IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.
Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.
Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Již několikrát mne docela zamrzelo, že byl nějaký dotaz uzamčen a vzápětí i vymazán, jelikož byl takříkajíc „off-topic“, protože „nesouvisel“ s Linuxem. Dnes se stalo totéž a jelikož mám velmi podobnou zkušenost jako tazatel a off-topic to bohužel není, vznikl tento zápisek.
O co jde? Dnes byl patrně naprostým nováčkem s přezdívkou gerda položen jeho první dotaz, který byl zároveň i jeho prvním příspěvkem zde, jménem HP 2410 blbne. Jelikož tu toto vlákno patrně již dlouho nepobude, dovolím si zde dotaz ocitovat:
zdravim, mam problem se svoji tiskarnou HP 2410, je to all in one a zniceho nic mi najednou nejde nic vytisknout, tak to vypnu a zapnu a jak se to zapina a projizdej se kazety s ingoustem a pak scener tak normalne vyjede a jak zajizdi zpet tak se zacne sekat a jakoby chtel jet dal ale jenom se klepe na miste, vydava hlucnej zvuk a nic se nedeje a tady konci cely zapnuti tiskarny, dal to nejde. Nevite nekdo jak by se to dalo odstranit, popr. co s tim je? Dekuju moc
Na dotaz se dočkal jediné redakce šéfredaktora Roberta Krátkého a to:
Ahoj, toto je dotaz spíše pro autorizovaný servis. Každopádně je však v tomto diskuzním fóru off-topic, protože nemá nic společného s Linuxem - jde o hardwarový problém. Vlákno bude proto uzamčeno a později vymazáno. Díky za pochopení.
Vlákno bylo bohužel zamčeno a tak jsem tazateli poslat mail a tím by se dala celá věc považovat za uzavřenou, ale bohužel se mi nedávno, jak jsem již v úvodu zmínil, stalo něco velmi podobného na podobném zařízení stejného výrobce a příště se to může stát někomu dalšímu a dotaz dopadne stejně.
Potřeboval jsem vytisknout několik webových stránek na svém minimálně vzhledově velmi podobném multifunkčním zařízení HP PSC 2110(PDF) z webového prohlížeče Firefox ve svém Gentoo. První stránka byla vytištěna bez problémů, ale když jsem se přepnul na druhy panel a dal znovu tisk, nestalo se nic. Prvně jsem zkoušel několikrát vyčistit frontu a tisknout znova, ale nedělo se nic. Stejně se chovaly i ostatní aplikace. Zkusil jsem tedy vypnout/zapnut tiskárnu a začaly se dít věci, které odpovídají tazatelově popisu. Došlo k běžné inicializaci inkoustových cartrigí, ale pak se bezdůvodně rozsvítila zářivka skeneru a vozík se měl tendenci rozjet, ale bohužel buď v opačném směru, nebo při nějakém zablokovaném stavu, takže se jen ozývalo typické klepání, když se něco točí „přes zuby“. Další hodinku jsem zkoušel všechno možné od restartů, vypínání PC, jiného USB portu, tiskového ovladače, .., ale nic.
Tiskárnu jsem pak nakonec rozjel „bohužel“ až připojením k počítači s Windows s nainstalovaným originálním ovladačem od HP, který ji patrně navrátil zpět do nějakého definovaného stavu, se kterým si Linuxový ovladač parně neporadil. Zařízení od té doby již zase funguje normálně.
Jelikož se mi velmi podobná věc stala během tisku v Linuxu a nešlo o technickou závadu, domnívám se, že o off-topic nejde. Proto bych se vás chtěl zeptat, jaky je váš názor na dotazy, které na první pohled s Linuxem nesouvisí a někdy opravdu vůbec nesouvisí, ale jsou od stálých uživatelů? Co takhle zřídit kategorii off-topic, kde by se tyto dotazy přesouvaly minimálně do doby, něž by se ukázala jejich relevance k Linuxu, nebo projevily jako zajímavý obecný problém? Nemusely by se ani vypisovat na titulní straně, jen ať nejsou hned zamčeny a vzápětí vymazány. Pod obecným problémem si představuji např. hardwarové otázky a ne problém maker ve Wordu. Zdravý odstup od Windows schvaluji.
Tiskni
Sdílej:
Pokud by byl pouze požádán, aby otázku zformuloval lépe a diskuze byla zamčena, nevznikl by asi tento blogový zápisek.Jenže ten dotaz nevypadá jako špatně položený. On prostě vypadá jako off-topic. Takže nebyl důvod žádat o lepší formulaci. O tu jsem požádal až po opětovném odemčení diskuze, když jsem byl upozorněn. Že jsem byl upozorněn zápiskem v blogu a ne emailem, to už je celkem jedno - jen s tím rozdílem, že zápisek v blogu bych mohl přehlédnout, kdežto u emailu by se to (snad) nestalo.
Jasně, takže dotyčného raději pošleme možná bezdůvodně do servisuPokud se tu někdo zeptá, proč má fleky na zadku, taky bych otázku uzamkl a dotyčného poslal (možná bezdůvodně) za doktorem. Jde o to, že je-li nějaký dotaz off-topic, tak je celkem jedno, čeho se vlastně týká - podstatné je, že se netýká zaměření daného diskuzního fóra, a proto bude z fóra (po předchozím zamčení a vysvětlení) odstraněn. Likvidace off-topic dotazů není žádná libůstka adminů, kteří by si potřebovali na někom vylít vztek nebo zvednout sebevědomí. Naopak. Je to celkem otravná a nevděčná práce, kterou je však nutné dělat. Aby bylo diskuzní fórum co nejlépe funkční, je nutné hlídat, aby se na výsledky vyhledávání neobjevovaly dotazy, které s jeho zaměřením nesouvisí. To ztěžuje život těm, kteří se snaží nalézt relevantní odpověď na svůj problém. Stejně tak je důležité, aby v seznamech otázek nečíhaly off-topic dotazy, jejichž čtením by marnili čas ti, kteří na otázky odpovídají. Je to prostě údržbářská práce. A pokud někdo položí dotaz, který je podle všech znaků off-topic, ale později se ukáže, že možná off-topic není, jen to tazatel neumí napsat, tak by pro správné posouzení admini potřebovali křišťálovou kouli. Protože ji nemám, dotaz jsem uzamkl.