abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 61
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (7%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 213 hlasů
     Komentářů: 14, poslední dnes 15:03
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Dalibor Smolík avatar 26.3.2011 12:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Právě se jdu do toho pustit taky, uvidíme ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.3.2011 12:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Máme tu předražené sčítání za 2,5 miliardy, jež by se daly použít účelně, které je v rozporu se svobodou a demokracií, svévolně a bezdůvodně porušuje naše práva, ohrožuje naše soukromí a dává režimu více informací, které mohou a nejspíš budou použity proti nám, ovšem řada lidí řeší jenom softwarovou stránku věci.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dalibor Smolík avatar 26.3.2011 12:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    To bude asi tím, že abíčko politici nečtou .. to se musí řešit zřejmě jinde.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.3.2011 12:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Politika ale není zdaleka jenom pro politiky.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.3.2011 10:04 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Ale jenom politici za to dostávaj zaplaceno.
    27.3.2011 23:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Ale dostávají zaplaceno z našich peněz, takže by nás politika měla zajímat minimálně stejně jako je.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    David Watzke avatar 26.3.2011 12:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Ale prd. To jen tenhle zápisek je pouze o SW stránce věci.

    Na druhou stranu: vyplnil jsem to pravdivě - neptali se mě na nic, co by mi bylo nějakým způsobem nepříjemný vyplnit. Maximálně mi některý věci přišly zbytečný, ale to není můj problém. Jsem upřímně zvědavej, jak mi někdo znepříjemní život tím, že ten formulář použije proti mně ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.3.2011 12:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Nemyslel jsem to ani tak jako kritiku zápisku (ohodnotil jsem ho kladně) jako spíš takový postřeh. To co jsem napsal je myslím úplně nekontrovezní a mým nepokrytým cílem bylo zatáhnout politiku do diskuze.

    Počkej až ty data dostane někdo kdo nemá nebo až politici začnou na základě těch dat manipulovat s volebními obvody za účelem ovlivnění voleb, jako už se stalo v minulosti.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    David Watzke avatar 26.3.2011 12:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Nemyslel jsem to ani tak jako kritiku zápisku (ohodnotil jsem ho kladně) jako spíš takový postřeh. To co jsem napsal je myslím úplně nekontrovezní a mým nepokrytým cílem bylo zatáhnout politiku do diskuze.
    V pořádku. Souhlasím, že to je nekontroverzní - ty peníze se rozhodně daly využít líp. Ale jak už to v ČR chodí, tak i kdyby se to nevyhodilo do vzduchu za tuhle opičárnu, vyhodilo by se to za jinou zbytečnost.
    Počkej až ty data dostane někdo kdo nemá nebo až politici začnou na základě těch dat manipulovat s volebními obvody za účelem ovlivnění voleb, jako už se stalo v minulosti.
    Ok, o tomhle nic nevím, takže těžko můžu na tohle téma diskutovat, ale upřímně je mi tohle docela jedno. V současnosti to vidím tak, že ať už volby dopadnou jakkoliv, výsledek je vždycky hrůza, takže je to stejně v podstatě jedno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Dalibor Smolík avatar 26.3.2011 12:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Sčítání lidu se dělalo již před dvěma tisíci lety - nic proti tomu. Ale myslím si, že při úrovni současné techniky by se dala data nějak integrovat z různých zdrojů (problémem je ochrana údajů) tak, aby se zvláštní sčítání provádět nemuselo. Matriky, katastrální a finanční úřady, správy sociálního pojištění, registry aut apod. skýtají dostatek údajů.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.3.2011 12:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Před dvěma tisíci lety se toho dělalo... Jsem velmi proti tomu, a to nejen protože mě to obtěžuje. Jsem i proti centralizaci a integraci informací o občanech z různých zdrojů do jednoho místa. Má mít stát na každého složku?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dalibor Smolík avatar 26.3.2011 12:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Zvykejte si. Doba k tomu jednoznačně směřuje. ;-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jaromír Svoboda avatar 26.3.2011 12:38 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    No jo, ale to by pak nebylo tolik důvodů proč těch 2,5 miliardy vyhodit :-D
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    26.3.2011 12:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    A o to tady přece jde v první řadě.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.3.2011 14:43 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Ale prd. To jen tenhle zápisek je pouze o SW stránce věci.
    A myslím, že problém tentokrát nie je ani na strane štátu ani na strane Adobe (*). Pdf formuláre majú publikovanú špecifikáciu. Akurát sa nikto nezmátožil k tomu, aby to implementoval :-(

    * Jediný problém je asi to, že to vyžaduje netriviálne množstvo práce.
    rottik avatar 26.3.2011 12:35 rottik | blog: rottik | Roudnice nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    taky jsem to ted vyplnil. musel jsem pustit druhej pocitac s Win7 naistalovat adobe reader (i s nejakym antivirem kterej jsem nechtel) a po par minutach je na svete dalsi jedi
    Kašlu už na chytrý kecy a citáty, je to pěkně trapný.
    kotyz avatar 26.3.2011 13:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Taky sem tam vyplnil jako víru JEDI ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.3.2011 14:28 lOl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    fuj, to je lepší dát "Sith lord".
    Ilfirin avatar 26.3.2011 12:49 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Žasnu nad vaší touhou nechat se sečíst. Kolik jen času a procesorového času jste obětoval něčemu, co je proti vám.
    26.3.2011 13:14 Prazdroj
    Rozbalit Rozbalit vše Nejen Ubuntu
    V Mandrivě také v pohodě po stažení anglické verze 9.4.2 z http://get.adobe.com/cz/reader/otherversions/
    kotyz avatar 26.3.2011 13:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Přílohy:
    Ale hovno že to nejde na linuxu! Teď sem ho normálně vyplnil a šlo to! Akorát musíte mít Adobe Reader (binární sračka a pokud vim tak jenom 32bitová a proti windows verzi je o jednu verzi pozadu), v ničem jinym to nepude.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 26.3.2011 13:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Ten jsem ale použil, jenže prostě žuchnul.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.3.2011 14:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Tywoe! To je nechutně rychlý oproti Okularu! :-D
    Jendа avatar 26.3.2011 15:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Co bylo v těch „bezpečnostních dialozích“?
    kotyz avatar 26.3.2011 16:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Povolení spojení na nějakej server, nestačil sem to zachytit, jen to probliklo a bylo to odeslaný.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.3.2011 21:08 Kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    U nultého ti chybí cenzura na panelu :>
    kotyz avatar 26.3.2011 22:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Já vim, ale trvalo půl dne než si toho někdo všim. A podle toho čísla stejně nikdo nic nezjistí. Hlavně že mě to asi 3x napadlo, pokaždý když sem to kontroloval, že zas na nějakej detail zapomenu :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    xkucf03 avatar 26.3.2011 21:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    „Pro úspěšné odeslání je potřeba odsouhlasit bezpečnostní dialogy…“
    Paráda, takže 99% lidí klidně odešle formulář na falešný server se špatným SSL/TLS certifikátem.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.3.2011 13:17 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Srsly? Vyplnil jsem to rano, a uplne v pohode.

    Ubuntu 10.10 64bit, Google Chrome 12 (nabidnul mi stazeni pdf), Adobe Reader 9.4.2 (.deb balik se musi instalovat s --force-architecture prepinacem).

    Ale ano, byl bych stastnejsi kdyby to byl proste webovy formular pres https a dnssec.
    brk avatar 26.3.2011 13:19 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Příloha:
    Jestli to není rukama. :o) Jsem od rána docela nabroušený, protože jsem se mimo jiné vzbudil ve 4 a už nezabral, a tak jsem měl docela chuť napsat naštvaný email na ČSU, co že to za ty příšerné prachy udělali za nefunkční paskvil, ale bohužel. Nainstaloval jsem Adobe Reader 9 z repozitářu (X)ubuntu a data odeslal, viz screenshot.
    USE="-qt -kde"
    David Watzke avatar 26.3.2011 13:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Příště prosím dočíst do konce.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    brk avatar 26.3.2011 13:27 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Sorry kotě, ale přečetl jsem si tvůj blogísek, zkusil vyplnit PDF ČSU a následně reagoval do diskuse. To že si tam něco v mezičase dopsal, bohužel. Stalo se.
    USE="-qt -kde"
    David Watzke avatar 26.3.2011 13:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    To nebylo v žádnym mezičase. Ale to je jedno, nezlobím se :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.3.2011 13:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Já mam taky Arch a taky mi to jede. Adobe Reader mam myslim z AURu (v repozitáři to určitě nebude). Stejně ho ale normálně nepoužívam, protože už asi dva roky mi tiskne nesmysly. Takže na běžný prohlížení a tisk mam Evince. Ale nic jinýho pokud vim na linuxu neumí digitální podpisy ověřovat a další nesmysly dělat.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 26.3.2011 13:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Jasně, já vím, taky to mám z AURu (jmenuje se to acroread) a prostě to padá se stejnou hláškou jako Danovi - viz link na diskuzi v tom blogpostu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 26.3.2011 13:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Ty asi používáš i686 verzi Archu, co?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.3.2011 13:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Jo tak jestli máš 64bit tak to asi zcela mění situaci. Já sem děsně outdate a jedinej 64bit procesor mam v playstationu 2 (kterej je už taky 10 let starej).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    progdan avatar 26.3.2011 14:16 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    Indeed, problem je nekde v 64bitu. Ve VirtualBoxu s i686 Archem mi to funguje.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    kotyz avatar 26.3.2011 14:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu? Proberte se!
    To je daň za to, že máš moc moderní hardware :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.3.2011 14:29 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    je to legrace. Místo češtiny rozsypanej čaj (test na linuxu, macu i win) - církev "víříví adventisté sedmého dne" prostě nenapíšu... jinak celkově v linuku žádnej problém. Máte používat příčetná distra.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    David Watzke avatar 26.3.2011 14:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Má-li to být Ubuntu místo Archa, tak to teda nikdy!
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    =^..^= AmigaPower® avatar 26.3.2011 14:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Mandriva prostě funguje ;-)
    26.3.2011 17:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Zkusil jsem to u mě na Archu (64bit) a acroread fungoval. Použil jsem tenhle balík.
    David Watzke avatar 26.3.2011 17:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Já použil ten stejnej a padá to.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.3.2011 17:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Zkoušels gdb?
    David Watzke avatar 26.3.2011 18:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    terminate called after throwing an instance of '_miExceptionInfo'
    
    Program received signal SIGABRT, Aborted.
    0xf7fdf425 in __kernel_vsyscall ()
    (gdb) bt
    #0  0xf7fdf425 in __kernel_vsyscall ()
    #1  0xf64c1071 in raise () from /usr/lib32/libc.so.6
    #2  0xf64c28fe in abort () from /usr/lib32/libc.so.6
    #3  0xf645a275 in __gnu_cxx::__verbose_terminate_handler() () from /usr/lib32/libstdc++.so.6
    #4  0xf6458175 in __cxxabiv1::__terminate(void (*)()) () from /usr/lib32/libstdc++.so.6
    #5  0xf6456e9b in __cxa_call_terminate () from /usr/lib32/libstdc++.so.6
    #6  0xf6457a8b in __gxx_personality_v0 () from /usr/lib32/libstdc++.so.6
    #7  0xf63a0132 in _Unwind_RaiseException_Phase2 (exc=0xaed6458, context=0xffffa218) at /build/src/gcc-4.5-20110127/libgcc/../gcc/unwind.inc:62
    #8  0xf63a0583 in _Unwind_Resume (exc=0xaed6458) at /build/src/gcc-4.5-20110127/libgcc/../gcc/unwind.inc:230
    #9  0xee180758 in ?? () from /opt/acrobat/Reader/intellinux/plug_ins/PPKLite.api
    #10 0xee181ac5 in ?? () from /opt/acrobat/Reader/intellinux/plug_ins/PPKLite.api 
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.3.2011 17:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Pak je něco shnilého v systému tvém ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 26.3.2011 18:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Kdyby jenom v mym, ale neděje se to jen mně. Podle mě nemám něco nainstalovanýho nebo tak něco.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Marián Kyral avatar 26.3.2011 18:23 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Strace?
    David Watzke avatar 26.3.2011 18:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Díky, s pomocí strace jsem přišel na to, v čem byl problém. Stačilo doinstaloval 32-bitovou libidn (lib32-libidn z AURu).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.3.2011 22:50 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Diky, taky mi to neslo a tohle pomohlo. Opravdu jsem necekal, ze pro "online scitani" budu potrebovat nejaky polofunkcni binarni blob. To by se v tech dvou miliardach nenaslo par milionu na poradny webovy formular? Fakt nechapu. Asi propagacni akce adobe readeru.
    xkucf03 avatar 28.3.2011 00:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    To by se v tech dvou miliardach nenaslo par milionu na poradny webovy formular?
    Ty to snad vůbec nechceš pochopit. Musíš myslet politicky ;-)

    Sběr dat by šel udělat pomocí klasických (X)HTML formulářů – poskytlo by to stejnou funkcionalitu a bezpečnost. Navíc by to znamenalo větší přístupnost (třeba pro postižené) a multiplatformnost (vyplňovat by to šlo bez ohledu na operační systém, prohlížeč nebo hardware – stačil by i mobil). Ale: vypadalo by to moc jednoduše – takový HTML formulář dokáže splácat průměrný puberťák, ale profesionálové volí PDF – za což si můžou říct i víc peněz*. Kromě toho je to obskurnější řešení – zatímco HTML formulář by se každý jouda pokoušel prolomit (SQL injection, XSRF atd.), na tohle se většina** lidí vykašle, protože se jim nechce hrabat v tom binárním formátu.

    Shrnuto: tohle uvažování vede na horší, ale zato dražší, řešení. A ať nenadáváme pořád jen na stát – máslo na hlavě má nejen on, ale i hodně IT dodavatelů.

    *) vypadá to složitě a muselo to dát spoustu práce (…a přitom taková blbost)

    **) kdo by chtěl ale skutečně škodit nebo hackovat, toho to stejně neodradí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.3.2011 18:13 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Svobodny software
    Existuje nejaky svobodny software, kterym to jde pohodlne vyplnit?
    kotyz avatar 26.3.2011 19:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodny software
    To pochybuju, ale možný to je. Teoreticky.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.3.2011 20:13 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodny software
    Asi to radeji vyplnim papirove -- cas straveny cestou k postovni schrance je mensi nez cas potrebny k precteni licence od adobe readeru.
    kotyz avatar 26.3.2011 20:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodny software
    Tak to bys byl asi první člověk kdo by jí vážně celou čet :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Marián Kyral avatar 26.3.2011 18:22 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Na Gentoo jsem nainstaloval app-text/acroread-9.4.2, vyplnil a odeslal formuláře a na závěr jsem zase Reader odinstaloval. Až jsem byl překvapen, jak snadno to šlo. Jediné, co mi vadilo, bylo že se GTK objevilo v tom svém hnusném výchozím tématu, ač ostatní GTK aplikace jsou v pohodě.
    David Watzke avatar 26.3.2011 18:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    To je asi tím, že nemáš nainstalovaný 32-bitový GTK téma.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Marián Kyral avatar 27.3.2011 13:12 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Aha, to je možné. No už je to pryč. Ale nijak to nesnižuje podíl vývojářů Gtk+, kteří nejsou schopní dát tam nějaké normální výchozí téma.
    Jan Šimek avatar 26.3.2011 21:02 Jan Šimek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu
    Taky tak
    26.3.2011 18:39 PFHSCUBSDHSKBPPM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    vsimli jste si te "vysoke" kvality zabezpeceni? :D ani bych se nedivil kdyby nekdo za par dnu zacal prodavat informace
    xkucf03 avatar 26.3.2011 20:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Já to na Linuxu ani nezkoušel, protože jsem nechtěl systém svinit softwarem od Adobe. Reader jsem nainstaloval na jeden počítač, kde jsou ještě Windows, na vyplnění se teprve chystáme – ale opruz to byl už při stahování, Adobe chtělo, abych si nainstaloval nějaký doplněk do Firefoxu, aby se vůbec mohl stáhnout instalátor. A ještě mi nutili, abych si společně s tím stáhl software ještě nějaké třetí firmy (jako bonus zdarma). Jako kdyby jedna proprietární sračka nestačila – kdo zapomene odškrtnout dané políčko, tomu se do počítače nainstalují dva shity místo jednoho.
    To by byl fakt takovej nepřekonatelnej problém udělat webovej formulář, kterej by fungoval úplně všude, včetně mobilů?
    To přece od českého státu nemůžeš čekat – u prohlížečů funguje pluralita a navíc jich je většina svobodný software – a žádná firma vyrábějící proprietární software by si nepřišla na své, nezískala nové zákazníky a reklamu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    PepaSFI avatar 26.3.2011 22:30 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    že se vám chce se s tím babrat. Když už musím tak to vyplním na papíře a narvu to do schránky až půjdu z práce. Proč se s tím namáhat v počítači když to funguje jen v něčem co nepoužívám a ani to není jistý. Taky jim to nehodlám zjednodušovat, pošta za to dostala dobře zaplaceno a zprasila co mohla a to to ještě ani pořádně nezačalo. Předpokládám že se dost těch obálek ztratí a objeví se někde kde nemají být. Ty peníze už jsou ze státní pokladny pryč, zpátky je nikdo nedá a určitě si to vyžírky dobře naplánovaly. Proč jejich práci přesouvat na sebe?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    27.3.2011 10:39 Magog | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Měl jsem podobný problém. Prohlížeč dokumentů v debianu mi řekl, že mám nainstalovat Acrobat. Ok, tak sudo apt-get install acroread. Nainstalovala se verze 9.4.2. Otevřu to v něm a ta samá hláška. Zkoušel jsem dojít na web výrobce. Tam mají pro linux verzi 9.4.2 a to ještě pro 32bit systém. Takže mi to dpkg nechtěl nainstalovat. Holt jsem se musel snížit k odchodu k vedlejšímu počítači s win 7 a s acrobatem 10.
    27.3.2011 11:59 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Po přečtení blogu a diskuze jsem to raději vyplnil na Macu s Adobe_Readerem_9.4.3 a šlo to bez problémů.
    27.3.2011 14:38 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Já vás všechny chápu. Jsem na tom podobně. Udělal jsem si auto, které jezdí na vodu z nádobí. A teď si představte, nějakej zkorumpovanej úředník zařídil, že u pump se bude prodávat jen benzín a nafta. Těmihle proprietálními sračkami si nechci zasírat svůj svobodný motor. To mi takhle pomeje došly mezi obcemi. Musel jsem se snížit a nechat se dovléct autem s benzínovým (!) motorem k nejbližší restauraci, kde mi ty slivky doplnili. Jsem docela naštvanej na stát. Za ty peníze, co vybral z licencí na benzín a naftu, mi taky mohl postavit pumpu na vodu z nádobí. Ten svůj motor jsem už cpal snad všem. Pár lidí si ho pořídilo, ale vadilo jim, že moc žral a málo tahal. Taky na něj nejsou náhradní díly a když něco chci, musím do repozitoria kde mají všechno možné, ale vypadá to jako home made bastly a užitnou hodnotu to má pramalou. Brzdy z Pákistánu, palubní počítač z Angoly, no moc tomu nevěřím. Ve školách ho učit taky nechtějí no a pochopitelně zkorumpovaná státní správa ho taky nechce. Teď prej ho bude používat nějaká bratislavská čtvrť, tak uvidím, jestli se udrží aspoň týden, než se jim úředníci vzbouří jako už dřív v Mnichově a Švýcarsku.
    Dalibor Smolík avatar 27.3.2011 15:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    No já nevím. Nejsem profesí ajťák. Stáhnul jsem si z Adobe stránky reader, vyplnil jsem formulář o sčítání a odeslal. To vše mi trvalo asi 5 minut. No a pokud budu chtít, opět si Adobe Reader odinstaluji a budu používat dál Okular. Ale abych k vůli takovým ptákovinám používal Windows, nevím proč ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.3.2011 16:38 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    A cetl jste licenci toho adobe readeru?
    Dalibor Smolík avatar 27.3.2011 17:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Nevím, ale nenašel jsem žádné omezení pro jeho instalaci na domácím počítači (nikoliv firemním) a použití pro účel sčítání lidu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jendа avatar 27.3.2011 18:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Asi mu přišlo divné, že ti to včetně přečtení licence trvalo pět minut. Já takhle rychle číst ani zdaleka neumím, ještě když je to právničtinou a anglicky.
    Dalibor Smolík avatar 27.3.2011 19:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Mně je sice jedno, zda to čtu česky nebo anglicky, ale jinak jsem schopen přehlédnout i krávu na mostě :-) Tak možná to omezení tam někde je a nevidím ho :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jendа avatar 27.3.2011 19:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Tak jinak: normální člověk nedokáže během pěti minut přečíst celou adobí licenci, aby zjistil, že tam žádná taková omezení nejsou.
    Dalibor Smolík avatar 27.3.2011 20:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    No tak jo. Vzal jsem to letem světěm. Četl jsem to podrobněji až po této diskuzi. Ale stejně jsem nic nenašel :-). Jo a taky to nebylo pět minut, ale možná deset, patnáct. V každém případě ale nebyl technický problém, což byl smysl mého příspěvku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.3.2011 23:34 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Jestli si to dobre pamatuji, tak je to 7 stran v PDF, takze precteni bych typoval tak alespon na 15 minut, coz je oproti 1 minute nutne pro vhozeni do schranky (navic za celou domacnost, licenci by spravne mel cist kazdy uzivatel programu) mnohem vice.

    Myslim si, ze pro komunikaci se statem by se mel pouzivat vyhradne public domain software, aby si mohl kazdy overit, ze v nem neni statni backdoor a nemusel cist dlouhe licence.
    Dalibor Smolík avatar 28.3.2011 00:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Myslim si, ze pro komunikaci se statem by se mel pouzivat vyhradne public domain software, aby si mohl kazdy overit, ze v nem neni statni backdoor a nemusel cist dlouhe licence.
    S tím naprosto souhlasím. Otázky licencí apod. by měl řešit v takovém případě stát.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.3.2011 23:35 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Asi mu přišlo divné, že ti to včetně přečtení licence trvalo pět minut. Já takhle rychle číst ani zdaleka neumím, ještě když je to právničtinou a anglicky.
    Maji tam i ceskou verzi, ale stejne to je pravnicinou.
    xkucf03 avatar 28.3.2011 01:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Když už se tu řeší takové pěkné věci: nedávno jsem byl v obchodě a náhodou jsem vzal do ruky Avatara na Blue-ray (prohlížel jsem si obrázky) a na něm taková nálepka: jako že tenhle disk byl vyrobený v prvotřídní továrně a byl důkladně kontrolován a určitě je v pořádku – tak jsem začal tušit nějakou levárnu, protože tohle je přece samozřejmost, to tam nemusejí psát – a taky že jo – dále tam bylo, že kdyby přeci jen nešel přehrát, je chyba na našem přijímači (přehrávači) a je potřeba do něj nainstalovat nový firmware.

    Už vidím jak si BFU sám instaluje nový firmware – půlka z nich si místo toho stáhne do počítače nějaké viry a spyware a druhá půlka si zmrší hardware, protože tam nainstaluje jiný firmware než má… a to jen aby si přehrál pitomý film.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    PepaSFI avatar 27.3.2011 19:33 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    srovnání trošku kulhá. Já to vidím nějak takhle: Mám postarší, relativně spolehlivé, jednoduché auto které dobře funguje na standardní palivo BA95, tedy bezolovnatý automobilní benzin s oktanovým číslem 95, od libovolného výrobce a prodejce který aspoň trochu dodržuje standardy. A najednou stát přijde s novým palivem a to nefunguje ve všech autech. Prostě bude jiné palivo a že ti to přinese potíže? No to nás panáčku nezajímá.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    27.3.2011 21:11 Sčítanec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Zkoušel jsem Adobe reader 9.4.2 (i586) na OpenSuse 11.3 (x86_64). Formulář sice jde vyplnit, ale při pokusu o odeslání se zakousne, vytíží obě jádra procesoru na 100% a tím to hasne. Takže jsem skončil u virtuálního stroje s MS (majoritním systémem).
    ⧠ A = 0 avatar 27.3.2011 23:00 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Nechápu, proč to furt tak řešíte. Prostě je nakonec nejsnazší to podle pravdy, nejlepšího vědomí a svědomí vyplnit :-) , hodit do poštovní schránky a nazdar. A pokud vám vadí (mně to vadí taky, ostatně jako celý výmysl SOPP), že se používá proprietárního SW, navíc v podobě proprietárního blobu, a má potřebu to řešit, tak ať svými nářeky zaspamuje raději nějakého úředníka.

    Ale kdo trpí obsesí vyplňování elektronických formulářů (a komu to na jeho OS funguje), nechť si užije:

    432EECA2 A568D3

    432EA5AE A5D29A

    13960AB3 8A002D

    432EA284 A5GG58

    3715D6CF 150D6E
    Nevolte zmrdy.
    kotyz avatar 27.3.2011 23:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Co znamenaj ty čísla?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 28.3.2011 00:14 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    První dvojice čísel mi dala prázdný formulář osob, ostatní jsem nezkoušel :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.3.2011 00:27 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    To je dobry. Tahle forma protestu me nenapadla. Skoda, ze jsi s tim neprisel driv. Mohla se vytvorit anonymni stranka, kde by se daly submitnout kody a v pondeli zverejnit, ze jich uniklo minimalne par tisic -> duveryhodnost cele akce(scitani) na nule.
    ⧠ A = 0 avatar 28.3.2011 01:46 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Hlavně by mě zajímalo, co s těmi duplikátními dotazníky budou dělat (já pošlu papírové, někdo třeba vyplní nesmysly v těch elektronických), možná si za mnou dojde někdo z ČSÚ. Nicméně zveřejňování těch kódů rozhodně nezákonné není, mohou se na mě leda ošklivě tvářit.

    Jinak pořád mohou ti, kteří posílají dotazníky poštou, zveřejnit ty kódy ostatním. Dřív by to sice bylo lepší, ale na odevzdání dotazníků je stále čas.
    Nevolte zmrdy.
    Jardík avatar 28.3.2011 01:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Mně to nejde vyplnit. Nefunguje mi to v evince ani okularu, adobe reader nefunguje, protože je to 32bit šmejďárna a to můj systém neumí spustit. Ve Windows 7 to spouštět nebudu, protože mám jen x86-64 verzi a 32bit bloby tam nespouštím, v SumatraPDF (zkompilované) to nefunguje taky. Z tohoto důvodu vyplňuju papíry, které s mou 64bit rukou fungují.
    Věřím v jednoho Boha.
    Gilhad avatar 28.3.2011 02:41 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    Zkusil jsem stahnout a vyplnit formular, lec se mi to nepodarilo. Na dotycne strance je psano "Pro stažení a odeslání formuláře je nezbytné připojení Vašeho počítače k internetu". Dovozuji tedy z toho, ze nemam pocitac pripojeny k internetu, alespon dle oficialni definice statistickeho uradu.
    11.4.2011 14:29 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítání lidu na Linuxu (update!)
    Formulář za mě převzal rodič, vůbec jsem komisaře neviděl. Vyplnila ho prý manželka na Woknech (podělaná až za ušima z nějaké pokuty :-), vůbec nevím co tam o mě psala. Na 64bit Lin jsem odmítl instalovat nějakej binární paskvil od Adobe. Na vyplnění papírovou formou jsem neměl čas. Takže toliko asi k důvěryhodnosti výsledků sčítání. Sčítání jsem schopnej akceptovat pokud to například spojej s volbama, nebo to implementujou elektronicky, ale "skutečně on-line" tendy HTML dle draftu + maximálně JS :-)
    mkub avatar 15.12.2016 03:32 mkub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sčítaní lidu na Linuxu (update!)
    nvidiacka grafarna v Linuxe? ziadny problem: open source - nouveau proprietary - nvidia.com skor AMD a niektori dalsi vyrobcovia maju s tym problem, i ked vzdy sa da pouzit VESA a tekisto ani intel nie je moc optimalizovany na vykon GPU

    takze nvidia geforce sa da v pohodke pouzit v linuxe, sam pouzivam nvidiacky driver, lebo nouveau poskytuje nizsi vykon oproti tomu od nvidie

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.