abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 743 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jak strukturovat kód PHP?

    1.8.2006 14:17

    Zdravím všechny,

    uvítal bych nějaké názory na to, jak psát PHP kód. Chtěl bych se vyhnout/eliminovat zlozvyky, co při psaní kódu už mám :-(. Dodržuje se nějaké RFC? Co si myslíte o tabulátorech při odsazování? :-)

    Stačí alespoň nasměrovat, když už tak ať to dělám pořádně.

    Díky všem.

    bl4z4

           

    Hodnocení: 17 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.8.2006 14:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Odsazovat jen a jedině tabelátry!!!! Taždý si je může pak nastavit jak chce.
    1.8.2006 16:12 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Len by ma tak zaujimalo, nenajde sa tu niekto kto odsadzuje z pravej strany ??? ;)
    1.8.2006 16:29 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    možná kdyby to ten niekto psal v hebrejstine :-)
    1.8.2006 16:35 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Proč jenom v hebrejštině? On by to nebyl problém ani normálně. I když takovýmu Pythonovi by se to asi moc nelíbilo :o)
    1.8.2006 20:33 python2 | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Tabelátory jsou humus, nejlepší a nejspolehlivější odsazování je 4 mezerami.
    Josef Kufner avatar 1.8.2006 21:47 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Proč?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    2.8.2006 08:11 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    najlepsie odsadzovanie je take, ktore clovek robit nemusi, o ktore sa stara jeho editor/vyvojove prostredie.

    Pravda, tabelatory su humus. A odpoved na otazku "preco": zalezi od coding style. Bezny je napr styl, ze argumenty funkcie sa zarovnavaju pod otvaraciu zatvorku. Tam treba dorovnavat medzerami.
    Pripad 1: tabsize=8, odsadenie o 20 = 2x tab 4x medzera
    Pripad 2: tabsize=4, odsadenie o 20 = 5x tab
    Vysledok? prenos z 1 do 2 = odsadenie o 12, z 2 do 1 = o 40

    Co sa tyka 4, to je priemer medzi 0 a 8, tak asi preto :-D

    1.8.2006 14:25 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    To zas bude flame s těma tabulátorama! Podle mě jsou fajn, protože člověk musí víc přemejšlet víc analyticky (= psát funkce zjednodušující problém), na druhou stranu to (občas děsně) zdržuje...

    Důležitý jsou komentáře (i když úplně nejlepší sranda jsou komentáře tvrdící něco jiného než dělá kód :-) ).
    1.8.2006 14:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Komentáře jsou nezbytná část kódu.
    	
    public void deleteUser (int Id) {
    	//tahle funkce se mi libi a to jsem ji jeste ani nenapsal :-)
    
    
    Copak toho není dost?
    1.8.2006 14:35 bl4z4 | skóre: 12 | blog: bl4z4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?

    No flame please :-). Jde mi napr. o tohle:

    if xxx
    {
      xxx
    }
    else
    {
      xxx
    }
    
    nebo
    if xxx
     {
       xxx
     }
    else
     {
       xxx
     }
    
    nebo
    if xxx {
    xxx
    } else {
    xxx 
    }
    

    apod.

    Novinář: "Má podle vás umělá inteligence budoucnost?" A. C. Clarke: "Pevně doufám, že ne jen umělá."
    1.8.2006 14:37 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Tak to je rada úplně jednoduchá - vyberte si styl co se vám líbí a dobře čte a pak ho dodržujte
    1.8.2006 16:09 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    A pretoze ziadny clovek nedokaze ani svoj vlastny styl dodrziavat, pouzivajte nejaky formatovac zdrojakov ala indent...
    1.8.2006 16:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Teď jste mě urazil, já už osmnáct let svůj styl zdrojáků dodržuji a nemám s tím sebemenší problémy.
    1.8.2006 21:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Tehdy se ještě programovalo na předním panelu počítače, ne? Tam se špatně indentuje... :-D
    1.8.2006 22:02 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    To bylo asi přece jenom o pár let dřív ;o)
    2.8.2006 08:12 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    2006 - 18 = 1988, to uz boli "na trhu" "uzasne" PP06 :-D
    David Watzke avatar 1.8.2006 14:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    if (xxx)
    {
        xxx
    } else {
        xxx 
    }
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.8.2006 14:41 hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Má zrovna tenhle styl nějaké speciální výhody pro PHP? :-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Indent_style
    David Watzke avatar 1.8.2006 15:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Nemám tušení, v PHP umím jen echo a @include :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.8.2006 16:01 Hanato | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    <flame>rekl bych ze lepsi je:

    if (xxx) {
         xxx
    } else {
         xxx
    }

    </flame> :-D
    Nikdo učený z nebe nespadl, ale blbce jako kdyby shazovali. PS: proto jsem tady dole :-)
    David Watzke avatar 1.8.2006 16:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Jo, to taky někdy používám. Tedy ne že by na tom záleželo ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.8.2006 19:43 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    já mám zase radši:
    if (xxx) {
         xxx
    }
    else {
         xxx
    }
    
    No není to hezčí:-D?
    David Watzke avatar 1.8.2006 20:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Ne, to není :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.8.2006 14:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Tohle je typ dotazu, kde se ničeho jiného než flame dočkat nemůžete. To je jako se ptát, jestli KDE nebo Gnome, ATi nebo nVidia, ext3 nebo ReiserFS. Stačí se podívat do historie a hned je jasné, jak to dopadne. Ale přesto to čert ví proč pořád někdo zkouší…
    1.8.2006 14:44 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Hádat se v diskusi ujde, ale přesvědčovat Visual Studio, že na tom tabulátoru jako opravdu trvám (a na osmi znacích taky), to je teprve sranda. Ti zoufalci (minimálně v Express verzi) to v nastavení zakamuflovali co to dalo.
    Copak toho není dost?
    1.8.2006 14:46 bl4z4 | skóre: 12 | blog: bl4z4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    No, já jsem se dozvěděl, co jsem potřeboval. A to je to, že strukturování kódu je na mě. Pokud pro to neexistuje nějaké RFC, tak to už nemíním řešit. Jinak všem díky za reakci.
    Novinář: "Má podle vás umělá inteligence budoucnost?" A. C. Clarke: "Pevně doufám, že ne jen umělá."
    1.8.2006 14:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    RFC na to AFAIK není. Ale pokud byste chtěl spolupracovat na nějakém větším projektu, tak ty obvykle mívají předepsaný coding style, kterého je třeba se držet. Pokud něco tvoříte vy sám, zvolte si takový, který vám nejvíc sedí.
    1.8.2006 14:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Třeba tu prostřední variantu považuji (obzvlášť v kombinaci s odsazováním tabulátorem) za docela vražednou, ale někdo to tak má rád…
    1.8.2006 14:43 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    no ja to pisu takhle:
    funkce:
    public void funkce( String s )
    {
    }
    
    Cykly a podminky (a bloky try {} catch {} finally {}):
    if ( true ) {
    }
    else {
    }
    
    for ( int i = 0 ; i < 1 ; i++ ) {
    }
    
    Chytnul jsem to v nejake knizce o objektovem programovani a myslim, ze se to jmenuje nejak na "E", ale nemam ji tady, takze ti nepovim :)
    Kazdopadne mi to takhle prijde nejpohodlnejsi a nejprehlednejsi, jak muze byt ..

    Na odsazeni pouzivam samozrejme tabulatory, protoze jsou nastavitelne, takze si to kazdy muze zobrazit, jak je zvykly .. :-)

    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    1.8.2006 19:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Píšu to stejně, protože mám folding ve vimu přehlednější. Až na ty tabelátory, protože ty mám nastavené na 4 mezery ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.8.2006 14:52 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Rozhodně třetí případ s tím, že bych xxx ještě odsadil. Dřív jsem odsazoval o osm, pod tíhou argumentů kolegů z české konference jazyka Python jsem však přešel na odsazování o čtyři. A přestal jsem používat tabulátory, mezery mi teď přijdou nějak lepší. Ale tato otázka ještě není zcela vyřešena ;o)
    1.8.2006 15:50 borama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    V knize Code Complete první případ mírně kritizovali - protože prý při pohledu "z rychlíku" (= s přimhouřenýma očima), kdy vnímáš jen odsazení řádků zleva a což ti má rychle odhalovat logickou strukturu programu, jsou tam ty řádky s těmi závorkami navíc/chybně.

    Hodně preferovali třetí způsob, za předpokladu, že jsou ta vnitřní xxx odsazená.

    Podle mě je OK cokoliv, ale hlavně ať je od začátku až do konce stejné!
    1.8.2006 15:27 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?

    Žádný standard neexistuje, pouze subjektivní názory. Já to ve všech jazycích dělám takto:

    if (...)
    {
    }
    else
    {
    }
    
    function f(...)
    {
    }
    
    class c
    {
      function c()
      {
      } 
    }
    

    K odsazování používám zásadně mezery.

    Nikomu svůj styl nevnucuji, ať si každý udělá svůj. Snad jen, že pořád nechápu, proč lidi preferují toto, podle mě je to daleko nepřehlednější, než výše. Ale asi je to z historických důvodů a pak si lidi zvyknou, ale možná, že jen něco nechápu:

    if (...) {
    }
    else {
    }
    
    1.8.2006 15:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    No, já preferuji zásadně právě ten poslední uvedený (tedy, else bych dal hned za }). Proč? Protože to poznám podle odsazení a dělat zbytečný bordel tím, že { dám na samostatný řádek? Proč? Abych toho na jedné obrazovce viděl méně?
    Copak toho není dost?
    1.8.2006 15:45 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Souhlasím. Často jsou slyšet protiargumenty k tomu poslednímu zápisu (který taky používám), že je to údajně nepřehledné. Nepřehledné by to možná bylo bez odsazení, jinak je to myslím lepší. V případě že se odsazuje je i podle mě zbytečné dávat závorky na nový řádek. To je aspoň můj názor. Ať si každej používá co chce. Ale je fakt, že už jsem na to tak zvyklý, že v Mistrovství v C++, který jsem si před nedávnem pořídil a kde se používá ten první zápis, mi to už docela vadí.
    1.8.2006 16:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Osobně dávám také přednost
      if (x == 1) {
        y = 1;
      } else {
        y = 0;
      }
    
    ale je tam jedno úskalí: pokud se z důvodu úspornosti nepoužívají bloky tam, kde je jen jeden příkaz, snadno se stane něco takového, jako že z
      if (x == 1)
        do_something();
    
    uděláte
      if (x == 1)
        do_something();
        do_something_else();
    
    Bohužel to někdy nemusí být tak očividné, třeba
      if (x == 1)
        if (y == 1)
          do_something();
      else
        do_something_else();
    
    1.8.2006 16:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Proto jsem taky tuhle věc udělal pokud si pamatuju jenom jednou jedinkrát. Kdepak asi ;-)
    Copak toho není dost?
    1.8.2006 17:38 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    tenhle je i muj oblibeny. chvili trva, nez si clovek zvykne, ze otevirajici a uzavirajici zavorky nejsou pod sebou.

    ale je pak videt vice kodu na jedne obrazovce a imho to kod zprehledni vic nez zarovnane zavorky.

    navic je to nejkompaktnejsi zapis jaky znam, takze mi s nim nedela problem nepouzivat if-y bez zavorek - vyhnu se tomu uskali ;)
    1.8.2006 17:40 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    a preto treba pouzivat reindentovacie nastroje, popr emacs a jeho hungry programmer mode :-D
    Dalibor Smolík avatar 1.8.2006 17:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    snad bych dal raději
    if ((x ==1) && (y==1)) {
    do_someting();
    }else{
    do_semeting_else();
    }
    
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.8.2006 18:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Bez toho odsazení bych se v tom nevyznal. Ale jak praví klasik, proti gustu žádný dišputát.
    1.8.2006 20:38 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    pokud se z důvodu úspornosti nepoužívají bloky tam, kde je jen jeden příkaz
    Z vlastni bolestne zkusenosti vim, ze setrit na nespravnem miste se nevyplaci... :)
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    Josef Kufner avatar 1.8.2006 21:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Jojo, taky píšu závorky všude. Pak je tenhle způsob velice pohodlný...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.8.2006 19:07 MEDss | blog: muj_uplne_prvni_blog | lutanie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    < FLAME > taky sem to tak valil tim druhym, prislo mi to hrozne profi.. zavorky na samostatny radek to je pro decka :-D jenze tak po pul roce prochazeni kodem ( cti kodenim ) sem zjistil ze se strasne tezko dohledavaji zacatky a konce bloku ( snadno se to prehledne ) tak sem to pak vsecko prepsal na ten prvni zpusob mozna je to detinske ale o to prehlednejsi :-)
    ad k tomu ze je videt vic radku??? ja kdyz neco pisu tak pisu jen jeden radek,vy snad kodite na vice radcich na jednou :))))
    a pak kdyz dokodim a dam si wc tak mam lepsi pocit s toho ze sem nakodil vic radku ;-) < /FLAME >
    co na to říct? ;-)
    1.8.2006 19:14 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    sem zjistil ze se strasne tezko dohledavaji zacatky a konce bloku
    Když budu odsazovat, tak se tomuhle problému vyhnu ne? V Pythonu nejsou závorky vůbec a čitelnost kódu to nijak neztěžuje, ba úplně naopak.

    Takže když člověk správně odsazuje, tak je jedno jestli ty závorky prdne na konec řádku nebo na samostatný řádek.
    1.8.2006 19:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    No, můj výzkum & vývoj na téma odsazujeme a formátujeme ve Smalltalku byl zatím zcela neúspěšný :-)
    Copak toho není dost?
    1.8.2006 19:29 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Se Smalltalkem jsem ještě neměl tu čest, ale legendy o něm hovoří ledacos. Někdy se s ním budu muset zkamarádit. Nebo se o to alespoň pokusit. Zatím totiž stále ještě patřím mezi programátory, "kteří to ještě nepochopili." :o)
    1.8.2006 19:37 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    K této skupině se mohu hrdě hlásit doposud :-) Uvidíme, až přijdu na nějaký rozumný způsob jak to odsazovat :-)
    Copak toho není dost?
    1.8.2006 19:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Metoda s více jak 7 řádky je příliš velká ... no a na těch 7 řádcích nějaké odsazení nemá vcelku cenu řešit :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.8.2006 19:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Největší, no, možná jediný problém je v oblasti [bloků kódu]. Jako tady v PHP :-)
    Copak toho není dost?
    1.8.2006 19:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Co tohle? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.8.2006 19:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    k tomu ze je videt vic radku??? ja kdyz neco pisu tak pisu jen jeden radek,vy snad kodite na vice radcich na jednou

    Ano, osobně dávám přednost tomu, abych viděl pokud možno celou funkci, kterou právě upravuji, pokud uvidím i něco navíc, tím lépe.

    1.8.2006 19:44 MEDss | blog: muj_uplne_prvni_blog | lutanie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    bud větší monitor nebo kratší funkce :)))))))))))))

    ja su svina ;-)
    co na to říct? ;-)
    1.8.2006 19:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Zatím je mi líto investovat do něčeho většího než 20-palcové LCD s rozlišením 1600x1200… :-(
    1.8.2006 19:59 MEDss | blog: muj_uplne_prvni_blog | lutanie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    jako ale bylo by to paradni mit nejake to 24palcove LCD ze? ještě tak širokouhlé otočné ( vertikálně na kodění, horizontálně na filmy ) to bych si nechal líbit.. nenašel by se tady někde sponzor nadějného programátora? :-)))

    stačilo by: http://www.svethardware.cz/art_doc-991A15A26E53556EC12571A9003B647C.html

    kdyžtak mě pak kontaktujte na me emailové adrese :-D
    co na to říct? ;-)
    2.8.2006 08:23 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    :-D a co tak 20tka LCD 1680x1050 otocena o 90 stupnov ? zobrazenych 140 riadkov + emacsovske prkotinky :-D
    1.8.2006 19:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Napadlo mě, lze monitor zvětšovat donekonečna? Nejde o to, jestli to jde technicky, ale člověk nemůže najednou vidět neomezenou plochu a příliš malá (vzdálená) písmenka by už taky vidět nemohl.

    Kde je tedy hranice největší najednou viditelné funkce? :-) (průměrně, pochopitelně)
    Copak toho není dost?
    1.8.2006 19:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    To by se asi nejdřív muselo definovat, zda má být najednou viditelná bez pohybu očí, bez pohybu hlavy, bez nutnosti vstát ze židle atd. Pak by se musela určit standardní čtecí vzdálenost, velikost pohodlně rozeznatelného písma při této vzdálenosti a velikost pohodlně pozorovatelné plochy. Zatím mne uklidňuje, že rezervy tu určitě jsou. Když jsem na PC začínal, měl jsem v editoru nějakých 22 řádků (Turbo Pascal 5), teď je to v kate 62, ale kdyby bylo víc, nepohrdl bych. Asi zkusím vyzkoumat, jak je to s tím otáčením monitoru, když už tu funkci má…
    1.8.2006 20:01 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Od toho je projektor. Záleží jak je velká zeď. ;-)
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    1.8.2006 20:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Projektor problém příliš neřeší, protože na zdi musejí být písmenka větší. Leda že bych seděl těsně před zdí, ale pak bych si asi trochu stínil. Navíc by projektor s tak jemným rozlišením byl nejspíš dražší než pět monitorů nad sebou…
    2.8.2006 08:20 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    vim obsahuje klavesovu skratku % (chod na protilahlu zatvorku).
    emacs ma nieco podobne (pouzivam premapovanie na %, takze neviem default nastavenie), navyse v modeline zobrazuje riadok, na ktorom sa zatvorka nachadza. A v takom pripade je urcite vyhodnejsie, ak sa zobrazi napr
    if (strasna_podmienka) {
    
    oproti samostatnej zatvorke :-D

    este ze vsetci pozname indent :-)

    Dalibor Smolík avatar 1.8.2006 16:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    if (...) {
    }
    else {
    }
    Jo, tak to jsem přesně já :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.8.2006 16:22 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Ja bych preferoval, kdyby PHPkari strukturovali kod tak, aby oddelili logiku od prezentace. Sam si pamatuji na ten svuj bastl zvany Linux Hardware, co bezel na penguinovi.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.8.2006 18:06 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Já když píšu html, tak to píšu jak se mi hodí. A když se v tom nevyznám tak hodím nějakej automatickej formát a je to... :-D
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    Luk avatar 1.8.2006 18:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Já pro PHP preferuji styl GNU, tedy v zásadě tento (který se snažím dodržovat i pro C/C++ ;-)).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.8.2006 18:44 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Zend coding style. Osobně mám rád coding style GNU a Javy. Svého času mi imponovala maďarská notace pro C, ale to už je jiná kapitola (a zpětně už hodnotím hůře než vlažně)....
    Math, as Barbie says, is hard.
    Luk avatar 1.8.2006 20:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Pro Javu javovský, pro ostatní (C, C++, PHP) styl GNU ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.8.2006 20:54 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    A jak píšete víceřádkové komentáře?
    /**********
     * blabla *
     **********/
    
    /*
     * blabla
     *
     */
    
    A jednořádkové?
    /* blabla */
    
    // blabla
    
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    1.8.2006 20:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    /*
      bla
      bla
    */
    
    // blabla (odsazeno podle kontextu)
    
    Josef Kufner avatar 1.8.2006 21:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Hvězdičky na každém řádku hodně pomáhají – dobře zvýrazní co ještě je komentář. Navíc vim umí s těma hvězdičkama zacházet jakoby tam nebyly...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.8.2006 22:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    A navíc mi je tam automaticky doplňuje, tak proč nemít "hezké" zdrojáky :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.8.2006 22:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Asi už jsem si moc zvykl na editory, které zvýrazňují syntaxi…
    2.8.2006 08:28 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    zvyraznovanie/nezvyraznovanie, grep je argument :-)
    David Watzke avatar 1.8.2006 21:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    Ten první jen na nadpis :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Josef Kufner avatar 1.8.2006 21:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    /*******************************************
     * Nadpis druhe urovne (funkce)
     */
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jiří Němec avatar 2.8.2006 00:19 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak strukturovat kód PHP?
    PHPeclipse Ctrl+Shift+F.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.