsem disků a jejich stářím je skutečně přímá úměra.
    rad bych videl firmu, ktera meni disky podle stari, to by byl snad svetovy unikat. vsude jinde se disky meni az zacnou chybovat nebo zdechnou, data se chrani redundanci a zalohovanim.
    Luk avatar 8.8.2006 11:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Zřejmě je to po ruském vzoru. Pokud vím, tak u ruských letadel (a další techniky) byla běžně předepsaná výměna některých dílů, i když byly v pořádku (a u obdobných "západních" výrobků se neměnilo).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.8.2006 16:42 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Muzou to prodat jako funkcni, 'lehce' ojety disk. Jeste na tom vydelaji :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.8.2006 11:10 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Kolik terabajtů dat, na kolika serverech že to spravuješ, s vlastní odpovědností, že si dovolíš takto soudit?
    8.8.2006 12:25 Rezza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznam.cz: druhá liga
    Seznam uz mam jenom na spam z pochybnych registraci... Vetsinou se setkavam s "Vnitrni chyba systemu", kdyz napisu na technickou podporu, tak reakce nulova (beru sluzba zadara, ale muzou byt radi, ze jim nekdo nahlasi bug, ne? kdyz sami o to zadaji;) )... I pani mamu jsem naucil pouzivat seznam, ale ve chvili, kdy webove rozhrani delalo co delalo, tak jsem musel preucit na KMail... Nemuzu zase srovnavat s jinyma sluzbama v cechach, radsi jsem ani nezkousel a nebo jsem dobre zmasirovany reklamni kampani seznamu:D Jinak jak uz tu nekdo psal - kopie google map je pekna, databaze firem teze, ale zbytek sluzeb uz za moc nestoji...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.