V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).
Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.
Stává se mi hodně často, že řeším (a úspěšně vyřeším) nějaký problém sám bez toho, že bych vkládal dotaz do poradny. Mohl bych takový dotaz vložit do poradny a ihned ho zodpovědět (napsat řešení problému) nebo vložit do FAQ (často kladených dotazů), ale ani jedno se mi nelíbí/nehodí.
Mám tedy nápad/návrh, že by vznikla sekce předem zodpovězených dotazů. Tam by registrovaní "abíčkáři" mohli vkládat svoje vyřešené problémy/dotazy.
Co vy na to?
Tiskni
Sdílej:
Protože FAQ jsou často kladené dotazy. Tohle by mohl být míň se vyskytující problém/dotaz.
(argument "Nejčastější otázky" neberu)Ty jsi asi argumentační mistr, když vezmeš hlavní, nejpodstatnější a hlavně postačující argument odpůrců a prohlásíš, že ho nebereš. FAQ jsou nejčastější dotazy, to znamená, že tam nemá být kdejaký bordel, ale jenom to, na co se lidi ptají nejčastěji - aby se tam dobře hledalo. Ostatní věci patří - když už - do diskuze, od hledání tady je vyhledávání.
Zdá se mi to rozhodně lepší, než to patlat formou diskuze. Wiki ala FAQ je k tomu lepší.Naopak. Spousta "FAQ", kdy někdo něco "objevil", má dost velké mezery a je diskutabilní (Proto se to hodí do diskuze.) Ve wiki stránce to zpravidla někdo neopraví a pak jsou ve wiki špatné rady.
Tak to pořád jde napsat jako link do faq nebo třeba do učebnice. Sám to píšu jako zápisek buď do faq nebo do blogu.
Dobrej napad. Mozna bych obcas neco prihodil.
V blozích je spousta užitečnejch informací, ale myslím, že sekce "Předem zodpovězené dotazy/vyřešené problémy" by neškodila.
Není na tom nic špatného. V tom máte pravdu. Jenom se mi nějak "citově" tahle varianta nejdřív nezamlouvala.
Nutno dodat, že zavalit diskusi blbostma je neslušné.
Na co narážíte?
V inych poradnach byvaju taketo veci pod polozkou "navody, tipy, triky".
Planujeme prejmenovat FAQ na navody, zmigrujeme i soucasna data, takze neni duvod odkladat vlozeni znalosti. PS nenapadlo me, ze slovo 'frequently' muze nekoho odradit.
Super. Mě to odrazovalo, protože FAQ jsou opravdu často kladené dotazy. Neměl by se tam tedy vyskytovat "balast" dotazů/problémů, které se neřeší tak často.
Zakládat nějakou další sekci mi přijde úplně zbytečné – tříštění, člověk musí hledat na víc místech.
Do FAQ to moc nepatří, tam by měl být jen výběr nejčastějších dotazů.
Ale nevidím problém v tom, dát dotaz do poradny a hned ho zodpovědět a označit za vyřešený – konec konců, uživatelům je jedno, za jak dlouho přišlo řešení problému, nebo jestli ho vyřešil sám tazatel. Důležité je, že někdo měl stejný problém, jako oni, a že se našlo řešení.
A pokud je to něco rozsáhlejšího (a/nebo to chceš víc spojit se svojí osobou, pochlubit se), dej to do blogu. O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogy (ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).
O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogyKdyž je ten postup opravdu zajímavý a užitečný, tak je většinou vydán jako článek.
(ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).Pleteš se, blogy jsou tu od toho, aby lidi nedávali off-topic diskuze (tj. tlachání) do poradny. Pokud si dobře vzpomínám.
Články ano, ale ne všechno je tak zajímavé + článek by měl splňovat nějaké formální náležitosti, které někteří nechtějí/nejsou schopní splnit, tak ať to vydávají jako blogy.
Tohle je odborný server, tak se i od blogů čeká, že budou mít nějakou úroveň a ne jen to tlachání a kilomentry bezduchých textů o ničem (jako na obecných blozích a blogíscích). Samozřejmě je tu komunita a lidi si rádi popovídají (a pohádají se) i o věcech nesouvisejících s Linuxem a jsou tu samozřejmě i blogy s nevalnou hodnotou -- ale od toho tu jsou výběrové blogy s ikonou tučňáka