abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    19.11. 19:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.11. 17:44 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.11. 17:22 | IT novinky

    Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.11. 12:00 | IT novinky

    Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    18.11. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 373 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Mám rád záruční servis

    9.1.2008 16:49 | Přečteno: 1446× | Jiné

    Ač se to někomu může zdát nemožné, mám rád záruční servis. A to díky dnešní zkušenosti.

    Vlastnil jsem LCD monitor Samsung SyncMaster 913n (pouze analogový VGA vstup, kontrast 700:1, svítivost tuším 250 a nějaký hnusný pozorovací úhly), jež se jednoho hezkého dne podělal. Jelikož byl ještě v záruce (koupen v 06/2005, záruka 36m), 7.12.2007 jsem ho dal do servisu na záruční opravu.

    7.1.2008 monitor stále není opraven. V servisu přešvihli zákonem stanovenou lhůtu 30 dnů. Po poradě jsem se rozhodl jim trošičku vynadat.

    Zajel jsem do Modřan do servisu (Český servis), že chci buď opravený monitor nebo potvrzení pro Alzu, že monitor nestihly opravit. Monitor samozřejmě opraven nebyl. Ukecávali mě, abych ještě pár dnů počkal. "Žádné takové, už déle čekat nebudu. To potvrzení." Chudák student, co vypadal, že je tam jen na praxi, musel za někým do patra. Nakonec mi vydali protokol o opravě a nějaký papír pro Alzu, který mě opravňoval odstoupit od smlouvy a dostat své penízky.

    Honem do Holešovic. Dorazím do Alzy, okamžitě do reklamací, řeknu jim, jak se věci mají. Dostanu kus papíru a s ním k pokladně, kde mi vyplatili 12256 Kč. Pak jsem utíkal k počítači, udělal objednávku na EIZO S1931-SE, nastrkal peníze do toho jejich automatu, honem do skladu a mám nový a mnohem lepší monitor.

    A ještě ten starý monitor, jak jsem dával do opravy, tak tam ode mě nechtěli přiloženou hru (Splinter Cell: Chaos Theory), žádnou kabeláž, ani CDéčka. Nový monitor byl o 1000 Kč levnější než ten starší, takže jsem si blbostí samsungu hezky vydělal.

    Nový monitor je opravdu úžasný a to DVI oproti VGA je opravdu rozdíl. Všem díky za rady.

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.1.2008 17:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    ... EIZO S1931-SE, nastrkal peníze do toho jejich automatu, honem do skladu a mám nový a mnohem lepší monitor.
    nechci vědět, co ten starý musel být za šmejd, je-li toto pro tebe mnohem lepší ... mě osobně zvládlo spolehlivě odradit už jen rozlišení, na ostatní parametry se radši už ani nekoukám
    xvasek avatar 9.1.2008 17:29 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    1000:1? To je tak leda pro máčky. Pod 10000:1 bych nešel.
    9.1.2008 17:41 Šmudl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    Tak, tak. Vyhozené peníze. Inu, lehce nabyl, nehce pozbyl :-) Ale vzhledem k tónu článku ("Žádné takové, už déle čekat nebudu. To potvrzení. Chudák student, co vypadal, že je"), bych se ani nedivil, kdyby autor monitor ještě vrátil...
    9.1.2008 19:24 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    nechci vědět, co ten starý musel být za šmejd, je-li toto pro tebe mnohem lepší ... mě osobně zvládlo spolehlivě odradit už jen rozlišení, na ostatní parametry se radši už ani nekoukám
    Proč se na ostatní parametry radši nekoukáte?
    10.1.2008 11:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    protože je to pro mě primární kriterium, které je navíc velmi jednoduše "papírově" posouditelné ... číst si o nějakých jasech a kontrastech je sice pěkné, ale když uvidím vedle sebe dva monitory stejných parametrů různých výrobců (schválně píšu výrobců a ne značek), dost pravděpodobně budu mít z každého trochu jiný dojem
    9.1.2008 17:46 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    Takovy monitor bych opravdu nechtel, rozliseni mam na notebooku na 15.4" monitoru a rozhodne si nestezuju ze by bylo prilis jemne. Nehlede na to ze cely notebook stal jen neco malo vic nez odkazovany monitor. Takove rozliseni musi byt na 19" hrozne, mozna tak na sledovani nejmin ze 2m.
    9.1.2008 18:03 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    Opravdu? I kdyz na notas obvykle koukate z jine vzdalenosti nez na monitor?
    Jardík avatar 9.1.2008 18:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    Co se vám nelíbí na 1280x1024? Je to jako každá jiná devetenáctka ... Přece si nekoupím nějaký širokoúhlý šmejd. Nehledě na to, že hry se na širokoúhlém monitoru hrají hodně blbě. Při programování u širokoúhlého je vidět málo řádků. U tohodle je to akorát. Drahý je kvůli typu obrazovky, která je S-PVA a né nějakej TN šmejd, co prodávaj za polovic.
    Věřím v jednoho Boha.
    9.1.2008 19:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    S-PVA je nepochybně dobrá volba, ale 86 DPI již poněkud méně (zvlášť pokud je člověk zmlsaný nějakými 120-130 DPI. :-)). Písmo na tom musí být děsné, doufám, že to nemarketují jako monitor pro grafiky.
    9.1.2008 23:24 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis

    Nemám prímo tento model (mám S1910, taky PVA s 1280x1024) a písmo by jsem za děsné rozhodně nenazval. Se zapnutým vyhlazováním a hintingem není viditelný podstatný propad kvality proti notebookové 15ce s rozlišením 1440x1050 (TM matice).

    Když ale porovnám vše ostatní (podání barev, kvalita podsvícení, pozorovací úhly, ...), tak je to Eizo s kvalitou naprosto někde jinde.

    Jinak mám pocit, že se stolní LCD s věčím rozlišením než 1280x1024 nebo 1440x900 moc nedělají.

    10.1.2008 10:03 Ruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    Nemám prímo tento model (mám S1910, taky PVA s 1280x1024) a písmo by jsem za děsné rozhodně nenazval. Se zapnutým vyhlazováním a hintingem není viditelný podstatný propad kvality proti notebookové 15ce s rozlišením 1440x1050 (TM matice).
    To ti nevěřím. Spíš bych řekl, že každý trotl se sedmnáctkou za 0,005 v českých na stole bude mít krásnější písmo než ty...
    10.1.2008 16:08 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    Krásnější jistě bude, ale ten rozdíl nebude patrný hned na první pohled, ale bude se muset trochu hledat.
    vencour avatar 9.1.2008 20:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis

    Nešel by širokoúhlý dát na výšku? Pak by u programování byl ideální?

    Sám jsem ještě nezkusil.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Cohen avatar 9.1.2008 22:55 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis

    Šel. Tenhle to umí.

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    9.1.2008 18:43 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    Takhle jsem před pár lety měnil 17" CRT. Začal jsem s nějakým totálním šmejdem, který se vysypal snad během měsíce a asi po roce a půl výměn jsem měl bez doplácení celkem kvalitní Samsung s plochou obrazovkou. Prostě stačilo pokud člověk našel nějakou vadu, kterou mu hned na prodejně neodmítli a pak už jim vždycky reklamace trvala déle než 30 dnů. Sice jsem nakonec zjistil, že moje problémy s monitorem nebyly monitorem, ale rušením od neonů prodejny o patro níž, ale za ten nový monitor to stálo ;-).
    Luk avatar 9.1.2008 20:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    Já jsem to měl kdysi takhle zase s disky (ale ty mi rovnou měnili, nešlo o přetahování lhůty). Nejdřív Seagate 20 GB ATA 100, o pár dnů později Quantum 20 GB ATA 133, pak (za 2,5 roku) Maxtor 40 GB a (za měsíc) další takový Maxtor. Pak firma zkrachovala a řešit to přímo přes zastoupení Maxtoru jsem byl líný, takže jsem to nechal být. A podobný příběh jsem někdy před 15 lety zažil i s botami, ale tam ty poslední dlouho přežily záruku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Ježek avatar 10.1.2008 00:51 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mám rád záruční servis
    nezbývá než GRATULOVAT. vyměnit dva roky starý Samsung za nové EIZO a ještě na tom ušetřit, to je skutečně štěstí v neštěstí. Ať ti EIZO slouží k plné spokojenosti.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.