Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Také Vás tak dožírají ty rozchechtané mladistvé ksichty na všech možných billboardech, letácích a webových stránkách? Ať se podívám, kam se podívám, všude je nějaký rozesmátý frikulín, navíc mi připadá, že je to pořád tentýž nebo jeden z cca pěti modelů, které se jen různě oblékají. Asi jsem prostě nervóza, ale nesnáším, když na mě civí neznámé tváře a hloupě se chichotají. Strašlivě mě štvou.
Už jsem začal uvažovat, zda by bylo možné vyrobit plug-in do webového prohlížeče, který by nějak chytře detekoval obrázky s ksichty a vykopával je. Chtělo by to ovšem pokročilou heuristiku, možná neuronovou síť. A samozřejmě to nijak nepomůže proti všudypřítomným billboardům, kde se mi šklebí různé pitváře rovnou do obličeje. Naposledy to byl jakýsi tenor, který má vystupovat tuším v březnu, tedy nejméně ještě čtrnáct dní se bude pitvořit na každém rohu. Hnus. Ne, že by to byl tak ošklivý člověk, ale při záběru z patnácti centimetrů, roztaženém na plochu jednoho metru, vypadá příšerně každý.
Pokud se můžu zeptat, jaký je Váš názor na tyhle ksichty? Dokážete je filtrovat ve vlastním mozku, nevadí vám, nebo vás stejně jako mě přivádějí k šílenství? A nemáte nějaký recept, co s tím?
Tiskni
Sdílej:
Všechno musí mít své meze. Včera jsem si zrovna pouštěl jeden film nahraný před časem z Novy. Film začínal o deset minut později, než byl psaný v programu (kvůli reklamě - to snad nevědí, že ji budou chtít před ním vysílat?) a v celkové délce 130 minut byly tři reklamní bloky po 7:20. Takže na 107 minut filmu připadalo 23 minut reklam, tj. poměr 4.65:1, a to ještě jen v případě, že započítám vložené bloky, kdybych přidal i bloky před filmem a po ním, bude to ještě daleko horší. Poslední dobou už se na Nově na premiéry raději nedívám a pokud je chci vidět, radši si to pustím ze záznamu, takže ta obrovská masa reklamy nakonec působí poněkud kontraproduktivně…
P.S.: pobavil mne Homer Simpson (nepamatuji si to přesně): "Kdepak, když se nebudete dívat na reklamy v televizi, je to, jako byste kradli!" :-)
Taky se mi líbí, že většina lidí se reklamami řídí, i když zároveň tvrdí, že reklamy jsou lživé.
No jo, také jsem proti výrobkům z reklam, a přitom miluju Tatianu, peru v Arielu a volám přes Vodafone Ale co jsem postřehnul, tak jsou to jediné 3 věci, které používám a mají reklamu.
ja jim rikam "marketingovi xichti".
IMO jsou jen dusledek toho ze si lidi od propagandy spocitali ze ucinejsi nez snazit se pusobit na vedomy rozum, ktery se stale agresivnejsimu vnucovanim zacne driv nebo pozdeji blokovat, lepsi je pracovat s podprahovymi signaly.
nevim jestli se ty ubohosti mam smat nebo bejt smutnej, ale pro lidi ktery se timhle zivi mam jen opovrzeni
Nicméně většina těch billboardů mě taktéž rozčiluje, nicméně dokážu je filtrovat, prostě je nevnímám.Ja takhle jednou odfiltroval dopravni znaceni. Sice to bylo bez xichtu, ale ta velikost cedule, osvetleni, poloha, ty optimisticke sipky nahoru.
Chtělo by to ovšem pokročilou heuristiku, možná neuronovou síť.Takhle neuronovou síť, která by vymazala xichty z toho, co vidíš, to by teprve byla machrovina