Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.
Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.
Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.
Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.
Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.
Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.
Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.
Americká společnost OpenAI, která provozuje chatbota ChatGPT, kvůli výrobě vlastních procesorů pro umělou inteligenci (AI) spojí síly s firmou Broadcom. Firmy o tom informovaly (en) ve svém včerejším sdělení. OpenAI se snaží zajistit si výpočetní výkon potřebný k uspokojení rostoucí poptávky po svých službách. Akcie Broadcomu po zprávě výrazně zpevnily.
O víkendu 18. a 19. října lze na brněnském výstavišti navštívit s jednou vstupenkou dvě akce: Maker Faire Brno, "festival tvořivosti, vynálezů a bastlířské radosti", a GameDev Connect, "akci určenou pro všechny současné a hlavně budoucí herní vývojáře, kteří touží proniknout do jednoho z nejúžasnějších průmyslů na světě".
Také Vás tak dožírají ty rozchechtané mladistvé ksichty na všech možných billboardech, letácích a webových stránkách? Ať se podívám, kam se podívám, všude je nějaký rozesmátý frikulín, navíc mi připadá, že je to pořád tentýž nebo jeden z cca pěti modelů, které se jen různě oblékají. Asi jsem prostě nervóza, ale nesnáším, když na mě civí neznámé tváře a hloupě se chichotají. Strašlivě mě štvou.
Už jsem začal uvažovat, zda by bylo možné vyrobit plug-in do webového prohlížeče, který by nějak chytře detekoval obrázky s ksichty a vykopával je. Chtělo by to ovšem pokročilou heuristiku, možná neuronovou síť. A samozřejmě to nijak nepomůže proti všudypřítomným billboardům, kde se mi šklebí různé pitváře rovnou do obličeje. Naposledy to byl jakýsi tenor, který má vystupovat tuším v březnu, tedy nejméně ještě čtrnáct dní se bude pitvořit na každém rohu. Hnus. Ne, že by to byl tak ošklivý člověk, ale při záběru z patnácti centimetrů, roztaženém na plochu jednoho metru, vypadá příšerně každý.
Pokud se můžu zeptat, jaký je Váš názor na tyhle ksichty? Dokážete je filtrovat ve vlastním mozku, nevadí vám, nebo vás stejně jako mě přivádějí k šílenství? A nemáte nějaký recept, co s tím?
Tiskni
Sdílej:
Všechno musí mít své meze. Včera jsem si zrovna pouštěl jeden film nahraný před časem z Novy. Film začínal o deset minut později, než byl psaný v programu (kvůli reklamě - to snad nevědí, že ji budou chtít před ním vysílat?) a v celkové délce 130 minut byly tři reklamní bloky po 7:20. Takže na 107 minut filmu připadalo 23 minut reklam, tj. poměr 4.65:1, a to ještě jen v případě, že započítám vložené bloky, kdybych přidal i bloky před filmem a po ním, bude to ještě daleko horší. Poslední dobou už se na Nově na premiéry raději nedívám a pokud je chci vidět, radši si to pustím ze záznamu, takže ta obrovská masa reklamy nakonec působí poněkud kontraproduktivně…
P.S.: pobavil mne Homer Simpson (nepamatuji si to přesně): "Kdepak, když se nebudete dívat na reklamy v televizi, je to, jako byste kradli!" :-)
Taky se mi líbí, že většina lidí se reklamami řídí, i když zároveň tvrdí, že reklamy jsou lživé.
No jo, také jsem proti výrobkům z reklam, a přitom miluju Tatianu, peru v Arielu a volám přes Vodafone Ale co jsem postřehnul, tak jsou to jediné 3 věci, které používám a mají reklamu.
ja jim rikam "marketingovi xichti".
IMO jsou jen dusledek toho ze si lidi od propagandy spocitali ze ucinejsi nez snazit se pusobit na vedomy rozum, ktery se stale agresivnejsimu vnucovanim zacne driv nebo pozdeji blokovat, lepsi je pracovat s podprahovymi signaly.
nevim jestli se ty ubohosti mam smat nebo bejt smutnej, ale pro lidi ktery se timhle zivi mam jen opovrzeni
Nicméně většina těch billboardů mě taktéž rozčiluje, nicméně dokážu je filtrovat, prostě je nevnímám.Ja takhle jednou odfiltroval dopravni znaceni. Sice to bylo bez xichtu, ale ta velikost cedule, osvetleni, poloha, ty optimisticke sipky nahoru.
Chtělo by to ovšem pokročilou heuristiku, možná neuronovou síť.Takhle neuronovou síť, která by vymazala xichty z toho, co vidíš, to by teprve byla machrovina