abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    22.5. 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 518 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Jsi počítačový nácek?

    24.2.2006 07:54 | Za vším hledej Linux | poslední úprava: 24.2.2006 09:47

    Jsem obyvatel země, Evropan, Čech státní příslušností, moravskoslezského původu. Stále častěji se setkávám nejenom na tomto webu s počítačovým nacionalismem. Kdo je vlastně takový počítačový nácek?!

    Pro nacionalistu je to jasné. Neuznává totiž - Nic než národ! => v našich zemích tak mají nejspíš na mysli asi ten český. S trochou fantazie se dá říct, že v našem počítačovém světě je několik kontinentů - MacOS, Windows, naše Linuxová Evropa ;-) a další.. Jednotlivé distribuce lze pak považovat za obdobu jazykových skupin obyvatel Evropy a jejich verze za místní nářečí.

    V tomto kontextu se dá přeložit úvodní věta takto: Jsem uživatel Linuxu, a používám Debian sid + experimental. A počítačový nácek je každý kdo není schopen překročit rámec své vlastní distribuce!

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.2.2006 08:42 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Tohle je dost neadekvatni prirovnani. Spise to zkuste pres politiku, nez nacionalismus. Narodnost se neda (ehm, i kdyz nekteri to "zvladli") menit. Nazory na distribuce/operacni systemy/platformy ano.

    A i to neni uplne adekvatni, poznal jsem ruzne fanatiky, ale dosud jsem nepotkal nikoho takoveho, kdo by mi chtel dat do zubu za muj "pocitacovy svet". Vy snad ano?
    24.2.2006 08:52 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Ne, ne, ne... uzavrene veci co me tryzni (doc, fotak co jde jen pod winama, mobil co jde jen pod winama, minidisc co jde jen pod winama, stránky co jdou jen pod winama) to je hnusny nesvobodny rezim, proti kteremu bojuju. A ani me nenapadne je tolerovat.
    24.2.2006 09:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Ano, mým snem je rovněž panevropa.. ;-)
    24.2.2006 11:17 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Mozna bych zapremyslel nad rozdilem mezi vlastencem a nacionalistou - neni to totez, stejne jako prosazovani otevrenych formatu neni totez co nekriticke zboznovani linuxu a zavrhovani ostatniho "smahem".

    btw, ten blogpost se mi libi.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    Dalibor Smolík avatar 24.2.2006 08:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Tak to já počítačový nácek nejsem určitě. Já jsem schopen akceptovat ještě jiné distribuce, třeba Etch, nejen sid či experimental . :-)
    Ale vážně: je potřeba používat trochu rozum a uvědomit si, že se jedná jen o operační systém, nikoliv náboženství. Počítač prostřednictvím toho OS má pomáhat usnadňovat život, vést evidenci, provádět výpočty, případně bavit. Nic víc, nic míň. Je to jen pracovní nástroj a tak je to třeba brát. Ještě jsem neslyšel, že by se poprali příznivci automobilů Peuegot a Renault, ale revalita Linux versus Windows, to mi připomíná spíš fotbalové fanoušky. A ta pokud je v rámci slušnosti a konstruktivní výměny názorů - tak proč ne.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.2.2006 09:07 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Jajks, to mi fakt uniklo, ze se nekde Lindies a Windies ted obcas poperou? :-)
    24.2.2006 09:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Všechny skupiny se perou svými prostředky. I fotbalomilci se nejdřiv řezali vlajkama, ti motorkáři motorkovejma řetězama, horolezci dali na smyčku karabiny a to roztočili a prásk do gomby... to byl hukot...
    No a Winníci s Línejma na sebe házej otrávený bajty. :-)
    24.2.2006 09:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    :-) Čéče, obávám se, že žiješ trochu v iluzi o racionalitě lidského rodu. :-) Já se jednou bavil s nějakým motorkářem, co jezdil na něčem, co se jmenovalo Honza nebo Honda, nebo co to. A chtěl ho potěšit, že těm motorkám taky rozumim a že mi to zajímá a tak jsem řekl něco jako ty úžasný Harleje Davidsóni.
    No, málem mi zabil! Snad hodinu mi řval do xichtu, že Harleje jsou sekačky na trávu, co jim dali kola za sebe a ne vedle sebe, že jediná motorka, na který jde vůbec jezdit je Honda. Byl jsem rád, že mi jen poprskal a nedošlo k nějakýmu kočkování, já měl kraťasy a on byl celej v koženým brnění. :-)
    24.2.2006 09:49 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Není nic horšího, než netolerantní debil. Bohužel pár se jich vyskytuje v jakémkoliv lidském společenství. Dokonce i mezi lidmi, kteří se sami považují za vzdělané.

    Na univerzitě jsem se dokonce setkal s názorem (28 leté "kolegyně"), že Linux (který jsem měl na kancelářském počítači) by se měl na katedře zakázat, protože to znemožnuje práci s počítačem. Věřili byste tomu?

    Myslím, si, že intolerance vzniká hlavně díky omezenosti některých jednotlivců, jejich strachu z neznámého, nechuti učit se něco nového a pocitu vlastní důležitosti. Úplně nejhorší je, když někoho takového máte za vedoucího.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    24.2.2006 10:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?

    Takový vedoucí je dost malér.

    Příliš často vnímáme jiný názor jako útok na sebe. Se svým názorem se ztotožníme a bráníme pak zástupně sebe. V nějaký míře to postihne snad každýho (mne také, jak jinak).

    No a pak ty mindráky a potřeba někam patřit a za tu svoji skupinu bojovat. Ale tohle poslední už jsou spíš ti fotbaloví cvoci. To se snad počítačů zas tak netýká.

    24.2.2006 11:58 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Někteří nejen vnímají, ale i se podle toho chovají. Jo jo, žiji v tom denně :-) a zhuštěně.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.2.2006 12:03 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Nejen vedoucí, ale i kolegyně tohoto typu jsou docela záhulem na mou přirozenost. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.2.2006 09:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?

    Nečetl jste dostatečně pozorně, stejně jako prvnímu přispěvateli vám poněkud unikl ten rámec věci (asi stejně jako uniká tzv. národovcům). Etch, sid, Hoary, Dapper, Mandriva 2005, Mandriva 2006 atp... to jsou jen lokální nářečí v rámci jazykových skupin (Debian, Ubuntu, Mandriva,..) které se navíc ještě prolínají - asi tak jako Čeština se Slovenštinou, v případě Ubuntu a Debianu.

    Ta drobná, leč podstatná nuance národovectví je v tom, že někdo začne vymezovat kdo je a kdo není příslušníkem nějakého skupiny (národa, náboženství,...). Typický příklad. Potomci smíšených manželství? Dědí národnost po matce či po otci?

    Osobně se považuji za tzv. lokálpatriota, tj. s citovou vazbou nikoliv na nějaký "národ" k němuž papírově přísluším, ale místu kde se cítím dobře. Nikde tím není řečeno že bych nemohl takto přilnout k jinému místu, jinde na zemi.

    Dalibor Smolík avatar 24.2.2006 10:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Souhlas. Ať se nám to líbí nebo ne, budou tu černí Češi, šikmoocí Češi, bílí Češi ... a všichni se budou cítit být Češi, mluvit česky a budou hrdí na Hradčany (nebo Špilberk, to je jedno) a bude každý vypadat jinak. Stejně tak (doufám) budou operační systémy různé, avšak s možností si navzájem sdílet data podle potřeby a nasazení určitého OS bude určováno podle konkrétních podmínek a výhodnosti, ne podle toho, do čeho je správce sítě nebo majitel firmy fanda.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.2.2006 10:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Podle nadpisu jsem tipoval blogpost o českých a slovenských "nacionalistech", kteří se vyskytují třeba na fóru hokej.idnes.cz. Zvlášť hokekový zápas Česko-Slovensko jim dal šanci se "projevit".
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.2.2006 11:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Mně je celkem jedno, co si kdo používá, za jednu z výhod Internetu považuji odpradávna platformní neutralitu. Jen nesmí
    • mršit standardní komunikační protokoly a datové formáty
    • vnucovat mi data v proprietárních formátech a protokolech svého systému
    • chtít po mně (když jako dělám do těch počítačů), abych mu dával do hromady jeho Windows
    24.2.2006 12:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Fuj… dohromady samozřejmě dohromady…
    24.2.2006 12:05 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Pokud má na nich windows by to mohlo být: "Na hromadu."
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.2.2006 12:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Windows se skládají na hromadu tak nějak samy, stačí abych s nimi chvíli zkoušel pracovat. Fakt, kdykoli se někdo dušuje, že už rok neviděl spadnout Windows, obvykle mi stačí pár minut (ne, opravdu se o to nesnažím), abych mu to ukázal. Takže se snažím s Windows pokud možno nepracovat vůbec, je to tak IMHO lepší pro obě strany…
    24.2.2006 12:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Fakt, kdykoli se někdo dušuje, že už rok neviděl spadnout Windows, obvykle mi stačí pár minut (ne, opravdu se o to nesnažím), abych mu to ukázal.
    Když jsem si na to stěžoval, tak nejrozumnější vysvětlení bylo takové, že se k Windows podvědomně chovám jako k Linuxu. Prostě na ně kladu stejné nároky, jako na můj primární systém a ony to nezvládnou. I když včera jsem je úspěšně nainstaloval a po 2 hodinách instalací programů se na tom dalo něco udělat :-). Říkal jsem si, že aspoň časem vyzkouším Line.

    BTW: pokud si to někdo ze znalejších přečte, nemá Windows něco jako sudo? Protože explore2fs mi jede pouze pod Administrátorem a mě nebaví pořád přepínat uživatele. Jediné, na co jsem přišel je, že to můžu spustit pod jiným uživatelem, ale to po mě chce pořád heslo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.2.2006 13:52 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    BTW: pokud si to někdo ze znalejších přečte, nemá Windows něco jako sudo?
    sudo v cygwinu? :-D
    24.2.2006 19:26 Krytak Lisak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Co treba runas lsrunas lsrunase
    Cim vic reci umis... ??
    24.2.2006 13:00 strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi pocitacovy nacek?
    Zda se ze delat ve woknech je o zivot. No jeste ze si muzu ten system vybrat. :-) Co by se asi tak stalo kdybych je mel povinne_
    Dalibor Smolík avatar 24.2.2006 12:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Tak ty Windows bych klidně vložil do hromady (něčeho páchnoucího :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Vaclav Lesek avatar 24.2.2006 12:12 Vaclav Lesek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Nacionalista neuznava jine narody? To je trosku hloupe receno ne.. A oznacovat nacionalistu nackem je taky trosku z cesty, lide by to pak mohli prirovnavat k fasistum.
    24.2.2006 14:00 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Taky mi to přijde hodně nepřesné, ale co měl autor na mysli je myslím jasné.
    24.2.2006 19:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jsi počítačový nácek?
    Já bych řekl, že smysl je vcelku jasný. A o to asi šlo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.