Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Stává se mi hodně často, že řeším (a úspěšně vyřeším) nějaký problém sám bez toho, že bych vkládal dotaz do poradny. Mohl bych takový dotaz vložit do poradny a ihned ho zodpovědět (napsat řešení problému) nebo vložit do FAQ (často kladených dotazů), ale ani jedno se mi nelíbí/nehodí.
Mám tedy nápad/návrh, že by vznikla sekce předem zodpovězených dotazů. Tam by registrovaní "abíčkáři" mohli vkládat svoje vyřešené problémy/dotazy.
Co vy na to?
Tiskni
Sdílej:
Protože FAQ jsou často kladené dotazy. Tohle by mohl být míň se vyskytující problém/dotaz.
(argument "Nejčastější otázky" neberu)Ty jsi asi argumentační mistr, když vezmeš hlavní, nejpodstatnější a hlavně postačující argument odpůrců a prohlásíš, že ho nebereš. FAQ jsou nejčastější dotazy, to znamená, že tam nemá být kdejaký bordel, ale jenom to, na co se lidi ptají nejčastěji - aby se tam dobře hledalo. Ostatní věci patří - když už - do diskuze, od hledání tady je vyhledávání.
Zdá se mi to rozhodně lepší, než to patlat formou diskuze. Wiki ala FAQ je k tomu lepší.Naopak. Spousta "FAQ", kdy někdo něco "objevil", má dost velké mezery a je diskutabilní (Proto se to hodí do diskuze.) Ve wiki stránce to zpravidla někdo neopraví a pak jsou ve wiki špatné rady.
Tak to pořád jde napsat jako link do faq nebo třeba do učebnice. Sám to píšu jako zápisek buď do faq nebo do blogu.
Dobrej napad. Mozna bych obcas neco prihodil.
V blozích je spousta užitečnejch informací, ale myslím, že sekce "Předem zodpovězené dotazy/vyřešené problémy" by neškodila.
Není na tom nic špatného. V tom máte pravdu. Jenom se mi nějak "citově" tahle varianta nejdřív nezamlouvala.
V inych poradnach byvaju taketo veci pod polozkou "navody, tipy, triky".
Planujeme prejmenovat FAQ na navody, zmigrujeme i soucasna data, takze neni duvod odkladat vlozeni znalosti. PS nenapadlo me, ze slovo 'frequently' muze nekoho odradit.
Super. Mě to odrazovalo, protože FAQ jsou opravdu často kladené dotazy. Neměl by se tam tedy vyskytovat "balast" dotazů/problémů, které se neřeší tak často.
Zakládat nějakou další sekci mi přijde úplně zbytečné – tříštění, člověk musí hledat na víc místech.
Do FAQ to moc nepatří, tam by měl být jen výběr nejčastějších dotazů.
Ale nevidím problém v tom, dát dotaz do poradny a hned ho zodpovědět a označit za vyřešený – konec konců, uživatelům je jedno, za jak dlouho přišlo řešení problému, nebo jestli ho vyřešil sám tazatel. Důležité je, že někdo měl stejný problém, jako oni, a že se našlo řešení.
A pokud je to něco rozsáhlejšího (a/nebo to chceš víc spojit se svojí osobou, pochlubit se), dej to do blogu. O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogy (ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).
O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogyKdyž je ten postup opravdu zajímavý a užitečný, tak je většinou vydán jako článek.
(ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).Pleteš se, blogy jsou tu od toho, aby lidi nedávali off-topic diskuze (tj. tlachání) do poradny. Pokud si dobře vzpomínám.
Články ano, ale ne všechno je tak zajímavé + článek by měl splňovat nějaké formální náležitosti, které někteří nechtějí/nejsou schopní splnit, tak ať to vydávají jako blogy.
Tohle je odborný server, tak se i od blogů čeká, že budou mít nějakou úroveň a ne jen to tlachání a kilomentry bezduchých textů o ničem (jako na obecných blozích a blogíscích). Samozřejmě je tu komunita a lidi si rádi popovídají (a pohádají se) i o věcech nesouvisejících s Linuxem a jsou tu samozřejmě i blogy s nevalnou hodnotou -- ale od toho tu jsou výběrové blogy s ikonou tučňáka