abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (52%)
     (11%)
     (22%)
     (15%)
    Celkem 65 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Co dělat na Internetu?

    6.8.2005 18:42 | ©

    Tak jsem si právě uvědomil, že pokud nehledám na Googlu nějakou dokumentaci (poslední dobou již ani to moc nepotřebuji) anebo nečtu ABCLinuxu, tak nevím, k čemu mi Internet vlastně je. Co všichni ti lidé na Internetu dělají? Ještě si tak maximálně dovedu představit, že zajímavé informace lze nalézt na stránkách nejrůznějších akademických institucí nebo vědeckých projektů, ale to je tak vše. Občas juknu na Slashdot, na stránky NASA apod., ale to je na pár minutek a co pak? Číst nějaké flamy kdesi také nemá moc smysl. Co hledáte na Internetu vy krom updatování Vaší oblíbené distribuce apt-getem? ;-)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.8.2005 18:56 djezek
    Rozbalit Rozbalit vše a
    no ja pak treba este lezu na oc4um, boinc 4um, cdr a par dalsich sites. jinak samo net pouzivam na irc/icq

    a samozrejme aktualne abych si cetl nejnovejsi infos o nejlepsim svetovem OS zvanem Vista :-)
    6.8.2005 18:58 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Geeks vs BFU
    No jo, to jsme mi geekove. Ale pak tu mas jeste BFU, a nedej boze zastupkyni nezneho pohlavi, ktera na netu jenom chatuje, sosa nelegalni filmy a mp3, a hleda v nejruznejsich katalozich hadry a boty a nausnice /etc ktery si stejne nikdy nekoupi. (napr moje sestra)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 6.8.2005 19:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Geeks vs BFU
    ale... nejaky andilek, co doma nema zadne mp3... :/
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    6.8.2005 19:56 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Geeks vs BFU
    treba má jen oggy ;-)
    vogo avatar 6.8.2005 19:00 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše nic moc
    na to abych lezl na fora sem asi uz moc starej, nebo sem z toho vyrostl, uz me to nebavi, takze obcas irc, vecer icq s kamaradama, prectu zajimavy zpravy, neco pohledam, a jdu ven na procazku, uz to zacina byt nuda...
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    6.8.2005 19:59 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Co dělám
    Několikrát denně čtu zprávy z domova, ze světa a hlavně sportovní zprávy. Několikrát denně zabrousim sem - přečíst si nejnovéjší blog posty. No a pak pár domácích serverů o počítačích, k tomu IRC, ICQ/MSN/Jabber, nějaká ta pošta a sem tam mě napadne, co bych kde mohl vylepšit, takže pak hledám dokumentaci a inspiraci :)
    6.8.2005 20:15 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše stranky
    Safra, ono se da jit taky jinam nez na google a abclinuxu? Koukam, ze mi poskytovatel pripojeni neco zamlcel... ;-)
    6.8.2005 20:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Chaty
    Párkrát jsem byl na srazech lidí z xchatu a byl jsem tam za vola, že jsem pořád na internetu a nechodím na chat :-) (pro mě je to ztráta času).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.8.2005 20:52 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Muj obvykly den
    Takhle vypada muj bezny den:

    Vstanu mezi desatou a dvanactou, chvili bezduse bloumam po byte, pricemz do sebe prubezne dostavam nejake to pozivativo, ctu SMS, ktere v noci prisly, a oteviram Thunderbird. Mezitim ve volnych chvilich zkoumam, co mi kdo napsal po ICQ za dobu, kdy uz svet zije, ale ja jeste spal. Volne chvile jsou ale kratsi, nez doba potrebna k jednotlivym ukonum, takze mi to cele trva asi hodinu. Pak uz zacinam byt probuzeny, oteviram Operu, protoze mi celkem zarucene prisel nejaky link, na ktery se musim podivat, pripadne chci nekomu odpovedet na SMS a nechce se mi to vytukavat na mobilu. Opera na me vybali novinky z RSS a ja je rychle projdu. Padz se mi stahuji z pomerne mnoha zdroju, ktere jsou casto aktualizovane, vlastne to neni tak rychle. Pak se pokusim nejak pracovat (zacina se blizit termin pro jeden projekt, na ktery potrebuju casu mnohem vic), z cehoz me rusi ICQ, maily, na ktere je treba rychle odpovedet, telefony a nove stazene RSS. Vsechno se opakuje a ja zjistuju, ze je vecer. V noci uz me to nebavi a jdu spat. Vstanu mezi desatou a dvanactou ...
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Ondrej avatar 7.8.2005 12:19 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muj obvykly den
    ja si nemuzu pomoct, ale jsme na tom uplne stejne. btw: v kolik chodis spat? ja tak kolem druhy, treti rano
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    6.8.2005 20:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Internet vážně není jen web.
    Možná vás to překvapí, ale skutečně existují i jiné síťové služby než jen web (a dokonce nejen elektronická pošta). A existují lidé, kteří je používají…
    6.8.2005 21:15 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet vážně není jen web.
    Nejde o web, jde o to, že IMHO na Iternetu skoro nic není. Když jsem se k němu dostal poprvé, měsíc jsem utratil bezcílným brouzdáním jako každej, ale pak jsem zjistil, že mrhám drahocený čas. Začal jsem jej tedy využívat co nejefektivněji. Prostě se snažím pochopit, proč to každý chce, když to může být smysluplné snad jen, pokud tam lze nalézt věci z oblasti oboru, který člověk vykonává. Hledám dnes celý den užitečné, relevantní a ověřené informace z různých oborů, které mne napadjí a moc stránek nenalézám. Zato nalézám ohromující množství doslova a do písmene neužitečných a zbytečných sraček a porna. Celý Internet je tím doslova zamořen. A tak se sám sebe ptám, v jakém světě to vlastně žiji, když dle mého odhadu takových dobrých 90 procent informací na něm jsou plytkým a naprosto neužitečným balastem beze smyslu? Udržování takové nákladné sítě mi logicky přijde jako mrhání cennými zdroji. Možná by nebylo do věci založit nějakou odtrženou sekci internetu, třeba .sci, kde by registrování domén procházelo přisnou kontrolou a kde by si člověk mohl být jist, že tam nenarazí na žádný balast a kde mohl spokojeně serfovat. :-D
    6.8.2005 21:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet vážně není jen web.
    Je vidět, že jste nepochopil, o čem mluvím. Opět se váš příspěvek zabývá výhradně webem, dokonce jen určitou jeho částí (volně dostupné informační zdroje). Ale Internet je především síť. Web je jen jednou (i když nejznámější a druhou nejpoužívanější (co do počtu uživatelů)) ze služeb, které tato síť nabízí. Připadá mi to, jako byste prohlásil, že celé frekvenční spektrum elektromagnetického vlnění je k ničemu, protože všechny (pozemní) televizní a rozhlasové stanice stojí za starou bačkoru.
    6.8.2005 21:56 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet vážně není jen web.
    Ano, já vím, Honza Bartoš mi vysvětlil, co tím asi míníte - Internet je komunikační médium. Já však tvrdím, že máme všichni díky němu menší přístup k informacím než dříve, protože panuje všeobecný separatismus, jak ve vědě, tak v životě. Internet to bohužel odráží a tak spousta informací zůstává uzamčena za loginy institucí aniž by v knihovnách přibývaly spisy. Zajímavá otázka - je známo, že změní-li se povaha média, změní se i společnost (a naopak). Neměli bychom tedy usilovat za "otevřenější a krásnější (čistější) Internet"?
    6.8.2005 22:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet vážně není jen web.
    Možná. Mně ale mnohem víc vadí, že většina uživatelů vnímá Internet jako jednosměrnou hlásnou troubu, něco jako modernější verzi novin, rádia a televize (snad kromě té elektronické pošty, kterou ale pořád vnímají jako něco trochu stranou). To je IMHO škoda, jakkoli mi ty věci implementačně moc nesedí, zaplať pánbůh za aplikace typu ICQ, Skype nebo online her, které dávají i "normálním uživatelům" přičichnout k tomu, co to taková síť skutečně je a co jim to může nabídnout. Tady by asi nejvíc pomohlo masovější rozšíření IPv6 a deNATizace Internetu, ale to je bohužel asi pořád ještě hudba příliš vzdálené budoucnosti.
    6.8.2005 22:16 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet vážně není jen web.
    Ano, s IPV6 to bude ještě chviličku trvat, to je fakt. Ale ke zbytku, zdá se, že máš nějakou silnou vizi, směl bych vědět jakou? Co kdybys svoji vizi internetu popsal v blogu? Možná bysme se někde sešli. Já se tu jen dneska vyblil, ale také mám určitou vizi, i když zjevně ne tak jasnou jako ty. Zajímá mě, co máš za vizi.
    6.8.2005 22:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet vážně není jen web.
    Moje vize je zhruba taková, že je škoda, že většina uživatelů dnes (až na ten e-mail) vnímá Internet jen jako informační zdroj. Obrovský, nepříliš uspořádaný, ne zcela důvěryhodný - prostě se všemi klady i zápory. Ale bohužel ho nevidí jako síť, která spojuje jednotlivé počítače, čímž se jim uzavírá spousta potenciálně zajímavých služeb - třeba různé formy komunikace (dvoubodové nebo mezi více účastníky), ať už textové nebo hlasové (VoIP), při dostatečně silné infrastruktuře (to se naší země bohužel moc netýká) třeba i video; vzdálený přístup k obvykle lokálním službám - teleworking, homeworking; různé vize o ledničce, videu nebo vytápění, se kterými lze komunikovat přes Internet; a samozřejmě spousta věcí, které mne v tuhle chvíli ani nenapadnou. Samozřejmě, většina z toho je realizovatelná už dnes, ale problém vidím hlavně v tom, že pod pojmem Internet si většina lidí představí právě jen ten web, jen pár technických nadšenců vidí i všechny ty další služby, které by se daly využívat. Ne že by Internet i jen jako gigantická encyklopedie (byť naprosto chaotická a nepříliš věrohodná) a informační médium nebyl sám o sobě nesmírně užitečný, ale podle mne by byla škoda ho takhle zužovat.
    7.8.2005 01:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Internet vážně není jen web.
    Nejde o web, jde o to, že IMHO na Iternetu skoro nic není. ...Zato nalézám ohromující množství doslova a do písmene neužitečných a zbytečných sraček a porna.
    to spatne hledas, resp. nevis, co hledas :)

    Tak jen namatkou, a zamerne vynecham pocitacove "vedy":

    databaze veskere odborne publikovane literaty z mediciny od r. 1950

    je-libo neco virologie?

    literatury?

    anticka klasika?

    hebrejske rukopisy?

    nemluve o wikipedii, diskusnich forech o ruznych specialnich tematech (samozrejme se clovek musi vydat za hranice cestiny)...atd. atd. ve skutecnosti je dnes na netu skoro vsechno, jen je treba dukladne hledat, popr. vedet, kde hledat. Protoze ano, na prvni pohled narazi clovek jen na balast a smeti.

    Cili rekl bych, ze je to s netem jako skoro se vsim: cloveku se zda, ze nic neni zajimave, protoze ho momentalne nic nebavi. Staci trochu otevrit oci (a hlavne vedet, co hledam a chtit to najit) a najednou to bude naopak: je toho az moc.
    wake avatar 6.8.2005 22:32 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše ehm...
    apt-get dist-upgrade myslim vytizi linku docela spolehlive, emerge --update --deep --newuse world taky. ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    6.8.2005 22:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm...
    Nemluvě o ftp. mebo btdownload, když si pořád tahám nová isa (teď zrovna LiveCD FreeBSD) :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.8.2005 22:58 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm...
    Jistě, to jsou ty věci, které se týkají pouze oboru, v němž se pohybujete.
    vencour avatar 6.8.2005 22:38 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše z webu
    bych doporucil stranky www.vesmir.cz a www.dedekkorenar.cz (plus Neviditelny pes treba). K tomu na netu najdu i me oblibene radio.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    6.8.2005 22:57 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: z webu
    Casopis Vesmir uz leta odebiram.
    6.8.2005 23:05 TomTam
    Rozbalit Rozbalit vše hmmm
    co se tyce stranek, tak mam nekolikero oblibenych stranek, ktere navstevuji pravidelne.. obvykle ihned po probuzeni. a za zabavou chodim na http://www.vesmirni-lide.cz/ ... super ;)

    samozrejme nepocitam icq, irc, atd...
    7.8.2005 02:14 HaWran
    Rozbalit Rozbalit vše RSS je reseni
    pouzivam http://rss.plech.net coz je rss ctecka, kde mam sledovanu spoustu oblibenych webu. Jejich procteni trva hafo dlouho a nove clanky se pekne hromadi a prakticky nikdy se nenudim. Lepsi nez cumet na telefizu :)
    7.8.2005 06:12 Pedro | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Stumbleupon
    Skvělý zabiják času je služba Stumble Upon. Umožňuje tzv. kanálové surfování. To jest, že jsou vám nabízeny stránky které se věnují určité zájmové oblasti jako třeba Linux, Počítače, Hudba apod.

    Výhodou je, všechny stránky jsou katalogizovány a přidávány členy SU. Každou nabízenou stránku můžete ohodnotit Líbí/Nelíbí čímž se zároveň stránky celkem objektivně hodnotí. Zkrátka doporučuji vyzkoušet.

    Pro využití služby je potřeba se zaregistrovat a nainstalovat rozšíření do vašeho oblíbeného prohlížeče.
    "Čím víc toho o Linuxu vím, tak vlastně zjištuju že vlastně vůbec nic nevím."
    7.8.2005 11:55 djjet | skóre: 2 | blog: djjet
    Rozbalit Rozbalit vše info na internete
    no ja som skoro vzdy nasiel na internete to co som potreboval. niektore veci som hladal 1 minutu niuektore 2 hodiny. ale nasiel som. a to som hladal aj odborne clanky ktore som potreboval na semestralny projekt. je jasne ze v cestine alebo slovencine som nenasiel nic. vsetko je v anglictine. a internet nieje len WEB. co takto FTP, POP3,SMTP, vzdialena sprava pociotacov, P2P, ICQ/JABBER a pod., a kopu dalsieho. internet je o informaciach. je pravda ze na internete je kopa bordelu,svinstva, spamu, porna, trojanov, spywaru. Je to dane tym ze nieje mozne kontrolovat obsah internetu. sak to su miliony pocitacov, serverov,databaz, a pod. to je tolko dat ze si to ani neviem predstavit. a neviem si ani presdtavit nejaku organizaciu ktora by to vsetko kontrolovala. to sa zatial neda. je to zbytocne a velmi narocne.
    Luk avatar 7.8.2005 14:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Internet je široce použitelný
    Někdy sice mívám pocit, že se bez Internetu obejdu, ale vždy, když ho z nějakého důvodu nemohu používat, pocítím to.

    Např. 2 dny s nefungujícím ADSL modemem byly dost nepříjemné, situace s "polovičním Internetem" (tedy jen web přes proxy + pošta) také nemám rád. Už jsem totiž téměř vyloučil ze svého života používání Zlatých stránek a podobných seznamů, tištěné jízdní řády, návštěvy pobočky banky atd.

    Na Internetu se toho dá samozřejmě dělat hrozně moc. Zjišťovat informace, stahovat SW, diskutovat ve fórech, chatovat, komunikovat přes IM a telefonovat, posílat a přijímat e-maily, poslouchat rádia a sledovat televize, stahovat hudbu a filmy, zadávat bankovní příkazy, obchodovat s akciemi, pracovat na vzdálených strojích, seřizovat si hodiny v počítači, nakupovat, prodávat, vyměňovat, účastnit se dražeb, provádět distribuované výpočty atd. atd. Kdo říká, že je Internet k ničemu, tak buď jeho možnosti nezná anebo (což je horší) z nějakých důvodů používá jeho ořezanou verzi.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.5.2011 17:52 Eduard Nud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co dělat na Internetu?
    Co vlastně dělám na internetu. Takhle nějak se ptám sebe sama už několik let. Ještě nedávno bych musel odpovědět: Vlastně nic, ale zabere mi to spoustu času. Nyní říkám: Tak to by mě taky zajímalo. Jsem jako Neználek. Chtěl bych se věnovat všeobecnému vzdělávání a místo toho: Pohádky. Jak jinak nazvat čtení blbostí v bulváru jenom proto, abych tam písnul ještě větší blbinu? Ptáte se: A co mi brání? Což je vlastně pravda. Musím se pochlubit, tu a tam s tím začnu. Například nyní jsem se chtěl dozvědět, co se vlastně nejčastěji dělá na internetu. Věřte mi, vyzkoušel jsem všechno možné, jak využívat internet. Nyní mě to už buď nebaví nebo jsem si dal tuto činnost na index jako nebezpečou vedoucí k závislosti. Takže jsem tam, co na začátku: co dělám na internetu. Dohromady nic, ale bohudíky čím dál tím méně.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.