Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Pravda, tabelatory su humus. A odpoved na otazku "preco": zalezi od coding style. Bezny je napr styl, ze argumenty funkcie sa zarovnavaju pod otvaraciu zatvorku. Tam treba dorovnavat medzerami.
Pripad 1: tabsize=8, odsadenie o 20 = 2x tab 4x medzera
Pripad 2: tabsize=4, odsadenie o 20 = 5x tab
Vysledok? prenos z 1 do 2 = odsadenie o 12, z 2 do 1 = o 40
Co sa tyka 4, to je priemer medzi 0 a 8, tak asi preto
public void deleteUser (int Id) { //tahle funkce se mi libi a to jsem ji jeste ani nenapsal![]()
No flame please . Jde mi napr. o tohle:
if xxx
{
xxx
}
else
{
xxx
}
nebo
if xxx
{
xxx
}
else
{
xxx
}
nebo
if xxx {
xxx
} else {
xxx
}
apod.
if (xxx) { xxx } else { xxx }
echo
a @include
if (xxx) {
xxx
} else {
xxx
}
if (xxx) { xxx } else { xxx }No není to hezčí
public void funkce( String s ) { }Cykly a podminky (a bloky try {} catch {} finally {}):
if ( true ) { } else { } for ( int i = 0 ; i < 1 ; i++ ) { }Chytnul jsem to v nejake knizce o objektovem programovani a myslim, ze se to jmenuje nejak na "E", ale nemam ji tady, takze ti nepovim :)
Na odsazeni pouzivam samozrejme tabulatory, protoze jsou nastavitelne, takze si to kazdy muze zobrazit, jak je zvykly ..
Žádný standard neexistuje, pouze subjektivní názory. Já to ve všech jazycích dělám takto:
if (...) { } else { } function f(...) { } class c { function c() { } }
K odsazování používám zásadně mezery.
Nikomu svůj styl nevnucuji, ať si každý udělá svůj. Snad jen, že pořád nechápu, proč lidi preferují toto, podle mě je to daleko nepřehlednější, než výše. Ale asi je to z historických důvodů a pak si lidi zvyknou, ale možná, že jen něco nechápu:
if (...) { } else { }
if (x == 1) { y = 1; } else { y = 0; }ale je tam jedno úskalí: pokud se z důvodu úspornosti nepoužívají bloky tam, kde je jen jeden příkaz, snadno se stane něco takového, jako že z
if (x == 1) do_something();uděláte
if (x == 1) do_something(); do_something_else();Bohužel to někdy nemusí být tak očividné, třeba
if (x == 1) if (y == 1) do_something(); else do_something_else();
if ((x ==1) && (y==1)) { do_someting(); }else{ do_semeting_else(); }
pokud se z důvodu úspornosti nepoužívají bloky tam, kde je jen jeden příkazZ vlastni bolestne zkusenosti vim, ze setrit na nespravnem miste se nevyplaci... :)
sem zjistil ze se strasne tezko dohledavaji zacatky a konce blokuKdyž budu odsazovat, tak se tomuhle problému vyhnu ne? V Pythonu nejsou závorky vůbec a čitelnost kódu to nijak neztěžuje, ba úplně naopak. Takže když člověk správně odsazuje, tak je jedno jestli ty závorky prdne na konec řádku nebo na samostatný řádek.
k tomu ze je videt vic radku??? ja kdyz neco pisu tak pisu jen jeden radek,vy snad kodite na vice radcich na jednou
Ano, osobně dávám přednost tomu, abych viděl pokud možno celou funkci, kterou právě upravuji, pokud uvidím i něco navíc, tím lépe.
if (strasna_podmienka) {oproti samostatnej zatvorke
este ze vsetci pozname indent
if (...) { } else { }Jo, tak to jsem přesně já
/********** * blabla * **********/
/* * blabla * */A jednořádkové?
/* blabla */
// blabla
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
/* bla bla */ // blabla (odsazeno podle kontextu)
grep
je argument /******************************************* * Nadpis druhe urovne (funkce) */
Tiskni
Sdílej: