abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:55 | Zajímavý článek

    Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:33 | Nová verze

    Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.

    ZCR | Komentářů: 2
    včera 04:00 | IT novinky

    Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    16.12. 17:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (20%)
     (17%)
     (23%)
     (14%)
     (24%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 483 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    24.1.2008 13:02 Georgo10 | skóre: 14 | blog: Deset hříchů | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Právě teď 4:3, protože můj milovaný notýsek s 16:10 je na reklamaci :-)
    -- Georgo
    24.1.2008 13:45 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    No, nevim, ale myslim, že na světě jsou lepší možnosti k milování, než jen nějaký notebook. To máš, ale dost chudý život. :-D Já vim, že jsem šˇtoural, konečně jsem se musel ozvat, protože tohle čtu dost často. Tak se nezlob, že jsi to odnesl zrovna ty. Nechápu totiž, jak někdo může říct o věci, že jí miluje.
    24.1.2008 14:15 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Jo, přesně. Jak někdo může vůbec říct, že miluje nějakou neživou věc, obyčejný kus hardware, ještě navíc notebook...

    Takový lidi by na můj milovaný Internet snad ani pouštět neměli.
    tsLnox avatar 24.1.2008 14:38 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Mno... Já miluju Báru (holka ;-)) a hned po ní svůj Palm Treo 650 :-D
    Jan Drábek avatar 24.1.2008 14:42 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Proč by nemohl mít k věcem určitý vztah ;-) :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    24.1.2008 17:51 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    A kto určuje, že ktorý význam je ten správny? V korpuse už máš dosť výskytov podobných vecí na to, aby sa o tom dalo uvažovať ako o normálnej väzbe. Ako o spisovnom variante o tom hovorí aj SSJČ aj PSP :)
    25.1.2008 00:37 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Take miluji svuj stroj Anicku. Nestydim se za to. Divky prichazeji, odchazeji, podvadeji, vysavaji z cloveka finance a energii, ale Anicka zustava... PS: Lide co mne znaji, vedi ze je to recese, ale ze na andulu nedam dopustit :)
    25.1.2008 00:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Divky … odchazeji … vysavaji z cloveka finance a energii …

    Hlavně že počítače nic z toho nedělají… :-)

    25.1.2008 08:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    A některé procesory dokonce i podváděly. ;-)
    freshmouse avatar 25.1.2008 10:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Tohle poučování fakt miluju! :-D
    Václav 24.1.2008 13:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    5:2
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    24.1.2008 13:09 pepik | skóre: 16 | blog: nevim | Chlumec nad Cidlinou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    4:3, jsem totiz ve skole na starym PC, jinak doma mam 16:9.
    24.1.2008 13:11 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Docela by me zajimalo, kolik lidi s LCD panely zaskrtne 4:3, prestoze nic takoveho nemaji ...
    Johny z Podoli avatar 24.1.2008 13:14 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Já teda mám LCD panel, 1600x1200 = poměr je 1 a 1 a 1/3, tzn čtyři třetiny. Proč bych to neměl mít? :D
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    24.1.2008 13:17 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Jo, na vedlejsich ne-wide LCD mam rozliseni 1280x1024, coz je 4:3. Sice primarne pouzivam 16:10, ale jinak bych zaskrtnul 4:3. Proc ne?
    24.1.2008 13:20 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    1280x1024 není 4:3 ale 5:4 (je to trochu blíž čtverci).
    David Ježek avatar 24.1.2008 13:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    ano, v anketě rozhodně chybí volba 5:4
    24.1.2008 17:01 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Shit, stydim se:( Jeste jsem si to pocital a vyslo mi 1.25. A nejak se mi to nezdalo, ze to je 4:3, ale proste jsme to ignoroval - no, uz mi to tak dobre nemysli jako driv:(
    24.1.2008 14:20 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Prosim? rozlišení 1400x1050, rozměr 304mmx228mm.. ať počítam, jak počítam, vychází mi naprosto přesně 1 a 1/3, což, jestli se nepletu, je poměr 4:3..

    -miky
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    24.1.2008 14:37 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Patnáctky LCD mívají 1024x768 (4:3), sedmnáctky a devatenáctky 1280x1024 (5:4), od dvacítky výš je to buď 4:3 (1600x1200, občas 1400x1050) nebo wide. U CRT jsem nic jiného než 4:3 nejspíš ještě neviděl (bavíme-li se o běžných monitorech pro PC) - což .
    David Ježek avatar 24.1.2008 15:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Sony dělala 24" CRT zvládající až nějakých šílených 2304x???. prodávali to oem i Sun a další
    24.1.2008 18:01 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Ale pořád to bylo 4:3, ne? Jinak CRT má tu výhodu, že zobrazí víceméně cokoli, takže při dostatečných parametrech (hlavně bandwidth) lze používat třeba 1600x1200 na patnáctce. Jen na to ten monitor nebude mít dost bodů, takže budou pixely splývat.
    24.1.2008 13:13 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Aktualne (a prevazne) se divam na 16:10, ale vedle sebe mam jeste dve starsi 4:3 (na ty obcas taky kouknu). Doma mam taky 16:10.
    freshmouse avatar 24.1.2008 13:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    1,25.
    24.1.2008 15:52 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    +1, t.j. 5:4 == 1280/1024
    24.1.2008 18:54 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Heh, sranda ako si z jedneho cisla vypocital dve nezname. Ale logiku to samozrejme ma.
    25.1.2008 08:06 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    nevypocital, len som upresnil parametre, z ktorych vypocet pre moj konkretny pripad vychadza :)
    24.1.2008 14:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Škoda, že mi ještě v šuplíku leží ladem LCD z mobilu 128x128 :-)
    24.1.2008 14:07 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    4:3.2 resp. 20:16 (pomer 1.25) (37.5 x 30cm, uhlopriecka 48.02cm=18.9in), 1280x1024
    Limoto avatar 24.1.2008 14:10 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Není prostě jednoduší to pokrátit na 5:4?
    Jiří Němec avatar 24.1.2008 14:19 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    2x5:4, takže asi 10:4. Na filmy koukám na lcd televizi s 16:9, bohužel hodně filmů je dnes pouze v 2.4:1, takže se černým pruhům stejně nevyhnu.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    24.1.2008 14:36 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    5:4 => 1,25
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.1.2008 14:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    No já se ještě před malou chvilkou díval na poměr stran 6:1, teď už jen na standartní 4:3 ;-)
    24.1.2008 15:06 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    me by zajimalo, kolik z vas, kteri mate display s pomerem 16:9 nebo 16:10 jste ho skutecne _chteli_ a kolik z vas po nem sahlo, protoze jste nesehnali 4:3 (pozadovanych parametru).
    Napr NB s 4:3 moc neni (pokud vubec), takze vam stejne nezbylo nic jineho nez vzit Wide, nebo pro vas pomer stran nebyl dulezity, takze jste vybirali podle jinych parametru.
    24.1.2008 15:15 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Tak tak, mě to trvalo asi dva měsíce, než sem si booka vybral a ke konci už sem začal dělat i kompromisy u displeje (chtěl sem bezpodmínečně 1400x1050). Už sem pomalu začal ustupovat i vydírání v podobě OEM Windows, ale pak mě potkalo obrovský štěstí a narazil sem na ne příliš známej model ASUS A3FC, bez OS a se 1400x1050 panelem. Vybírání dva měsíce, ale model sem nakonec bez většího rozmýšlení vybral za 5 minut :)

    16:9(10) je užitečná věc, ale ne v rozlišení 1280x800 :(

    -m.
    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    24.1.2008 15:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    me by zajimalo, kolik z vas, kteri mate display s pomerem 16:9 nebo 16:10 jste ho skutecne _chteli_ a kolik z vas po nem sahlo, protoze jste nesehnali 4:3 (pozadovanych parametru).
    já bych skutečně chtěl display s poměrem přibližně 3:2 (resp. ideálně o trošku víc ...)
    Napr NB s 4:3 moc neni (pokud vubec), takze vam stejne nezbylo nic jineho nez vzit Wide, nebo pro vas pomer stran nebyl dulezity, takze jste vybirali podle jinych parametru.
    náš případ ... našli jsme si krásný noťas se 1400*1050, ale nikde ho svině neměli skladem, takže jsme ve stejné cenové relaci sáhli po 1280*1024 obdobných parametrů - ne-wide s těmito parametry a za tu cenu prostě nebyl, nejbližší srovnatelný model s 1400*1050 stál asi o 6 kKč víc :-(
    24.1.2008 15:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    oops, 1280*1024 => 1280*800
    24.1.2008 15:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Já třeba rozhodně širokoúhlé LCD s poměrem 16:10 _chtěl_. Mam 20" s rozlišením 1680x1050 a jsem nesmírně spokojen. širokoúhlý display je výborný jak na filmy, tak na programování (2 okna vedle sebe - např. jedno s kódem a druhé s dokumentací). 2 monitory sem nechtěl, nikdy jsem si na dvomonitorovou konfiguraci nezvykl a přijde mi to nepraktické. Takže širokoúhlé LCD je pro mě jasná volba.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.1.2008 16:52 M@trixX | skóre: 2 | Sekule, Slovakia, Planéta Zem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    +1

    a este je dobra kombinacia browser a IM... tiez to pekne sadne do tych 1650 :)
    Elvis avatar 25.1.2008 10:04 Elvis | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    +1
    24.1.2008 16:30 elly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Nemám tušení, jaký mám poměr a měřit to nebudu :-). Měření poměru stran u monitoru jde zkrátka nějak mimo mne. Rozhodně nemám nic "širokoúhlého". Pochopil jsem, že se širokoúhlý displej se hodí na sledování filmů (což moc nepěstuji) a prodejcům, aby mohli mít větší zisk, protože širokoúhlá 17" je asi levnější na výrobu, ale nepochopil jsem, k čemu to by to bylo mně.
    24.1.2008 17:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Širokoúhlý display není ani zdaleka jen na filmy. Např. já ho chtěl kvůli programování (dvě okna vedle sebe). Kolega nahoře zas psal že jemu vyhovuje mít okno s contactlistem IM po straně. Využití je spousta (a mě rozhodně vyhovuje širokoúhlý display víc než dvoumonitorová konfigurace).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.1.2008 18:07 elly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Na rozdíl od sledování filmů se mi na neširokoúhlém monitoru při programování a jiných činnostech neobjevují na krajích obrazovky černé pruhy, ten prostor, který mám na neširokoúhlém monitoru navíc, dokážu smysluplně využít. Jiný rozdíl v používání širokoúhlého monitoru nevidím.

    Pokud máte monitor dostatečné velikosti a rozlišení, tak můžete mít dvě okna vedle sebe nebo contactlist po straně přece i na neširokoúhlém monitoru.
    25.1.2008 01:03 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    První odstavec sem nějak nepochopil, asi je na mě už moc pozdě :-)

    A k druhému odstavci - možná někomu pomr stran 4:3 vyhovuje, ale mně rozhodně ne. Neširokoúhlý monitor je pro mě nepřirozeně "vysoký", zkrátka poměr stran okolo 16:9 / 16:10 je pro můj zrak mnohem příjemnější, netěkají mi tak oči, přijde mi to prostě a jednoduše přirozenější. Nevím nakolik je to jen subjektivní věc, ale mám za to že jsem kdysi dokonce i někde četl, že poměr stran 16:9 je pro lidský zrak přirozenější (4:3 je jen výřez ze středu zorného pole). A tak či onak, mě prostě 16:9 / 16:10 vyhovuje mnohem více.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.1.2008 10:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    ... ale mám za to že jsem kdysi dokonce i někde četl, že poměr stran 16:9 je pro lidský zrak přirozenější
    nemáš číst blbosti :-) (viz)

    8:5 aka 16:10 je z toho hlediska mnohem lepší, nicméně to se týká jen toho, kdyby člověk chtěl čumět na filmy (kdyby většinou nebyly až příliš širokoúhlé) nebo na fotky (i když klasika pooužívá 3:2 a mě to přijde o trošku lepší vzhledek ku scénám, které se obvykle zachycují - to by někdy chtělo i čtverec) ... co se týče práce na počítači, v mém případě spíš nevýhoda, stránku v knížce člověk taky čte na výšku, neb příliš dlouhé řádky jsou nepřehledné ...
    25.1.2008 10:53 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    stránku v knížce člověk taky čte na výšku, neb příliš dlouhé řádky jsou nepřehledné ...
    XRandR! :-D
    25.1.2008 11:40 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Pro mě je širokoúhlý obraz jak jsem psal mnohem lepší nejen na filmy, ale i pro práci (dvě okna vedle sebe - na širokoúhlém monitoru mi je na ně koukat mnohem příjemnější než na normálním a dvoumonitorový systém mi nevyhovuje).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.1.2008 12:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    nemusíš se opakovat
    (dvě okna vedle sebe) ... (a mě rozhodně vyhovuje širokoúhlý display víc než dvoumonitorová konfigurace).
    ;-)
    24.1.2008 20:35 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Do rozmeru 23" je lepsie mat 4:3 a od 24" uz je v poriadku i 16:10. 1920x1200 je v pohodicke.
    Max avatar 24.1.2008 20:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    1920x1200 => 8:5
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Elvis avatar 25.1.2008 10:08 Elvis | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    8:5 == 16:10
    Max avatar 27.1.2008 13:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Vím, také jsem pro 16:10 hlasoval, ale 8:5 vypadá zajímavěji, ne? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 25.1.2008 14:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    Mám 19" LCD 1280*1024, takže 5:4. Kdyby to mechanické provedení umožňovalo, možná bych si ho dal i na výšku. Mám rád dva panely (nahoře a dole, zkoušel jsem jeden velký vlevo, ale nezvykl jsem si na to). Většinu času jsem v mailovém klientovi, webovém prohlížeči (a dost stránek má uprostřed 700px široký sloupec), textovém editoru (texty a HTML/CSS jsou taky hlavně na výšku) a teminálu - tam mi stačí šířka 80 znaků, ale hodí se mi dlouhá historie. Širokoúhlý bych nechtěl, hodil by se mi jenom v GIMPu - panel s nástroji a vedle toho čtvercový obrázek.

    BTW: co má představovat tahle kresba?
    25.1.2008 16:43 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ANKETA: Na aký pomer strán sa práve pozeráte?
    4:5 :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.