O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025. Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
 7.12.2005 20:32
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        7.12.2005 20:32
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        S tim odškrtnutým zadáním mi to taky tak přijde, jsou takoé neprůrazné.
Jelikož silně používám Kilometrickou banku, tak mne nutnost kupovat lístky nepostihuje, s výjimkou místenek. Teď se dokonce dá i platit (minimálně na Hlaváku v Praze) kartou, čili je to ještě pohodlnější a příjemnější.
Se situací ČD to ale je trochu složitější - musí třeba platit silniční daň za naftu, čili kdo ví, jaké lobby se v tom vyskytují.
 No, spíš, zkus si tam vůbec koupit jízdenku. Občas to není jednoduchý úkol.
 No, spíš, zkus si tam vůbec koupit jízdenku. Občas to není jednoduchý úkol.
             7.12.2005 23:06
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.12.2005 23:06
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         7.12.2005 23:14
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        7.12.2005 23:14
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Kde jsou problémy s lístkama, tak tam si je kupuju (mám) rovnou zpáteční.
 7.12.2005 20:48
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
        7.12.2005 20:48
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
         7.12.2005 21:35
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        7.12.2005 21:35
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        role: Nadace Dagmar a Vaclava Havlovych VIZE 97 address: Vorsilska 10 address: Praha 1 address: 110 00 address: The Czech Republic
 7.12.2005 23:51
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
        7.12.2005 23:51
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
         8.12.2005 10:47
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
        8.12.2005 10:47
JiK             | skóre: 13
             | blog: Jirkoviny
             | Virginia
         8.12.2005 20:11
Pavel Stárek             | skóre: 43
             | blog: Tady bloguju já :-)
             | Kolín
        8.12.2005 20:11
Pavel Stárek             | skóre: 43
             | blog: Tady bloguju já :-)
             | Kolín
         
             9.12.2005 17:02
Pavel Stárek             | skóre: 43
             | blog: Tady bloguju já :-)
             | Kolín
        9.12.2005 17:02
Pavel Stárek             | skóre: 43
             | blog: Tady bloguju já :-)
             | Kolín
         Ale jinak ten webík s textama je super, to se musí nechat.
 Ale jinak ten webík s textama je super, to se musí nechat.
             7.12.2005 21:11
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
        7.12.2005 21:11
Saljack             | skóre: 28
             | blog: Saljack
             | Praha
         
             
             No ale s tou průměrnou rychlostí - jezdím pravidelně rychlíkem, který trasu 100km ujede za 1h40min - průměr je cca 60km/h - to se IMHO dá snadno překonat i s parní lokomotivou.
No ale s tou průměrnou rychlostí - jezdím pravidelně rychlíkem, který trasu 100km ujede za 1h40min - průměr je cca 60km/h - to se IMHO dá snadno překonat i s parní lokomotivou.
             (s parní lokomotivou se dá jet klidně dost rychle, záleží na tom jakou) Ale jestli do toho počítáš i čekání ve stanicích a podobné?
 (s parní lokomotivou se dá jet klidně dost rychle, záleží na tom jakou) Ale jestli do toho počítáš i čekání ve stanicích a podobné?
             )
Zpátky k parní lokomotivě - dneska by asi normální vlak neporazila - z důvodů uvedených výše.
Asi před měsícem jsem četl na idnes, že v ústeckém kraji (asi, možná v královéhradeckém, už nevím) ČD nevyhrály konkurz na provozování regionálních spojů - budou tam jezdit vlaky nějaké jiné společnosti.
)
Zpátky k parní lokomotivě - dneska by asi normální vlak neporazila - z důvodů uvedených výše.
Asi před měsícem jsem četl na idnes, že v ústeckém kraji (asi, možná v královéhradeckém, už nevím) ČD nevyhrály konkurz na provozování regionálních spojů - budou tam jezdit vlaky nějaké jiné společnosti.
             (je fakt, že občas se zaměstnanci ČD pokouší tohle zbytečné čekání odbourat, ale pozůstalí to pak těžko nesou
 (je fakt, že občas se zaměstnanci ČD pokouší tohle zbytečné čekání odbourat, ale pozůstalí to pak těžko nesou  ) Pak je taky třeba vzít v úvahu, že na sebe ty vlaky nějak navazují.
) Pak je taky třeba vzít v úvahu, že na sebe ty vlaky nějak navazují.
            ...že se čeká na protijedoucí vlakTo znamená, že jsou jízdní řády naprd (každejch pár kilometrů je nějaká stanice, kde se můžou dva vlaky vyhnout a nezdržovat se) nebo někdo není schopnej je dodržet.
ale přeci jen bych v tomhle případě raději respektoval, že je tam jenom jedna kolejMám tu zkušenost, že největší zpoždění se nabírá na úseku, kde jsou koleje dvě.
Pak je taky třeba vzít v úvahu, že na sebe ty vlaky nějak navazují....a z toho vyplývají takové absurdity, jako že rychlík nebo expres čeká na příjezd osobáku, kdežto když má rychlík zpoždění, tak mi osobák ujede. (Asi toho nechám, čím víc přemýšlím na tímhle tématem, tím víc mi stoupá krevní tlak
 )
)
             Sice jenom výjimečně, ale přeci
 Sice jenom výjimečně, ale přeci  Taky mi to přijde trochu divné, ale na druhou stranu nevím jak to řešit líp.
 Taky mi to přijde trochu divné, ale na druhou stranu nevím jak to řešit líp.
             Mám doma ještě krabici s nějakýma TT kolejema, výhybkama, vagónkama, mašinkama a takovými skvosty jako ručně lepené baráčky a to všechno (až na ty baráčky) made in DDR, jak taky jinak
 Mám doma ještě krabici s nějakýma TT kolejema, výhybkama, vagónkama, mašinkama a takovými skvosty jako ručně lepené baráčky a to všechno (až na ty baráčky) made in DDR, jak taky jinak  
             
             29.12.2005 06:54
TomCat             | skóre: 11
             | blog: Proti proudu
             | Praha-západ
        29.12.2005 06:54
TomCat             | skóre: 11
             | blog: Proti proudu
             | Praha-západ
         
             A stejně mi ještě nic nestačilo ujet
 A stejně mi ještě nic nestačilo ujet  Taky mě to s těma autobusama docela překvapuje. A pozorovat organizaci na nádráží je skvělá zábava. Jeden maník tam běhá a shání mašinu aby moh odtáhnout nějaké vagóny, další se pídí po nějakém vlaku co má přijet a báby co tam prodávají jízdenky sedí někde vzadu a drbou o pěstování ředkviček.
Mimochodem se mi povedlo zformulovat ohledně zpoždění jedno pravidlo: ,,Nejhorší na zpoždění není možnost, že něco nestihnete a přijdete pozdě, ale reptající důchodci.``
Taky mě to s těma autobusama docela překvapuje. A pozorovat organizaci na nádráží je skvělá zábava. Jeden maník tam běhá a shání mašinu aby moh odtáhnout nějaké vagóny, další se pídí po nějakém vlaku co má přijet a báby co tam prodávají jízdenky sedí někde vzadu a drbou o pěstování ředkviček.
Mimochodem se mi povedlo zformulovat ohledně zpoždění jedno pravidlo: ,,Nejhorší na zpoždění není možnost, že něco nestihnete a přijdete pozdě, ale reptající důchodci.``  
             Jsem rád, že jsi pochopil jemný půvab Českých drah. Krom zmíněného, mám stovky nádherných zážitků! Třeba, když se na jednom venkovském nádraží po mém dotazu paní výpravčí zahleděla na koleje směrem k místu, kde se v nekonečnu protínal a pravila : "Ještě nejede!" Na moji žádost o upřesnění (spěchal jsem, je to špatné, ale stane se) svolala takový malý sněm z vyhybkářky, posunovače..a nebo co to bylo... dali hlavy dohromady: "Dneska jede Lojza... ale on bude čekat na Vlastu.. néé, ona mu zahybá, bude spěchat" Nakonec se rada usnesla na čase v jízdním řádu + třicet minut. A opravdu!
 Jsem rád, že jsi pochopil jemný půvab Českých drah. Krom zmíněného, mám stovky nádherných zážitků! Třeba, když se na jednom venkovském nádraží po mém dotazu paní výpravčí zahleděla na koleje směrem k místu, kde se v nekonečnu protínal a pravila : "Ještě nejede!" Na moji žádost o upřesnění (spěchal jsem, je to špatné, ale stane se) svolala takový malý sněm z vyhybkářky, posunovače..a nebo co to bylo... dali hlavy dohromady: "Dneska jede Lojza... ale on bude čekat na Vlastu.. néé, ona mu zahybá, bude spěchat" Nakonec se rada usnesla na čase v jízdním řádu + třicet minut. A opravdu!
 
             8.12.2005 09:16
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.12.2005 09:16
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         7.12.2005 23:10
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.12.2005 23:10
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         Zdenek
Zdenek
             8.12.2005 15:14
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.12.2005 15:14
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         Anebo další skvělá věc je, když u toho motoráku klekne motor (častý případ). Pak se vezme klasická lokomotiva (= cca 80 tun váhy) a ta těch pár cestujících táhne/tlačí třeba 50 km. Velmi efektivní
Anebo další skvělá věc je, když u toho motoráku klekne motor (častý případ). Pak se vezme klasická lokomotiva (= cca 80 tun váhy) a ta těch pár cestujících táhne/tlačí třeba 50 km. Velmi efektivní  
             Já tedy rozhodně nechápu podle jakého klíče se nasazuje technika. No, většinou je to tedy na první pohled jediný klíč -- zbastlit ty vlaky aby aspoň na každý připadla jedna funkční mašina (jakákoliv) a nějaký ten vagón (stejné kritérium)
 Já tedy rozhodně nechápu podle jakého klíče se nasazuje technika. No, většinou je to tedy na první pohled jediný klíč -- zbastlit ty vlaky aby aspoň na každý připadla jedna funkční mašina (jakákoliv) a nějaký ten vagón (stejné kritérium)  Zatím se jim to s vypětím sil daří
 Zatím se jim to s vypětím sil daří  Ale občas je to zajímavý pohled co zase vyhrabali za šrot
 Ale občas je to zajímavý pohled co zase vyhrabali za šrot  Není pak už vůbec k divení, že na hlavní trati se producíruje rychlík tažený nějakou posunovací lokomotivou s dvěma motoráčkovýma vagónama
Není pak už vůbec k divení, že na hlavní trati se producíruje rychlík tažený nějakou posunovací lokomotivou s dvěma motoráčkovýma vagónama  
             8.12.2005 19:00
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.12.2005 19:00
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
             8.12.2005 19:57
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.12.2005 19:57
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Je to trochu divné Já tedy rozhodně nechápu podle jakého klíče se nasazuje technika.Že...?
 
             
             8.12.2005 21:50
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.12.2005 21:50
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        když je náhodou z čeho vybíratJo, taky by mě zajímal algoritmus výběru lokomotiv. Jestli je to round-robin, least-recently used, náhodný/pseudonáhodný výběr, nebo jestli má každý strojvůdce svou favoritku. Totéž u vagonů
 
             8.12.2005 20:49
Pavel Stárek             | skóre: 43
             | blog: Tady bloguju já :-)
             | Kolín
        8.12.2005 20:49
Pavel Stárek             | skóre: 43
             | blog: Tady bloguju já :-)
             | Kolín
        Anebo další skvělá věc je, když u toho motoráku klekne motor (častý případ). Pak se vezme klasická lokomotiva (= cca 80 tun váhy) a ta těch pár cestujících táhne/tlačí třeba 50 km. Velmi efektivníTak že by tedy cestující vystoupili a tlačili ? Taky by mohli zbytek dojít. Nebo jak by si to řešil ?
 8.12.2005 21:50
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.12.2005 21:50
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         8.12.2005 12:07
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        8.12.2005 12:07
vencour             | skóre: 56
             | blog: Tady je Vencourovo
             | Praha+západní Čechy
        Jasně, že lze.
 8.12.2005 19:00
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.12.2005 19:00
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                