Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Tento zápisek byl redakcí smazán.
Tiskni
Sdílej:
).
Potom v prváku na výšce jsem nedal 3 předměty právě protože jsem neuměl dělat pravidelně a tak jsem se na ně vybodl. Ve druháku jsem to ale už tolik nepodcenil a i když byl IMO 4. semestr nejnáročnější na čas, tak jsem druhák udělal bez problémů v pravidelném termínu.
. Ale vsechny zkousky jsem dal na poprve. Ted v druhaku uvidime.
Kdybys byl můj syn, udělala bych v té škole revoluci. Zrovna Ty jsi zde z těch mladých jeden z mála, který umí psát bez hrubek. Také si nemyslím, že bys byl "dys". Tvůj neklid se možná dal řešit jinak než hloupými poznámkami od učitelek. Faktem je, že naše základní školství individuality zcela nepokrytě nesnáší, neumí s nimi pracovat a likviduje je.
Moji rodiče by také klidně revoltovali, nicméně tím by moji situaci ještě zhoršili. Podle učitelky prostě zlobím -- a je jedno, jestli mám nějakou poruchu, nebo ne...
Zjistil jsem, že v době, kdy budu do školy chodit já, se asi nic nezmění. Jen by byla škoda, kdyby se nic nezměnilo do doby, kdy do školy budou chodit moje děti. A na tom je třeba začít pracovat už teď.
Máš to dobře
Víš co, chápu tvé rodiče, ale dokud se rodiče takto nespravedlivě "onálepkovaných" dětí neozvou, nic se k lepšímu nezmění. Prostě dítě, které se vymyká normálu označkují jako "dys", LMD, LMO a nic se neřeší. Jen se do budoucna dítě označí a to se s ním táhne dále. Dříve, v době normalizace, tyto nálepky opravňovaly dokonce k tomu, že takové dítě často šoupli do Zvláštní školy, pokud se rodiče dostatečně nebránili a nebo dítě, ač nadané, nedostalo doporučení ke studiu SŠ 
Ve třídě na ZŠ jsme měli podobného, nesmírně nadaného kluka, který však zlobil více než bylo obvyklé. Pokud vím, skončil dost blbě právě kvůli tomu, že doporučení ke studiu na SŠ nedostal.
To značkování dětí se jmenuje "labeling", tuším. A ve školství představuje dost zásadní problém.
Prostě dítě, které se vymyká normálu označkují jako "dys", LMD, LMO a nic se neřeší.
... nebo jako BFU. 
Tedy: Tak 99.9% rodičů má naprosto geniální děti. Z těch všech géniů je tak 80% nevychovaných, rozmazlených, ale extrémně sebevědomých sp.. ééé zm... ééé... No, dá se na to nějaké ta nálepka, jako hyperaktivní, dysgrafický, autistický... Už mi to tak leze krkem, že na otázku, byl-li jsem já dyšgrafik a jautissta odpovídám: "nikoliv, vobyčejně blbej ty woe!"
To jen aby tady byl širší názorový proud.
) a pevné nervy. Druhou věcí jsou například učitelé jazyků. Ti jsou jednoduše přetahování do firem atd., v tom mají výhodu oproti ostatním oborům.
ad školství) Zahraniční školství nejsem schopen posoudit, nebyl jsem tam a nezajímal jsem se o to.
).
Pak jsem dostal poznámku, že jsem v geometrii gumoval v sešitě cvičkou -- učitelka vůbec neohodnotila mou genialitu, že už ve 3. třídě jsem si všiml podobných vlastností podrážek u jarmilek a gumovací gumy...
A ortel jsem si podepsal, když jakožto pilný žák klavíru na ZUŠ jsem ve 3. třídě na rozdíl od paní učitelky rozeznal legato od ligatury a upozornil ji, že to říká blbě...
a jak to dopadlo? psany projev na urovni zaka druhe tridy nikdo po me nic neprecte do dnes da mi strasnou namahu se soustredit abych vubec neco napsal jeste ze jsem mel zlatou pani ucitelku Cizkovou ktera mi davala
pisemky do predu
aspon jsem prolez zakladkou.To se psal rok 1976.
. Tečky a čárky neexistují a mně a mě je stejnak všechno "me", že...