abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 509 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Snižte daň z kávy!

    26.1.2006 20:13 | Přečteno: 1345× | Rouhání největší | poslední úprava: 27.4.2006 21:01

    S prodloužením výjimek pro nižší DPH na některé služby to nevypadá moc pozitivně. Tak by tedy vláda mohla udělat vůči občanům vstřícné gesto, a snížit daň aspoň tam, kde tomu EU nestojí v cestě. Třeba na kávu - to už totiž slibovala (tehdy ještě Špidlova) vláda před vstupem do EU. A ke snížení následně nedošlo.

    Platnost dočasných výjimek pro umístění do skupiny s nižší sazbou DPH vypršela. Jednalo se o stavební práce pro účely k bydlení a o dodávky tepla. Současně s tím by mělo padnout daňové zvýhodnění dětských plen, které bylo schváleno, přestože je to v rozporu s právem EU.

    Když se připravoval vstup do Evropské unie, slibovala vláda několik věcí s tím spojených:

    1. Dočasná výjimka na DPH ze stavebních prací souvisejících s bydlením
    2. Dočasná výjimka na DPH z dodávek tepla a chladu
    3. Trvalé snížení DPH z kávy, kakaa a výrobků z nich

    V prvních dvou případech to byla záležitost vyjednáná výjimek z obecných pravidel EU. U stavebních prací to mělo aspoň nějakou logiku (když už nemohly do nižší sazby patřit všechny stavební práce, pak aspoň nějaké), kdežto v případě tepla ji nespatřuji. Všechny ostatní energie jsou totiž zdaňovány vyšší sazbou. Pochopil bych, kdyby se to týkalo pouze kogenerační výroby a odpadního tepla z elektráren, to by mělo ekologický význam - ale zde ho postrádám.

    Ze zcela jiného soudku je slib třetí. EU totiž nenutí členské státy, aby kávu a další podobné pochutiny zdaňovaly vyšší sazbou, proto lze bez problémů použít sazbu nižší. Vláda to také neváhala slíbit. S dodržením slibu už se neobtěžovala - namísto toho (v rozporu se směrnicemi EU) ponechala nižší DPH u dětských plen. Ministr Sobotka to tehdy okomentoval: "Máte levnější pleny, levnější káva nebude!".

    Nyní dojde nejen ke skončení platnosti výjimek, ale také ke zrušení onoho "neevropského" snížení daně na pleny. Proto je to ideální příležitost k tomu, aby vláda konečně dostála svému slibu, a DPH z kávy (a kakaa atd.) snížila na 5 %. Byla by to aspoň nějaká, byť velice slabá, náplast na rány způsobené nárůstem daně kvůli ukončeným výjimkám.


    UPDATE 27.4.2006: Poslanecká sněmovna včera schválila snížení DPH. Zajímavé - tehdy to nešlo, nyní (před volbami) ano...

           

    Hodnocení: 72 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.1.2006 21:07 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Snizil bych z kavy DPH a zavedl na ni "drogovou" dan. Odhaduji, ze je na kofeinu zavislych vic lidi nez na nikotinu, uz kolikatou generaci. Zajimalo by me, jak to treba souvisi s tim, ze v umrtnosti vedou bezkonkurencne (pred rakovinou) nemoci obehove soustavy.
    Luk avatar 26.1.2006 21:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Nemoci oběhové soustavy káva nezpůsobuje. Přes svoji návykovost nemá ani žádné jiné škodlivé účinky, které by opravňovaly zavedení drogové daně.

    Samozřejmě - jako každý feťák, také já si budu tvrdě obhajovat svoji drogu, a budu říkat, že to mám naprosto pod kontrolou :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 26.1.2006 21:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Co se týče pravidelného pití, tak káva dlouhodobě snižuje krevní tlak...
    27.1.2006 08:42 fghfn | blog: vanoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    já myslím, že zvyšuje, ne???
    Heron avatar 27.1.2006 09:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Ano, krátkodobě zvyšuje. Tj. pokud nepiješ kávu pravidelně a dáš si šálek, tak se ti krevní tlak na krátkou dobu zvýší - ovšem ne na celý život.

    Na druhou stranu, piješ-li kávu (ovšem ne "smrťáky") pravidelně každý den (nebo i častěji), tak se ani po vypití tlak nezvýší a dlouhodobě je nižší.

    Káva na oběhový systém moc negativních účinků nemá, to spíš na žaludek, pokud někdo pije nefiltrovaného turka...

    Daleko nejhorší je káva + tvrdý alkohol, to si pak játra a ledviny užijí...
    26.1.2006 21:22 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Nemoci oběhové soustavy káva nezpůsobuje. Přes svoji návykovost nemá ani žádné jiné škodlivé účinky
    No to zavidim tu jistotu :P Sice bych vedel o lepsich kandidatech na skodlivost obehove soustavy (organismu vubec), ale zamerne rikam to o "generacich", protoze je take jeste jine pusobeni nez okamzite a tomu se lidi radeji moc nevenujou.

    Skodlive ucinky nedostatku kofeinu pozoruju na lidech hodne casto (neschopnost se rano probudit), skodlive ucinky davky kofeinu pozoruju na sobe (nervozita)...

    V principu na dan kaslu, protoze zrovna kava neni nijak verejne prospesna (pripadne zivotne nutna) vec, na ktere by se eventuelne prodelavalo a tedy by si mensi dan zaslouzila. Uz tak je cena kavy hodne nizka a kupuje se a konzumuje po kilech. Tedy kavy... tech patoku co se jako kava prodavaji.
    26.1.2006 21:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Skodlive ucinky nedostatku kofeinu pozoruju na lidech hodne casto (neschopnost se rano probudit), skodlive ucinky davky kofeinu pozoruju na sobe (nervozita)
    Tak už to mám, nechce se mi vstávat, protože nepiju kafe :-D, ale já stejně raději čaj.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Heron avatar 26.1.2006 22:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Earl Grey?
    27.1.2006 01:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Když čaj, tak Gong Fu Cha nebo Yin Zhen, když kafe, tak Jamaica Blue Mountain...? :-D
    28.1.2006 00:39 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Nejradeji mam Yerg lrae.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Luk avatar 26.1.2006 22:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Škodit dokáže cokoliv - záleží na dávkování.

    Jde mi ale o dvě věci. Jednak o splnění slibu, který vláda občanům dala (těch už bylo...). A za druhé o odstranění daňového absurdistánu, který v této oblasti vládne.

    Např. vedle sebe v regálu leží dvě cukrovinky. Jedna je "něco v čokoládě", druhá "čokoláda s něčím". První má DPH 5 %, kdežto druhá 19 %. Jejich složení a dietetická hodnota se prakticky neliší, ovšem první patří mezi potraviny, kdežto druhá mezi čokoládové výrobky.Podobně též káva a kávové nápoje. Logika chybí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.1.2006 23:38 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Škodit dokáže cokoliv - záleží na dávkování.
    No prave. Ale souhlasim, ze jsem odbocil od tematu tveho blogpostu - to bylo jen na ukazku, ze zrovna u kafe me nejaka dan nepali.
    Jde mi ale o dvě věci. Jednak o splnění slibu, který vláda občanům dala (těch už bylo...). A za druhé o odstranění daňového absurdistánu, který v této oblasti vládne.
    Co se tyce "slibu vlady" - nevim, jestli ma cenu se "sliby" jakekoliv vlady zabyvat. Kdo necemu takovemu veri, muze si za to sam :P Napriklad by se dal tento slib jednoduse odpalkovat tim, ze to slibovala vlada "Spidlova", a ta uz prece davno neni, uz mame od te doby druhou "novou". Navrch se takove sliby zpravidla tykaji nesplnitelnych populismu nebo naprosto (ale naprosto naprosto) nepodstatnych blbosti, jako tento.

    S tim odstranenim danoveho Absurdistanu by se neco delat mohlo, to mas naopak pravdu. Napr. misto jednotneho vysokeho DPH (tak "bohati" Nemci plati statu na DPH jen 16% - a to bylo halo, kdyz se to zvedalo pred casem z 15%!) zavest ucelove spotrebni dane na "skodlive" vyrobky.

    Tj. danit by se nemela podle me "prodejni cena", protoze clovek kupujici kvalitni (a tim padem drazsi) vyrobky zaplati i statu vic, nez ten co kupuje (a prodava) levne smejdy. Chapu, ze takhle je to jednodussi, ale kruci v dobe tolika nevyuzivanych kapacit vypocetni techniky a sofistikovanych grafikonu by snad nemelo byt tak tezke posoudit druhy vyrobku hodnych extra zdaneni.
    Např. vedle sebe v regálu leží dvě cukrovinky. Jedna je "něco v čokoládě", druhá "čokoláda s něčím". První má DPH 5 %, kdežto druhá 19 %. Jejich složení a dietetická hodnota se prakticky neliší, ovšem první patří mezi potraviny, kdežto druhá mezi čokoládové výrobky.Podobně též káva a kávové nápoje. Logika chybí.
    Tady bych si tipnul, ze "ta čokoláda s něčím" je peknej humus, ktery by patril de facto na index zakazanych laboratornich preparatu. Tim nechci rict, ze vetsina prodavane cokolady ne (viz deklarovana slozeni). Cim cistsi cokolada, tim mene bych danil, napr. Extra bych zdanil sul s jodem a jeste vic extra s fluorem (tyhle dva jedy tam nemaji co delat a reknete mi, proc se prakticky neda koupit nejedovata sul bez tehle naprosto zbytecnych prisad). Zdanil bych smetanu s pridavanym skrobem, zdanil bych ty mraky skryteho koncentrovaneho cukru, zdanil bych chleba peceny z predpripravenych chemicky upravovanych smesi (emulgatoru, ztuzovadel apod.).

    No, to je zase utopie, tak uz koncim :P
    Luk avatar 27.1.2006 00:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    Co se tyce "slibu vlady" - nevim, jestli ma cenu se "sliby" jakekoliv vlady zabyvat. Kdo necemu takovemu veri, muze si za to sam
    Sliby vlády samozřejmě nikdy neberu vážně. To je jen takové rýpnutí v pravý čas.
    Napriklad by se dal tento slib jednoduse odpalkovat tim, ze to slibovala vlada "Spidlova", a ta uz prece davno neni, uz mame od te doby druhou "novou".
    Jenže ministr financí je stejný, vládní koalice je stejná atd. Nová vláda, no ... "Jeden křičel, že tu chceme vládu novou zbrusu, druhý zase úsloví o košili a trusu". :-D
    kruci v dobe tolika nevyuzivanych kapacit vypocetni techniky a sofistikovanych grafikonu by snad nemelo byt tak tezke posoudit druhy vyrobku hodnych extra zdaneni.
    A podle čeho by se to mělo hodnotit? Podle jakých kritérií? Škodlivost lidskému zdraví? A jak by se hodnotila? Nebo energetické/surovinové náročnosti? Není to jednoduché. Navíc...
    Zdanil bych smetanu s pridavanym skrobem, zdanil bych ty mraky skryteho koncentrovaneho cukru, zdanil bych chleba peceny z predpripravenych chemicky upravovanych smesi (emulgatoru, ztuzovadel apod.).
    ...je věcí každého člověka, čím se bude trávit. Někdo k tomu účelu používá kafe a čaj, jiný třeba bůček s výčepní lihovinou, další syntetickou napodobeninu jogurtu v kombinaci se šťávou z rajčete. Není důvod to nějak odlišovat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.1.2006 22:34 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše BAN COFFEE
    :)
    26.1.2006 23:07 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    jj. ve skolnim automatu kupuju kafe za 6 kc. kdyby je o korunu slevnili, tak rocne usetrim 2 000 !!!!!!!!!!!!!!!!!
    26.1.2006 23:10 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    pardon 1 000. takhle to dopada, kdyz pocitam bez kalkulacky :-D
    26.1.2006 23:15 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    nejsi prvni, kdo zapomnel delit (ci nasobit dvema):

    "Krát dvě to mělo bejt, dyť řikám..." :P
    26.1.2006 23:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    pardon 1 000. takhle to dopada, kdyz pocitam bez kalkulacky :-D
    Jo ale taky bacha, snizeni dane neznamena automaticky snizeni ceny pro tebe :P
    26.1.2006 23:56 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snižte daň z kávy!
    jo, to by od nich byl peknej podraz. ale treba bysme si to nakonec vyrvali...

    tak me napada, ze bych mohl zacit spamovat cleny studentsky unie, at zaridijou levnejsi kafe... konec koncu, od toho tam sou ne??

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.