Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.
Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.
Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.
Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".
Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.
Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.
Zhruba 2 dny delam na programu pro hledani, zatim pouze, autobusovych spojeni. Chtel bych tady podiskutovat o algoritmu pro hledani spojeni s prestupy, protoze vubec nevim, jak to teoreticky udelat ;]. Ke stazeni je i nejaka ta beta verze ;]
Soucasna verze (http://hanzz.php5.cz/hidos_0.1.tgz) umi vyhledavat prima spojeni a export do html (sice vypada zatim hrozne, ale jde mi o technickou stranku veci - http://hanzz.php5.cz/jr.html). Je to testovaci verze, takze tam bugy jsou... ;D o nekterych vim ;]. Vsechny mesta a zastavky se zadavaji malymi pismeny s diakritikou. Kodovani je utf-8.
Pouziti:
Syntaxe : ./hidos.py from mesto/zastavka to mesto/zastavka [html soubor.html]
Priklad : ./hidos.py from praha/roztyly to brno html index.html
Zasadne doporucuju export do html (ten je taky nic moc, ale vypada lepe, nez konzolova verze), protoze v konzoli to vypada hrozne, ale ted to zacinam pro konzoli prevadet do curses, takze se to zlepsi.
Tiskni Sdílej:
Hmm, to se to kecá, když to člověk nemusí psát
Už jsme šíleně OT,v blogu je to prý povoleno
ale pokud vám vadí zrovna tohle, tak si dejte do bookmarků http://www.vlak.cz/ConnForm.asp?tt=a a máte to při staréma) bookmark neřeší problém náhodného inet-kafe; nevadilo by mi napsat pár znaků navíc v adrese, ale kdo si to má pamatovat? b) přijde mi to nelogické a neintuitivní - rozlišení vlak.cz a vlak-bus.cz (resp. idos.cz) bylo imho ideální, a i když byl engine sjednocen a vše teď běží na jednom stroji, není přeci žádný problém to na straně serveru řešit podle toho, jaké doménové jméno se použije ... vadí mi ten princip, že "zkvalitňování" služeb ČD vede ve většině případů k nějakému vopruzu pro zákazníka - pominu-li jízdné, třeba příklad přepravy lodí: tak dlouho tuto službu vylepšovali, až ji lidé prakticky přestali používat, takže ji konečně letos mohli zrušit pro nezájem; přitom znám spoustu lidí (včetně sebe), kteří by lodě dráhou posílali, kdyby to bylo použitelné (odpadly by starosti se sháněním vleku, převozem auta a mít po ruce střízlivýho řidiče) taktéž všechny změny ve spojích, co jsem v poslední době zaznamenal, byly pro mě k horšímu - vím, že sestavit grafikon je docela problém, ale fakt je nutné nahrazovat rychlíky ECčky (s příplatkem) nebo posílat (přímý) vlak po delší trati, když navíc po té oklice jezdí něco co půl hodiny, zatímco na té kratší spojce by se hodilo frekvenci spojů zvýšit? o kauze přesunu nádraží v Brně toho bylo napsáno dost; někde jsem viděl i odhad, kolik tento megalomanský nesmysl sloužící především k tomu, aby si někdo namastil kapsu (nebudu ukazovat prstem, kdo vlastní pozemky v cílové lokalitě a kdy je koupil, že ...), bude stát každého občana ČR (tedy jako obvykle +důchodci a děti) - a bylo to trojmístné číslo ... ufff ... asi si taky založím blog, ať to svými výlevy nezapleveluji jiným