abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 494 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    17.5.2007 15:54 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Oficialni soubory z Transport Tycoon deluxe jsou soubory s grafikou, neni-liz pravda?

    Tedy je mozne je legalne zkopirovat v ramci volneho uziti, stejne jako hudbu.
    17.5.2007 16:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Na základě čeho? Abyste mohl používat nějaké autorské dílo, musíte k tomu mít buď licenci, nebo musí být jeho užití povoleno ze zákona.
    17.5.2007 22:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    viz autorsky zakon (121/2000) paragraf 30 .
    18.5.2007 08:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    §30 má také odstavec 3, který vylučuje volné užití v souvislosti se softwarem.
    18.5.2007 15:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Ano, ale tento thread je o souborech s grafikou.
    18.5.2007 18:13 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Silně pochybuji o tom, že by nějaký soud uznal oddělení od programu datových souborů, které shodou okolností souvisí s grafikou, jako samostatné umělecké dílo.

    Mimochodem, udivuje mne přesvědčení spousty lidí o tom, že je vpořádku užití autorského díla, které zveřejnil někdo, kdo k tomu evidentně neměl právo.
    18.5.2007 18:35 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Silně pochybuji o tom, že by nějaký soud uznal oddělení od programu datových souborů, které shodou okolností souvisí s grafikou, jako samostatné umělecké dílo.
    Ja zase silne pochybuji o opaku. Jiny priklad - pokud si s pocitacove hry vezmu sountrack a nahraju si ho na kazetu, myslis, ze soud tu hudbu na kazete bude povazovat za program?
    Mimochodem, udivuje mne přesvědčení spousty lidí o tom, že je vpořádku užití autorského díla, které zveřejnil někdo, kdo k tomu evidentně neměl právo.
    V poradku mas na mysli po pravni strance, nebo po moralni strance?
    18.5.2007 18:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Ja zase silne pochybuji o opaku. Jiny priklad - pokud si s pocitacove hry vezmu sountrack a nahraju si ho na kazetu, myslis, ze soud tu hudbu na kazete bude povazovat za program?
    Soundtrack je pouze hudba, pochybuji, že zmiňované datové soubory jsou pouze obrázky upotřebitelné bez hry samotné. Ale tu hru neznám, je to možné, ale pak se mi zdá divné, že by se ještě nenašel nikdo, kdo by nenamaloval obrázky hezčí.
    V poradku mas na mysli po pravni strance, nebo po moralni strance?
    Pro slušného člověka je v tom nějaký rozdíl?
    18.5.2007 19:14 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    pochybuji, že zmiňované datové soubory jsou pouze obrázky upotřebitelné bez hry samotné. Ale tu hru neznám, je to možné, ale pak se mi zdá divné, že by se ještě nenašel nikdo, kdo by nenamaloval obrázky hezčí.
    Ja tu hru znam, datove soubory jsem sice nezkoumal, ale pochybuji, ze by v nich bylo neco vic nez hudba, zvuky a mozna popis jednotek. Ten by se mozna klasifikoval jako databaze, na druhou stranu to je vec, ktere se lze nejjednoduseji zbavit, zatimco nakreslit takove mnozstvi tak pekne grafiky, jakou mela Transport Tycoon, je pro free software vyvojare obvykle dost problem.
    V poradku mas na mysli po pravni strance, nebo po moralni strance?
    Pro slušného člověka je v tom nějaký rozdíl?
    To jste myslel v zertu? Nebo opravdu zastavate nazor, ze co je legalni to je moralni a naopak? Takovych lidi se dost desim.
    masožravá palma avatar 18.5.2007 20:02 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    V poradku mas na mysli po pravni strance, nebo po moralni strance?
    Pro slušného člověka je v tom nějaký rozdíl?
    To jste myslel v zertu? Nebo opravdu zastavate nazor, ze co je legalni to je moralni a naopak? Takovych lidi se dost desim.
    Spíše tím myslel, že slušný člověk přece bude dělat pouze legální a zároveň morální věci. To co napsal IMHO nenasvědčuje, že by si myslel, že mezi morálním a legálním jednáním neexistuje žádný rozdíl.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    18.5.2007 20:19 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Hmm, puvodni veta (na kterou jsem reagoval) znela "Mimochodem, udivuje mne přesvědčení spousty lidí o tom, že je vpořádku užití autorského díla, které zveřejnil někdo, kdo k tomu evidentně neměl právo". Tedy tykala se toho, co si lide mysli (o cem jsou presvedceni), nikoliv toho, jak lide jednaji. Pokud na muj dotaz, zda udiveni se tyka presvedceni o pravni strance ci moralni strance veci, odpovi, ze pro slusneho cloveka v tom neni rozdil, tak me nenapada jina interpretace, nez ta, ze to nerozlisuje, nebo by se to dle nej rozlisovat nemelo.
    masožravá palma avatar 18.5.2007 21:01 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Odpověď na tvůj dotaz zněla: ,,Ano´´.

    Dotyční lidé se považují, a často i okolím jsou považováni, za slušné lidi (to platí pro většinu lidí). Proto aby byli přesvědčeni, že je nějaké věc v pořádku, musí si myslet, že je v pořádku jak po morální tak po právní stránce. Tak jsem alespoň tu odpověď pochopila já.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    18.5.2007 22:16 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Proto aby byli přesvědčeni, že je nějaké věc v pořádku, musí si myslet, že je v pořádku jak po morální tak po právní stránce.
    U slusneho cloveka jsou ale odlisne duvody k presvedceni o tom, ze vec je v poradku po pravni strance, oproti duvodum k presvedceni o tom, ze vec je v poradku po moralni strance.

    Pokud Filipa Jirsaka udivuje presvedceni tech lidi a ja mu chci nabidnout mozne duvody, ktere mohou lidi vest k tomuto presvedceni, pak odpoved, ze pro slusneho cloveka v tom neni rozdil, me dava smysl jen v pripade, kdy si odpovidajici mysli, ze v tech duvodech neni rozdil.

    Nicmene asi nema valny smysl spekulovat o interpretaci dane odpovedi.
    18.5.2007 20:37 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Spíše tím myslel, že slušný člověk přece bude dělat pouze legální a zároveň morální věci.
    Což je blbost taky. Další interpretace? :-)
    masožravá palma avatar 18.5.2007 20:59 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Domnívám se (a chci tomu věřit), že množiny věcí morálních a věcí legálních nejsou disjunktní. Jsem si vědoma, že ,,pouze´´ je nadsázka, ale mírnou básnickou licenci mi snad odpustíš ;-). Pokud se ti to stále zdá jako blbost, buď prosím konkrétnější, mysli si, že jsem pitomá, a polopaticky mi vysvětli, proč to blbost je:-).
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    18.5.2007 21:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Taky doufám, že disjunktní nejsou :-) Ale o tom jsem přece nemluvil, tvrdil jsem, že slušný člověk není ten, co dělá jen morální a zároveň legální věci. Pro mě je třeba slušný člověkem i kriminálník Havel, pro tebe asi ne... :-)
    masožravá palma avatar 18.5.2007 21:33 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Proto tvrdím, že to pouze byla básnická licence a nadsázka :-). Nepočítala jsem se složitými situacemi, kdy je možnost buď legální nebo morální, případně buď užitečné morální nebo neužitečné morální a legální a dalšími podobnými a mnohem složitějšími situacemi, ve kterých se spousta slušných lidí určitě ocitá. (Ještě – i slušní lidé jsou lidé a lidé dělají chyby.)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    19.5.2007 11:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Pokud jsou často morálně správné věci v rozporu s právem, je to vada konkrétního právního systému – nemělo by být snahou takový právní systém obcházet, ale změnit ho. Havel neseděl proto, že by záměrně porušoval zákony, ale proto, že se snažil právě ten špatný systém změnit (a navíc třeba Charta '77 nebyla vůbec postavena na tom, že by otevřeně brojila proti stávajícímu systému, ale naopak upozorňovala na to, že by stát měl dodržovat alespoň vlastní zákony a mezinárodní smlouvy, které podepsal).

    Ono obcházení špatných zákonů, místo snahy o jejich změnu, má totiž ještě jednu zajímavou souvislost. To, co bylo jednou z nejvíce devastujících věcí pro tuto společnost před rokem '89 byl fakt, že zde sice byly „přísné“ zákony, ale tolerovalo se jejich obcházení a porušování. A v takovém stavu stačí proti komukoli nepohodlnému začít uplatňovat zákon, jehož porušování se všem ostatním toleruje. Navíc většina lidí žije v permanentních obavách, protože vědí, že jsou v něčem namočení taky. Takže si radši moc nevyskakují. Náš současný prezident sice tvrdí, že taková ta pasivní rezistence bylo to, co ve skutečnosti položilo komunistický režim, ale ono to bylo daleko spíš naopak – bylo to to, co ten režim udrželo tak dlouho.

    Takže pokud si ctěné občanstvo myslí, že proti špatným zákonům je dobré bojovat jejich obcházením a porušováním, ve skutečnosti se tím přibližuje totalitě.
    19.5.2007 11:33 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Já se nechtěl pouštět do žádných větších akcí - jen se mi zdála taková definice slušnosti hloupá :-) Jinak s tím, co píšeš v tomhle komentáři, samozřejmě souhlasím.
    honzous avatar 17.5.2007 16:15 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Zalezi na lokalni legislative. V CR by byl trestan ten, kdo nekomu (jako napr. milionum uzivatelu internetu) tyto soubory poskytl. To mluvim jen o muzice. Nevim, jak je to u grafiky...
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    17.5.2007 16:34 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Jaký je rozdíl mezi grafikou a software v této podobě? Veď proč bychom nemohli libovolný grafický formát chápat jako program?
    17.5.2007 16:57 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    A lze malířské plátno a barvy též považovat za grafický formát?
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    17.5.2007 16:59 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Hm. Spíš ne. Pevný disk taky není grafický formát.
    17.5.2007 21:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Jaký je rozdíl mezi grafikou a software v této podobě?
    Na podobe nezalezi. Kdybys automaticky prevedl program do posloupnosti tonu , tak to taky z pravniho hlediska (AFAIK, IANAL) nebude hudba, ale program.

    Dulezite je, ze je to vysledek vytvarne tvurci cinnosti, nikoliv programovani.
    18.5.2007 19:48 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    To je děsivě hloupé rozlišení :-) Proč by programování nemohla být výtvarná tvůrčí činnost. A proč by skládání hudby nemohla být stejně dutá zedničina jako někdy programování.
    18.5.2007 20:02 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Proč by programování nemohla být výtvarná tvůrčí činnost.
    Radsi se nebudu poustet do diskusi, jak jsou na tom programy v postscriptu, ci programy, jejichz odsazeni zdrojoveho kodu tvori vytvarne dilo :–)
    17.5.2007 15:54 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Mám pod wine Internet Explorer, což asi nelegální je, že jo? Hlasoval jsem "ano".
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    mkoubik avatar 18.5.2007 10:07 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Internet Explorer je legální jenom na Windows s platnou licencí.
    pavlix avatar 21.5.2007 10:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Na stránce ies4linux tvrdí něco jinýho... a to konkrétně, že člověk musí vlastnit platnou licenci windows.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.5.2007 17:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    To je mi jedno. Stejně ji nevlastním. A asi ani nebudu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    17.5.2007 15:56 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Nějak jsem z toho grafu nepochopil kam vlastně spadáme. Protože je tam uvedena Západní Evropa, Střední a Východní Evropa a Evropská unie. Logicky bychom měli spadat pod EU.
    17.5.2007 16:00 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Logicky bychom měli spadat do eu, střední evropy a celého světa. Prostě jsme ve více kategoriích :-)
    17.5.2007 16:17 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Aj ta kategoria Zapadna Europa je zaujimava. To tam bude kto? Island?
    freshmouse avatar 17.5.2007 16:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Téma našeho posledního zvonění je: piráti. Hned mě napadl software a silnice...
    18.5.2007 08:04 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    budu hádat - nějaký ústav na Kubáni? Nějací výrostci tam dnes pobíhali a volali: "peníze nebo život!" Ale ani mi nedalo práci se jim vyhnout. Možná i proto, že jako pirát vypadám.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    freshmouse avatar 18.5.2007 18:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    :-))))))))))))))))))))))
    freshmouse avatar 19.5.2007 11:42 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Taky jsme tam prodávali jídlo. Za deset korun kus. Já tam prodával vlastnoručně stvořený perník. Měl sis přijít: kdybys mi ukázal, že máš u sebe Tuxe (plyšáček, nálepka, tetování...), dal bych ti slevu 24,689469%. ;-)
    17.5.2007 16:14 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Otazka je, ci do toho su zaratani aj vsetci uzivatelia Linuxu, ktori podla Microsoftu porusuju celu radu patentov :)
    honzous avatar 17.5.2007 16:16 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Slovo patent uz mi obcas hybe zluci :-) Tomuto tematu se radeji vyhneme, protoze v tomto pripade by musela byt anketa zakonite jednoznacna...
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    pavlix avatar 17.5.2007 16:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše V Čechách asi moc pirátů nebude!
    A já si zase myslím, že v čechách moc pirátů neni. Přímořský státy na tom budou podle mě daleko hůř.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.5.2007 16:26 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    Ty máš teda frky! Vystupuješ s tím někde?
    fx-95 avatar 17.5.2007 16:41 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    240/1996 Sb. Za pirátství se považují následující činy:
    (a) jakýkoli protiprávní čin násilí nebo zadržení anebo jakýkoli loupežný čin spáchaný k soukromým účelům posádkou nebo cestujícími soukromé lodi nebo soukromého letadla namířené:
    (i) na volném moři proti jiné lodi nebo letadlu anebo proti osobám nebo majetku na jejich palubě;
    (ii) proti lodi, letadlu, osobám nebo majetku v místě, které nepodléhá jurisdikci žádného státu;
    (b) jakýkoli čin dobrovolné účasti při použití lodi nebo letadla, jestliže ten, kdo se jich dopouští, ví o skutečnostech, které vtiskují této lodi nebo tomuto letadlu charakter pirátské lodi nebo letadla;
    (c) jakýkoli čin, který má za účel podněcovat nebo úmyslně usnadňovat čin uvedený v pododst. (a) nebo (b).
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    17.5.2007 16:51 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    Ty mu děláš nahrávače? :-)
    Pravák Bob avatar 17.5.2007 21:24 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    Come sing along with the pirate song
    
    Hail to the wind, hooray to the glory
    
    We're gonna fight 'til the battle's won
    
    On the raging sea.
    :-)
    knowledge brings fear
    pavlix avatar 21.5.2007 10:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    Btw, díky moc za doplnění.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.5.2007 19:40 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    Jsem rád, že patrně nejsem sám komu používání slova pirát v tomhle kontextu leze krkem.
    17.5.2007 22:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    Je nas vic. Viz treba http://www.gnu.org/philosophy/words-to-avoid.html#Piracy .
    pavlix avatar 21.5.2007 10:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    To rozhodně nejsi sám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.5.2007 12:29 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    Jojo, jak nekdo kdesi psal: Softwarove piractvi bude nejspis prepadavani lodi dovazejici do Evropy krabice s windows :-)
    18.5.2007 15:06 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V Čechách asi moc pirátů nebude!
    Sterilní infouši, no.
    17.5.2007 16:24 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    ale ja si teda myslel, ze slavna Microsofti akce s utilitkou "Microsoft Genuine Advantage Notifications" radu lidi vystrasila natolik, ze si ty Windowsy radeji koupili.
    A proc by to proboha delali kdyz s presmerovanim mpa.one.microsoft.com na localhost jde cela jejich slavne WGA do haje? :-D
    honzous avatar 17.5.2007 16:26 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Kdybych chtel, tak samozrejme napisu vsuvku, ze staci spravna vyhledavaci fraze v guglu, a hned mezi prvnimi vysledky je rada navodu, jak toto obejit. Ja mluvil o uzivatelich globalne...
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    17.5.2007 16:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Ja mluvil o uzivatelich globalne...
    Byl by takový problém napsat červa, který by se prolezl po internetu a globálně to lidem povypínal? ;-) Aby se s tím nemuseli namáhat... :-)
    Ondrej avatar 20.5.2007 12:28 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    jo, protoze to by udelalo z autoru viru v ocich verejnosti hrdiny a to prece nemuzeme dopustit!
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    17.5.2007 16:27 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Nemám čas teď zkoumat celou zprávu, ale někde jsem již viděl tento týden informaci o tom, ře v ČR míra pirátství klesá.
    David Ježek avatar 17.5.2007 17:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    17.5.2007 17:07 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    "Podle nás však naopak řada lidí sáhne právě po Linuxu (např. stále populárnějším Ubuntu), ty však BSA počítá mezi piráty."

    Jak na tohle proboha přišli?? :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    17.5.2007 17:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Jednoduše, počet pirátů = počet počítačů - počet počítačů s Windows :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.5.2007 17:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    V této situaci je pikantní především to, že programy typu MS Select podle BSA míru pirátství zvyšují :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.5.2007 16:40 krnoha | skóre: 10 | blog: prizpevy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou

    Myslím že nepoužívám kradený SW. Ale můj 16-letý synek si nedělá problémy. Nainstaluje si, co chce a na co najde krak. Samozřejmě že to má pořád zavirované a pořád přeinstalovává. Já myslím že ho to baví. Jestliže pořád přibývá uživatelů počítačů, a to přibývá, tak to jde směrem k uživatelům nepoučeným až negramotným. Návody k získání kraknutého SW se masově šíří a u desítek procent uživatelů není důvod to neukrást, neboť to není přibité.

    17.5.2007 17:00 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Vzhledem k tomu, že mám na notebooku výhradně opensource software, tak snad nic nelegálního (dle práva platného v ČR, ne někde v USA) nevlastním...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Dalibor Smolík avatar 17.5.2007 17:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Prosim opravdu uprimne, zadne nebezpeci (doufam :-)) nehrozi.
    Udávat nechci, ale hlásit se to musí. :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Ilfirin avatar 17.5.2007 17:53 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    S tím, jak jsi tu otázku položil jsem musel odpovědět ano. Na notebooku mám Linux s pouze free-open softwarem. Na stolním počítači (pro rodiče) legální Windows s free a open softwarem. Ovšem je tam i Total Commander a 30 dní mu myslím vypršelo nedávno. A že ve winu nemám nějakou dll (nějaké tam jsou), tím si taky jistý být nemohu. Nějaké si tam v rámci kompatibility nacpali hry (které mám ale legálně zakoupené). Například need for speed odmítl instalaci, dokud jsem nepovolil instalaci directx knihoven a ty určitě (stejně jako většina (možná všechen) MS free softwaru bude mít v licenci že free ano, ale pouze na legálních Windows) legálně nebudou. Čímž se dostávám k faktu, že jedno nahození wine a instalace pár win programů k porušení nějakých licencí nutně musí vést. Takže na otázku zda jsem si jist, že mám vše legálně musím odpovědět, že si jist nejsem. Ale snažím se mít.
    18.5.2007 10:55 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou

    Nějaké nelegální kousky na počítači mám, ale použiju je přesne jednou za uherský rok. V anketě jsem uvedl "mám". Čísla o pirátství vyjdou vždy hrozivě, právě z důvodu, že hodně lidí má nelegální software, ale nepoužívá ho (třeba prošla lhůta pro trial verzi, uživatel ho neodinstaloval, ale nepoužívá ho).

    Námět na přemýšlení: Zkusit udělat výzkum kolik procent času člověk stráví v nelegálním software (nebo kolik procent práce tak udělá).

    18.5.2007 17:33 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Chvili jo, chvili ne, povedlo se mi kdysi sehnat linuxovou verzi jednoho CAD programu, ktery je prodavan win only. Ta verze je univerzitni, je bratru dvanact let stara a az budu mit cas, tak si ji zase nainstaluju. Sto klacku za win verzi nedam a ani bych ji nemel kam dat :-D Takze kdyz to shrtnu, ted nemam, ale az se k tomu dostanu, tak mit budu ;-)
    18.5.2007 18:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    A dale samozrejme uvitam nazory, proc si myslite, ze se mira pouziti nelegalniho softwaru prakticky mezirocne nezmenila.
    Myslim, ze duvod je zrejmy - sdileni dat je v souladu s lidskou povahou a vychovou. Lidi jsou od mala uceni, aby se rozdelili s ostatnimi a aby jim neublizovali, dodrzovani zakonu je na jejich emocnim hodnotovem zebricku az o dost dal. Ja naivni si myslet, ze lide budou dodrzovat neco jen proto, ze je to zakon. Zakon, ktery je sice smysluplny v ramci nejake ideologicke soustavy (zde nema byt negativni spin), ale ktery neni v souladu s lidskymi psychickymi pochody, proste bude vytrvale obchazen.
    Filip Dominec avatar 18.5.2007 21:34 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    ... a nebýt toho, možná bychom tu v ČR vůbec neřešili nějaké monopolní systémy.
    pavlix avatar 21.5.2007 10:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirati byli, jsou a budou
    Co by kdyby... lidká přirozenost se neoblafne :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.