abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Pozvánky

    V neděli 17. května 2026 proběhne v Českých Budějovicích první MobileLinux Hackday zaměřený na Linux v mobilech, embedded platformy a open source hardware. Po sedmi úspěšných měsíčních setkáních v Praze se akce přesouvá také do jižních Čech, aby se komunita mobilního Linuxu mohla potkat i mimo hlavní město. Akce se uskuteční v konferenčním sále Vajgar v Clarion Congress Hotelu (Pražská tř. 2306/14) se zahájením mezi 14:00 až 15:00 a … více »

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    Vývojáři Debianu zhruba v polovině vývojového cyklu Debianu 14 s kódovým názvem Forky rozhodli, že Debian musí dodávat reprodukovatelné balíčky, tj. kdokoli si může nezávisle ověřit, že daný binární balíček vznikl překladem a sestavením z konkrétních zdrojových kódů. Aktuálně je reprodukovatelných 98,29 % balíčků.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | Bezpečnostní upozornění

    Německý e-shop Škoda Auto byl hacknut. Útočníci získali přístup k uživatelským údajům (jméno, adresa, e-mail, heslo, telefon, …).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Pozvánky

    Na webu konference Den IPv6 2026, která se uskuteční 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, je nyní k dispozici kompletní program této tradiční akce věnované tématům spojeným s protokolem IPv6. Na celodenní pásmo přednášek je třeba se přihlásit a zaplatit účastnický poplatek 242 korun. Registrační formulář najdou zájemci opět na webu akce. Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    11.5. 23:33 | Zajímavý software

    Byl představen emulátor terminálu Ratty (GitHub) s podporu 3D grafiky přímo v terminálu. Inspirací byl operační systém TempleOS od Terryho Davise. Ratty je napsán v jazyce Rust. Využívá knihovnu Ratatui pro tvorbu rozhraní a herní engine Bevy pro 3D vykreslování.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.5. 17:55 | IT novinky

    Evropské instituce i některé americké státy dál zpřísňují pravidla pro ověřování věku na internetu. Cílem je zabránit dětem v přístupu k obsahu pro dospělé. Úřady ale narážejí na zásadní problém – stále více lidí používá VPN, tedy služby umožňující skrýt identitu i skutečnou polohu na internetu. Právě VPN nyní Evropská parlamentní výzkumná služba (EPRS) označila za „mezeru v legislativě, kterou je potřeba uzavřít“ [Novinky.cz].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    11.5. 17:22 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace pro psaní poznámek Joplin (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 3.6. Nově lze mít v poznámkách embedovaný externí obsah, např. YouTube videa.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.5. 16:44 | Komunita

    Open Hardware Summit 2026 organizovaný OSHWA (Open Source Hardware Association) proběhne o víkendu 23. a 24. května v Berlíně na Technické univerzitě Berlín.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1592 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Mikos avatar 25.10.2005 20:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    Hezký, přesně ve stylu M$ "Get The Facts" kampaně ;-) Jen s tím rozdílem, že ta byla lživá :-)

    (lets flame begin... JXP, kde jsi ;-))
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.10.2005 08:36 Filda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    A tohle neni lživý? Je to uplně stejnej FUD a navíc naprosto trapnej. 1) pokud správu sítě děla nekompetentní jelito, může za to systém? 2) pokud někdo na spustí/nainstaluje virus, může za to systém? 3) pokud někdo používá dementní mailovej klient, může za to systém? Zkrátka tohle nejsou žádný fakta.
    26.10.2005 08:42 Shadow
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    Já se domnívám, že se jedná o parodii. A je to velmi povedená parodie, musím přiznat.
    26.10.2005 08:57 Filda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    Pokud se jedná o parodii tak odvolávám co jsem slíbil. Nicméně i jako parodie je to dost nic moc.
    Mikos avatar 26.10.2005 08:59 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    Člověče, ty seš ale suchar :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.10.2005 09:03 Filda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    nee, to nejsem, kolikrát se směju i uplnejm píčovinám, ale tohle mi prostě srandovní nepřišlo. dost mi to zavánělo "linuxovým fanatismem" kterýho poslední dobou, bohužel, přibejvá.
    26.10.2005 09:48 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    Jestli to nebude tim, ze moc chodis na ABC :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    26.10.2005 10:15 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    Taky mi to nepřišlo extra vtipné. Ale nebude to tím, že je to třeba dělané jen pro kamarády? Podle těch fotek to tak vypadá... možná jsou to jen takové inside žertíky. Hrubky by tam však být nemusely.
    26.10.2005 13:01 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    Ano, opravdu to jsou inside zertiky pro kamarady :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    26.10.2005 19:17 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: fakty
    Já osobně jsem se zasmál JUDr. Vorlovi, ten je povedený :-)

    Jinak uznávám že zbytek není zas tak povedený, ale holt není každý den svátek.
    David Watzke avatar 25.10.2005 20:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Windows are (jak se řekne řešeto ? :-D).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.10.2005 20:59 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    $ sdcv řešeto
    Found 1 items, similar to řešeto.
    -->GNU/FDL Czech-English dictionary
    -->řešeto
    
       řešeto
      
    cribble řešeto  n:              Zdeněk Brož
    riddle  řešeto  n:              Michal Ambrož
    sieve   řešeto  n:              Michal Ambrož
    
    David Watzke avatar 25.10.2005 21:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Dík. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.10.2005 22:05 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Muzes mi prosim prozradit odkud si stahnul CZ-EN slovnik do stardict?
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    25.10.2005 22:08 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    třeba z jeho (Michala Čihaře) webu?

    http://debian.cihar.com/
    25.10.2005 22:17 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Jo díky. :)
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    26.10.2005 08:17 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Kdyz uz se predvadite s offline slovniky (k cemuz jsem se jeste nedonutil, i kdyz me to poradne stve), tak ja prihodim jeden webovy: Web MetaTrans – metaslovnik cerpajici z vice zdroju, krasne jednoduche rozhrani bez reklam, framu apod.
    26.10.2005 08:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Windows is...
    David Watzke avatar 26.10.2005 11:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Aha, i když jsem to myslel jako na všechny, tak to je špatně ?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Dalibor Smolík avatar 26.10.2005 08:54 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Mám doma počítač s dual boot, 90 % času je nastartovaný v Linuxu a na internet jde jedině přes Linux. (Chello light). Avšak jsou výjimečné případy, kdy byl připojen k internetu ve Windows XP (aktualizace systému, antiviráku, ..). Máme XP Home, SP 2, firewall zapnutný, antivirák AVG stále aktuální. Po spuštění antivirové kotnroly bylo v systému nalezeno asi 10 různých virů. Po několika minutách práce na internetu! Jsme domácnost se slušnými zkušenostmi s počítači, ale žádní experti. Ptám se, jak je možné, že při standardní péči mám takhle počítač ohrožen?
    Nepatřím mezi ty, kteří stále jen kritizují XP. Dá se v něm dělat hodně věcí. Ale jsem osudu vděčný za to, že mi přihrál "do cesty" Linux.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    stativ avatar 26.10.2005 10:00 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    jj, i kdyz ani tahle konfigurace nezaruci vse.
    osobne jeste mam windows (uz mi tu lezi ladem vcelku dloho) a vir se mi do nich dostal jen kdyz jsem to chtel (nudil jsem se tak jsem vypnul ochrany a zacal jsem zkouset jeden trojan downloader, BTW: clovek by nerek co viru dostane do pocitace behem peti minut.). Jinak se pres mou ochranu v dobe pouzivani win NIKDY nedostal vir do pocitace.
    Ale ochrana : AVG(bez rezidentu, jen pro kontrolu systemu), avast! (hlavne permanentni sitovy stit), kerio (blokujici jakykoliv pokus cokoli stahnout nebo nedejboze spustit z netu), Spyware S&D (vcetne rezidentu), Ad-Aware, a-squared, zadny IE a outlook, obcas stazeny NOD32 (podle testu nejlepsi anitivir soucasnosti) na kontrolu systemu
    Ale ma tohle nekdo zapotrebi???

    A proto mam pro Vas radu:
    Nudite se? Kupte si windows a nepouzivejte zadne anti-haveto (pozn. nad e a t jsou hacky) programy.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    26.10.2005 10:23 Filda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    No a já mám jenom kerio a komp mam čistej. A to tam ten win server 2003 mám už rok a půl a předtím w2k asi tři roky. A furt žádnýho vira/červa nemám. Jednou mi tam teda někdo vlez, ale to bylo kvuli mý blbosti, když jsem konfiguroval až jsem překonfiguroval. Tak jsem ten cizí ftp server zase odinstaloval a nahodil spravnou konfiguraci firewallu a zase mám klid.
    26.10.2005 10:47 super-muf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Nejspíše platí, že čím blíže má člověk k "expertovi", tím má větší šanci ubránit se případným útokům s menším "arzenálem". U mě a v mém okolí je Linux velice populární, je však třeba si uvědomit, že porovnávat rozsah "arzenálu" podřebný ke srovnatelnému zabezpečení u Windows a Linuxu bude fér až bude srovnatelý počet uživatelů obou těchto systémů a tudíž vyrovnanější poměr množtví virů, spywaru apod. a ne jako je tomu teď - tedy (alespoň jak jsem kdesi zahlédl) Windows/Linux - 96%/2%. Nedá se říci ani bohudík či bohužel, že je procento u Windows tak vysoké, jednoduše zmíněné procento vypovídá o potřebách lidí na celém světě, a je zřejmé, že u velkého počtu z nich nikdy nebude Linux populární (a ani Windows) a nikdy je nebude zajímat, co je to firewall - jednoduše si vyberou e-mail (internet=explorer) a to je vše co od počítače požadují.
    Dalibor Smolík avatar 26.10.2005 10:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Jasně, když si člověk bezpečnost poctivě ohlídá, pořídí se příslušné programy pro její obstarání (byly jmenovány výše), dosáhne určitě výsledky. Ale většina lidí na to nemá (myslím vědomosti), aby si toto ošetřila. Jak píšete, nezajímá je co je to firewall - ale pustí si internet a napíšou e-mail. Pak se nelze divit, jak vysoké procento (především domácích) počítačů je zavirované.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    stativ avatar 26.10.2005 11:07 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Zase jak bylo vyse receno, pokud clovek vi co si muze dovolit tak tyhe programy ani tolik nepotrebuje, zatim jsem mel jeden 2 pripady kdy se mi havet snazila dostat do pocitace: stahovani nejakyho cracku (myslim ze pro hidden & dangerous, avast se mohl zblaznit) a kdyz jsem zverejnil svoji mailovou adresu na svych internetovych strankach (to mi chodily spousty zavirovanejch mailu, vtipne bylo to, ze vsechny byly v sifrovanejch archivech a v textu neco jako You win 100 000 $ more informations is in archive your password is: blablabla)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Luk avatar 26.10.2005 12:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Problém je v tom, že lidé k počítači často přistupují neskutečně lehkomyslně. Kolik lidí si koupí kotel na plyn a samo si ho připojí? Ano, jsou takoví (někteří tomu rozumí, ostatní jsou hazardéři), ale moc jich není - většina zavolá odborníka. Kdežto u počítače si myslí - strčím kabel do zásuvky a jedu. Sice je to nezabije, ale o data/čas/soukromí atd. je to připravit může.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.10.2005 14:06 Chulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Presne tak.

    Ale OT - AVG jako resident stoji za prd. Zkusil sem neco jinyho po par zkusenostech jinych lidi na inetu a fakt jo. Mraky trojanu. Po zmene uz je klid.
    26.10.2005 11:02 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    clanek sem sice necetl ale uz i tak me to presvedcilo ze windows budou lepsi
    V podstatě nic nevím
    26.10.2005 11:13 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    To není článek, to jsou obrázky (no i když - obrázky s textem). A má tě to "přesvědčit" o něčem jiném... :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.10.2005 15:10 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    fakt ubohy a jeste s gramatickou chybou :/
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    9.11.2005 03:03 dwo613 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: serverova reseni
    Muze tu nekdo z vlastni praxe povedet jak to je ve sfere serveru? Linux vs. Windows? Co treba takovy postovni server ve stredni firme? Ve firme se planuje prechod na M$ co se tyce serveru, a nedokazu si predstavit, jak se budu moci venovat sprave, kdyz uz takhle nemam moc casu na uzivatelky blbosti a venuju se predevsim aplikacnim serverum co vydelavaj prachy. Docela me desi to, ze operacnimu systemu prechodem ubyde rada jedinecnych funkci a nastroju. Nehlede na stabilitu, cenu a dalsi znama fakta. Rad bych znal jine nazory.
    6.3.2006 11:12 ~ XcoRpio ~ | skóre: 6 | blog: Notes.MartinFrano.info | Nitra, Murániho 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Ozajstne fakty ! :

    http://frano.blog.sme.sk/c/37302/Opat-v-oknach-Windows-coming.html
    Open your mind,future is coming... http://notes.martinfrano.info
    6.3.2006 11:12 ~ XcoRpio ~ | skóre: 6 | blog: Notes.MartinFrano.info | Nitra, Murániho 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux vs. Windows: zistite si fakty
    Ozajstne fakty ! :

    http://frano.blog.sme.sk/c/37302/Opat-v-oknach-Windows-coming.html
    Open your mind,future is coming... http://notes.martinfrano.info

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.