abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 30
    včera 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.6. 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 58
    20.6. 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Proč všichni používají Direct3D?

    24.4.2005 23:09 | Linux

    Začal jsem se zabývat programováním v OpenGL (rozuměj hrát si s OpenGL ;-). OpenGL mi (zatím) přijde mnohem jednodušší než Direct3D.

    Proč tedy skoro všichni vývojáři her pro Windows používají Direct3D? Použitím OpenGL by navíc umlčeli část linuxáků, kteří touží po portu hry pro Linux.

    Nechápu je.

    ID Software rulez :-)        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.4.2005 23:16 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL
    Linux? To je ten praci prasek?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.4.2005 23:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    No jo, ale i tak zůstává to, že OpenGL je jednodušší.

    No možná že ne na první pohled (na první pohled je OpenGL neorganizovaná kopice funkcí)....
    24.4.2005 23:26 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Tomu ja nastesti nehovim. Co jsem kde videl (letak k MS Gaming zone), tak nejjednodusi je prece Microsoft DirectX (A). Coz ani nevim, jestli se od Direct3D (B) lisi.
    Rekl bych, ze B je podmnozinou A, ale nekamenujte mne, prosim, mylim-li se.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 16:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL
    Jojo, Direct3D patří do skupiny DirectX.

    Další důvod proč nepoužívat DirectX:
    s každou novou verzí DirectX (alespoň částečně) překopou API.

    24.4.2005 23:44 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše pokus o vysvětlení
    1. Protože ho přece používají všichni

    2. Když to pochází od stejné firmy jako operační systém, bude si to s ním nejspíš rozumět lépe než nějaké podivné bastly třetích stran.

    P.S. Aby nedošlo k nedorozumění: oba argumenty osobně považuji za naprosto pochybené. Ale občas se potkám s lidmi, kteří Windows používají nebo pro ně vyvíjejí software, a ti často přesně takto uvažují.

    25.4.2005 00:48 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Vážně všichni?
    No, máme tu ňákého Carmacka, ale to bude asi cvok... :)
    25.4.2005 00:53 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vážně všichni?
    Heh, lehce jsem přehlédl tu větu o ID softu. Omlouvám se, to bude tou kurzivou (prosil bych nekamenovat) a pozdní hodina na to má taky svůj vliv :)
    25.4.2005 06:59 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše opengl vs directx
    opengl je jen o grafice, kdezto dirextx obsahuje komplet veci okolo grafiky, zvuku, pakovych ovladacu, sitovani atd... kdyz chcete delat portovatelnej projekt vetsinou pak pouzijete opengl + sdl a pripadne dalsi multiplatformni knihovny.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 16:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    To já vím, že DirectX má v sobě Direct3D, DirectInput, DirectSound, DirectMusic, DirectPlay a DirectShow.

    Jenže mi přijde (i u Win-only produktu) lepší kombinace OpenGL & DirectInput (a spol.) než to samé s Direct3D.
    25.4.2005 17:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    a co OpenML?
    USE="-gnome -kde";turris
    25.4.2005 17:40 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    a co OpenML?
    USE="-gnome -kde";turris
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 19:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: opengl vs directx
    To vypadá taky zajímavě.

    Akorát pokud se OpenML postará o zvuk, tak k čemu je nám pak OpenAL? :-D
    25.4.2005 17:46 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL vs. DirectX
    Uz nevim kde to bylo, ale nekde jsem videl mensi diskuzi ohledne toho, jestli je OpenGL (ta verze, ktera je podporovana soucasnymi grafickymi kartami, operacnimi systemy) ekvivalentni DirectX (to same, co minula zavorka), tedy alespon co se tyce grafiky. Je to tedy tak?

    Mimochodem, John Carmack z ID Softu pokud vim pouziva OpenGL spis kvuli rychlosti nez kvuli multiplatformnosti, ta je totiz pouze prijemny vedlejsi efekt.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.4.2005 19:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenGL vs. DirectX
    NVidia (blbá nVidia) podporuje jen OpenGL 1.5, ale už vykřikuju na nvnews.net na fóru o Linuxu ;-)

    Taky by mě to zajímalo, tohle by nám možná mohl říct někdo, kdo se zajímá o Pixel a Vertex Shadery - tuším, že pokud bude OpenGL v něčem pokulhávat, tak je to jedině tohle.
    20.5.2005 21:45 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše DirectX
    DirectX, potažmo Direct3D, umožňuje přístup k HW na nižší úrovni.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.