abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    24.4. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 763 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio

    15.7.2011 14:49 | Přečteno: 2482× | Výběrový blog | poslední úprava: 15.7.2011 14:47

    Jeden napohled nevinný komentář v poradně mě přiměl zavzpomínat na dávnou linuxovou historii. Pro odpověď na otázku, proč k výběru defaultního výstupu použít alsu a nikoliv módní a nepochybně mnohem lepší Pulse Audio je třeba sáhnout do minulosti.

    Před dávnými časy, když ještě zvukovké karty byly solidní kus poctivého hardwaru a ne jen softwarem vyhoněný DA převodník, jsme mívali problém. Stařičké api OSS mělo tu úžasnou vlastnost (kterou dodnes některé podobně stařičké nebo prostě jen pitomé aplikace předvádí) že první aplikace která si otevřela /dev/dsp si ho zabrala pro sebe a všichni ostatní utřeli hubu. Nešťastný návrh byl AFAIK daný historicky jeho prvními uživateli - zvukovými profesionály s profesionálním vybavením včetně vícekanálových zvukových karet. Na takovém krásném železe si jiná aplikace prostě otevřela jiný hw kanál a zvuky se mixovaly v hardwaru. Kanálů byl sice omezený počet, ale mixování nezatěžovalo CPU. Softwareové mixování bylo pro domácí uživatele (tj. hráče) plýtvání strojovým časem (na tehdejším železe bylo mixování poměrně náročná úloha) a pro profíky nekvalitní, takže se nad takovým nedostatkem nikdo moc nepozastavoval. Když se o něco později staly onboard zvukovky standartem, hodně z nich mixovat buď vůbec neumělo nebo neměly adekvátní linuxové ovladače.

    Zhruba v té době na mladé linuxové scéně výrazně zazářilo desktopové prostředí Enlightenment a jeho autoři se rozhodli problém blokace zvuku vyřešit. Stvořili démon Englightened Sound Daemon neboli esd který tento (a jiné) problémy měl vyřešit jednou a provždy. Byla k tomu zapotřebí jedna důležitá změna. Přepsat všechny existující aplikace z OSS API na esd. Což se nestalo.

    O několik let později, když už hvězda E pohasínala se s tímto problémem potýkalo desktopové prostředí KDE. esd z různých důvodů nevyhovoval, a tak vzniknul démon Analog RealTime Synthesizer aka aRts. Oproti esd byl značně pokročilý (IMO dodnes nedoceněný) ale k dokonalosti stále scházel důležitý krok… přepsat všechny aplikace pro artsd a jeho api MCOP. Což se nestalo.

    Následuje rychloposuv do současnosti, Poetteringovo "me too" a vznik Pulse Audio . Je krásné, nové, lepší a zářivější. S jednou podmínkou. Všechny aplikace je potřeba přepsat. Což se nestane.        

    Hodnocení: 76 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.7.2011 15:02 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    CPU se stejně tak jako tak musí občas probudit, ať už máme hw mixování nebo ne, a udělat to prostě může a ani mu to neublíží. Škoda kvůli tomu cpát další součástky na váš SoC. Nadto mě mnohem víc zajímá jak zvuk mixovat ne na jednu hw zvukovku a její výstupy, ale třeba mezi jednou zvukovkou a jinou, nebo BT headsetem. Transparentně pro aplikaci, protože ty to opravdu nikdy implementovat pořádně všechny nebudou.

    Pulseaudio má v tomhle odškrtnutou kolonku, neb to umí. I pro ALSA aplikace, byť s omezením.

    (Co třeba neumí, to je komprimovat zvuk na síti, takže na mé bědné wifině to pořádně nejde.)
    15.7.2011 18:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Probudit se nemusí, resp. ne na tak dlouho. Například pokud kopírování PCM do hw syntetizéru bude dělat nějaký DMA automat.
    15.7.2011 15:17 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Hmm, nikdy jsem "krasu" SW mixovani nepochopil. Kdyz chci z pocitace neco poslouchat, tak to zapnu a hraju. A vubec bych nebyl stastnej, kdy by pri poslouchani hudby a surfovani po webu najednou nejakej pojebanej web spustil flash a nejakou debilni hudbou, nebo kdyby mi pocitac zacal vydavat zvuky, protoze zrovna vyskocil nejakej dialog nebo prisla zpravicka jabberu. Zvukovani varovani pouzivam akorat na mobilu, kterej muzu mit pri zapnutym jabberu v kapse, ale pri praci na pocitaci moc logiku nechapu.

    Ikdyz mam takovej dojem, ze mam mplayer nastavenej nejak dobre, ze kdyz spustim dva filmy, tak zvuk jede na v obou.
    15.7.2011 15:20 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    A aby mi náhodou nevyskakovaly grafické notifikace na monitoru, tak by každá aplikace měla dostat přímo grafickou kartu.
    15.7.2011 15:37 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Asi jsi nikdy nehrál střílečky na úrovni "profi" kdy je třeba používat věci typu TeamSpeak :-) Já si kdysi kvůli tomuhle kupovat prastarý SoundBlaster Live!, který měl HW mixování.
    15.7.2011 15:39 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ono stačí jenom to, že si chci k té střílečce pustit ještě DragonForce a i přestože bych si radši hrál, musím se nechat vyrušit tím IM pípátkem.
    15.7.2011 20:33 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    SW mixování umí všechny ostatní kanály jednoduše ztlumit a nic vás rušit nebude ;-)
    16.7.2011 12:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Kdyz chci z pocitace neco poslouchat, tak to zapnu a hraju.
    Jednoduchý příklad: posloucháš hudbu a narazíš na link na (třeba) youtube. Bez mixování musíš přehrávač zastavit, protože pauza zvukárnu neuvolní.
    Ikdyz mam takovej dojem, ze mam mplayer nastavenej nejak dobre, ze kdyz spustim dva filmy, tak zvuk jede na v obou.

    To není mplayer, ALSA jako taková umí softwarové mixování taky. PulseAudio je IMO naprostá zbytečnost a další sra*ka od lidí, kteří si myslí, že v linuxovém systému běží málo démonů a je potřeba tam nějaké přidat.
    Quando omni flunkus moritati
    16.7.2011 16:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    PulseAudio je IMO naprostá zbytečnost a další sra*ka od lidí, kteří si myslí, že v linuxovém systému běží málo démonů a je potřeba tam nějaké přidat.
    Umí to per-app volume? To je totiž to, co mi u ALSA chybí.
    stativ avatar 16.7.2011 20:04 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    OSSv4 to umí. Škoda, že se na linuxu nepoužívá to. Navíc běží na většině (ne-li na všech) POSIX systémů.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    16.7.2011 21:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    To je tohle, ne? Dík za tip, asi vyzkoušim...
    stativ avatar 17.7.2011 08:29 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jojo, to je ono. Možná bych to mohl zase zkusit. Svého času jsem se na to po nějaké době používání vykašlal, protože jsem musel kompilovat spoustu věcí s podporou OSS místo ALSA. Jinak mi to ale přišlo mnohem lepší než ALSA.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    18.7.2011 20:15 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Na archu jedu na oss už hodně dlouho (ani si nevzpomínám jak dlouho) a neměl jsem ani jeden problém. Zvuky mi fungují ve všech aplikacích.
    pushkin avatar 16.7.2011 21:00 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Netuším, proč by to ALSA měla umět. Každá aplikace snad umí nastavovat hlasitost toho, co z ní leze, jestli ne, tak jí chybí docela zásadní feature...
    16.7.2011 21:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    No jo, jenže každá aplikace na to bude mít vlastní ovládací prvky, pokaždý jiný. Navíc se do ní vždycky musim přepnout, třeba na jiný ploše, v jiným terminálu (mplayer), atd...

    Per-app přepínání v ALSe by bylo fajn, protože by bylo možné jednotné rozhraní přípstupné na každý ploše, třeba z panelu nebo já nevím z čeho. Podobně jako Win7 :-D
    pavlix avatar 16.7.2011 23:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Netuším, proč by to ALSA měla umět. Každá aplikace snad umí nastavovat hlasitost toho, co z ní leze, jestli ne, tak jí chybí docela zásadní feature...
    Já zase nevidím důvod nechávat vše na libovůli aplikace. Ta „zásadní feature“ chybí obrovskému množství aplikací a je mnohem jednodušší a účelnější to vyřešit na jednom místě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pushkin avatar 16.7.2011 23:52 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Hmm, můžeš jmenovat?
    16.7.2011 23:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Age of Empires ve wine. Něco "normálnějšího" mě asi nenapadne, ale osobně mi jako důvod stačí centralizované ovládání...
    pushkin avatar 17.7.2011 00:33 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jenže to stále má jednu chybu - když bude výstup nastaven na vysokou úroveň, aplikace A a B budou ztlumeny a poté se zapne aplikace C, která předtím nebyla nakonfigurována, pak tato bude přehrávat zvuk na vysoké úrovni a člověk u počítače nejspíše dostane infarkt. Z tohoto důvodu mi vyhovuje ALSA - ta prostě ztlumí bezpečně vše aniž by člověk musel hledat, jestli ta či ona aplikace měla nebo neměla upravenou hlasitost.
    17.7.2011 01:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Při per-app volume máš samozřejmě i master volume úplně stejně jako u ALSy.
    pavlix avatar 17.7.2011 00:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Možná se někde spletu, ale zkusím pohledat v tom, co mám otevřeno. Vychází mi Firefox, Empathy a Evolution, všechny za určitých okolností generují nějaké zvuky, ale nastavení hlasitosti jsem v dialozích nenašel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pushkin avatar 17.7.2011 00:30 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Aha, to vysvětluje, proč mě žádná aplikace nenapadla - osobně všechny podobné "rušiče" vypínám. Napadlo mne včechno možné - QMMP, MPlayer, VLC, Audacity, Guitarix a všechny tyto aplikace vlastní řízení hlasitosti mají.
    pavlix avatar 17.7.2011 14:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Aha, to vysvětluje, proč mě žádná aplikace nenapadla - osobně všechny podobné "rušiče" vypínám. Napadlo mne včechno možné - QMMP, MPlayer, VLC, Audacity, Guitarix a všechny tyto aplikace vlastní řízení hlasitosti mají.
    Njn, já holt ty rušiče často používám (jinak mám i vypnutý zvuk úplně, ale to si to pak člověk musí sledovat sám).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    stativ avatar 17.7.2011 08:35 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    A není to trochu blbost, aby každá aplikace musela řešit softwarové ovládání hlasitosti? Stejně tak dobře by jsi mohl po všech aplikacích chtít, ať dělají resampling samy.

    Tohle je jedna z věcí, kterou je lepší mít integrovanou v systému. Díky tomu nemusí být v systému stejný kód pro ovládání hlasitosti v x různých aplikacích ale hezky na jednom místě. Jako bonus to bude fungovat i tam, kde by softvol nikdo nedělal.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    16.7.2011 21:20 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ano, umí.
    15.7.2011 15:25 Konrad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    No zatim asi nejlepsi reseni se mi jevi pouzit jako zvukovy server JACK a vsechno ostatni pres bridge jak to ma napr. distribuce kxstudio. I kdyz to taky ma stale par vad na krase...
    15.7.2011 19:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio

    JACK je prece jen na neco jineho... a pro vetsinu uzivatelu overkill, + ALSA neumela sw primo ale pres dmix plugin ...

    USE="-gnome -kde";turris
    Petr Tomášek avatar 15.7.2011 15:47 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Mně osobně PulseAudio vyhovuje (popravdě ArtS jsem nezkoušel, anžto k tomu nikdy nebyl důvod), například často využívám možnost za chodu přesměrovat zvuk z určité aplikace na jinou zvukovou kartu (externí USB).

    Jinak mi přijde, že většina slušných aplikací je dnes napsaná tak že používá buď GStreamer, nebo libao, takže není co řešit ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    15.7.2011 16:00 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    ALSA predsa ma SW mixovanie. A od 1.0.9rc2 aj defaultne zapnute.
    michich avatar 15.7.2011 16:03 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Pulse Audio. [...] Všechny aplikace je potřeba přepsat.
    Není pravda. Stačí používat bezpečnou podmnožinu ALSA.
    michich avatar 15.7.2011 16:08 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    opravený link
    rADOn avatar 15.7.2011 19:07 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    To je jen jiný způsob jak říci totéž. Pokud budu muset přepsat aplikaci, je jedno jestli to bude na "bezpečnou" alsu nebo na PA. Klíčové je, že spoustu aplikací nikdo nepřepíše. Nikdy. Do ničeho. PA tenhle problém neřeší o nic líp než esd a artsd – prostě předpokládá že se vyřeší nějak magicky sám. Což se nestane. Takže PA dopadne úplně stejně – až opadne hype, stane se z toho další zastaralé API a bude nahrazeno nějakým lepším. O kterém jeho autor nepochybně prohlásí, že všechny problémy s PA vyřeší. S jednou malou podmínkou…
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    15.7.2011 20:29 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jak esd tak aRts měly oproti PulseAudio jeden zásadní problém. Neuměly pracovat s ALSou a jejich emulace OSS byla mizerná. PulseAudio se naproti tomu umí nacpat do ALSy jako další (a běžně preferovaná) zvukovka a emulace OSS již existuje na úrovni ALSy (a přes ní se to natlačí do PulseAudia). Díle ani esd ani aRts nepodporovaly pořádně více kanálů než dva, zato PulseAudio používám se 7.1 sestavou. Samozřejmě bude dost aplikací, které nikdy nepřejdou ani na tu podmnožinu OSS, kterou podporuje ALSA (a tedy i PulseAudio), protože je už nikdo neudržuje. Na druhou stranu nativní OSS snad již ani v Linuxu není a ALSu nebo PulseAudio dnes již podporuje snad všechno, co se alespoň trochu udržuje.

    Btw. pamatuji si, jak Skype kdysi prohlašoval, že byl napsán pro OSS a to se nikdy měnit nebude (byly žádosti o podporu ALSy, aRts i esd, všechny odmítány s tím, že existují user space emulace, které ale byly velice nespolehlivé). Doba poskočila o pár let a dneska Skype běží přes PulseAudio.
    rADOn avatar 18.7.2011 08:19 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Je tedy emulační vrstva PA o tolik lepší než artsdsp? Trik se zavěšením do alsy se mi líbí, ale řeči o podporované "podmnožině" alsy moc ne. Půjde mi třeba doom3 (napsaný pro oss s dobastlenou experimentální podporou alsy)? dosbox? flash? gstreamer, xine?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    18.7.2011 09:26 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Flash, gstreamer i xine urcite ano. Zbytek zkuste sam.
    18.7.2011 20:26 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    OSS má mnohem lepší API než alsa, takže je naprosto běžné, že vývojáři her (i aplikací) si ho zvolí, protože nechcou mít nějakou závislost typu gstreamer. „Podpora“ pro Alsu pak vlastně znamená výše zmíněná emulace oss alsou. O emulačních schopnostech PA nevím nic. Jen mi příjde zbytečné, když už máme OSSv4.
    18.7.2011 21:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jen mi příjde zbytečné, když už máme OSSv4.

    I v jádře?
    Quando omni flunkus moritati
    18.7.2011 22:32 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    PA přece není v jádře. Potřebné součásti OSS (nevím jestli všechny) jsou na úrovni jádra (třeba mixování). To je asi hlavní výhoda OSS oproti ALSA, která je tak trochu zbastlená a prolézá pokaždé usersapce.
    20.7.2011 16:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    No mě spíš zajímalo, jestli OSSv4 je začleněné v hlavní řadě jádra... vzhledem k tomu, že tam je OSS už dlouho označené jako deprecated, by mě to opravdu dost překvapilo.
    Quando omni flunkus moritati
    20.7.2011 19:28 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    OSSv4 jsem nainstaloval a fungovalo samo. Jádro jsem nekompiloval. Používám distribuční. Znamená to, že je začleněno?
    20.7.2011 20:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    V tom případě se toho v jádře nedělá tolik, kolik si myslíš, protože soubory v /sound/oss v hlavní řadě jsou - až na malé změny - z doby před gitem, tedy z roku 2005 a starší. V /sound/oss/CHANGELOG se píše, že je tam verze 3.8

    Nebo si to při instalaci vyrábí jaderné moduly samo... pro oba případy nicméně platí, že se od toho dál budu držet dál.
    Quando omni flunkus moritati
    20.7.2011 22:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Pán je zapřísáhlý monolitik? ;-)
    21.7.2011 09:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    No u věcí mimo jádro se dost často stává, že kód stojí za ho**o a/nebo jsou jeho autoři idioti, takže když to jde, tak se jim vyhýbám.
    Quando omni flunkus moritati
    Bedňa avatar 21.7.2011 09:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Tu si mimo :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.7.2011 10:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ne, nejsem.
    Quando omni flunkus moritati
    Bedňa avatar 21.7.2011 10:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Co tím získám??? 
    
    - lepší kvalitu zvuku 
    - mixování je v kernel space, tzn. lepší latence 
    - problémy s flashem a zvukem v něm budou pryč 
    - problémy s alsa a oss aplikacemi budou pryč a alsa aplikace půjdou pořád 
    - mnohem jednodušší nastavení 
    - softwarové mixování a duplexní zvuk(alsa má sice dmix plugin, ale ten saje)
    OSS je celý v kernely, narozdiel od ALSA.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.7.2011 14:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    V tom případě mi ukaž, kde to v tom jádře je. Pokud to nenastěhovali někam jinam a v make menuconfig pečlivě neschovali, je v mainline OSS 3.8 a ne OSSv4

    I když samozřejmě je tu možnost, že jsi blbě pochopil #89, kde mimo jádro znamená "mimo hlavní řadu", což je zjevné z předchozích příspěvků.
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 22.7.2011 17:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    I když samozřejmě je tu možnost, že jsi blbě pochopil #89, kde mimo jádro znamená "mimo hlavní řadu", což je zjevné z předchozích příspěvků.
    To mi zřejmé nepřijde ani trochu, spíš naopak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.7.2011 18:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Od #73 je celé vlákno, které jsem začal, o tom, jestli je OSSv4 v hlavní řadě jádra. Kdo čte, na co vlastně reaguje, ten to vidí. Kdo ne, tomu to zjevně zřejmé není.
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 23.7.2011 18:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Nevím jak tobě, ale mně se tu pod číslem 73 zobrazuje toto:
    I v jádře?
    Nic o hlavní řadě tam nevidím, ty ano?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.7.2011 11:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Od #73 je celé vlákno
    ... kdyby sis prostě dal tu práci a přečetl si to vlákno, možná bys tam našel něco, co nenajdeš, když si schválně budeš vybírat jenom ty příspěvky, které se ti hodí do krámu, abys mohl p*čovat.
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 24.7.2011 17:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    .. kdyby sis prostě dal tu práci a přečetl si to vlákno, možná bys tam našel něco, co nenajdeš, když si schválně budeš vybírat jenom ty příspěvky, které se ti hodí do krámu, abys mohl p*čovat.

    Ten příspěvek jsi vybral ty.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.7.2011 19:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ten příspěvek jsi vybral ty.

    Tak ještě jednou:
    Od #73 je celé vlákno
    Kdyby ses snažil, tak bys pochopil, že na ten příspěvek nebylo poukázáno jako na příspěvek, který dokazuje #99, ale jako na bod, ze kterého máš vyjít, abys to našel. Nebo také na bod, kterým začíná moje účast v daném vlákně.

    Pochopitelně, když se snažíš akorát vyvolávat hádky a plýtvat časem, tak ti samozřejmě něco takového snadno unikne. Fajn, pokud se chceš hádat, jdi si najít Jirsáka a mě vynech.
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 24.7.2011 20:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Fajn, pokud se chceš hádat, jdi si najít Jirsáka a mě vynech.

    Nápodobně, vzteklý pse :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    LukynZ avatar 22.7.2011 14:28 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Nejak mi v tom vypisu chybi zminka, ze s OSS nepodporuje suspend
    22.7.2011 18:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jako že jádro, ve kterém je OSS, nejde uspat?
    Quando omni flunkus moritati
    22.7.2011 18:19 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jde uspat. OSSv4 ale suspend nepodporuje a se současnou situací se to ani nezmění, protože většina zdrojů jde do nedodělků typu pulseaudio a na OSS(v5) je jeden člověk.
    pavlix avatar 23.7.2011 18:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    OSSv4 ale suspend nepodporuje a se současnou situací se to ani nezmění, protože většina zdrojů jde do nedodělků typu pulseaudio a na OSS(v5) je jeden člověk
    Je docela vtipný si stěžovat, že je něco nedodělané (nedodělek), protože většina zdrojů jde do (jiných) nedodělků.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.7.2011 22:16 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    No tak stěžovat si můžu jak chci, ale i kdybych programování zvukových systémů rozuměl, tak bych stejně situaci nedokázal změnit.
    21.7.2011 00:32 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Přílohy:
    Jo. Jedná se o jaderné moduly.(obrázky)
    20.7.2011 11:54 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    PulseAudio při zapojení do ALSy právě používá artsdsp (resp. /dev/dsp) pro emulaci OSS. Existuje i padsp, ale to jsem neměl potřebu používat.

    DosBox, Flash, GStreamer i xine fungují s PulseAudio bez problémů.
    michich avatar 20.7.2011 13:44 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    PulseAudio při zapojení do ALSy právě používá artsdsp (resp. /dev/dsp) pro emulaci OSS.
    To je hodně zvláštní omyl.
    15.7.2011 16:48 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Tohle byl jeden z důvodů proč jsem cca před 5 lety koupil za asi 200 Kč z druhé ruky Sound Blaster Live 5.1!, který HW mixování podporuje a dodnes mi bezchybně běží. Určitě si ho nechám dokud na deskách bude klasické PCI a vejde se do case (do malých low-profile case už by se nevešel). Žádného zvukového démona jsem nikdy nepotřeboval.
    16.7.2011 12:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Hm, já ji už musel vyndat, protože špatně držela v PCI slotu a navíc od doby, co mám ATi grafárnu s HDMI (třetí zvukárna), ji systém občas detekoval, občas ne...
    Quando omni flunkus moritati
    15.7.2011 17:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Pulseaudio si nemůžu vynachválit, teď když už mi funguje spolehlivě. Desktop připojený ke věži mi slouží mimo jiné jako sound server, který využíváme i druhého desktopu, notebooků a netbooku. Je super se navalit na gauč s noťasem a přes wifi si pustit zvuk do věže.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.7.2011 19:52 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio

    +1

    USE="-gnome -kde";turris
    cezz avatar 16.7.2011 07:47 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    A echo cancellation uz to vie? Co som pozeral naposledy, tak to bolo v nejakom ubohom stave - prakticky len ako proof of concept. Inak suhlas, Pulseaudio just works.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    16.7.2011 12:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    To netuším. Ještě jsem se s problémem echa nemusel potýkat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.7.2011 14:17 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    A funguje ti to na wifi bez lagů a sekanců? Zkoušel jsem to a bylo to nepoužitelné, zvuk se hrozně často zasekával. Navíc to neustále generovalo 200kB/s traffic, což je u notesu běžícího na baterky (a ze kterého právě nic nehraje) celkem na houby.

    Chystám se to vyřešit bluetooth přijímačem k věži, do kterého se píchne jack a který se chová jako bezdrátová sluchátka -- tož su zvědavý.
    I am Jack's wasted life.
    24.7.2011 21:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Co mám Nkovou síť, tak většinou ano. Nesmím zároveň po bezdrátu nic stahovat, pak je to obvykle (u souborů s nepříliš kvalitním zvukem) bez lagů. U některých filmů a hudby v lepší kvalitě se to občas sekne. Naštěstí nejsem audiofil.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.7.2011 17:52 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Takze, ked je tu rec o pusleaudio. Ako ho rozumne zakazat, pretoze vo fedore 15 to chce pri odinstalacii zobrat zo sebou gnome-panel aj gnome-shell. Pokial to nezistim, tak zanedlho pojde prec pusleaudio aj s gnome.
    15.7.2011 18:12 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ok, takze rpm -e --nodeps pomohlo
    15.7.2011 19:35 a7dfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Kdyz se pulseaudio nedalo rozumne odinstalovat tak jsem ho vypinal tak, ze jsem dal nejaky nesmyslny prikaz do .pulse/client.conf a on pak odmital startovat.

    Problem je, ze spousta programu ma prednastaveny vystup do pulseaudio a je treba to opravovat ruzne v gconf, SDL_AUDIODRIVER, apod.
    Petr Tomášek avatar 15.7.2011 18:40 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Co ti na něm tak strašně vadí? Mě přijde, že už nějaký ten rok funguje bezproblémově...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    15.7.2011 19:05 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    pa-errors v totem, mixer, kvalita zvuku co z toho leze. Komu to chodi a je s tym spokojny nech to pouziva ale ja mam len jedny nervy.
    pushkin avatar 15.7.2011 19:22 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Tak to jsme na tom stejně. Jenom používám openSUSE, která umožňuje při instalaci zakázat instalaci PulseAudio. Moje nejoblíbenější volba :-)
    rADOn avatar 15.7.2011 19:26 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Otázka je spíš proč bych to vůbec měl chtít používat. Sw mixer vyřešila úspěšně ALSA a dmix. Síťový zvuk, dynamické směrování a podobné vylomeniny už dávno řeší JACK. A většina lidí ho nepoužívá protože to nepotřebuje. Hry zvučí přes ALSA nebo dokonce ještě OSS a nikdo je nepřepíše.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Petr Tomášek avatar 16.7.2011 10:03 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Otázka je spíš proč bych to vůbec měl chtít používat.
    Otázka spíš zní, proč je to ve všech rozumných distrech jako default a tam je odpověď jasná. :-)
    Sw mixer vyřešila úspěšně ALSA a dmix.
    Popravdě řečeno se samotnou ALSou (v tom nastavení, jak byla zprasena od distribuce) jsem často docela problém cokoliv rozumně nastavit...
    Síťový zvuk, dynamické směrování a podobné vylomeniny už dávno řeší JACK.
    JACK rozhodně není nic pro BFU. Možná, že je nenahraditelný, pokud si stavíš vlastní hudební studio.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    16.7.2011 12:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Popravdě řečeno se samotnou ALSou (v tom nastavení, jak byla zprasena od distribuce) jsem často docela problém cokoliv rozumně nastavit...

    Kecy. Rozumně nastavit znamená "přehrává to zvuk" a to snad funguje všude.
    Quando omni flunkus moritati
    rADOn avatar 18.7.2011 08:39 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Otázka je spíš proč bych to vůbec měl chtít používat.
    Otázka spíš zní, proč je to ve všech rozumných distrech jako default a tam je odpověď jasná. :-)
    Na gentoo mě vyhnaly právě pitomosti které "rozumná" distra vyvádějí. Pokud jsem někdy pochyboval, tak třeba houfný přechod na nestabilní KDE4 byl celkem přesvědčivý důvod proč se gentoo držet. (KDE4 používám, ale až od verze která se používat dala). Ostatně PA samotné v době kdy ho klobouci a blbuntu začaly tlačit nebyl žádný zázrak.
    Sw mixer vyřešila úspěšně ALSA a dmix.
    Popravdě řečeno se samotnou ALSou (v tom nastavení, jak byla zprasena od distribuce) jsem často docela problém cokoliv rozumně nastavit...
    dmix původně nebyl core částí alsy, defaultní nastavení stálo za prd a nikoho z vývojářů to snad ani nezajímalo. Nevím co máš zprasený od distribuce (ale jestli  máš PA tak to asi nic moc nebude :-D ) ale od jistý doby je alsa na všech mašinách který jsem viděl nastavená dobře. A právě od té doby datuju "vyřešenou" alsu.
    Síťový zvuk, dynamické směrování a podobné vylomeniny už dávno řeší JACK.
    JACK rozhodně není nic pro BFU. Možná, že je nenahraditelný, pokud si stavíš vlastní hudební studio.
    A proto jsem taky psal že to uživatele moc nezajímá. Ani u jacku, ani u PA.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    belisarivs avatar 19.7.2011 19:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ostatně PA samotné v době kdy ho klobouci a blbuntu začaly tlačit nebyl žádný zázrak.
    Coz je mozna duvod, proc uz je ted OK.
    IRC is just multiplayer notepad.
    LukynZ avatar 16.7.2011 10:33 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Sw mixer vyřešila úspěšně ALSA a dmix
    resamplovani zvuku za behu berete jako uspesne reseni?
    16.7.2011 22:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    No, ono digitalni mixovani (at uz sw nebo hw) zvuku o ruzne samplovaci frekvenci jde tezko delat bez resamplingu.
    15.7.2011 23:49 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Já jsem ho na Archu s GNOME3 zákazal pomocí tohoto postupu.
    15.7.2011 21:45 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše asi mierne off topic
    ja som pred cca rokom až dvoma prešiel na OSSv4, odvtedy zvuk neriešim...

    predtým som mal alsu a to z času na čas sa prestavilo nastvanie v mixeri, z času na čas flash nehral... ale odvtedy totálne pohoda...
    Bedňa avatar 16.7.2011 01:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi mierne off topic
    Neviem ako je teraz, ale OSSv4 malo asi tak jedného vývojára, nejak sa to zlepšilo? Ide mi hlavne o podporu rôznych HW, ale podľa toho čo som o tom asi pred rokom čítal by to mal byť najlepší zvukový systém. Ešte k tým HW mixérom, robí to vôbec ešte niekto? Som to pred časom dal do poradne a nedostal som jednoznačnú odpoveď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.7.2011 08:50 klusik | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Hele je to fakt zajímavé a čtivé. ;) Jen tak dále! ;)
    Prostě já ;) www.klusik.cz
    pavlix avatar 16.7.2011 16:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Nadpis mě nalákal, že se dozvím něco závratného a zajímavého o PulseAudio. A ono nic moc.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 16.7.2011 19:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio

    Fajn, tak dej vědět, co Ti chybí, třeba se někdo ozve ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    pavlix avatar 16.7.2011 19:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Celkově použítí… a to hlavně v těch případech, kdy to umí víc než ALSA s běžným SW mixerem. A druhá věc, co mě zajímá, jestli PA může za extrémně dlouhou odezvu když spojím příkazy arecord a aplay, abych otestoval mikrofon.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.7.2011 09:48 kip | skóre: 8 | blog: kip | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Nešlo by arecord a aplay nahradit parecord/pacat a paplay?
    pavlix avatar 17.7.2011 14:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    To už by asi ztratilo smysl, protože naprostá většina aplikací používá rozhraní ALSA. Ale někdy to testnu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.7.2011 16:45 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Zcela zasadni omyl. Aplikace neni treba prepisovat, protoze se PA umi tvarit jako ALSA zarizeni. Staci pridat do .asoundrc
    pcm.!default { type pulse }
    17.7.2011 12:05 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    PulseAudio som nechtiac raz vyskusal pri nejakom Fedora test days - testovali sa graficke drivery. Kvoli PulseAudio som aspon na troch roznych PC nemohol otestovat prehravanie videa, pretoze to zralo 50% vykonu CPU...
    Bedňa avatar 17.7.2011 19:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Na Fedora test days bývajú rozbité veci, 50% je moc, pretože to býva tak do 20%, čo tiež nieje málo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pushkin avatar 17.7.2011 20:30 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ono to bude dost záležet na konfiguraci, jestli má nějaký slabší CPU s méně jádry, tak bych tomu i věřil.
    19.7.2011 14:47 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ano, boli to slabsie CPU s menej jadrami (1). Bez PulseAudia to iste video zvladaju bez problemov (mozno s celkovym zatazenim CPU mensim ako ma samotne PulseAudio - to si uz nepamatam a znovu to skusat nebudem).
    18.7.2011 15:14 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Hmm. V tom vyctu nejak chybi zminka, za v dobe, kdy vznikalo PA pouzivala vsechna vyznamna distra ALSU. A ta umi SW mixovani taky. A ted necht mi nekdo vysvetli, proc tedy sakra mame to PulseAudio???
    rADOn avatar 18.7.2011 18:05 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    IMO hlavni duvod je ten, ze ve foss svete je oblibenejsi zakladat nove projekty nez opravovat existujici :-D Jinak by stacilo opravit artsd pripadne ho naucit to co jeste neumi. Ale mozna PA krivdim, nekdy je cisty start lepsi a neznam API artsd tak dobre abych to mohl posoudit.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pavlix avatar 18.7.2011 19:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Myslím, že zrovna v tomhle případě to moc smysl nemělo. Co si pamatuju, tak s arts bylo víc problémů než užitku. O pulseaudiu aspoň nevím, i když se běžně jeho síťové schopnosti v distribucích nevyužívají.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    rADOn avatar 19.7.2011 10:07 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jo, jenže aRts nebylo prakticky nikdy udržované. Kromě xine backendu ktery někdo zbastlil někdy kolem 3.6 na něj nebylo sáhnuto po léta. Nezdálo se mi přitom tak špatné, hádám že lidi spíš odrazovalo že to byl KDE projekt. OTOH pulse jako projekt canonicalu není pro kovaného kentusáka taky zrovna důvěryhodné :-)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    michich avatar 19.7.2011 10:52 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    pulse není projekt Canonicalu
    pavlix avatar 20.7.2011 23:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Nezdálo se mi přitom tak špatné, hádám že lidi spíš odrazovalo že to byl KDE projekt.
    Tak on nebyl moc důvod z toho dělat všeobecné API, když ALSA fungovala. Naopak v KDE pak byly problémy s pouštěním neKDE aplikací se zvukem. Na to bych se taky vykašlal.

    To už je lepší ALSA se sw mixováním i PulseAudio, které funguje prakticky se všemi aplikacemi (přes ALSA).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    LukynZ avatar 19.7.2011 21:46 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    sw mixovani alsy stoji za pendrek, protoze to dela dmix a ten vse resampluje na 48 kHz coz je na prd ze 2 duvodu... 1. to zere cpu, 2. kvalita zvuku jde do haje

    pulseaudio bypasuje dmix a nic neresampluje
    pushkin avatar 19.7.2011 23:14 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    sw mixovani alsy stoji za pendrek, protoze to dela dmix a ten vse resampluje na 48 kHz coz je na prd ze 2 duvodu... 1. to zere cpu, 2. kvalita zvuku jde do haje

    pulseaudio bypasuje dmix a nic neresampluje
    1. frekvenci, na jakou ALSA (resp dmix) resampluje lze nastavit
    2. 48kHz je stále víc než 44100Hz, což je CD kvalita, nechápu tedy, proč by to mělo vadit
    3. Dovedeš si představit jak jinak lze sloučit dva digitální zvukové proudy, každý o jiné samplovací frekvenci, bez resamplingu nebo vícecestného D/A převodníku? (viz zde)
    LukynZ avatar 21.7.2011 12:01 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Mi jde hlavne o to, ze kdyz poustim mp3, resampluje to na 48 porad a zbytecne, kdyz moje zvukovka 44.1 umi. Ano, muzu nastavit 44.1, ale pak pustim film co ma 48 a zas to resampluje na 44.1 a porad dokola. Vice zdroju zvuku je neco jineho a priznam se, ze technicky do toho nevidim tak moc, takze to klidne muze pak resamplovat. Ale nevim o tom, ze by pulseaudio resamplovalo jen jeden zdroj zvuku, kdyz moje zvukovka tu frekvenci zvlada a imho to nedela, protoze vidim, ze procesor nic nedela, coz s dmixem nebyl problem a prehravani mp3 a bralo to 12% cpu (dokud mu clovek nedal natvrdo 44.1)
    cezz avatar 22.7.2011 02:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Druha vec je ta, ze pokial je to nutne, je AFAIK mozne v ALSA vynechat mixing (nemixovat), cize tam by ten resamplink za urcitych podmienok nebolo treba.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    LukynZ avatar 22.7.2011 05:17 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jde to, ale pak pokud neco hraje, nemuze hrat nic jineho
    rADOn avatar 25.7.2011 14:17 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    To zalezi na hardwaru - pokud umi mixovat kanaly tak to neni problem. Naopak je to mnohem lepsi, protoze odpadne latence nez to proleze skrz cpu. Cili v alse je software fallback, nouzovka. V PA je to jediny zpusob. To je jedna z veci ktery mi prijdou na predstave PA jako systemu pro vsechny sebevrazedny. BFU co honi empetrosky pres svoje AC'97 shitky to sice muze byt jedno, ale lidi co vyhodili nemaly penize za kvalitni zvukovy zelezo ho asi nesplachnou jen tak do hajzlu.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    cezz avatar 26.7.2011 22:49 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Smiem sa spytat, co robis so zvukom, ked ti vadi latencia? (v tych urovniach ake dosahuje PA, alebo akykolvek SW mixing) Vazne ma to zaujima.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bedňa avatar 26.7.2011 23:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Latencia je zaujímavá hlavne pre hudobníkov pri mixovaní hudby, ale môžem povedať, že keď použiješ OSSv4 tak ten rozdiel oproti Alse a PA počuje aj hluchý, zrazu taká čistota, prirodzenosť, ako by to ani nešlo z PC.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.7.2011 08:44 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Placebo efekt. Ledaze by vam OSSv4 vymenilo prevodniky na zvukove karte.
    Bedňa avatar 27.7.2011 09:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Zvuk ostane počuteľne čistý, najskôr preto že to mixuje v jadre, predtým som mal vždy pocit že je to také trochu zašumené. Jediný problém čo mám je s mikrofónom, ktorý vôbec nenájde. Jednoduché riešenie asi neexistuje, jediné čo som pozeral, tak to budem musieť nanovo prekompilovať do jadra, čo sa mi zatiaľ nechcelo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.7.2011 15:08 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jak jsem psal, jasny placebo efekt.
    "Zasumeni" vetsinou zpusobuje neztiseny mikrofon/line-in/CD vstup. To jsem slysel i ja.
    cezz avatar 27.7.2011 18:38 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Jak jsem psal, jasny placebo efekt.
    "Zasumeni" vetsinou zpusobuje neztiseny mikrofon/line-in/CD vstup. To jsem slysel i ja.
    Tiez si myslim. Niekde som videl, ze OSS pouziva lepsiu matiku a tym padom ma vyssiu kvalitu zvuku, ale nikdy som nevidel ziadne dokazy a zvycajne sa kvalitou myslela latencia. Latenciu komentuje napriklad aj Hannu Savolainen (zodpovedny za OSS API) a v zasade to vychadza tak, ze ludia v skutocnosti potrebuju dobru synchronizaciu, nech uz je latencia akakolvek. Cize latencia != kvalita. Jedina vynimka, ktora mi napada su hry a mozno realtime mixovanie, ale tam tiez sa pri tych rozdieloch v latencii bavime o prkotinach.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bedňa avatar 27.7.2011 21:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Som odskúšal OSSv4 a zvuk je čistý, to bolo prvé čo som hneď spozoroval, poďalšie skoro nič nežere oproti PA, tak sa to musí niekde pozitívne prejaviť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    cezz avatar 27.7.2011 23:03 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ja netvrdim, ze sa ti zvuk, co lezie z OSSv4 nepaci viac ;-) Ja len tvrdim, ze som nikde nevidel dovod, preco by to tak malo byt a teda ani nemam dovod predpokladat, ze by sa nieco zmenilo u mna. Citat zdrojaky, na to momentalne nemam cas a asi ani vedomosti (hlavne, co sa tyka prace so zvukom) Ak niekde najdes viac informacii, nez len "znie lepsie" a das mi link, budem ti vazne vdacny - zaujima ma to, nic som k tomu nenasiel.

    U mna osobne pulseaudio "zerie" cca 6% vykonu CPU (ked nieco robi, ked nie, tak v podstate nic). Cize nic, cim by som sa zatazoval, alebo mal potrebu riesit. Ale nepopieram, ze OSSv4 je kvalitny, len akosi po tych kotrmelcoch s licenciou OSSv3 stratil u mna doveru.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 28.7.2011 15:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Taky se nehodlám zabývat OSSv4 do doby, než se na distribucích, co používám, nestane znovu mainstreamem (prognostici, ozvěte se!).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.7.2011 01:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Zvuk ostane počuteľne čistý, najskôr preto že to mixuje v jadre
    Jasně, protože když sčítá a dělí jádro, je to lepší, než když se totéž dělá v userspace ...
    Quando omni flunkus moritati
    29.7.2011 19:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Čistě teoreticky, kdyby ten mixer byl ve floatech a na první verzi Pentia I, tak v jádru by byl čistší, protože v jádru se floaty emulujou :-D.
    Bedňa avatar 29.7.2011 21:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Dík za súhlas.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.7.2011 22:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ty jo, tak teď nevím zda to trekker fakt myslel jako ironii a nebo ne.
    30.7.2011 01:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Viděls snad někdy, že by někdo na ábíčku napsal komentář bez ironie? :-D
    30.7.2011 04:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    To byla taky ironie? ;-)
    pavlix avatar 30.7.2011 12:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Dvojitá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.8.2011 00:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Myslel.
    Quando omni flunkus moritati
    LukynZ avatar 2.8.2011 01:09 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    No on ten nicka Bedna bude taky imho ironie :)
    Bedňa avatar 2.8.2011 12:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Asi tak :-) Pretože mi zatiaľ nikto nedokázal poradiť s problémom OSSv4 a mikrofón a driver ALSA sa nechce skompilovať s jadrom 3.0, tak mám naspäť PA a tá kvalita je fakt subjektívne horšia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    rADOn avatar 27.7.2011 12:42 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Zalezi na latenci… Jedna latence je z plneni interniho bufferu, jehoz velikost se v aRts da nastavit a default byl relativne hodne (desetiny sekundy). Druha latence je samotny zvukovy server. Jeho doba behu je spis zanedbatelna, co me stve je spis doba kdy nebezi - pokud je system hodne zatizeny a proces zvukoveho serveru se nedostane k lizu vcas, zvuk proste vypadne. A cim kratsi je buffer, tim spis se to stane… Nevim jak to resi PA ale s arts byly pri zatezi vzdycky potize. A pokud nebezelo s realtime prioritou tak skytalo i pri celkem beznym provozu.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    cezz avatar 27.7.2011 17:54 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    co me stve je spis doba kdy nebezi - pokud je system hodne zatizeny a proces zvukoveho serveru se nedostane k lizu vcas, zvuk proste vypadne.
    Cize v podstate potrebujes vacsiu latenciu - cim vacsi buffer, tym mensia sanca, ze sa to stane.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    rADOn avatar 27.7.2011 18:25 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Viz nasledujici veta… tesi me ze ctes tak pozorne :-) BTW me ted napadl klasicky priklad: hry. Zpozdeny zvuk je tam velmi zretelny pacz prestane sedet na animace, a zaroven muze poradna hra snadno zatizit system vic nez zvukovy server unese. Treba takovy Unreal Tournament byl s artsdsp nehratelny…
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    cezz avatar 27.7.2011 19:07 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Neviem, ci sa chapeme spravne - ja som s tebou suhlasil, len som to zosumarizoval. Lebo casto mam pocit, ze vela ludi sa diva na latenciu a buffering ako na zlo, pricom to casto byva prave naopak. Hry mozu byt problem. Casto sa to da vyriesit synchronizaciou (zjednodusene povedane, zvuk sa pusti o cosi skor) Ked to nejde inak, je mozne pouzit pasuspender, ktory docasne vypne pulseaudio, aby program mohol pristupovat priamo k zvukovke.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    rADOn avatar 28.7.2011 11:57 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Pokud nenapises kristalovou kouli, tak "neskor" je nesmysl. Nejde naplanovat ze v Doomovi za ctvrt sekundy zmacknu tlacitko. Hry jsou extremni, ale zdaleka ne jediny pripad. Mel jsem treba kdysi nastaveny zvuky na window manageru (zadny symfonie, jen takovy cvaknuti) a velikost bufferu v arts byla zatracene znat. Se zapnutyma animacema okynek by se to mozna ztratilo, ale s vypnutyma se vsechno stalo okamzite, takze i kratoucky zpozdeni bylo poznat. Blby na tom bylo (a PA to snad ma poreseny lip) ze buffer je v artsd spolecny, takze se dal bud nastavit dlouhy, aby amarok pod zatezi nevynechaval (beham gentoo, zatez je normalni stav :-) nebo kratky aby zvuky UI nemely slysitelny zpodeni za akci ktera je vyvolala. Ale ne oboji :-(
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    cezz avatar 28.7.2011 23:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Ono asi zalezi na tom, ake velke je to oneskorenie a aj na hre. Ked ma hra nejakych 50fps, mas teoreticky 20ms, nez vykreslis nasledujuci frame. Zaujimalo by ma, ako je to s oneskorenim PA realne - okrem nahlasenych bugov s oneskorenim 2s a podobne som nic rozumne nenasiel. (Iba stare testy OSS a ALSA, ktore sa pohybovali pod 10ms)

    Co som mal na mysli su hry typu Sing Star, Guitar Hero, Rockband, kde si to oneskorenie nakalibrujes a nie je s tym problem. (konzoly napriklad maju extra problem v tom, aj samotna televizia je casto zdrojom nezanedbatelneho oneskorenia)

    U mna som zatial na problemy nenarazil - pravda, na hry pouzivam PS3 a nic ozvucene a interaktivne zaroven, kde by sa to mohlo prejavit nepouzivam.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bedňa avatar 28.7.2011 23:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Tiež som googlil a jediné čo sú, tak subjektívne pocity :-) Chcelo by to mať meraciu aparatúru a to asi hocikto nemá.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    rADOn avatar 29.7.2011 11:30 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Pokud to bez merici aparatury nepoznas, tak je to IMO uz dobre udelany.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    18.7.2011 15:41 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    ESD resilo synchronizaci obrazu a zvuku sveraznym zpusobem. Zapisovalo do /dev/dsp po 16ti bajtech, diky tomu generovalo cca 10000 syscallu za vterinu. Prehravani zvuku tak bylo narocnejsi na HW nez dekodovani MPEGu. Nektery veci proste patri do kernelu(popr. do HW) a nema smysl obchazet je v userspace.

    18.7.2011 17:16 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trocha historie aneb jak se to má s Pulse Audio
    Bývávalo. Nejenže výkonově drtí pulseaudio (používám jej na X klientech na velmi slabých strojích, kde pulseaudio vyžere celý procesor), ale i výstup do ALSY má už nějakou dobu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.