Organizátoři konference LinuxDays 2024 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta chytrých lidí. Vstup na akci je zdarma.
Blíží se vydání FreeCADu 1.0. Vydána byla první RC verze tohoto svobodného multiplatformního parametrického 3D CADu. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-09 aneb Eclipse 4.33. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.3 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Ve FreeBSD byla nalezena a opravena kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-43102 s CVSS 10.
K posouzení byly předány patche přidávající do linuxových stromů zařízení (device trees) zařízení s SoC A7 až A11 od Applu (iPhone, iPad, iPod a Apple TV).
Vývoj webového prohlížeče nad renderovacím jádrem Servo, aktuální příspěvek na blogu Serva (Wikipedie). Vedle referenčního prohlížeče servoshell vzniká prohlížeč Verso. Vyzkoušet lze noční sestavení.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 16.0. Přidáno bylo 5 185 nových znaků. Celkově jich je 154 998. Přibylo 7 nových Emoji.
Byla vydána první major verze 1.0 oficiálního firmwaru pro zařízení Flipper Zero (Wikipedie). Po třech letech vývoje. Přehled novinek i s náhledy a videi v příspěvku na blogu: podpora aplikací třetích stran, nový NFC podsystém, podpora JavaScriptu pro psaní aplikací, vylepšení spotřeby, zrychlení Bluetooth přenosu…
Radicle, distribuovaná alternativa k softwaru pro spolupráci jako např. GitLab, byl vydán ve verzi 1.0. Nyní obsahuje nad gitem postavený, rozšiřitelný protokol pro diskuze a nakládání s patchi, autentizaci a autorizaci, integraci Toru a uživatelské rozhraní v příkazovém řádku či jednoduché webové rozhraní pro prohlížení repozitářů. Projekt byl dříve představen a diskutován na Linux Weekly News.
Nebojte se, žádný flamewar nebo provokační zápisek. Jen vysvětlení překvapivé skutečnosti, která je k vidění v nabídkách mnohých hostingových společností.
Podíváte-li se na nabídku některých českých serverhostingových společností [1] nebo [2], pozorné oko linuxáka jistě rychle zaregistruje, že nižší varianty virtuálních serverů jsou na Windows levnější. Jak je to možné, když je Linux zpravidla zdarma a Windows Server jsou za velké peníze?
Už jsem to tu kdysi do diskuze psal a přikládal jsem dokonce skeny jedné takové smlouvy "Microsoft Confidential". Někde by je tu bylo možné dohledat, ale zrovna se mi to nedaří a já jsem ale moc líný začerňovat identifikační údaje na smlouvě nanovo, proto zde tedy nahraju jen tu nejdůležitější stránku. Narazil jsem ale na toto téma tentokráte na Google+, a tak si myslím, že stojí za to tomu dát trochu více pozornosti.
Matematika je jednoduchá. Spousty nových klientů hledají nejlevnější nabídku a v moment, kdy před nimi stojí volba Linux nebo Windows, volí zkrátka to levnější. Windows jsou ale dražší... co s tím tedy Microsoft udělal? Začal tyto servery dotovat.
Hostingové společnosti mají možnost uzavřít s Microsoftem smlouvu, na základě které pak dostávají za každý server měsíční dotaci. Ta může být 100 Kč nebo více. Druhou zajímavostí je ale měření úspěšnosti této spolupráce. Ta se měří výhradně podle reportů webu netcraft.com. Každý viditelný webserver s Windows/IIS = proplacení dotace.
Věc má kromě snížení ceny i druhý rozměr. V Microsoftu věří tomu, že lidé volí operační systém pro svůj webserver i na základě popularity daného OS dle údajů právě na Netcraftu. Proto se Microsoft snaží získávat tržní podíl i různými triky, kupříkladu pomocí dohod s hostingy, že dummy stránky "zaparkovaných" domén budou běžet právě na strojích s Windows Server. To vysvětluje všelijaké náhlé skoky ve statistikách Netcraftu.
Je zajímavé, že o této praktice dotování nenacházím po Internetu zmínek, tak tedy alespoň zde. A až se vás bude někdo ptát na $TITLE, odkažte ho sem.
Tiskni Sdílej:
... nižších nákladech na spotřebu, nižším opotřebením hardwaru kvůli optimalizacím ...Já vím, že se nemá krmit troly, ale vážně by mě zajímalo jak by tohle mělo fungovat.
já mám víc jak 10% rozdíl ve prospěch GNU/Linux
Flash nemám vůbec a držím papírových 5 hodin při nižším jasu a normální práci (Win7 mi běžely asi hodinu, z toho půl hodiny trval boot, takže netušim kolik vydrží ty). Jednou jsem ho ale zavřel, zapomněl že běží a po otevření měl ještě hodinu výdrže a podle uptime běžel 7 hodin
S těmi disky by mě vážně zajímal odkaz na článek s nějakým měřením, případně s technickým popisem problému.Google it for yourself (wd green linux spinup).
smartctl --all /dev/sda Model Family: Seagate Momentus 5400.6 9 Power_On_Hours 0x0032 099 099 000 Old_age Always - 1110 193 Load_Cycle_Count 0x0032 074 074 000 Old_age Always - 53774
Model Family: Seagate Momentus 7200.4 Device Model: ST9500420AS 9 Power_On_Hours 0x0032 085 085 000 Old_age Always - 13757 193 Load_Cycle_Count 0x0032 034 034 000 Old_age Always - 132716
hdparm -B254 /dev/sda
a už to taky neroste...
Teď jsem tam vrazil hdparm -B254 /dev/sda a už to taky neroste...Mně to rostlo jenom při provozu na baterku. A nastavení hdparmem se mi při manipulaci se zdrojem resetne.
15 hodin denně? Se s tím nesereš
Mimochodem pěknej podpis, hned si to musím pustit
Stačí si vzít některé dnešní moderní notebookyNapříklad Asus EEE 1005HA nebo Asus U36S vyšší spotřebu v Linuxu prostě nemají. Spousta ThinkPadů taky ne. Jen to chce při vybírání notebooku, na kterém chceš provozovat nějaký obskurní OS, trochu zagooglit, jestli si rozumí s dokurveným ACPI v tom kterém stroji. Někde se to musí trochu tunit, tak ať z toho taky něco máte, tohle pomáhá:
pcie_aspm=force i915.i915_enable_rc6=1 i915.i915_enable_fbc=1 i915.lvds_downclock=1
Na ty volby i915 opatrně, třeba RC6 (v defaultu zaplý...) u mě způsobuje náhodný tuhnutí kernelu doprovázený rozpadnutím obrazu průměrně 0,5-1x denně a nejsu jedinej, kdo s tím má problém...
Já to sice nevím úplně přesně, ale časově tipuju, že to začlo s přechodem na 3.6 (Arch kernel, pf kernel, čistě tuxonice kernel, všechno padá). Možná je to v 3.7 opravený a do 3.6 do nebackportovali?
Sakra, špatnej bug. #50545
Tak jsem aktualizoval na 3.7 a problém je tam fakt vyřešen... V defaultu je RC6 vyplý Takže místo 7-8W to žere 12-14...
Microsoftu generují zisk patenty.Máte na tohle nějaký doklad? Protože je to sprominutím pěkná blbina. Poslední kvartální report, co jsem viděl jasně ukazoval, že to táhnou Office, Windows, Servery/službykdovíjaké. Pak je tam taky zábavní divize (xbox), a ta má sice velké náklady, ale určitě mnohem větší tržby, než nějaké licencování, to se ani pořádně neprotlačilo do grafů ukazujících podíly na obratu.
Windows & Windows Live: $4.15 billion, down from $4.74 billion a year earlier.
Server & Tools: $5.09 billion, up from $4.64 billion a year earlier.
Business: $6.3 billion, up from $5.87 billion a year earlier.
Online Services Business: $735 million, up from $680 million a year earlier.
Entertainment & Devices: $1.78 billion, up from $1.49 billion a year earlier.
"Business" jsou MS Office, entertainment je xbox
...
Totéž, ale příjmy
Windows & Windows Live: $2.34 billion, down from $2.94 billion a year earlier.
Server & Tools: $2.1 billion, up from $1.69 billion a year earlier.
Business: $4.1 billion, up from $3.76 billion a year earlier.
Online Services Business: Loss of $6.67 billion, up from $745 million loss a year earlier.
Entertainment & Devices: $263 million, down from $13 million profit a year earlier.
Ta suprztráta v "online services" je pokud vím důsledek odepsání účetní hodnoty nějaké špatné investice z minulosti, hodnota nějak 6 miliard nebo tak O_O
Tak teĎ mi vysvětlete, kde je těch 20 miliard, které "Microsoftu vydělávají", když tohlecto se podle vás ve srovnání s nimi nepočítá :DDDD
kbdlgkjslbgaisbgoibsgoisbdfzbezfbwenflů qh;ijoianosdngopsd hodo;nbusbůsnoih wzubozvzdssdbgibgibiu;j dbks lkfdbvldfs\ln;njlbůdskbuisbibgsdbfzjhv;jh dljsdgusdguslnlkn;jbdsbvsd vhsd vhjds khb;jknjkdsbvkbvsldůnreghýewzfíáewofjbshkb;kjbjkbizTÁTTIUIŽÍÁŽRTVJH;HBL;rm -rf /*;alfjnkjbsakLFBHfha flkhb;hlkbahkblkhdblhbSKdblkdhbhbLKHBhkb;hbhdbsljhbHJBLjhjgvkJVGJvkjavsflaskjbfkjLLBSAKFBahksfbhsafjgVJGSVFjsajfsabkfhsbJLHASBFJLHfjashvfgjevghkebgklbkbhklabjl vhdjbhsdlfbslfb
má shodný začátek, tak to doplní celé jméno toho prvníhoPak ale stačí zmáčknout ten tab ještě jednou a ono to iteruje v seznamu těch souborů se shodným začátkem názvu.
Jsem prostá žena a moje mysl se zde ztrácí.Zřejmě!
Myslela jsem si taky, že cílem Microsoftu je generovat zisk a nezdá se mi, že by mu tohle nějak výrazně pomůže?Mohlo by. Obdobně jako pirátství domácích uživatelů. Stačí, když s tím získají zkušenosti a až se potom klučina, který na VPSce s Windows spouštěl herní server, dostane někam výš, navrhne firmě koupi třeba nějakého enterprise serveru (sorry, fakt nevím, jak se ty edition jmenují, na serveru mám NT 3.51 a tam byla verze jenom jedna), na kterém MS vydělá mnohem víc, než těch pár stovek, kterými VPS zadotoval.
Já jsem si vždy myslela (occamova břitva), že Windows servery jsou jednodušší a levnější na údržbu, takže to, co se zaplatí za licence, se ve výsledku ušetří na správci, ...
Nevím, jak je to se současnými serverovými Windows, ale od člověka, co se staral ještě o servery s WinNT, jsem slyšel, jak se ona údržba dělala. Většinou se dělila do dvou druhů akcí:
Proti tomu u serverů s BSD (už si nepamatuju, jako variantou tam tenkrát měli) se reinstalace dělala jen v případě, že se něco opravdu drsného (poškození soborového systému a pod.).
Takže ano, při podobné "údržbě" bylo opravdu možné na správci ušetřit.
BTW: dotace jsou i na OEM Windows v PC. Není to nijak nová informace :)Možná někdy a někde, možná u těch nejlevnějších notebooků a Home licencí. Nějaký odkaz? Opakovaná zkušenost s nákupem konfigurovatelných desktopů od Dell / HP / Lenovo mi zatím ukazuje, že rozdíl ceny za Pro Windows odpovídá běžné ceně OEM licence minus pár procent. Aspoň při zakázkách v objemu okolo 1 M CZK.