Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
<iq type="get" to="uxxx@chat.facebook.com" id="ab3ba" > <vCard xmlns="vcard-temp" version="2.0" prodid="-//HandGen//NONSGML vGen v1.0//EN" /> </iq>Bez atributu "version" a "prodid" jiz VCard vrati :). Podobny problem ma udajne nastat i u Gajimu, kde je na vine roster versioning (dusledkem je, ze se nestahne roster). Developers Wiki Blog
Tiskni
Sdílej:
Z vlastniho serveru nutne pisu na jine servery => maji veskere moje zpravy.
Nikoliv nutně.
Sami vime, jak male servery funguji/nefunguji. Kdyz uz chci neco pouzivat, tak chci, aby to fungovalo i za rok...
Proč? Když chci s někým komunikovat (od toho snad tyto služby jsou) tak mě nezajímá co bylo před rokem a klidně si založím nový účet (i kdyby na 10 minut).
Jinak ale chapu, ze jde o to, ze Facebook ma proste moc dat na hromade a geekum to vadi. Nicmene ma takova data, ktere jim lidi sami svobodne daji... (v cemz se lisi od velkeho bratra :) ).
Jasně. Jestli mě něco vadí je, že mi lidi posílají odkaz na "informaci" na FB a musím se tam přihlásit (nepřihlásím, nemám účet), přitom totéž (z pravidla obrázek) mohou dát kamkoliv jinam. Jinými slovy cílem je nikoliv předat danou informaci, ale cílem je mít tam dalšího usera.
Nikoliv nutně.Stejne jako Facebook nemusi logovat zpravy (opravdu nevim jestli to dela nebo nedela)...
Proč? Když chci s někým komunikovat (od toho snad tyto služby jsou) tak mě nezajímá co bylo před rokem a klidně si založím nový účet (i kdyby na 10 minut).Ok, na tohle jsem asi moc liny... Proste potrebuju aby to jelo a potrebuju se na to dalo spolehnout, coz u malych serveru zpravidla, opet dodavam ze ne vzdycky, nemuzu.
Jasně. Jestli mě něco vadí je, že mi lidi posílají odkaz na "informaci" na FB a musím se tam přihlásit (nepřihlásím, nemám účet), přitom totéž (z pravidla obrázek) mohou dát kamkoliv jinam. Jinými slovy cílem je nikoliv předat danou informaci, ale cílem je mít tam dalšího usera.No, ale to je kvuli tomu soukromi, ne? :) Na jednu stranu lidem vadi, ze je Facebook spehuje a ma tolik dat, ale kdyz neukaze informaci kazdemu, ale vyzaduje opravdu overeni, jestli i pro tohoto jednotlivce je informace "pripustna", tak se jim to zas nelibi :). To, ze tam nekdo da informaci, ktera ma byt dostupna uplne vsem je nepochopeni sluzby (no, mozna ani ne tak nepochopeni jako to, ze pratele proste nemysli na to, ze by nekdo facebook nemel... coz je ale chyba tech pratel, nikoliv facebooku).
Nikoliv nutně.Stejne jako Facebook nemusi logovat zpravy (opravdu nevim jestli to dela nebo nedela)...
Ne, nikoliv nutně nemusí jít tvoje zprávy přes cizí servery.
No, ale to je kvuli tomu soukromi, ne? :) Na jednu stranu lidem vadi, ze je Facebook spehuje a ma tolik dat, ale kdyz neukaze informaci kazdemu, ale vyzaduje opravdu overeni, jestli i pro tohoto jednotlivce je informace "pripustna", tak se jim to zas nelibi :).
Ne to mi tedy rozhodně nevadí. To ta druhá část (nepochopení technologie). Pošlou 25MB video (které klidně můžou dát na ten FB) emailem 100 lidem, zatímco 25kB dokument pro pár lidí dají na FB .
Ne, nikoliv nutně nemusí jít tvoje zprávy přes cizí servery.Souhlas, v pripade, ze mame oba svuj vlastni verejne dostupny server. Ale nevim, kolik takovych lidi znam.
Ne to mi tedy rozhodně nevadí. To ta druhá část (nepochopení technologie). Pošlou 25MB video (které klidně můžou dát na ten FB) emailem 100 lidem, zatímco 25kB dokument pro pár lidí dají na FBNojo, ale to je potreba evangelizovat jinde :)..
Nojo, ale to je potreba evangelizovat jinde :).
Zrovna minule jsem uživateli vysvětloval co je to hoax a taky že když už, tak nemá odesílat tyto emaily přes fwd protože tam zůstávají adresy spousty dalších lidí. Reagoval na to tak, že už mi nikdy nic nepošle. Zatím to funguje . Což ale neřeší problém, protože to posílá dál jiným.
Pro e-mail platí prakticky totéž. Není to zbytečná paranoia – jen oprávněná ochrana soukromí (oprávněná proto, že všemožných slídilů je v dnešním světě opravdu hodně). Není tedy pravda, že provozovatel služby by musel mít všechna tvoje data.
A třeba i takový Weave pro synchronizaci Firefoxu na různých počítačích ukládá data na serveru šifrovaně – takže i když si nedáš tu práci se zprovozněním vlastního serveru, je ukládání dat relativně bezpečné. Technické prostředky pro ochranu soukromí jsou, to není problém – akorát se občas naráží na blbost lidí, kteří si na svoje data nedávají pozor, poskytnou je kde komu a odkliknou kdejaké licenční podmínky (viz třeba ICQ).
Sifrovani nelze pouzit, ...
Tudíž Facebook nepodporuje Jabber. Tohle by mělo být řečeno hned na začátku a ne až nenápadně ke konci.
Mně se ještě nepodařilo k tomu jejich Jabberu přihlásit. Ani s TLS ani bez něj, ani s Psi, ani s Pidginem.
Na svůj Jabber server se přihlásím několika různými klienty (Psi, Pidgin, Gajim, Qutecom, SIPCommunicator, Kopete, TKabber, Coccinella, Empathy, cojávímco) prakticky okamžitě, a to samozřejmě i s podporou TLS.
Návod na Facebooku nic nového neříká. Vypnout TLS, standardní port, digest autentifikace. To všechno mám, ale nefunguje to. Tak nevím, co mám špatně. Z téhle diskuse mám pocit, že to ostatním funguje a jenom mně ne.
BTW, právě jsem si v praxi ověřil to, co už tady před dávnou dobou někdo říkal: Ani půl roku po deaktivaci vašeho účtu ta data nezmizí. Ty účty tam jsou v podstatě napořád.
K tomu TLS: U běžného Jabber serveru by mě nepřítomnost TLS až tolik neiritovala, protože pokud chci komunikovat opravdu soukromě (tedy tak, aby zprávám nerozuměl ani server), můžu si s druhou stranou domluvit nějaké OpenPGP klíče. Pokud ale druhá strana sedí u webového rozhraní Facebooku, žádné zabezpečení k dispozici není.