abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.8.2008 15:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Nedávno jsem viděl nějakou statistiku, že v Británii mají 2-3% prodaných PC v sobě Linux.
    freshmouse avatar 4.8.2008 15:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Když jsme před asi šesti lety kupovali počítač, bylo na něm jakési SUSE. Samozřejmě jsme si tam (v servisu) nechali dát místo toho Windows 98...
    andree avatar 4.8.2008 16:03 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    to je dost smutne, davat v roku 2002 na komp windows 98 :-D
    freshmouse avatar 4.8.2008 16:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    To je smutné v kterémkoli roce. ;-)
    Luk avatar 4.8.2008 16:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Občas k tomu jsou dobré důvody. Např. když tam má běžet klient k informačnímu systému, který v novějších verzích Windows nefunguje, upgrade na novou verzi systému stojí pár milionů a kromě podpory novějších Windows nepřinese nic nového.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 4.8.2008 16:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Já mám scanner (Primax Colorado) někdy z roku 1996, stál tenkrát spoustu peněz. Ve WXP jsem jej nerozběhal, o Linuxu nemluvě. Takže jej mám teď na chalupě, na jednom (téměř) vyřazeném stroji s W98 ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.8.2008 08:48 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Mám ten skener taky, pod WXP mi chodí, ale dlouho jsem googlil, až jsem našel nějaký soubor, který jsem dokopíroval do win a od té doby to začalo chodit korektně. Podrobnosti si nepamatuju, ale asi by se to dalo nahledat znovu
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Grunt avatar 5.8.2008 22:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Ten mám taky a potvrzuji, že na XP funguje. Sice divně, ale funguje. Mám dokonce pocit, že jsem ho viděl na listu podporovaného železa SANE.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 6.8.2008 01:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Zajímavé. Budu tedy zkoušet :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    andree avatar 4.8.2008 18:06 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    a potom clovek vidi modre obrazovky v bankomatoch, ze procesu dosla virtualna pamat atd. :o))
    Luk avatar 4.8.2008 20:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Na bankomaty desktopový systém nepatří (tím myslím jakýkoliv, ne jen parodii na OS nazvanou Win98)!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    andree avatar 4.8.2008 21:33 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    don't tell me...
    kotyz avatar 5.8.2008 00:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Ja je pouzival este v roce 2003. Dokonce sem na tom kompu pod nima delal i muziku. A mel sem je 3 roky bez reinstalace (ale ten posledni rok uz to bylo fakt peklo).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    alblaho avatar 4.8.2008 15:50 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    No to je klidně možné. Někde se ty nové stroje s Linuxem brát musí. I když na nějaké části z nich díky síťovému efektu Windows ten Linux nepřežije.
    Cubic avatar 4.8.2008 15:51 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    asi tady, me se to zada podezrele moc. A i kdyby tak by me zajimalo kolik instalaci zustane a nebude nahrazeno windows.
    Vsiml jsem si ze, tesco a nejake eshopy meli v nabidce linux u nejlacinejsich pocitacu, eee se urcite taky pocita, kolik toho proda dell v UK jsem nikde nezaregistroval. Jinak bych rekl, ze linux je v cechach rozhodne popularnejsi. Tady si lidi co nemaj radi MS a Windows porizujou apple :)
    Heron avatar 4.8.2008 17:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Jestli je to stejně kvalitní linux, jak se dává v česku (no name distro bez ovladačů a po bootu vyžadující login - bez grafiky), tak je to medvědí služba.
    Grunt avatar 5.8.2008 22:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Jestli je to stejně kvalitní linux, jak se dává v česku (no name distro bez ovladačů a po bootu vyžadující login - bez grafiky), tak je to medvědí služba.
    Heh, tady měl asi někdo ti čest s Acerem, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 6.8.2008 07:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Nejen. BQSLevi (dnes ED), to dávalo do sestav také. Holt české řešení problému "neprodávejte nahý počítač". Šoupne se tam cosi (na workstejně jsem měl FreeDOS), zákazník si tam stejně dá přepálené Windy :-(. Kdyby tam dali plnou instalaci linuxu a po bootu by se před uživatelem otevřela plocha se známými app na ploše, možná by to alespoň vyzkoušel. Takhle řekne linux sucks, přeformátuje to na NTFS a první co udělá je, že vypne aktualizace.
    Jendа avatar 6.8.2008 12:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Jo, jo, Acer :-( Ale Linpus jsem nahradil Ubuntu. Dokonce funguje i suspend a wifi. Instalace trvala asi hodinu včetně rozjetí ndiswrapperu. Proč tam vlastně nedají Ubuntu?
    Grunt avatar 6.8.2008 12:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Na druhou stranu je alespoň HW Linuxově kompatibilní. Já osobně rozebírám otcův „šrot“ a potají měním součástky s mým strojem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    freshmouse avatar 4.8.2008 15:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Většina lidí, co znám, zůstává u XP. A jsou to jak IT profíci, co by znalostmi do kapsy strčili většinu z nás, tak uživatelé typu BFM (běžná Frantova máma). Přitom zrovna mně ty Visty připadají (nikdy jsem je naživo neviděl, takže soudím dle obrázků) celkem na dobré cestě, co se týče použitelnosti. Samozřejmě bych je za GNOME nikdy nevyměnil, ale aspoň vzdáleně se mu blíží. :-)

    Nicméně pochybuju, že by z toho "Linux" mohl vytěžit hodně procent koláče, protože to, že není zájem o Visty, neznamená, že není zájem o Windows.

    A jinak nerozumím výrazu "které ukázaly spíš nevýhody komerčního vývoje než výhody". Jak to, oh_my_god, souvisí s komerčností? Zdá se snad, že by např. Apple, Oracle, Red Hat nebo i další firmy nějak trpěly tím, že jsou komerční? Obávám se, že nikoli.

    Jestli Visty něčím trpí, je fakt, že většině uživatelů nestojí za námahu se vůbec zajímat o instalaci. Podívejte se na Apple. Ten kdyby řekl, že v příští verzi OS X změní jeden pixel na tapetě, tak uživatelé začnou masturbovat jak diví a po vydání nového OS X mohutně ejakulují do diskuzních fór... TAKHLE se dělá byznys.

    Kdežto reklama na Windows vyvolala spíš posměch...
    freshmouse avatar 4.8.2008 15:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Mimochodem, dlužíš mi koláč. Po přečtení nadpisu jsem začal myslet na jídlo... :-(
    alblaho avatar 4.8.2008 16:10 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    A jinak nerozumím výrazu "které ukázaly spíš nevýhody komerčního vývoje než výhody". Jak to, oh_my_god, souvisí s komerčností? Zdá se snad, že by např. Apple, Oracle, Red Hat nebo i další firmy nějak trpěly tím, že jsou komerční? Obávám se, že nikoli.
    No to bylo myšleno tak, že vývoj OSS je takový organický. Lidi to píšou v podstatě pro sebe a tak z toho leze produkt, o který někdo stojí. Nevýhodou je demokratická roztříštěnost, kdy se skvělé myšlenky rozpustí v záplavě průměrných.

    Komerční vývoj má tu výhodu, že pokud to někdo platí, může bouchat do stolu a nechat si to udělat jak chce. Když je to osvícený člověk, může vzniknout výjimečná věc, třeba relační databáze Oracle někdy v 80. letech nebo NeXT Step (předchůdce MasOXu). Problém je, když to vedení neustojí, spletou se. To se stalo v Moftu. První to psali v managed kódu (C#), pak to honem přepisovali do C++, výsledkem je produkt, co přišel pozdě, stál moc peněz a není nic moc.

    Neustáli to proto, že koule zpětné kompatibility co na noze vláčejí je už moc velká a Windows XP slušný systém postavený na WinNT jehož jádro bylo napsáno malým komerčním týmem schopných lidí.

    Windows jsou už moc velké, narazili na limity centralizovaného vývoje.
    freshmouse avatar 4.8.2008 16:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    No to bylo myšleno tak, že vývoj OSS je takový organický.
    Ano, často to je kompost. :-)
    Windows jsou už moc velké, narazili na limity centralizovaného vývoje.
    Myslím, že poslední věc, co MS trápí, je počet (schopných) vývojářů. Centralizovaný vývoj s tím nemá co dělat. Nehledě na to, i "komunitní" programy jsou většinou psány jedním hlavním týmem, který dělá 95 % práce.

    I ve své podstatě dobré projekty mohou trpět nezájmem. To nemá co dělat s vývojem.
    4.8.2008 16:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    On je totiž rozdíl mezi vývojem komerčním/nekomerčním a otevřeným/uzavřeným, v podstatě to jsou ortogonální vlastnosti. Vývoj u MS je typicky komerční a uzavřený, ty různé velké modré, červené nebo zelené jsou spíš komerční otevřené.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    alblaho avatar 4.8.2008 16:55 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Myslím, že poslední věc, co MS trápí, je počet (schopných) vývojářů. Centralizovaný vývoj s tím nemá co dělat. Nehledě na to, i "komunitní" programy jsou většinou psány jedním hlavním týmem, který dělá 95 % práce.
    Jasně, podle zásady "jeden kopáč vykope příkop za hodinu, 3600 kopáčů za sekundu".

    Freshmausi, kolik semestrů softwarového inženýrsví máš za sebou?-). Produktivita velkých týmů jde dolů jako blázen. Komplexnost vývoje roste s rozsahem exponenciálně atd.

    Oni centralizovaně windows nevyvíjí, tedy nemají jeden repozitář s kódem, mají strom repozitářů. To protože pokud ti programátor rozbije trunk v průměru jednou za dva roky, tak s jejich počty programátorů by Windows nikdy nezkompilovaly :-). Nevýhodou samozřejmě je, že změny v odlehlých listech se zintegrují třebas až za půl roku. To musí být peklo :-)

    Osobně si myslím, že vývoj ala linuxové distribuce, kde je výsledný produkt seskládán z různých nezávisle vyvíjených programů má něco do sebe.
    freshmouse avatar 4.8.2008 18:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Samozřejmě, pokud vezmeš dvě tři stovky lidí a řekneš jim: "Udělejte tuhle stavovou lištu," tak asi nepochodíš...

    Jenže Windows obsahují velké množství (pod)projektů, takže při rozumném vedení není problém práci rozdělit. Ten vývoj je centralizovaný, když se na to díváš jako zákazník: "Tenhle SW dělal Microsoft." Když se na to ale mrkneš zevnitř, zjistíš, že je odpovědnost kaskádovitě přenášena na menší celky (týmy).

    Takže nemyslím, že by byl problém v tom, že by si týmy překážely. Oni to, stejně jako linuxové distrbuce, vyvíjejí určitě taky nezávisle.
    alblaho avatar 4.8.2008 20:13 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Pro představu, jak je to není problém si přečti tohle:

    http://moishelettvin.blogspot.com/2006/11/windows-shutdown-crapfest.html
    4.8.2008 20:38 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    Ono nejde jenom o to, ze by si ty tymy prekazely. Ve velkych firmach je ale take casto problem, ze spolu jednotlive tymy odmitaji spolupracovat (z ruznych duvodu). Coz se v Linuxu resi prave tou roztristenosti (coz neni nic jineho nez soutezeni).
    5.8.2008 08:31 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    ...při rozumném vedení není problém práci rozdělit

    To ne. Spis potom spojit :-)
    rADOn avatar 4.8.2008 16:44 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    A jinak nerozumím výrazu "které ukázaly spíš nevýhody komerčního vývoje než výhody".
    Ja tomu naopak rozumim az moc dobre. Co kdyby v nejakym uspesnym FOSS projektu bylo tolik kodu ktery slouzi jen zajmum vydavatele, nebo dokonce uzivatele umele omezuje ? Byl by vypiskan, forkovan, zapomenut. K cemu je uzivateli aktivace, podepisovani ovladacu, tiltbity a podobne volovinky ?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    6.8.2008 09:49 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový koláč
    stale je to len narast pocas letnych prazdnin, na jesen ked pojde kazdy do prace (do skoly) to klesne

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.