Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
Pravda, tabelatory su humus. A odpoved na otazku "preco": zalezi od coding style. Bezny je napr styl, ze argumenty funkcie sa zarovnavaju pod otvaraciu zatvorku. Tam treba dorovnavat medzerami.
Pripad 1: tabsize=8, odsadenie o 20 = 2x tab 4x medzera
Pripad 2: tabsize=4, odsadenie o 20 = 5x tab
Vysledok? prenos z 1 do 2 = odsadenie o 12, z 2 do 1 = o 40
Co sa tyka 4, to je priemer medzi 0 a 8, tak asi preto
public void deleteUser (int Id) { //tahle funkce se mi libi a to jsem ji jeste ani nenapsal![]()
No flame please . Jde mi napr. o tohle:
if xxx
{
xxx
}
else
{
xxx
}
nebo
if xxx
{
xxx
}
else
{
xxx
}
nebo
if xxx {
xxx
} else {
xxx
}
apod.
if (xxx) { xxx } else { xxx }
echo
a @include
if (xxx) {
xxx
} else {
xxx
}
if (xxx) { xxx } else { xxx }No není to hezčí
public void funkce( String s ) { }Cykly a podminky (a bloky try {} catch {} finally {}):
if ( true ) { } else { } for ( int i = 0 ; i < 1 ; i++ ) { }Chytnul jsem to v nejake knizce o objektovem programovani a myslim, ze se to jmenuje nejak na "E", ale nemam ji tady, takze ti nepovim :)
Na odsazeni pouzivam samozrejme tabulatory, protoze jsou nastavitelne, takze si to kazdy muze zobrazit, jak je zvykly ..
Žádný standard neexistuje, pouze subjektivní názory. Já to ve všech jazycích dělám takto:
if (...) { } else { } function f(...) { } class c { function c() { } }
K odsazování používám zásadně mezery.
Nikomu svůj styl nevnucuji, ať si každý udělá svůj. Snad jen, že pořád nechápu, proč lidi preferují toto, podle mě je to daleko nepřehlednější, než výše. Ale asi je to z historických důvodů a pak si lidi zvyknou, ale možná, že jen něco nechápu:
if (...) { } else { }
if (x == 1) { y = 1; } else { y = 0; }ale je tam jedno úskalí: pokud se z důvodu úspornosti nepoužívají bloky tam, kde je jen jeden příkaz, snadno se stane něco takového, jako že z
if (x == 1) do_something();uděláte
if (x == 1) do_something(); do_something_else();Bohužel to někdy nemusí být tak očividné, třeba
if (x == 1) if (y == 1) do_something(); else do_something_else();
if ((x ==1) && (y==1)) { do_someting(); }else{ do_semeting_else(); }
pokud se z důvodu úspornosti nepoužívají bloky tam, kde je jen jeden příkazZ vlastni bolestne zkusenosti vim, ze setrit na nespravnem miste se nevyplaci... :)
sem zjistil ze se strasne tezko dohledavaji zacatky a konce blokuKdyž budu odsazovat, tak se tomuhle problému vyhnu ne? V Pythonu nejsou závorky vůbec a čitelnost kódu to nijak neztěžuje, ba úplně naopak. Takže když člověk správně odsazuje, tak je jedno jestli ty závorky prdne na konec řádku nebo na samostatný řádek.
k tomu ze je videt vic radku??? ja kdyz neco pisu tak pisu jen jeden radek,vy snad kodite na vice radcich na jednou
Ano, osobně dávám přednost tomu, abych viděl pokud možno celou funkci, kterou právě upravuji, pokud uvidím i něco navíc, tím lépe.
if (strasna_podmienka) {oproti samostatnej zatvorke
este ze vsetci pozname indent
if (...) { } else { }Jo, tak to jsem přesně já
/********** * blabla * **********/
/* * blabla * */A jednořádkové?
/* blabla */
// blabla
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
/* bla bla */ // blabla (odsazeno podle kontextu)
grep
je argument /******************************************* * Nadpis druhe urovne (funkce) */
Tiskni
Sdílej: