abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 503 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    5.2.2007 21:40 svatekr | skóre: 18 | blog: Svatekr | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Sice jsem i řidič, ale mnohem čestěji (a raději) jsem chodec. Musím souhlasit se vším výše uvedeným. K síle davu ještě něco: dav stojí normálně na červenou. Pak to jeden nevydrží a rozejde se. Co byste řekli? Polovina davu se hne taky, i když normálně by stáli až do zelený. To je pak masakr to ubrzdit.

    K přednosti na přechodu se mnozí staví tak, jako by měli železobetonový nohy.
    Každé zbytečně vyřčené slovo je vyřčeno zbytečně.
    stativ avatar 6.2.2007 15:08 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    K přednosti na přechodu se mnozí staví tak, jako by měli železobetonový nohy.
    Chtěl bych mít takovou důvěru ve všechny řidiče, ale nejde to. Radši si počkám než opravdu zastaví. Na skákání pod kola aut se mám docela rád.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Shteffi avatar 5.2.2007 22:09 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Ano v podstatě s tim souhlasim... a přidal bych pár pro i proti. Takže jako řidiče, mě (a nejen mě) dokážou dostat důchodci. někteří si myslí, že mají absolutní přednost na přechodu a vejdou do silnice bez rozhlédnutí.
    Těžko říct, zda:
    1. - jsou tak sebevědomí a jsou přesvědčeni o jejich přednosti.
    2. - mají zdravotní potíže s krční páteří a jsou líní otáčet se celí, podle rad pana doktora z Vesničky mé střediskové
    3. - Doufají že to přeci jen někdo neubrzdí a konečně je sejmou aby to měli za sebou.

    Tito se obvykle vyskytují ve dvojím provedení a to mužských i ženských.

    Zvláštní kategorie zaujímají ženy. tedy důchodkyně. A to ve skupinách, nejčastěji ve dvou. Tyto trpí neobyčeným nutkáním sdělit si navzájem nejrůznější důležité informace, typu čí děti zrovna dělají něco zajímavějšího, ale hlavně která z nich trpí závažnější chorobou nebo která jich má víc. Ono by to nebylo až tak zlé, kdyby si to nevyprávěli zrovna u přechodu pro chodce, ke kterému zrovna došly, ale nechtějí do něj vstoupit, protože by byli nucené přerušit konverzaci a tím by riskovali, že by na druhé straně silnice ani jedna znich nevěděla, o čem se vlastně bavili. tak si to musí dopovědět ještě než silnici přejdou.

    Poslední kategorií důchodců jsou nerozhodní důchodci, bez rozdílu polaví. Tito se vyznačují tím, že rozmítají o tom zda jim stojí za to, vstoupit na přechod. a když už vidí že jim nějaké auto zastavilo a že za ním jich postupně bude stát povícero, tak si řeknou, že vlastně tolik nepospíchají a začnou ukazovat aby teda ta auta jeala dál, že jako počkaj.


    Na druhou stranu jako chodec taky přecházím často silnici a stačí dodržovat jednoduché pravidlo. prostě se vždycky podívat a to i na semaforech.
    Zákon dávající přednost chodcům měl pamatovat na jednu věc, a to na nastavení intervalů semaforů pro chodce s těmi pro auta. S tím se totiž nestalo nic. a znám mnoho křižovatek, kde se celá křižovatka zacpe jenom proto, že auto který potřebovalo odbočit a vyklidit tak křižovatku musí dávat přednost chodcům a tím zablokuje křižovatku pro další auta který už mezi tím dostali zelenou v jinym směru.
    Sám denně chodím přes jednu přehlednou a prostornou, ale pokaždé vyrazím do silnice jaště když mam jako chodec červenou, protože je to bezpečnější. A to v momentě kdy všechna auta dostávají červenou, nikdo nejede a čeká se napouze až uplyne pauza na dojetí těch co vjížděj do křižovatky na oranžovou. Když ale nikdo takovej nejede tak vstupuji do silnice já. Je to bezpečnější. kdybych totiž čekal na zelenou, tak ještě než přejdu silnici, tak už kvůli mě musí zastavovat auto který dostalo naproti zelenou k odbočení. Jo a nedávno jsem byl v Praze. kousek za muzeem je parčík a za parčíkem jednosměrná ulička. Ne širší než na projetí jednoho auta a jednoho parkujícího. A tam je semafor pro chodce, ne ani tak moc důležitej, ale dostal mě na něm jeho interval zelený. Ten interval je cca maximálně 2 vteřiny a pak zase dlouho červená. člověk udělá krok do silnice a už zase je tam červená, no vim že de o prd, ale je to tak rychlý, že když sem šel zpátky, tak jsem se strašně snažil abych zareagoval rychleji a dostal se alespoň dál než na dva kroky do silnice.. ne opravdu to nejde.
    5.2.2007 22:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Chodec musí do vozovky vstoupit na zelenou (v případě řízeného přechodu), pokud mu v době kdy už tam je zasvítí červená tak může pokračovat v přechodu přes vozovku. Taky mám cestou do školy jeden takový přechod. V Ostravě u OD LASO, směrem k ulici Kratochvílova a Na Hradbách.
    Prcek avatar 6.2.2007 00:32 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    V Brne je takovy "rychlik" myslim nekde u Moulin Rouge - sotva tam vlezu tak je cervena. Chudaci duchodci - ti nez se prebelhaji tak uz maji auta davno zelenou.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    6.2.2007 11:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Moulin Rouge
    -- nepleteš si Brno s Paříží? :-)
    Prcek avatar 6.2.2007 13:34 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    11.2.2007 16:58 Francek Šwarcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    S přecházením chodců důchodců naprosto souhlasím. Je to docela výstižně popsáno, a myslím že kdejaký student psychlogie dopravy by na toto téma napsal slušnou diplomku.

    Avšak s dalším komentářem si dovolím jaksi nesouhlasit. Mám na mysli kritizování toho jak tam ty "barvičky na semaforech skáčou". Nebylo by vůbec na škodu si prostudovat ČSN 736102 (dopravní norma - křižovatky) a nebo Technické podmínky TP 81 (návrh SSZ). Né že by byly "výstavní", a všechny křižovatky by jim vyhovovaly, ale do této problematiky by vnesly aspoň trochu jasno.

    To že vozidla odbočující vlevo nebo vpravo, byť mají signál "volno", musí dávat přednost chodcům, je věc zcela normální, která fungovala, funguje a fungovat bude. Jedná se o tzv. dvou nebo třífázový (silné levé odbočení nebo tramvaj) systém řízení, kdy chodci jdou v jedné fázi s průběžným směrem (jedoucím rovnoběžně). Kdyby měly chodci mít svou vlastní zelenou a všechna vozidla stát, počet fází by se zvýšil a tím i čekací doba vozidel. Ovšem hlavně by se snížila kapacita křižovatky.

    A argument že odbočující vozidla čekající před přechodem zacpou celou křižovatku, je podle mě také né zcela opodstatněný. Uvedené příklady jsou asi z Prahy, kde je věc trochu jiná. Zde intenzity dopravy často převyšují kapacitu, a hlavně řidič "pražák" dodržuje pravidla jen vyjímečně - ať už jsou to zastavení na přechodu, nebo vjetí do křižovatky i když to situace za křižovatkou nedodvoluje. Navíc čekání před přechodem při odbočení vlevo nebo vpravo, je otázkou vteřiny, než dav chodců vyrazí na přechod. Tuto vteřinu pokrývá vzdálenost 6m od přechodu po průbežný jízdí pruh (uvedeno v normě), kam se vejde jedno vozidlo i na šikmo.

    Další věc: pokud příjdu k semaforu (podle normy návěstidlu), a rozsvítí se "zelený panáček" můžu přecházet vozovku. A pokud se vzápětí např. po zmiňovaných 2 vteřinách (klidně i po půl vteřině) rozsvítí signál stůj, může chodec dokončit přecházení. Tak je to uvedeno ve Vyhlášce. Pokud tomu někdo rozumí trochu více, ví že návrh signálního plánu, bere v úvahu tzv. najížděcí a vyklizovací doby nejen vozidel, ale i chodců (5km/h, důchodce se holt proběhne). To znamená, že na semaforu pro vozidla by se neměla rozsvítit zelená dříve než uplyne vyklizovací doba.

    A závěrem k těm ostrůvkům. Pokud je přechod delší než 9,5m (tři jízdní pruhy), měl by se vždy zřizovat střední dělící ostrůvek, to hlavně kvůli těm našim důchodcům či pohybově postiženým osobám. A jestli se přechází na dvakrát, a někdo si nevšimne té druhé červené, je holt jeho blbostí, za kterou už zaplatilo dost lidí.

    Neřikám, že já dodržuji předpisy doslova, taky přecházím občas na červenou, když nic nejede, ale myslím že by chodci měli zvážit, zda obětovat pár vteřin svého drahoceného času, popřípadě se pořádně rozhlídnout, a nebo "ležet pod pytlem" !!!!!
    Luk avatar 5.2.2007 22:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    začnou ukazovat aby teda ta auta jeala dál, že jako počkaj
    ...a když se auta rozjedou, vkročí do vozovky :-D

    Jinak ad intervaly: nejhorší jsou křižovatky, kde jsou ostrůvky a vozovka se musí přecházet nadvakrát nebo dokonce natřikrát (i takové jsou). Většinou je to udělané tak, že v jednom směru lze přecházet hladce a v opačném je to přesně naopak. Pak je lepší přecházet kousek dál od křižovatky, kde je vozovka užší a není třeba ani čekat na semafory. Vyplatí se to.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.2.2007 22:33 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Jo, to znám, jednou jsem si té druhé červené nějak nevšiml, ale naštěstí nic nejelo. :-)
    6.2.2007 12:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    A tam je semafor pro chodce, ne ani tak moc důležitej, ale dostal mě na něm jeho interval zelený. Ten interval je cca maximálně 2 vteřiny a pak zase dlouho červená. člověk udělá krok do silnice a už zase je tam červená, no vim že de o prd, ale je to tak rychlý, že když sem šel zpátky, tak jsem se strašně snažil abych zareagoval rychleji a dostal se alespoň dál než na dva kroky do silnice.. ne opravdu to nejde.
    námět pro Luka - mýtus kdovíkolikátý: chodec musí přecházet na zelenou

    - není pravda, chodec na zelenou může vstoupit na přechod, na červenou tam vstoupit nesmí, ale co svítí, pokud se pohybuje po přechodu, je úplně jedno

    bohužel tahle blbost je taky dost zažraná, nedávno se mě třeba snažil přejet jeden řidič a ukazoval na semafor pro chodce, kde naskočila červená, když jsem byl zhruba v půlce; jelikož to bylo firemní auto, tak jsem nelenil a napsal provozovateli, ať pošle daného řidiče na přezkoušení ... bohužel ve firmě to asi nikoho nezajímalo, že zaměstnávají hovado, akorát mu to přeposlali, takže se na mě pak dost nehezky obořil, místo aby přiznal své dvě chyby (krom otázky dokončení přecházení na červenou ještě že musí dát chodci na přechodu přednost (bez ohledu na to, jestli se tam chodec dostal legálně))
    Luk avatar 6.2.2007 13:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Ano, napsal jsem to nepřesně, měl jsem samozřejmě na mysli vcházení do vozovky.
    že musí dát chodci na přechodu přednost (bez ohledu na to, jestli se tam chodec dostal legálně)
    Tak samozřejmě, že by řidič chodce neměl přejet, pokud má možnost přejetí zabránit :-D Ale s předností to tak jednoznačné není, zákon totiž obsahuje rozpor mezi § 5, odst. 1, písm. h, a § 70, odst. 2, písm. c. Podle prvního totiž musí umožnit chodci na přechodu přejít, podle druhého má na "zelenou" možnost jet a pouze musí dát při odbočování přednost chodcům přecházejícím ve volném směru. Je to jedna z mnoha nejednoznačností zákona, a při řešení případného porušení by musela být brána v úvahu verze pro řidiče příznivější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.2.2007 22:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Jednou jsem přešel na červenou (nevšiml jsem si semaforu a když už jsem tam byl, tak jsem to došel) a pravidelně každý den chodím 20-30cm vedle jednoho přechodu když je po dešti, ten přechod je totiž mírně pod úrovní okolního terénu a tak je v něm vždy obrovská kaluž. Jinak tyhle přestupky nepáchám.
    5.2.2007 22:26 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Některé křižovatky jsou opravdu navrženy poněkud nešťastně. Já třeba nemám rád Konečného náměstí u nás v Brně, kde obvykle musím jít přes tři semafory hned za sebou, tak obvykle na ten druhý v pořadí jdu (nejedou-li auta) na červenou, protože vdechovat tři minuty zbytečně výfukové plyny opravdu nechci.
    6.2.2007 08:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Jo, na tom druhém semaforu chodím taky pravidelně na červenou - tam je totiž chvilku "všude červená" pro auta, která je ale moc krátká na to, aby tam pustili chodce (jestli myslíme ten stejný - přes pokračování Úvozu u masny nebo co to tam je :-)). To stejné je o kousek dál naproti ústí Nerudovy.
    6.2.2007 12:28 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Jo, tam vlastně taky často. :-) Ono dostat se z Žižkovy na Kotlářskou nebo obráceně právě kvůli těm semaforům trvá někdy dlouho. :-(

    Nerudova mě taky štve, stává se, že mi ujede šalina a já ji musím honit právě přes Nerudovu na červenou až na Rybkovu, chodci mají červenou, a šalina si jede…. Nezkoumal jsem, jestli má ještě volno, nebo jen řidič(ka) nechce zastavovat… :-)
    6.2.2007 08:30 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Mě zase pokaždé fascinuje, jak lidi, kteří čekají na zelenou, chtějí být ti první, kdo po přechodu přejde (mnozí stojí i v silnici). Pak stojí po celé šířce (samozřejmě na obou stranách silnice) a když tam zelený paňáček naskočí, vrhnou se proti sobě a navzájem se očima vraždí (blbci, co se mi sem pletou?). Jako by byl ohromný problém přecházet jen na pravé straně…
    6.2.2007 08:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Ono je to s tím chozením na červenou těžké. Když jsou všechny semafory seřízené tak, aby se upřednostňovala auta před chodci… Tuším, že v některých státech platí pravidlo, že červená na semaforu není absolutní – pokud vidím, že nikde široko daleko nikdo není, můžu jet (platí to tam i pro auta). Kdyby tohle platilo alespoň pro chodce…

    Přecházení mimo přechod – občas to i urychlí dopravu. Pokud přijíždí auto a já z opačného směru přicházím k přechodu, musí auto před přechodem brzdit a pustit mne – a pokud já v takovém případě přejdu dřív, jdu sice mimo přechod, ale auto může zase dřív odjet.

    A k obojímu – přecházím hlavně tak, aby to bylo bezpečné, nejlépe pokud se neblíží žádné auto, případně pokud vidím, že o mně řidič ví a zastavuje. No a pokud žádné auto nejede a svítí zrovna červená nebo jsem ještě nějaký kus od přechodu, nebudu přece čekat na zelenou nebo docházet k přechodu a teprve pak se pokoušet přejít, když už zase jezdí auta. Na spoustě pražských křižovatek je opravdu nejbezpečnější doba pro přecházení okamžik "všude červená". Bohužel.

    Vím, že je to špatně, a že stav, kdy existují pravidla a zároveň je normální jejich porušování je hodně špatný. Ale co s tím? Dnes jsou města pořád vnímána především jako prostor pro automobilový provoz, životní prostor je až na druhém místě. A zákonodárci i policie si stále myslí, že silniční provoz jde řídit pouhým omezováním maximální povolené rychlosti a její kontrolou.
    6.2.2007 08:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Tuším, že v některých státech platí pravidlo, že červená na semaforu není absolutní – pokud vidím, že nikde široko daleko nikdo není, můžu jet (platí to tam i pro auta). Kdyby tohle platilo alespoň pro chodce…
    Ve většině států USA se může odbočovat doprava na červenou - podmínkou je, že řidič dá všem přednost.
    6.2.2007 10:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Pokud je v Plsku pod semaforem tabulka se zelenou sipeckou vpravo, tak plati totez. Sikovna vec.
    Luk avatar 6.2.2007 11:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    V Německu též.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 6.2.2007 09:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Domnívám se,že přecházení chodců se zhoršilo se špatným výkladem nového zákona o přednosti chodců na přechodech. Leckdo si to vykládá tak, že může přejít kdykoliv, stojí třeba u přechodu zády k silnici a řidič má pocit, že přecházet nechce. Najednou se otočí a vběhne do cesty.
    Další věc je, že mladí lidé chodí dost často oblíkáni v černém. Je to pěkná móda, zvlášť když si vezmou i tmavé brýle do šera :-). Ale kdo je má vidět na poslední chvíli?
    Musím uznat, že čeští chodci ještě nejsou nejhorší, co jsem viděl. Žil jsem několik let na Balkáně, tam dovedou lidi skočit z valníku přímo před kapotu auta nebo jít s dlouhou motykou a v pravou chvíli se otočit napříč silnice i s tou motykou :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.2.2007 10:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    S novým zákonem taky občas dochází k zajímavé situaci na velkých křižovatkách, kdy chodci způsobně čekají na zelenou (semafor je až někde za širokou silnicí, takže nemusí být z auta vidět nebo je "daleko") a řidiči je pouští (protože netuší, že přechod je součástí celé křižovatky a má semafor).
    6.2.2007 10:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Na prechodu pro chodce
    drti tatra duchodce
    cerne bryle, bila hul
    dedek frajer neuhnul
    duchodce se v prachu vali
    kola tatry nezahali...
    etc.
    Prcek avatar 6.2.2007 13:32 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Nebo tez zde ;-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Dalibor Smolík avatar 6.2.2007 16:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    důchodce se vrtí
    ale tatra drtí :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.2.2007 12:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše chodec přecházel přímo k policistovi stojícímu naproti
    Taky jsem videl a videt uz nechci:

    Chodci cekali na zelenou, naproti stalo ve fronte policejni auto a jeden pan to uz psychicky neunesl a vyrazil na cervenou. Z policejniho auto vystoupil spolujezdec – policista a rychlym krokem dobehnul chodce, ktery uz byl na druhe strane.

    Cekal jsem nejakou domluvu, ale pan vida policejni organ se pokusil vzit do zajecich. Kdyz pochopil, ze nema sanci, skocil do silnice a vbehl zpet na krizovatku. Nastesti v tu dobu mela auta cervenou a zadny z chodcu do krizovatky nevstoupil, protoze byl zvedavy, co se bude dit.

    Policista vytahl zbran a s vykrikem „Stuj nebo strelim“ vbehl do krizovatky take. Troufaly chodec se zastavil az na druhou vyzvu, druhy policista zapnul majak, autem zablokoval krizovatku a kurazneho pana sebrali.
    6.2.2007 12:45 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chodec přecházel přímo k policistovi stojícímu naproti
    Tak někteří i prý po takových předpisů nedbalých chodcích střílejí…
    Luk avatar 6.2.2007 12:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: chodec přecházel přímo k policistovi stojícímu naproti
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.2.2007 13:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    "Přestupky chodců" mají být zlegalizovány, aby se za přestupky nemohly ani považovat. Například přecházení na červenou a mimo přechod by mělo být legální. Stejně jako tomu je v Holandsku, v Británii nebo Francii. Když nic nejede, tak o co jde? Pouhým přecházením silnice chodec nikomu neškodí. Pokud ovšem ohrozí sebe nebo někoho jiného, trest si zaslouží. Chodec má mít povinnost, zastavit se, rozhlédnout se, zaposlouchat se, rozhlédnout se ještě jednou a pak má právo jít, pokud je to bezpečné. Přechody jsou dobrá věc, ale neměly by vést ke kriminalizaci jejich neužívání.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Luk avatar 6.2.2007 14:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Taky řešení, ale nemělo by se vztahovat jen na chodce, nýbrž na všechny účastníky provozu (nemyslím úplné zrušení pravidel - myslím zrušení těch, která existují jaksi "sama pro sebe").

    Mimochodem, nebylo by vůbec od věci přehodnotit celé řízení silničního provozu, eliminovat většinu semaforů a značek, naopak klást důraz na řešení "by design", tedy samotným návrhem komunikací. Nebudou pak vznikat nebezpečné situace, které se řeší polovičatě značkami nebo semafory. Bohužel, u nás je zatím trendem pravý opak :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.2.2007 08:32 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Nektere (vetsinu) tramvajovych ostruvku v Praze navrhoval sadista nebo idiot. Napriklad Strasnice, zastavka vedle Oskar centra. Ostruvek je dlouhy asi 100 metru a neni k nemu jediny prechod! Resp. jeden prechod je pobliz, ale to clovek musi jit 30 metru po kolejich.

    Jinde je treba prechod, ale jen jeden a to na opacnem konci ostruvku. Kdyby ho aspon dali na zacatek, kde nastupuje a vystupuje vetsina lidi, ale oni ne, musi byt na konci, kde jej vyuzije malokdo. Kompromisem by byl prechod uprostred, ale i z kapacitniho hlediska nejlepsim resenim by bylo vice prechodu.

    A ted neco k prestupkum ridicu na prechodech. Zrovna dneska jsem musel jit mimo prechod, protoze nejake pako zastavilo na prechodu. Neni to nahodou zakazano? Dalsi mo oblibenou hrou je zvednout jednu nohu a strcit ji do vozovky (aby se ridici nemohli vymlouvat, ze netusili, ze chci vstoupit) a pocitat, kolik aut projede.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Luk avatar 7.2.2007 12:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Nektere (vetsinu) tramvajovych ostruvku v Praze navrhoval sadista nebo idiot. Napriklad Strasnice, zastavka vedle Oskar centra. Ostruvek je dlouhy asi 100 metru a neni k nemu jediny prechod! Resp. jeden prechod je pobliz, ale to clovek musi jit 30 metru po kolejich.
    Problém je v tom, že ta zastávka tam vznikla kvůli krematoriu, ne kvůli Oskar centru (to vzniklo poměrně nedávno, cca 2001). Takže chyba se stala při stavbě centra - zástupci MČ Praha 10 (jakožto správce komunikace) měli ve stavebním řízení nárokovat vytvoření odpovídajícího přechodu. Stavební úřad to měl zahrnout jako nutnou podmínku pro vydání stavebního povolení.
    Zrovna dneska jsem musel jit mimo prechod, protoze nejake pako zastavilo na prechodu. Neni to nahodou zakazano?
    Asi máš na mysli zastavení vozidla, to zakázáno není, byť je to většinou bezohledné (ovšem někde to bohužel jinak nejde, protože není výhled do křižovatky). Něco jiného by bylo skutečné zastavení, to je opravdu zakázáno.
    Dalsi mo oblibenou hrou je zvednout jednu nohu a strcit ji do vozovky (aby se ridici nemohli vymlouvat, ze netusili, ze chci vstoupit) a pocitat, kolik aut projede.
    Tenhle přestupek je za 4 body, nicméně se nezdá, že by to některé řidiče jakkoli trápilo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.2.2007 16:42 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Mam na mysli zastavku az u Oskar centra a CMSS, tesne u krizovatky. Ta je od hrbitova asi kilometr.

    Pokud jde o to zastaveni, zadna krizovatka tam nebyla. Rovna silnice, na ni prechod pro chodce k tramvajovemu ostruvku a uvelebil se na ni ridic. Pochybuju, ze by kvuli vyhledu. ;-)

    Spise to bude nesvarem, ze se spousta ridicu lepi vzajemne na prdel a kdyz ten pred nim zastavi, musi zastavit za nim. I kdyz zrovna je na prechode nebo uprostred krizovatky. Vazne je nekdy legrace sledovat krizovatku Vinohradska / Zelivskeho, jak nekonecny pruh aut stoji v krizovatce, naskoci cervena a oni se nemaji jak dostat pryc a blokuji jizdu pruhu, co ma zelenou.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Luk avatar 7.2.2007 20:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přestupky chodců
    Mam na mysli zastavku az u Oskar centra a CMSS, tesne u krizovatky. Ta je od hrbitova asi kilometr.
    Už jsem na tom místě dlouho nebyl, takže jsem to Oskar centrum situoval mírně jinam. Jde o zastávku Vozovna Strašnice, nikoli Krematorium Strašnice. Nicméně podstata problému zůstává - ze zastávky se chodilo směrem k vozovně, resp. k tomu "skleníku" (dříve Pragobanka, dnes asi Reiffeisen) a do Starostrašnické ulice. Tedy ne na tu stranu, kde je dnes Oskar centrum. Takže stále platí, co jsem řekl.
    Spise to bude nesvarem, ze se spousta ridicu lepi vzajemne na prdel a kdyz ten pred nim zastavi, musi zastavit za nim. I kdyz zrovna je na prechode nebo uprostred krizovatky. Vazne je nekdy legrace sledovat krizovatku Vinohradska / Zelivskeho, jak nekonecny pruh aut stoji v krizovatce, naskoci cervena a oni se nemaji jak dostat pryc a blokuji jizdu pruhu, co ma zelenou.
    Tohle je v Praze normální věc. Výsledkem bývá totální deadlock :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.