abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 255 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Předem zodpovězené dotazy/problémy

    13.9.2009 20:51 | Přečteno: 1291× | Ostatní

    Stává se mi hodně často, že řeším (a úspěšně vyřeším) nějaký problém sám bez toho, že bych vkládal dotaz do poradny. Mohl bych takový dotaz vložit do poradny a ihned ho zodpovědět (napsat řešení problému) nebo vložit do FAQ (často kladených dotazů), ale ani jedno se mi nelíbí/nehodí.

    Mám tedy nápad/návrh, že by vznikla sekce předem zodpovězených dotazů. Tam by registrovaní "abíčkáři" mohli vkládat svoje vyřešené problémy/dotazy.

    Co vy na to?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Honza Balák avatar 13.9.2009 20:58 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Z jakého důvodu by se to nehodilo do FAQ? K čemu ta sekce potom je? (argument "Nejčastější otázky" neberu)
    <null>
    13.9.2009 21:01 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Protože FAQ jsou často kladené dotazy. Tohle by mohl být míň se vyskytující problém/dotaz.

    13.9.2009 21:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    (argument "Nejčastější otázky" neberu)
    Ty jsi asi argumentační mistr, když vezmeš hlavní, nejpodstatnější a hlavně postačující argument odpůrců a prohlásíš, že ho nebereš.

    FAQ jsou nejčastější dotazy, to znamená, že tam nemá být kdejaký bordel, ale jenom to, na co se lidi ptají nejčastěji - aby se tam dobře hledalo. Ostatní věci patří - když už - do diskuze, od hledání tady je vyhledávání.
    Quando omni flunkus moritati
    Honza Balák avatar 13.9.2009 21:44 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Ano, jsou to NEJČASTĚJŠÍ dotazy, ale schématicky tyto dvě kategorie jsou si podobné. Tak proč to trochu nezobecnit. Zdá se mi to rozhodně lepší, než to patlat formou diskuze. Wiki ala FAQ je k tomu lepší.
    <null>
    14.9.2009 00:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Schématicky jsou si ty kategorie možná podobné, ale smyslem _nejčastěji_ kaldených dotazů je mít pohromadě to, na co se lidi ptají, aby toho nebylo moc a dalo se tam snadno hledat. Čím víc položek, tím hůř se hledá. V dobře udělaném FAQ 90% lidí najde to, co hledá, bez strojového prohledávání.
    Zdá se mi to rozhodně lepší, než to patlat formou diskuze. Wiki ala FAQ je k tomu lepší.
    Naopak. Spousta "FAQ", kdy někdo něco "objevil", má dost velké mezery a je diskutabilní (Proto se to hodí do diskuze.) Ve wiki stránce to zpravidla někdo neopraví a pak jsou ve wiki špatné rady.
    Quando omni flunkus moritati
    vencour avatar 14.9.2009 06:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Tak to pořád jde napsat jako link do faq nebo třeba do učebnice. Sám to píšu jako zápisek buď do faq nebo do blogu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.9.2009 21:06 ,mkljl980
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Dobrej napad. Mozna  bych obcas neco prihodil.

    menphis avatar 13.9.2009 22:48 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    +1
    13.9.2009 21:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Blog?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.9.2009 21:16 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    V blozích je spousta užitečnejch informací, ale myslím, že sekce "Předem zodpovězené dotazy/vyřešené problémy" by neškodila.

    13.9.2009 21:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Co je špatného na přístupu položím dotaz do diskuze, napíšu odpověď a označím jako vyřešené? K řešení se pak mohou vyjádřit i další a celou sekci "Předem zodpovězené dotazy/vyřešené problémy" lze zredukovat na zaškrtávací políčko "Vyhledávat jenom vyřešené diskuze" ve vyhledávání.
    Quando omni flunkus moritati
    13.9.2009 21:28 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Není na tom nic špatného. V tom máte pravdu. Jenom se mi nějak "citově" tahle varianta nejdřív nezamlouvala.

    Josef Kufner avatar 13.9.2009 21:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Tak nějak. Cokoliv jiného rozbije workflow zdejších diskusí. Nutno dodat, že zavalit diskusi blbostma je neslušné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.9.2009 21:42 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Nutno dodat, že zavalit diskusi blbostma je neslušné.

    Na co narážíte?

    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 09:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Kernel Ultras!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.9.2009 21:29 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    To by šlo pořešit štítkem, ale muselo by se zařídit, aby o tom většina lidí tady věděla.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    13.9.2009 21:31 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Dobrý nápad.

    14.9.2009 07:31 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    Mozna by bylo dobre to s pojit s http://www.abclinuxu.cz/blog/leos/2009/8/chystam-novinku-reseni-dotazu
    14.9.2009 08:24 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    V inych poradnach byvaju taketo veci pod polozkou "navody, tipy, triky".

    14.9.2009 11:54 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Planujeme prejmenovat FAQ na navody, zmigrujeme i soucasna data, takze neni duvod odkladat vlozeni znalosti. PS nenapadlo me, ze slovo 'frequently' muze nekoho odradit.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.9.2009 12:08 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Super. :-) Mě to odrazovalo, protože FAQ jsou opravdu často kladené dotazy. Neměl by se tam tedy vyskytovat "balast" dotazů/problémů, které se neřeší tak často.

    xkucf03 avatar 15.9.2009 00:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Zakládat nějakou další sekci mi přijde úplně zbytečné – tříštění, člověk musí hledat na víc místech.

    Do FAQ to moc nepatří, tam by měl být jen výběr nejčastějších dotazů.

    Ale nevidím problém v tom, dát dotaz do poradny a hned ho zodpovědět a označit za vyřešený – konec konců, uživatelům je jedno, za jak dlouho přišlo řešení problému, nebo jestli ho vyřešil sám tazatel. Důležité je, že někdo měl stejný problém, jako oni, a že se našlo řešení.

    A pokud je to něco rozsáhlejšího (a/nebo to chceš víc spojit se svojí osobou, pochlubit se), dej to do blogu. O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogy (ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.9.2009 08:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy
    O zveřejňování zajímavých a užitečných postupů by právě měly být zdejší blogy
    Když je ten postup opravdu zajímavý a užitečný, tak je většinou vydán jako článek.
    (ne jen bezduché tlachání, jako všude jinde).
    Pleteš se, blogy jsou tu od toho, aby lidi nedávali off-topic diskuze (tj. tlachání) do poradny. Pokud si dobře vzpomínám.

    Quando omni flunkus moritati
    xkucf03 avatar 15.9.2009 14:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Předem zodpovězené dotazy/problémy

    Články ano, ale ne všechno je tak zajímavé + článek by měl splňovat nějaké formální náležitosti, které někteří nechtějí/nejsou schopní splnit, tak ať to vydávají jako blogy.

    Tohle je odborný server, tak se i od blogů čeká, že budou mít nějakou úroveň a ne jen to tlachání a kilomentry bezduchých textů o ničem (jako na obecných blozích a blogíscích). Samozřejmě je tu komunita a lidi si rádi popovídají (a pohádají se) i o věcech nesouvisejících s Linuxem a jsou tu samozřejmě i blogy s nevalnou hodnotou -- ale od toho tu jsou výběrové blogy s ikonou tučňáka :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.