Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
K přednosti na přechodu se mnozí staví tak, jako by měli železobetonový nohy.Chtěl bych mít takovou důvěru ve všechny řidiče, ale nejde to. Radši si počkám než opravdu zastaví. Na skákání pod kola aut se mám docela rád.
začnou ukazovat aby teda ta auta jeala dál, že jako počkaj...a když se auta rozjedou, vkročí do vozovky
A tam je semafor pro chodce, ne ani tak moc důležitej, ale dostal mě na něm jeho interval zelený. Ten interval je cca maximálně 2 vteřiny a pak zase dlouho červená. člověk udělá krok do silnice a už zase je tam červená, no vim že de o prd, ale je to tak rychlý, že když sem šel zpátky, tak jsem se strašně snažil abych zareagoval rychleji a dostal se alespoň dál než na dva kroky do silnice.. ne opravdu to nejde.námět pro Luka - mýtus kdovíkolikátý: chodec musí přecházet na zelenou - není pravda, chodec na zelenou může vstoupit na přechod, na červenou tam vstoupit nesmí, ale co svítí, pokud se pohybuje po přechodu, je úplně jedno bohužel tahle blbost je taky dost zažraná, nedávno se mě třeba snažil přejet jeden řidič a ukazoval na semafor pro chodce, kde naskočila červená, když jsem byl zhruba v půlce; jelikož to bylo firemní auto, tak jsem nelenil a napsal provozovateli, ať pošle daného řidiče na přezkoušení ... bohužel ve firmě to asi nikoho nezajímalo, že zaměstnávají hovado, akorát mu to přeposlali, takže se na mě pak dost nehezky obořil, místo aby přiznal své dvě chyby (krom otázky dokončení přecházení na červenou ještě že musí dát chodci na přechodu přednost (bez ohledu na to, jestli se tam chodec dostal legálně))
že musí dát chodci na přechodu přednost (bez ohledu na to, jestli se tam chodec dostal legálně)Tak samozřejmě, že by řidič chodce neměl přejet, pokud má možnost přejetí zabránit
Tuším, že v některých státech platí pravidlo, že červená na semaforu není absolutní – pokud vidím, že nikde široko daleko nikdo není, můžu jet (platí to tam i pro auta). Kdyby tohle platilo alespoň pro chodce…Ve většině států USA se může odbočovat doprava na červenou - podmínkou je, že řidič dá všem přednost.
Nektere (vetsinu) tramvajovych ostruvku v Praze navrhoval sadista nebo idiot. Napriklad Strasnice, zastavka vedle Oskar centra. Ostruvek je dlouhy asi 100 metru a neni k nemu jediny prechod! Resp. jeden prechod je pobliz, ale to clovek musi jit 30 metru po kolejich.Problém je v tom, že ta zastávka tam vznikla kvůli krematoriu, ne kvůli Oskar centru (to vzniklo poměrně nedávno, cca 2001). Takže chyba se stala při stavbě centra - zástupci MČ Praha 10 (jakožto správce komunikace) měli ve stavebním řízení nárokovat vytvoření odpovídajícího přechodu. Stavební úřad to měl zahrnout jako nutnou podmínku pro vydání stavebního povolení.
Zrovna dneska jsem musel jit mimo prechod, protoze nejake pako zastavilo na prechodu. Neni to nahodou zakazano?Asi máš na mysli zastavení vozidla, to zakázáno není, byť je to většinou bezohledné (ovšem někde to bohužel jinak nejde, protože není výhled do křižovatky). Něco jiného by bylo skutečné zastavení, to je opravdu zakázáno.
Dalsi mo oblibenou hrou je zvednout jednu nohu a strcit ji do vozovky (aby se ridici nemohli vymlouvat, ze netusili, ze chci vstoupit) a pocitat, kolik aut projede.Tenhle přestupek je za 4 body, nicméně se nezdá, že by to některé řidiče jakkoli trápilo.
Mam na mysli zastavku az u Oskar centra a CMSS, tesne u krizovatky. Ta je od hrbitova asi kilometr.Už jsem na tom místě dlouho nebyl, takže jsem to Oskar centrum situoval mírně jinam. Jde o zastávku Vozovna Strašnice, nikoli Krematorium Strašnice. Nicméně podstata problému zůstává - ze zastávky se chodilo směrem k vozovně, resp. k tomu "skleníku" (dříve Pragobanka, dnes asi Reiffeisen) a do Starostrašnické ulice. Tedy ne na tu stranu, kde je dnes Oskar centrum. Takže stále platí, co jsem řekl.
Spise to bude nesvarem, ze se spousta ridicu lepi vzajemne na prdel a kdyz ten pred nim zastavi, musi zastavit za nim. I kdyz zrovna je na prechode nebo uprostred krizovatky. Vazne je nekdy legrace sledovat krizovatku Vinohradska / Zelivskeho, jak nekonecny pruh aut stoji v krizovatce, naskoci cervena a oni se nemaji jak dostat pryc a blokuji jizdu pruhu, co ma zelenou.Tohle je v Praze normální věc. Výsledkem bývá totální deadlock
Tiskni
Sdílej: