V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Docela mne zaujala aktuální anketa, konkrétně velký propad Anjuty a Monodevelop za ostatními IDE. Anjuta mne v tuto chvíli až tak moc nezajímá, protože i když je primárně psaná pro vývoj GNOME/GTK aplikací v C/C++, tak o tyto aplikace nouze není a asi to fakt bude tedy samotným IDE.
O to víc by mne ale zajímal váš pohled na Monodevelop a případně celé Mono. 1% mi připadá jako docela nízké číslo a to ani nevím, jak moc je to 1% reálné, jestli se redakčnímu systému třeba jen "nechce" vypočítat nulu, když už tam nějaký hlas je.
To že Mono někteří již z principu zavrhnou, protože za .NET stojí Microsoft, mi je docela jasné, ale co se vám na něm jinak tak nelíbí? Posledních pár let jsem toho sice moc nenapsal, ale když jsem si loni přečetl knihu Myslíme v jazyku C#, tak mi .NET padl docela do oka. K nějakému symbolickému oťukávání Mona jsem prvně používal oblíbený textový editor, ale záhy jsem přešel k Monodevelop. K nějakým větším, či alespoň středním věcem jsem se v Monu nedopracoval, ale celkově na mne Monodevelop působil přívětivě a dělalo se mi v něm dobře. Vidíte problém v samotném Monodevelopu, nebo se vám nelíbí celé Mono a Monodevelop se tím pádem stává nezajímavý?
Tiskni
Sdílej:
v defaultní instalaci jsou dvě aplikace, které mi neskutečně pijí krev: zmd a beagleNechybi u te prvni v nazvu jedno pismenko?
Vždyť jí tam máš, v sekci non-free:
deb http://ftp.debian.cz/debian/ etch main contrib non-free
$ aptitude search sun-java
sun-java5-bin
sun-java5-demo
sun-java5-doc
sun-java5-fonts
sun-java5-jdk
sun-java5-jre
sun-java5-plugin
sun-java5-source
RefactoringTakovy lepsi indent? Opravdu nechapu, jak muze stroj refaktorovat.
contextové doplňováníje opravdu uzasne u dynamickych jazyku. Pokud nekdoPouzivaTakhleDlouheIdentifikatory, tak smysl ma, ale spis by se mel nad sebou zamyslet autor daneho rozhrani.
průběžnou kontrolu syntaxeNebo si pockam, az mi vynada prekladac. Stejne clovek ten samy kod prepisuje nekolikrat, nez dojde k prekladu.
Takovy lepsi indent? Opravdu nechapu, jak muze stroj refaktorovat.Zjistete si, co vsechno se pod vyznamem toho slova skryva...
je opravdu uzasne u dynamickych jazyku. Pokud nekdoPouzivaTakhleDlouheIdentifikatory, tak smysl ma, ale spis by se mel nad sebou zamyslet autor daneho rozhrani.Takze vy kdyz zacnete pouzivat nejakou novou knihovnu, tak se nazpamet naucite metody jejich trid a co delaji? Pripadne vam k nicemu, kdyz IDE cloveku napovi metodu s jejimi argumenty a strucnym popisem toho, co dela? Budete se divat do reference, jake argumenty ta metoda ma, kdyz vam to IDE muze rict behem par vterin?
Nebo si pockam, az mi vynada prekladac. Stejne clovek ten samy kod prepisuje nekolikrat, nez dojde k prekladu.To je opravdu produktivni reseni
Já vidím 4 zásadní problémy :
Jinak se mi .NET a C# taky líbí (aby ne, když mě živý), ale Mono nikdy nebude plnohodnotný .NET. Z těchto důvodů se učím Javu, ta je velice podobná jako C# (MS ji vykradl dobře) a přitom multiplatformní.