Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.
Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).
Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.
HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.
BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.
Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.
Malinkatý dvojitý zápisek. Neobsahuje prudce inteligentní postřehy. Obsahuje jednořádkový patch.
Tak zaprvé jsem si moc hezky početl a poposlouchal rozhovor s šéfem softwaru od sondy Phoenix (toho času bagrujícího v polárních oblastech Marsu). Zajímavé je to celé, zvláště pro lidi od embedded systémů a mission-critical věcí. Zaujalo mě, že se v JPL odklonili od Ady k Céčku ("it is not so scary").
Mám rád Gedit. Je elegantní, napsal jsem v něm už spoustu věcí. Teď dělám nějaké experimenty v Pythonu, na to se Eclipse a podobní mastodonti moc nehodí. Plugin pro Python funguje docela dobře, ale nutnost zakládat projekt a workspace mě odrazuje
.Ono totiž doplňování kódu je v dynamických jazycích obecně neřešitelné. Definice tříd nejsou dány staticky, ale mohou být měněny za běhu. A protože dělám hoch experimenty, na nějaké doplňování kódu (které tak krásně funguje v Javě) jsem rezignoval.
Jenže opisovat dlouhé identifikátory pořád dokola trochu pruda je. Rozhodl jsem se tedy, že zkusím nějaký plugin (ano, Gedit umí pluginy), který bude doplňovat slova, bez porozumění jazyka.
Příslušný plugin jsem našel zde, respektive zde. Stačí nakopírovat do ~/.gnome2/gedit/plugins
, povolit v nastavení a už to jede. Nejlepší je, že plugin je napsaný v Pythonu a je docela jednoduchý - lze ho tedy opravit k obrazu svému způsobem, o kterém se nějakému potrhlému konfiguráku ani nezdá. Čehož jsem hned využil: v originální verzi se slovo pro doplnění potvrzuje tabelátorem, já jsem si povolil ještě enter. Vizte patch:
--- completion.py-orig 2008-07-12 12:41:16.000000000 +0200 +++ completion.py 2008-07-10 11:20:26.000000000 +0200 @@ -243,7 +243,7 @@ return self._terminate_completion() if event.state & gtk.gdk.MOD1_MASK: return self._terminate_completion() - if (event.keyval == gtk.keysyms.Tab) and self._remains: + if (event.keyval in (gtk.keysyms.Tab, gtk.keysyms.Return)) and self._remains: return not self._complete_current() completion_window = self._completion_windows[window] if (event.keyval == gtk.keysyms.Up) and self._remains:
Tiskni Sdílej:
Mít objekt - transparentní proxy je taky prasárna?Naprosto. V Javě je to jeden z oblíbených způsobů, jak implementovat AOP, a s klidem bych řekl, že ten nejhorší. Nevím teda, jak v Pythonu, ale v Javě se té transparence pořádně dosáhnout nedá, takže
this
není this
a vůbec samé pěkné věci.
this
a ta není "obalena" tou proxy mrchou?
A mimochodem, dokáží někdy zapšklí C++kaři pochopit, že nemají patent na rozum a že Javisté nejsou untermensch?
class Math(object): def cosmos_constant(self): return 1 def pow(self, x): return x*x*self.cosmos_constant() class Proxy(object): def __init__(self, target): self.target = target def __getattr__(self, name): print 'logging this call...' return getattr(self.target, name) m = Math() print m.pow(4) p = Proxy(m) print p.pow(5)A ty bys chtěl, aby se zalogovalo volání té kosmologické konstanty z pow()?
cosmos_constant()
se chová odlišně v závislosti na tom, kdo ji volá, což je v tomhle případě vcelku na dvě věci. Představ si, že bys tou proxy chtěl změnit vesmír (nastavit kosmologickou konstantu na 2). Proto jsem psal, že to je prasárna
Na druhou stranu, v některých případech takový zástupný objekt může dobře postačit (třeba takové hrubé trasování, jako ve tvojí ukázce), to uznávám.
Představ si, že bys tou proxy chtěl změnit vesmír (nastavit kosmologickou konstantu na 2).Něco na tenhle způsob?
kyo@valinor:~> ghci GHCi, version 6.8.2: http://www.haskell.org/ghc/ :? for help Loading package base ... linking ... done. Prelude> let 2 + 2 = 5 in 2 + 2 5 Prelude>
Metoda cosmos_constant() se chová odlišně v závislosti na tom, kdo ji volá, což je v tomhle případě vcelku na dvě věci.Nechová se odlišně ta metoda, vždyť jsou to dvě různé metody, ne?
p.cosmos_constant()
a dostanu 2, očekávám, že volání p.pow(2)
vrátí 8. Vy ne?
Math
máte napsán tak, že počítá se svou kosmologickou konstantou (proto třeba self
). Kdybyste chtěl, aby počítal s jeho (nějakého cizího objektu), musíte mu ten cizí objekt předat jako parametr. cosmos_constant()
buď nemáte nadefinovánu tak, že vrací svou kosmologickou konstantu, nebo ji tak nadefinovánu máte, a pak vytvořená proxy porušuje tento dohodnutý kontrakt. Proxy s tím ale nemá nic společného, kdybyste si ten dohodnutý kontrakt porušil už v implementaci třídy Math
, dopadnete stejně.
v Javě se té transparence pořádně dosáhnout nedá, takže this není this a vůbec samé pěkné věciJak to že ne?
this
je pořád reference na objekt, na kterém je volána aktuální metoda. To že okolo toho objektu je nějaká proxy nemůže ten objekt zajímat. Očekávám, že když v objektu zavolám na this
final metodu, provede se úplně to samé, jako bych kód té metody přímo vložil do svého kódu. Pokud tu metodu chci provést na stejném objektu, který referencuje ten, kdo moji metodu vyvolal, musí mi referenci na ten objekt předat. Zkuste si někdy něco napsat v JavaScriptu, abyste viděl, jak to vypadá, když si nikdy nemůžete být jist, co je this
.
To že okolo toho objektu je nějaká proxy nemůže ten objekt zajímat.Proto tvrdím, že se nedá dosáhnout plné transparence. Výraz this není this berte proboha trochu s nadsázkou, já přece jenom dobře vím, jak taková proxy funguje