abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | IT novinky

    Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
    včera 12:00 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 1
    včera 04:00 | IT novinky

    Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    22.5. 21:55 | IT novinky

    1. července Mozilla vypne službu Fakespot pro detekci podvodných recenzí v internetových obchodech. Mozilla koupila Fakespot v květnu 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    22.5. 21:33 | IT novinky

    8. července Mozilla vypne službu Pocket (Wikipedie) pro ukládání článků z webu na později. Do 8. října si uživatelé mohou vyexportovat data. Mozilla koupila Pocket v únoru 2017. Několik měsíců byl Pocket integrovanou součástí Firefoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    22.5. 13:22 | Upozornění

    Turris OS má aktuálně problém s aktualizací související s ukončením podpory protokolu OCSP u certifikační autority Let's Encrypt.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (58%)
     (28%)
     (6%)
     (3%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 98 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 22.5. 14:43
    Rozcestník

    Brigáda

    9.7.2007 13:07 | Přečteno: 2278× | blbosti

    Tak zas po nějakém tom roce opět píšu další zápis do blogu. Tentokrát to bude, jak již název napovídá, o letní brigádě :).

    Studenti mi jistě potvrdí, že letní brigáda je jedna z mála možností, jak vydělat nějaké peníze během roku. Problém ale nastává, pokud čekáte od brigády něco více než jen prosté mlácení kusem dřeva s železným koncem do země. Podle mě by měla brigáda člověku něco dát a přiravit ho například na budoucí zaměstnání. Netvrdím že ony již zmiňované výkopové práce nejsou na vyzkoušení špatné, ale jak říká Rimmer: "Výš jen výš, tam já mířím". Jinak řečeno, kopání mi v ničem nepomůže.

    Se svými znalostmi Pythonu a Qt4 (pasivně umím vícero jazyků, ale aktivně se nyní věnuji právě spojení python-qt4) jsem začal pošilhávat po trošku perspektivnější brigádě. Na začátek jsem začal hledat nějaké zajímavé projekty, kterým chybí "pěkné" grafické rozhraní (pod pojmem "pěkné" si představím Qt4, ale o tom nechci teď psát). Našel jsem například projekt Toid, který si klade za cíl jednoduché vytvoření DVD videa z například DivXu.

    Jak už asi tušíte, problém je ve financování takovéto "brigády". Proto bych se chtěl zeptat zdejší komunity, jestli například nějaký jednotlivec nepotřebuje nebo nechce finančně podpořit vznik například nějakého takového "programu". Tovid berte samozřejmě jen jako příklad, já sáhnu po čemkoliv :). Co se peněz týče, tak rozhodně nežádám nějaké horentní sumy. Spíš mi jde o to, abych se o prázdninách zas něčemu přiučil a finanční odměna by byla jen třešničkou na dortu :).

           

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.7.2007 13:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Pythonem u Usamy nepochodíš :-)
    9.7.2007 13:29 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Nic proti ale takovy kopani ti da vic nez si myslis. Treba uctu k fyzicke praci. Protoze dle toho co pises me pride z eji prehlizis a opovrhujes ji (trebas ne ale ze zapisku mi to tak prislo).
    V podstatě nic nevím
    9.7.2007 13:40 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Vsak ja mam uz taky svoje odkopane... :) A rozhodne tou praci neopovrhuju, ale kopat v dnesni dobe v Ostrave je zajimave (nejsem rasista, ale kdyz berou stejne jako ja, ale makaj tam jenom bili, tak to zamrzi :) ), ale to jsem odbocil :) (rozhodne to neplati o vsech).

    To je taky dalsi vec, co se clovek nauci :) Nehazet vsechny romy do stejneho pytle :)
    9.7.2007 13:43 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    na to sou cikani nejlepsi.Kdyz dostanou zaplaceno tak kopou jak divy.Znamej stavar na tohle bere jedine cikany.
    V podstatě nic nevím
    9.7.2007 13:45 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Tak nevim, ale tam, kde sem makal ja, tak to chodilo spis tak, ze romove si kourili cigaretky a bili tam kopali :) Nicmene minuly rok sem kopal prevazne s cechama a slovakama a tam to bylo v pohode (= kopali vsichni stejne) :)
    9.7.2007 13:53 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    no kdyz maj na kopani bily tak se nediv:-)))))
    V podstatě nic nevím
    freshmouse avatar 9.7.2007 16:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Ne. Nejlepší jsou Ukrajinci. Ti makají, i když za to moc neberou a ani nemají peníze jisté. Viděl jsem Ukrajinky -- ty holky prostě jedou. Tedy, ne že bych do Česka chtěl víc Ukrajinců...
    freshmouse avatar 9.7.2007 16:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Třeba já jsem nikdy fyz. prací neopovrhoval, ale pokud bych za ni ve skladu nedostával tu správnou sumu, tak bych ji nedělal. Jinými slovy, tím úctu fyz. práce nezíská. Spíš se mi zdá, že se "dělnictvo" dívá skrz prsty ne inteligenci atd., ale nemyslím si, že když posadím kopáče k počítači, tak něco pochopí...
    stafan avatar 9.7.2007 17:20 stafan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    aspoň se dostaneš do kondice ;)
    9.7.2007 13:30 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    sorry mela to byt reakce na zapis ne na tvou reakci.
    V podstatě nic nevím
    9.7.2007 13:36 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Zkus napsat nejaky mail patronum KDE, treba to vyjde.
    9.7.2007 14:17 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Vzhledem ze podobnych nastroju pod QT je rada, nevidel bych sance ziskat dotaci primo od patronu KDE nijak ruzove (za vsechny bych jmenoval napriklad ManDVD ci kdvdauthorwizard)...
    9.7.2007 13:48 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    hele a ty veci co jsem ti napsal tak nebereš?
    9.7.2007 14:18 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Sehnat takovou pocitacovou praci, kterou clovek chce delat, muze byt obcas zatracene tezke... vzpominam si na sebe na gymplu... "jeste jedny webove stranky a radsi zas pujdu hlidat haranty" :-)

    Kazdopadne, vybirat se da, a hodne, ale stylem "umim tuhle jednu vec dobre, zaplatte mi za ni" to obvykle prece jen nefunguje :-)
    ^D
    9.7.2007 14:31 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    A proč ne? ja ze svýho platu klidně pustim kačku na něco good(C++/QT4/KDE)! :-)
    9.7.2007 14:34 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    ...C++...

    rec je o pythonu :-)
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    9.7.2007 14:35 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    každej jde ukecat. :-)
    9.7.2007 14:40 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    to jo, ale ty vysledky, ty vysledky pane inzenyre ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    9.7.2007 15:26 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    ehm? mužeš mě prosím nějak dukladněji přiblížit tvoji myšlenku?
    9.7.2007 16:38 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    sem se nad tim zamyslel a zjistil, ze existuji skutecne dva nahledy , koho je mozno premluvit. Ja myslel toho OP, ktery by mel byt premlouvan z toho pythonu na to c++, coz by nevedlo k tem ocekavanym vysledkum...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    9.7.2007 14:38 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    ...hlidat haranty ...

    kdyz uz o detech mluvi takhle i mlade zeny, tak se neni co divit, ze si deti porizuje dnes prevazne jen urcita skupina obyvatel ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    9.7.2007 16:03 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Tak timhle jsi asi autora zapisku (myslim tim "...mluvi takhle i mlade zeny") urazil;-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    9.7.2007 16:41 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    no , je to samozrejme vec pohledu , pro takoveho Kulinskeho je anicka urcite stara ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    9.7.2007 16:22 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    kdyz uz o detech mluvi takhle i mlade zeny, tak se neni co divit, ze si deti porizuje dnes prevazne jen urcita skupina obyvatel ...

    Zevseobecnovani byva casto zakladem chybnych uvah :-)

    Vlastni deti ci deti znamych jsou obvykle neco trochu jineho nez rozmazleni cizi haranti, na ktere rodice nemaji cas (a chovaji se dle toho), a ktere lze hlidat za penize. ;)

    Navic, pocitacovy maniak, co je shodou okolnosti taky technicky vzato mlada zena, nebude ten spravny reprezentativni vzorek populace, ale to jen tak na okraj :-D
    ^D
    9.7.2007 19:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    technicky vzato mlada zena
    Zajímavá definice :-)
    freshmouse avatar 9.7.2007 16:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    A ty jsi cikány někdy slyšel mluvit o dětech? Já jo. Oko nezůstalo suché.
    freshmouse avatar 9.7.2007 16:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Tak to přeju moc štěstí, ale podle mě příliš neuspěješ (obecně "hledám programování na léto (...)" moc nejde, pokud nepočítám třeba SoC). Jinak, já brigádu neberu jako nějakou výuku, přičemž peníze jsou plod třešně, ale naopak: chci prachy, prachy, prachy a nějaká výuka jde stranou. Podle toho to taky vypadá. Dělám ve skladu za reálnou mzdu 800 / den (= cca 5 hodin). Popis práce? Šup do bedny, šup do bedny, šup do bedny... Mzda se počítá podle výkonu, takže, flákači, pá pá. Teď mám tři měsíce, kdy můžu jen makat a, upřímně řečeno, na výuku není čas. Nehledě na to, ani výuka není zadarmo a knížky, připojení k internetu a další nezbytnosti se z učenosti nezaplatí.
    9.7.2007 22:39 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Některé Google SoC projekty jsou celkem jednoduché (ve smyslu vím jak by se to dalo udělat, teď už jen udělat to), zajímavé a placené je to myslím si pěkně. Do některých SoC projektů bych ani neřekl, že někdo by za ně byl ochoten vůbec zaplatit :) Bohužel teď už je na SoC pozdě, ale příští rok bych to rád zkusil...
    10.7.2007 17:07 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    To určitě mluvíš o tom mém, co? :o) Není to žádná těžká fuška, ale nakonec dělám o něco víc (asi 3x), než je napsáno v původním zadání.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Heron avatar 9.7.2007 18:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Dneska mi šéf mezi řečí řekl, že nějaký 17 kluk u nás hledal brigádu v IT. Poslal ho do vedlejší stavební firmy za 50kč/h. Tak doufám, že si to nebyl ty. ;-)
    9.7.2007 18:29 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Fajn. Věnuji tři stovky (simyslítežekraduneboco) na vývoj a údržbu nějakého vhodného webového místa, kam by se psaly různé návrhy na brigády a případní zájemci mohli reagovat.
    http://www.abclinuxu.cz/blog/show/185468#1
    Připojí se někdo další?
    9.7.2007 20:25 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Ja se připojuji protože po něčem takovém, at me tu májí lidi rádi nebo ne, tu volám už dlouho a abíčku jako největšímu mediálnímu hráči na poli Českého linuxu by takováto úloha jako podporovatel linuxových programů jen A JEN SLUŠELO! Ale to by jsi se měl hlavně obrátit na Leoše a Roberta...
    JiK avatar 9.7.2007 20:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    co takhle tomu rikat ABC Summer of Code?
    9.7.2007 20:59 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    asi chápu na co narážíš, ale proč ne... :-)
    9.7.2007 22:41 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Summer, summer... Ale hlad je i v zimě :-D
    11.7.2007 11:32 jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Něco takového by se mi taky líbilo. V tuto chvíli nemůžu (nebo nechci? :-)) poskytovat finanční podporu, ale chci investovat nějaký čas a nějaký prostor - zkrátka pokud je o něco podobného zájem, zkusil bych takovou "burzu" rozjet zatím na http://osb.fri13.net/ a uvidíme, co z toho časem vznikne :)
    11.7.2007 12:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Proč si myslím, že pokud to někdo s takovým projektem myslí vážně tak by tomu měl udělat CMS na míru, nebo alespoň ten použitý dost upravit a ne použít tuctový, který se mi k takovému účelu nezdá vůbec vhodný?
    11.7.2007 12:53 jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Samozřejmě to nezůstane na výchozí instalaci drupalu. Zatím to berte prosím spíš jako místo, kde si chci veřejně utřídit myšlenky, a pak, až získám přesnou představu, tam nainstaluju a nastavím další moduly, případně doprogramuju co bude třeba. Design taky nezůstane výchozí, teď jsem jenom potřeboval rychle s něčím začít, jinak bych nezačal nikdy, znám se :-)
    11.7.2007 13:22 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Výborně. Jakmile tam bude funkční ta "bugzilla" a bude možné, abych tam zadal nějakou položku (popis, cena, status), pošlu ti ty tři stovky.
    Možná je to předem ztraceno, možná ne. Ale nějak se začít musí. Přece jen ale zvaž, jestli nejsou nějaká vhodnější řešení než drupal.
    11.7.2007 16:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Já bych to viděl na Metis..
    11.7.2007 16:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Metis=Mantis
    11.7.2007 17:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Moje řešení se mi zdá jako základ vhodnější.
    11.7.2007 18:20 jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    nemám patent na rozum a tím pádem ani ambice během dvou hodin, co jsem tomu včera večer mohl věnovat, rozhodnout a poskytnout hotové řešení :-) Proto vítám jakékoli návrhy a snad s jejich pomocí se podaří brzo definovat požadavky na projekt a pak celou věc implementovat a rozjet, ať už na drupalu nebo čemkoli jiném.

    Drupal jsem nainstaloval proto, že jej myslím celkem úspěšně používám na různé weby a tím pádem znám, instalace mi zabrala pár minut a relativně rychle jej můžu přizpůsobit přesně svým potřebám (právě proto, že jej znám, ne proto, že by to jiné systémy neumožňovaly stejně dobře nebo i lépe). Mantis znám jako pojem, nemám s ním praktické zkušenosti a proto v tuto chvíli je pro mě cesta k cíli s jeho použitím daleko delší než s drupalem (snad jedině že by vyhovoval bez úprav přesně všem požadavkům). Chtěli jsme jej ve firmě použít místo už dlouhý čas neudržovaného phpBugTrackeru, ale ztroskotalo to na tom, že v současné verzi není myslím tak jednoduché měnit vzhled jednotlivých stránek (smarty templaty jsou v plánu až do další verze), ale to jen co si tak pamatuju, možná kecám. Ale to už se dostávám jinam než chci :)

    Pokud navrhujete jiný CMS, framework, BugTracker, cokoliv, řekněte prosím i proč zrovna to navrhované řešení je to nejlepší. Jinak si osobně myslím, že co bude v pozadí, bude nakonec celkem jedno. Podstatné bude, jak jednoduše a efektivně to bude plnit svůj účel. U toho odkazovaného mantisu mě třeba na první dotyk odradilo, že první a jediné, co vidím, je požadavek na zadání hesla. Ale to se určitě dá odbourat (registraci a heslo chtít až když je to nutné - až v okamžiku kdy se rozhodnu zadat poptávku, přidat příspěvek do diskuse nebo reagovat na poptávku).
    11.7.2007 21:32 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Moje řešení se mi zdá jako základ vhodnější.
    Jo, tak tohle se mi jeví opravdu použitelné. Napsal jsem do toho prozatím pět návrhů. Doufám, že se toho někdo chytne. Nuže - pošli číslo účtu, tři stovky jsou tvoje.
    fx-95 avatar 9.7.2007 19:03 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    Udělej QT klon GQview ;)
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    10.7.2007 00:38 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brigáda
    gwenview?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.