abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Komunita

    Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 14:00 | IT novinky

    Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.

    VSladek | Komentářů: 0
    14.12. 00:44 | Zajímavý článek

    Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.

    |🇵🇸 | Komentářů: 37
    13.12. 04:55 | Zajímavý software

    Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.12. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (14%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 467 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník

    Distribuce s komerční podporou

    22.7.2008 09:20 | Přečteno: 1370× | Linux

    Po předchozím zápisku jsem začal přemýšlet nad distribucemi s komerční podporou.

    V první řadě jsou tady enterprise distribuce, například SLED. Ty jsou ale až příliš stabilní - SLED obsahuje například pouze KDE 3.5.1. A většinou jsou spíše mířené na serverové nasazení (RedHat).

    Ideálním řešením by byla desktopová distribuce s komerční podporou. Ta ale nemůže být externí, protože pak problém zůstává stejný, jenom místo mně uživatele bude do distribuce tlačit patche nějaká firma (což je snad ještě horší než první varianta).

    Moc distribucí nám nezůstává. Je tady Ubuntu (které poskytuje komerční podporu sice jenom pro firmy, ale to je ten nejmenší problém), Mandriva a to je asi tak všechno.

    Další problém je cena. Enterprise podpora nikdy nebyla levná záležitost a tak se pohybujeme v řádech desítek tisíc ročně.

    Ubuntu poskytuje komerční podporu pro desktop už od necelých 4000 KČ ročně, což už je hodně rozumná částka, bohužel jsme se nikde nedočetl co všechno tahle podpora pokrývá. Mandriva poskytuje pouze pay-per incident s cenou cca. 650 KČ za jeden incident (což je docela dost, když si uvědomím, že 99% věcí se kterými potřebuji pomoct jsou řešitelné do 5 minut).

    Nějaké další varianty?

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    extender avatar 22.7.2008 09:24 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Jde ti o pořádnou podporu (například přijede technik), nebo spíše přítele na telefonu?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    22.7.2008 09:31 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Spis pritele na telefonu, ale alespon s nejakou garanci, ze se opravdu bude neco dit (samozrejme pokud je to resitelny problem).

    Btw. tahle technicka podpora je fakt technicka podpora a ne instalacni podpora jak to bylo u starsich verzi?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    extender avatar 22.7.2008 09:42 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Nevím Nezkoušel jsem. Ale pokud to neposkytuje přímo bloue-point (vlastník portálu), lze 100% zakoupit podrporu u Blue-pointu. Myslím že není problém tam zavolat a poinformovat se, nebo napsat mail, pokud nenalzneš potřebné informace zde.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    22.7.2008 12:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    U současných verzí krabicí od Novellu je AFAIK stále "jen" 90 denní instalační podpora... Tahle krabice je od blue.pointu a nemá nic společného s tou Novellí.
    22.7.2008 09:58 pnemec | skóre: 8 | blog: jotter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    se SLEDem to opravdu netrefite. Pocet balicku ve SLEDu je maly. Jedna z moznosti je openSUSE. V krabici je 60ti deni instalacni. Bluepoint pak nabizi rocni subscription. Vychazi to lepe nez 4k.
    Viz http://www.suseportal.cz/opensuse_subscription
    a
    http://www.blue-point.cz/podpora
    Osobni zkusenost ale nemam.
    22.7.2008 10:50 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Aha. Takze byste chtel bleeding edge distribuci s podporou za rozumny peniz? Tyhle dva pozadavky si nutne primo protireci :-)
    ^D
    Heron avatar 22.7.2008 10:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Ano, taky jsem si při větě SLED obsahuje například pouze KDE 3.5.1 vzpomněl na Michala V. a jeho výrok podobný tvému :-D
    22.7.2008 12:20 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Problem je v tom, ze 3.5.x jsou v podstate bugfixy (a rozhodne si dovolim tvrdit ze ciste KDE 3.5.1 bude mnohem mene stabilni nez KDE 3.5.9). Otazka pak je co vsechno se backportuje.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    22.7.2008 12:26 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Spis desktopovou za rozumny peniz (a to moje rozumny je relativne vysoko, ale zase ne v radech desetitisicu). Potrebuji bleeding edge nektere aplikace (gcc, gdb, insight, valgrind, a par dalsich aplikaci). Vetsina z nich je docela indiferentni vuci zbytku systemu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    22.7.2008 14:07 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Ano, zejmena to gcc :-)
    ^D
    22.7.2008 14:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    No což o to, když si tím gcc nebude zkoušet kompilovat jaderné moduly a ostatní věci v systému, ale udělá si balíček, který mu up-to-date gcc nainstaluje do /opt a bude s jeho pomocí překládat jen své vlastní projekty (předpokládám, že je to důvod proč chce tyhle aplikace co nejvíc up-to-date) tak by to neměl být zásadní problém. Mohl by k tomu použít funkce OBS (Patchuji, patchuješ, patchujeme v mém článku) tak by si mohl do svého home:Let_Me_Be:gcc-backport nalinkovat gcc přímo z openSUSE:Factory a pomocí jednoho diffu na spec by se mu buildilo gcc do /opt/gcc a balíček by si pojmenoval třeba s prefixem opt, takže by si pak nainstaloval gcc, gcc-c++,gcc-fortran,.. pro jaderné moduly,... aby měl stejnou verzi gcc jakou má kompilovaný kernel a ostatní systémové věci a pak opt-gcc, opt-gcc-c++,opt-gcc-fortran,... aby měl nástroje pro své vlastní věci. :-)
    22.7.2008 16:17 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Jenze zas na takovyhle balicek tezko sezene nekoho, kdo bude delat tu podporu :(
    ^D
    22.7.2008 16:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    No určitě v té cenové relaci, kterou si představuje, ale zase si na druhou stranu může koupit libovolnou distribuci s podporou a bude mít podporu pro zbytek systému, nic lepšího nevymyslí.
    22.7.2008 10:50 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    "Ty jsou ale až příliš stabilní" Nechtěl jsi napsat spíš konzervativní...?
    http://bandzone.cz/_90972
    Heron avatar 22.7.2008 10:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Ne, on chce nestabilní distro, aby si pak mohl pokecat s tou komerční podporou :-D
    22.7.2008 11:07 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Alespon nema poruchu osobnosti a vyhledava socialni interakci :-)
    22.7.2008 12:17 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Jo, konzervativni je rozhodne lepsi slovo. I kdyz spis je problem v tom ze SLED ma priserne dlouhy cyklus, takze v dobe kdy SLED vysel nebylo KDE 3.5.1 moc stare a to, ze nove KDE nedaji do SP docela chapu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    hajma avatar 22.7.2008 13:57 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    pay-per incident s cenou cca. 650 KČ za jeden incident (což je docela dost, když si uvědomím, že 99% věcí se kterými potřebuji pomoct jsou řešitelné do 5 minut)
    rána kladivem: 1 Kč
    Know-How kam praštit: 999 Kč
    oprava celkem: 1000 Kč
    
    kde je problém?
    21 promarněných znaků
    23.7.2008 02:42 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Problem je v tom, ze ja obvykle vim kam prastit jenom nemam to kladivo.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    23.7.2008 13:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Ty nemáš vim? :-)
    23.7.2008 13:47 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Ne, nemam pristup do Gentoo repa abych mohl aplikovat patch.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7.2008 13:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    No vidíš, měl jsi jít na věc jinak. Místo zlobení se se ucházet o místo Gentoo devela ;-)
    23.7.2008 14:04 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Jo, to je dalsi vec ktera by mne docela zajimala. Na webu jsem nic o tom nenasel.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    pavlix avatar 26.7.2008 04:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
    Co třeba Gentoo Overlay? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.