Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:
Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.
Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
K přednosti na přechodu se mnozí staví tak, jako by měli železobetonový nohy.Chtěl bych mít takovou důvěru ve všechny řidiče, ale nejde to. Radši si počkám než opravdu zastaví. Na skákání pod kola aut se mám docela rád.
začnou ukazovat aby teda ta auta jeala dál, že jako počkaj...a když se auta rozjedou, vkročí do vozovky
A tam je semafor pro chodce, ne ani tak moc důležitej, ale dostal mě na něm jeho interval zelený. Ten interval je cca maximálně 2 vteřiny a pak zase dlouho červená. člověk udělá krok do silnice a už zase je tam červená, no vim že de o prd, ale je to tak rychlý, že když sem šel zpátky, tak jsem se strašně snažil abych zareagoval rychleji a dostal se alespoň dál než na dva kroky do silnice.. ne opravdu to nejde.námět pro Luka - mýtus kdovíkolikátý: chodec musí přecházet na zelenou - není pravda, chodec na zelenou může vstoupit na přechod, na červenou tam vstoupit nesmí, ale co svítí, pokud se pohybuje po přechodu, je úplně jedno bohužel tahle blbost je taky dost zažraná, nedávno se mě třeba snažil přejet jeden řidič a ukazoval na semafor pro chodce, kde naskočila červená, když jsem byl zhruba v půlce; jelikož to bylo firemní auto, tak jsem nelenil a napsal provozovateli, ať pošle daného řidiče na přezkoušení ... bohužel ve firmě to asi nikoho nezajímalo, že zaměstnávají hovado, akorát mu to přeposlali, takže se na mě pak dost nehezky obořil, místo aby přiznal své dvě chyby (krom otázky dokončení přecházení na červenou ještě že musí dát chodci na přechodu přednost (bez ohledu na to, jestli se tam chodec dostal legálně))
že musí dát chodci na přechodu přednost (bez ohledu na to, jestli se tam chodec dostal legálně)Tak samozřejmě, že by řidič chodce neměl přejet, pokud má možnost přejetí zabránit
Tuším, že v některých státech platí pravidlo, že červená na semaforu není absolutní – pokud vidím, že nikde široko daleko nikdo není, můžu jet (platí to tam i pro auta). Kdyby tohle platilo alespoň pro chodce…Ve většině států USA se může odbočovat doprava na červenou - podmínkou je, že řidič dá všem přednost.
Nektere (vetsinu) tramvajovych ostruvku v Praze navrhoval sadista nebo idiot. Napriklad Strasnice, zastavka vedle Oskar centra. Ostruvek je dlouhy asi 100 metru a neni k nemu jediny prechod! Resp. jeden prechod je pobliz, ale to clovek musi jit 30 metru po kolejich.Problém je v tom, že ta zastávka tam vznikla kvůli krematoriu, ne kvůli Oskar centru (to vzniklo poměrně nedávno, cca 2001). Takže chyba se stala při stavbě centra - zástupci MČ Praha 10 (jakožto správce komunikace) měli ve stavebním řízení nárokovat vytvoření odpovídajícího přechodu. Stavební úřad to měl zahrnout jako nutnou podmínku pro vydání stavebního povolení.
Zrovna dneska jsem musel jit mimo prechod, protoze nejake pako zastavilo na prechodu. Neni to nahodou zakazano?Asi máš na mysli zastavení vozidla, to zakázáno není, byť je to většinou bezohledné (ovšem někde to bohužel jinak nejde, protože není výhled do křižovatky). Něco jiného by bylo skutečné zastavení, to je opravdu zakázáno.
Dalsi mo oblibenou hrou je zvednout jednu nohu a strcit ji do vozovky (aby se ridici nemohli vymlouvat, ze netusili, ze chci vstoupit) a pocitat, kolik aut projede.Tenhle přestupek je za 4 body, nicméně se nezdá, že by to některé řidiče jakkoli trápilo.
Mam na mysli zastavku az u Oskar centra a CMSS, tesne u krizovatky. Ta je od hrbitova asi kilometr.Už jsem na tom místě dlouho nebyl, takže jsem to Oskar centrum situoval mírně jinam. Jde o zastávku Vozovna Strašnice, nikoli Krematorium Strašnice. Nicméně podstata problému zůstává - ze zastávky se chodilo směrem k vozovně, resp. k tomu "skleníku" (dříve Pragobanka, dnes asi Reiffeisen) a do Starostrašnické ulice. Tedy ne na tu stranu, kde je dnes Oskar centrum. Takže stále platí, co jsem řekl.
Spise to bude nesvarem, ze se spousta ridicu lepi vzajemne na prdel a kdyz ten pred nim zastavi, musi zastavit za nim. I kdyz zrovna je na prechode nebo uprostred krizovatky. Vazne je nekdy legrace sledovat krizovatku Vinohradska / Zelivskeho, jak nekonecny pruh aut stoji v krizovatce, naskoci cervena a oni se nemaji jak dostat pryc a blokuji jizdu pruhu, co ma zelenou.Tohle je v Praze normální věc. Výsledkem bývá totální deadlock
Tiskni
Sdílej: