abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Komunita

    Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.10. 14:22 | IT novinky

    V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    10.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 15:33 | Komunita

    Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:44 | Nová verze

    Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 12:22 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.10. 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (45%)
     (17%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (18%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 209 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník

    Předem zodpovězené dotazy/problémy

    13.9.2009 20:51 | Přečteno: 1293× | Ostatní

    Stává se mi hodně často, že řeším (a úspěšně vyřeším) nějaký problém sám bez toho, že bych vkládal dotaz do poradny. Mohl bych takový dotaz vložit do poradny a ihned ho zodpovědět (napsat řešení problému) nebo vložit do FAQ (často kladených dotazů), ale ani jedno se mi nelíbí/nehodí.

    Mám tedy nápad/návrh, že by vznikla sekce předem zodpovězených dotazů. Tam by registrovaní "abíčkáři" mohli vkládat svoje vyřešené problémy/dotazy.

    Co vy na to?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Honza Balák avatar 13.9.2009 20:58 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Z jakého důvodu by se to nehodilo do FAQ? K čemu ta sekce potom je? (argument "Nejčastější otázky" neberu)
    <null>
    13.9.2009 21:01 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Protože FAQ jsou často kladené dotazy. Tohle by mohl být míň se vyskytující problém/dotaz.

    13.9.2009 21:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    (argument "Nejčastější otázky" neberu)
    Ty jsi asi argumentační mistr, když vezmeš hlavní, nejpodstatnější a hlavně postačující argument odpůrců a prohlásíš, že ho nebereš.

    FAQ jsou nejčastější dotazy, to znamená, že tam nemá být kdejaký bordel, ale jenom to, na co se lidi ptají nejčastěji - aby se tam dobře hledalo. Ostatní věci patří - když už - do diskuze, od hledání tady je vyhledávání.
    Quando omni flunkus moritati
    Honza Balák avatar 13.9.2009 21:44 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Ano, jsou to NEJČASTĚJŠÍ dotazy, ale schématicky tyto dvě kategorie jsou si podobné. Tak proč to trochu nezobecnit. Zdá se mi to rozhodně lepší, než to patlat formou diskuze. Wiki ala FAQ je k tomu lepší.
    <null>
    14.9.2009 00:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Schématicky jsou si ty kategorie možná podobné, ale smyslem _nejčastěji_ kaldených dotazů je mít pohromadě to, na co se lidi ptají, aby toho nebylo moc a dalo se tam snadno hledat. Čím víc položek, tím hůř se hledá. V dobře udělaném FAQ 90% lidí najde to, co hledá, bez strojového prohledávání.
    Zdá se mi to rozhodně lepší, než to patlat formou diskuze. Wiki ala FAQ je k tomu lepší.
    Naopak. Spousta "FAQ", kdy někdo něco "objevil", má dost velké mezery a je diskutabilní (Proto se to hodí do diskuze.) Ve wiki stránce to zpravidla někdo neopraví a pak jsou ve wiki špatné rady.
    Quando omni flunkus moritati
    vencour avatar 14.9.2009 06:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Tak to pořád jde napsat jako link do faq nebo třeba do učebnice. Sám to píšu jako zápisek buď do faq nebo do blogu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.9.2009 21:06 ,mkljl980
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Dobrej napad. Mozna  bych obcas neco prihodil.

    menphis avatar 13.9.2009 22:48 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    +1
    13.9.2009 21:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Blog?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.9.2009 21:16 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    V blozích je spousta užitečnejch informací, ale myslím, že sekce "Předem zodpovězené dotazy/vyřešené problémy" by neškodila.

    13.9.2009 21:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Co je špatného na přístupu položím dotaz do diskuze, napíšu odpověď a označím jako vyřešené? K řešení se pak mohou vyjádřit i další a celou sekci "Předem zodpovězené dotazy/vyřešené problémy" lze zredukovat na zaškrtávací políčko "Vyhledávat jenom vyřešené diskuze" ve vyhledávání.
    Quando omni flunkus moritati
    13.9.2009 21:28 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Není na tom nic špatného. V tom máte pravdu. Jenom se mi nějak "citově" tahle varianta nejdřív nezamlouvala.

    Josef Kufner avatar 13.9.2009 21:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Tak nějak. Cokoliv jiného rozbije workflow zdejších diskusí. Nutno dodat, že zavalit diskusi blbostma je neslušné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.9.2009 21:42 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Nutno dodat, že zavalit diskusi blbostma je neslušné.

    Na co narážíte?

    |🇵🇸 avatar 14.9.2009 09:09 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Kernel Ultras!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.9.2009 21:29 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    To by šlo pořešit štítkem, ale muselo by se zařídit, aby o tom většina lidí tady věděla.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    13.9.2009 21:31 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Dobrý nápad.

    14.9.2009 07:31 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Mozna by bylo dobre to s pojit s http://www.abclinuxu.cz/blog/leos/2009/8/chystam-novinku-reseni-dotazu
    14.9.2009 08:24 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    V inych poradnach byvaju taketo veci pod polozkou "navody, tipy, triky".

    14.9.2009 11:54 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Planujeme prejmenovat FAQ na navody, zmigrujeme i soucasna data, takze neni duvod odkladat vlozeni znalosti. PS nenapadlo me, ze slovo 'frequently' muze nekoho odradit.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.9.2009 12:08 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Super. :-) Mě to odrazovalo, protože FAQ jsou opravdu často kladené dotazy. Neměl by se tam tedy vyskytovat "balast" dotazů/problémů, které se neřeší tak často.

    xkucf03 avatar 15.9.2009 00:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Zakládat nějakou další sekci mi přijde úplně zbytečné – tříštění, člověk musí hledat na víc místech.

    Do FAQ to moc nepatří, tam by měl být jen výběr nejčastějších dotazů.

    Ale nevidím problém v tom, dát dotaz do poradny a hned ho zodpovědět a označit za vyřešený – konec konců, uživatelům je jedno, za jak dlouho přišlo řešení problému, nebo jestli ho vyřešil sám tazatel. Důležité je, že někdo měl stejný problém, jako oni, a že se našlo řešení.

    A pokud je to něco rozsáhlejšího (a/nebo to chceš víc spojit se svojí osobou, pochlubit se), dej to do blogu. O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogy (ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.9.2009 08:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogy
    Když je ten postup opravdu zajímavý a užitečný, tak je většinou vydán jako článek.
    (ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).
    Pleteš se, blogy jsou tu od toho, aby lidi nedávali off-topic diskuze (tj. tlachání) do poradny. Pokud si dobře vzpomínám.

    Quando omni flunkus moritati
    xkucf03 avatar 15.9.2009 14:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Články ano, ale ne všechno je tak zajímavé + článek by měl splňovat nějaké formální náležitosti, které někteří nechtějí/nejsou schopní splnit, tak ať to vydávají jako blogy.

    Tohle je odborný server, tak se i od blogů čeká, že budou mít nějakou úroveň a ne jen to tlachání a kilomentry bezduchých textů o ničem (jako na obecných blozích a blogíscích). Samozřejmě je tu komunita a lidi si rádi popovídají (a pohádají se) i o věcech nesouvisejících s Linuxem a jsou tu samozřejmě i blogy s nevalnou hodnotou -- ale od toho tu jsou výběrové blogy s ikonou tučňáka :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.