O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Zprovoznil jsem online verzi adventury o které jsem psal minule.
Příběh je téměř hotov. Funguje již doplňování tabulátorem a lze to hrát i např. přes iPhone. Stále ještě není dořešeno load/save a pár dalších věcí.
Online si hru můžete zkusit tady.
Tiskni
Sdílej:
Dokonce uz jeden kolega v tom enginu s mou pomoci tvori dalsi hru.
caseless=Truezajistuje, ze si kazdej muze psat prikazy jak jse zvyklej, velkyma, nebo malyma pismenama...

Vypadá to zajímavě
Asi před 10 lety jsem dělal taky textovku (bylo to ještě na Amize) a ukazovalo mi to i obrázky z toho prostoru (byl jsem ve sklepě, byl (primitivne(!)) nakreslen sklep, kde bylo vidět nějaké předměty (které mizely při sebrání, a pod.), odhrnutí koberce, atd.
Dalo by se implementovat (jasně že dalo
) mapku, kde už člověk byl? (samozřejmně, kde nebyl, tak by vidět nebylo).
Nechtěl bys rozjet LOAD/SAVE? Myslím že při testování by se to mohlo hodit 
Některé hlášky jsou dost husté 