abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    ..a prolézačky pro děti.

    19.2.2007 10:06 | Přečteno: 1544× | To jsem vážně jediný?

    V předchozím blogpostu jsem horoval pro větší podporu při užívání počítačů pro starší generaci. Na druhou stranu tímto bych chtěl vyjádřit své rozhořčení nad bezohledných chováním stávající populace ročníků z 60-80 tých let která mění zelené plochy na parkoviště, ruší pískoviště a prolézačky, místo aby podporovala budování nových.

    Jsou výjimky které podporují pravidlo, ale u nás, v našem obvodě zřejmě nežijí. Přijde mi ostudné, že v jednom z největších městských obvodů v republice byla od r.1990 postavena jedna (možná dvě) nové prolézačky pro děti, zato máme od roku 1997 hned několik hypermarketů s jejich "dětskými koutky". Během těch let se kompletně zrušily všechny jesle a notně zredukovaly školky - místo nich můžete najít hospody, sekáče, domovy pro důchodce. Místo travnatých ploch a stromů které rok co rok nabízely dětem svoje plody jsou dnes vydlážděná parkoviště.

    Ano, máme nový aquapark. Jenže k čemu je takové zařízení, které si na sebe nejenže nevydělá, ale naopak spoustu fiinancí schramstne a je čistě sezónní záležitostí? Bohužel s tupostí masy se válčit nedá, a já jen cítil potřebu ventilovat to, že mi není lhostejné jak tráví své stáří dnešní důchodci, ale také jak vyrůstají naše dnešní děti.

    Jednu z příčin toho že současné děti hledají útočiště ve světě virtuální reality her vidím ve lhostejnosti zodpovědných vůči jejich potřebám. Zvolených zástupců, co nejsou schopni jim nabídnout dostatek pestrého prostoru který by živil jejich fantazii při hrách v realitě.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    karoliner avatar 19.2.2007 10:46 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    A bude hůř...
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    19.2.2007 10:47 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Myslím, že nová parkoviště na sídlištích když už, tak by měla být zpoplatněna, automobilizmus zde metastázuje velmi rychle a ve výsledku je sídliště podstatně ošlivější, než před 20lety.
    vencour avatar 19.2.2007 11:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.

    Zlatý Irsko ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Ježek avatar 19.2.2007 11:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    puvodne jsem chtel jen napsat copy that primo pod blog, ale s tebou si to spis rika o copy that² ;-)
    19.2.2007 12:20 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Snad zelený, ne? :)
    19.2.2007 14:53 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Jojo, docela se divim kolik holek tady chce mit deti.
    19.2.2007 12:14 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    AZ

    Katapult

    hudba: Oldřich Říha
    text: Ladislav Vostárek

    Až se bude psát rok dva tisíce šest
    Až se všichni přestěhujem do obrovských měst
    Až dálnicí zeměkouli opředem
    Až budem pyšní na všechno co dovedem
    Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát
    Co děti? Mají si kde hrát?
    ....
    vencour avatar 19.2.2007 12:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.

    Protože to se vyplatí ... :-(

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.2.2007 13:47 P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Vydáno před 27 lety!
    19.2.2007 13:42 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    vidím ve lhostejnosti zodpovědných

    Já ji zase vidím ve lhostejnosti rodičů, což spolu imho značně souvisí. Dětšina dnešních rodičů své děti uplácí drahými dárky a kašle na to, čím se baví. Případně je přihlásí do nějakého kroužku, aby měli aspoň jedno odpoledne pokoj a dál se nezajímají.

    Kdyby se rodiče o své potomky pořádně starali, určitě by už na magistrátě ležela nějaká stížnost na zrušené dětské hřiště...

    Nicméně u nás v Řečkovicích jsem se situací spokojen. Nová hřiště jsou tu za posledních asi 5 let 3 (pravda většinou přebudovaná ze starých) a nabízí se i další aktivity...
    θηριον ειμι
    vencour avatar 19.2.2007 14:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.

    Věnuj čas dítěti teď, abys získal čas později.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.2.2007 14:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Moje řeč. Podle mne máš čas tak do šesti let věku, pak už nedoženeš nic. To co dítěti dáš teď - nejde o peníze, jde o tvůj čas, lásku a pozornost - se zhodnotí teprve v pubertě. Kdo trochu něco ví o vývoji lidského myšlení tak nemůže než souhlasit, že podněty z prvních let života jsou stavební kameny pro pozdější zkušenost.

    Nevím jak u druhých, ale je to skvělý pocit, když nás malý ráno budí pohlazením. Sám od sebe se dělí s jinými dětmi o čokoládu a když vidí křivdu či něco co nepovažuje za správné, tak se nebojí ozvat. Přitom se nedá říct, že by dostal vše nač si zamane, nikdy nezlobil a nikdy nedostal na zadek. Prostě normální tříletý kluk.
    19.2.2007 16:59 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Souhlasím, jenže imho nestačí věnovat dítěti ten čas jen do 6 let... Jistě, že to je kritická doba z hlediska vývoje jedince, ale rozhodně bych nesnižoval význam puberty a vůbec i věku 6 -- 15 let, protože pokud se mu rodiče přestanou dostatečně věnovat, snadno "zvlčí" ;-). Imho je dnes obecný tred nevěnovat se dostatečně dětem, ať už v jakémkoliv věku, a to je špatně a není to jen problém chybějících hřišť (to je imho důsledek nikoli příčina)...
    θηριον ειμι
    19.2.2007 14:16 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Každý na to nemá bombardovat (vetšinou marně) obecní úřad žádostmi, zvlášť když má problém prosadit takové věci příslušná úřednice. Tím kdo totiž rozděluje finanční prostředky je zastupitelstvo.

    Z této logiky věci je mnohem snazší prosadit podobné věci tam, kde se lidé přeci jenom víc znají a vidí víc do talíře. Jenže u nás (mám na mysli náš obvod) je občan prakticky bez šance, i kdyby se nakrásně nechal zvolit. Nezbývá tedy než se pokoušet apelovat u těch co již zvoleni jsou.
    19.2.2007 16:49 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Každý na to nemá bombardovat obecní úřad žádostmi

    Chápu, že komunikace s úřady je mnohdy značně vysilující, ale imho jedna stížnost zasílaná na magistrát/obecní úřad každých 30 dní, dokud se kompetentní osoba nevyjádří není zase tak náročná. (To mi připomíná, že uplynulo skoro 30 dní od mé připomínky na reklamu M$ ve zprávách ČT a nikdo nereagoval, takže to pošlu znovu, dokud neodpoví :-D.)

    No a pokud by radnice žádosti o nové dětské hřiště ignorovala, sepsal bych petici a zanesl ji po cestě do nejbližší mateřské školky/jeslí/prodejny dětských potřeb/k dětskému lékaři. Třeba by se někdo chytil a skupina voličů podepsaná pod peticí snáz pohne s línými a podplacenými úředníky než připomínka jednotlivce...

    Nezbývá tedy než se pokoušet apelovat u těch co již zvoleni jsou.

    S tím také bezvýhradně soulasím ;-).
    θηριον ειμι
    19.2.2007 20:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Každý na to nemá bombardovat (vetšinou marně) obecní úřad žádostmi, zvlášť když má problém prosadit takové věci příslušná úřednice.
    ono nejde ani tak o to mít chuť snažit se něco prosadit, ale spíše mít možnost (prostředky) bojovat s těmi, kdo se snaží prosadit opak ... kolik jsi ochoten ty přinést rozhodujícímu úředníku, když dá přednost hřišti, a kolik asi tak nadnárodní řetězec, když dá přednost supermarketu?

    - tohle je samozřejmě vykonstruovaný zcela nereálný případ, jak by český úředník mohl vzít úplatek, že :-), ale ono stačí, když proti sobě jdou dvě skupiny občanů, jedni racionálně smýšlející a druzí vychovaní TV Nova ...

    mě třebas aktuálně zajímají vyhlášky o pohybu psů, a co se v některých vyskytuje, to je docela síla: například je docela běžné ustanovení, že každý pes musí mít vodítko a košík - zkoušeli si páni zastupitelé někdy sehnat košík na čivavu? nemluvě o negativních dopadech nepřiměřeného omezování psa ... jiným špekem je povinnost mít psa neustále pod dohledem, bezva, takže nemůžu šetřit čas a spojit venčení s nákupem, neb z prodejny ven nevidím ... ale na hlas zkušených chovatelů a veterinářů, kteří ví, co pes potřebuje a co si s ním mohou dovolit, se nedá, protože každého jednoho takového překřičí deset maminek nebo babiček, které si přečtou v novinách, jak zas někde pes pokousal dítě (ovšem že to bylo třeba proto, že to děcko pravidelně házelo po psovi petardy, a tudíž měl v první řadě ten spratek nevychovanej dostat od rodičů dřív než se něco stalo, to už se tam radši nepíše nebo to radši tiše ignorujou, stejně jako statistiku, že mnohem častěji se děti přizabijou na kole, poněvadž to by musely omezit sebe - investovat do výchovy, ať nedělaj vopičárny, nebo je hlídat, zatímco omezit druhé, menšinu, která je v naprosté většině nevinná a neškodná, ale přesto brána pušálně dle nejhorších případů, je přece mnohem pohodlnější ...)
    20.2.2007 04:11 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    ad psy.
    Podpisem akukolvek peticiu za zakaz psov v mestach. ;)
    20.2.2007 13:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    tak nevím, jak si mám vyložit ten smajlík - pokud myslíš tu hlášku vážně, tak bych prosil taky nějakou argumentaci, ať tě nemusím považovat za vypláchnutý mozek, o kterých píšu ... btw, a na vsích ne? v čem vidíš rozdíl?
    20.2.2007 19:16 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Neboj, nie som taky tvrdas.
    Akurat mi je luto tych psov, ked ich vidim. Tu na Hajoch ma snad v kazdom vchode aspon jedna dochodkyna vlciaka, toho ked clovek vidi unudeneho prechadzat sa spolu s nou... Ale to by mi nevadilo. Vadia mi tie hovna, je ich fakt privela.
    21.2.2007 11:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Akurat mi je luto tych psov, ked ich vidim. Tu na Hajoch ma snad v kazdom vchode aspon jedna dochodkyna vlciaka, toho ked clovek vidi unudeneho prechadzat sa spolu s nou...
    njn, bohužel některý lidi nemají soudnost ... já jsem teda přišel ke psu jak slepej k houslím :-) což mělo za následek během dvou měsíců stěhování do baráku se zahradou a lesem za ní, plus spolubydlící fenka, a i než se to zadařilo, tak kromě normálního venčení jsem s ním vždycky večer bral kolo, takže se aspoň trochu vyběhal

    nicméně neodsuzoval bych šmahem ani ty důchodkyně; německý ovčák (nepředpokládám, že bys myslel opravdu československýho vlčáka?) je dost tvárnej pes, a když se s ním taková stará paní sice belhá pomalu, ale venčí ho třeba půl dne, má na to čas, a poctivě se mu věnuje (čímž nemyslím pseudopéči překrmování a veterinář při každém zakašlání), tak se ten pes má určitě líp než většina mrch zde v "klubu" - pořád v kotci, večer jedinej kontakt žrádlo, dvakrát-třikrát za týden výcvik obrany ...
    Vadia mi tie hovna, je ich fakt privela.
    to je tak trochu problém na všechny strany - ve městech je málo zeleně, kde to má chudák pes pustit ... pak je otázka, co majitel, jestli uklízí - a přiznám se, že občas je to dosti demotivující ... pálka platby za psa, to si člověk říká, že za ty prachy by to město mohlo nechat uklízet, když už to sebere, tak nést to někam kilometr, protože veřejné koše nejsou (ty jsou v těch parcích), a soukromé popelnice poctivě schované za ploty nebo ještě lépe zamčené (to mám pak chuť nechat to v pytlíku na víku nebo před vchodem ...)
    20.2.2007 14:32 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Mně by stačilo, kdyby museli všichni psy nosit povinně takový ten pytlík u zadku, co nosí koně :-D. Nebaví mě "to" pořád seškrabávat z bot a například v Brně na Masné je to slalom mezi ho*ny. A netvrďte mi, že těch pejskařů, co po svém miláčkovi neuklidí je menšina. Kde se potom bere tolik exkrementů? (Ačkoliv je pravda, že u Masné je početná romská komunita, ehm vlastně komunita sociálně obtížně přizpůsobivých spoluobčanů a těžko říct, jestli jsou ty exkrementy opravdu jen psí :-D.)
    θηριον ειμι
    21.2.2007 11:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    viz výše - jo a taky si člověk občas zapomene pytlík ("za ty prachy" by měly viset u těch odpaďáků, že :-)) ... kde tolik? hm, pes sere minimálně dvakrát-třikrát denně (když má příležitost); a exrementy na Masné jsou opravdu i cikánské ;-)
    19.2.2007 14:42 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    No jestli tady začínají převažovat důchodci... tak hybnou sílou už nebudou prolézky ale levné (=> nekvalitní) hypermarket jako kaufland (brr), lidl atd. To u nás prolézačky postavili a důchodci proti nim protestují. (To má nějaké hlubší souvislosti, myslím stojí hned vedle kostela což si důchodci (věřící) vysvětlují jako pohanské obětiště... většina ostatních věřících to příjmá v klidu...)
    Kde jsou časy kdy dobře vychované děti znamenali ekonomické zabezpečení? Proč něco ověřeného po stovky let někdo jen tak zrušil...
    clipper avatar 19.2.2007 15:13 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Proč něco ověřeného po stovky let někdo jen tak zrušil...
    Pro prachy, jeden z nejhorších vynálezů lidstva.
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    19.2.2007 16:01 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    a socializmus (resp. levicovou solidaritu)
    19.2.2007 15:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Během těch let se kompletně zrušily všechny jesle a notně zredukovaly školky - místo nich můžete najít hospody, sekáče, domovy pro důchodce.
    Populace stárne a dětí ubývá, tak na co vydržovat všechny školky. Co se jestlí týče, tak díky Bohu za kompletní zrušení - v tom věku se o dítě mají starat rodiče a ne ho odhodit do jeslí. Ano, existují situace, kdy to jinak nejde, ale snaha by měla být, aby k tomu nedocházelo.
    Quando omni flunkus moritati
    19.2.2007 15:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Stárnutí populace, to jsou především kouzla s čísly. V sytému kde stará pravidla přestala prakticky ze dne na den platit se ani nedalo nic jiného čekat, než že péči o potomstvo řada lidí odloží do doby, kdy se bude cítit dostatečně sociálně zajištěna. Ta doba je dnes. Už teď bývá problém s umístěním dětí do školky. Nedokážu si představit, jak řeší péči o děti lidé co nemají tak rozvětvené příbuzenstvo jako my z rozvrácených rodin. Přepych čtyř dědečků a babiček asi hned tak někdo nemá.

    Také nevím jak řeší tuto situaci rodiny, pro které je ekonomická nutnost, aby nastoupila matka co nejdříve do práce. Paradoxně jsou ještě více znevýhodněni ti, co neseděli s rukama v klíně a snažili se drobným podnikáním živit sami. Žena mého kamaráda je majitelkou drobného krámku, jehož příjem stačil tak akorát uživit ji a jednu prodavačku. Teď když je na mateřské musela přijmout (za svůj původní plat) další prodavačku. Už půl roku čekají na přiznání rodičovského příspěvku a žijí z jednoho učitelského platu, bůhví jestli vůbec nějaké peníze dostanou. Nicméně nestěžují si, plat učitele je přeci jenom o něco vyšší než zaměstnance hypermarketu.
    otula avatar 19.2.2007 18:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    …Už jsem byl s nima skoro všude, a děti louděj: „Táto, kdy už ten les bude?“… On to Wabi Daněk cítil už před „pár“ lety
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 19.2.2007 18:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Zrovna s prolézačkami to není legrace. Dříve bylo možné, aby si někdo, kdo to umí se svářečkou, udělal v sobotu čas a nějakou prolézačku vyrobil. To dnes nejde - prolézačka musí vyhovovat přísným předpisům, musí projít zkouškami a získat atest.

    Podobné je to s pískovišti. Dříve se prostě z prken vyrobila ohrádka a do ní se nasypal písek. Podle dnešních předpisů to ale musí být zabezpečeno proti znečištění zvířaty i lidmi, což v podstatě znamená umístění ve voliéře nebo trvalou ostrahu. Proto je pískovišť nyní řádově méně než dřív.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    JiK avatar 19.2.2007 19:13 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    mame to ale stesti, ze se o to bezpeci prolezacek a piskovist moudre hlavy z Bruselu a odjinud tak peclive staraji, ne?
    19.2.2007 21:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    No jistě... je to v podstatě zázrak, že jsme se dožili dnešní doby, přestože jsme si hráli na životu nebezpečných prolézačkách a ještě více životu nebezpečných pískovištích.

    Štěstí, že ten Brusel máme,...
    Quando omni flunkus moritati
    19.2.2007 21:40 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Náhodou, já si na jedné takové kovové houpačce kdysi dost nepříjemně rozbil hubu :-D. Asi před 3 roky je zrušili a postavili tam nové prolézačky. Takový ten umělohmotný bazmek s provazy. Zajímalo by mě, jakou to bude mít životnost :-D.
    θηριον ειμι
    19.2.2007 23:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Náhodou, já si na jedné takové kovové houpačce kdysi dost nepříjemně rozbil hubu
    A předpokládám, že potom sis dal majzla.

    Abych pravdu řekl, myslím si, že dnešní způsob péče o dítě, kdy se mu snažíme zajistit naprosto bezrizikové prostředí, v důsledku vede k mnohem větším rizikům. Příklad: lepší když si dítě rozbije nos na houpačce (upřímně, o kolika smrtelných úrazech na prolézačkách víte) a příště bude opatrnější, než když si zvykne, že se mu nemůže nikde nic stát a časem třeba skočí pod auto.
    Quando omni flunkus moritati
    20.2.2007 00:38 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Jo, hlavně je to vidět na neustálé snaze o výchovu v téměř sterilním prostředí... To je pravý původce všech alergií a podobných zmetků. Všechny své alergie jsem si vyléčil ne lékama, ale pobyty v přírodě a na táboře. A to "tehdá" ještě nemusely být v umývárce kohoutky -- stačilo korýtko se zářezy... ;-)
    θηριον ειμι
    20.2.2007 00:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Jo, hlavně je to vidět na neustálé snaze o výchovu v téměř sterilním prostředí... To je pravý původce všech alergií a podobných zmetků.
    Jo, za ty tisíce let si imunitní systém zvykl na to, kolik má mít práce. No a když nejsou bakterie a viry, tak si holt najde něco jiného, do čeho se může pustit.

    K úžasu mě uvádí reklamy na úžasně hygiencky čisté, ve kterých se nám říká, že všude kolem nás je spousta smrtelně nebezpečných bakterií a ty je potřeba všechny vymýtit. To by mě zajímalo, jak se vlastně člověk mohl dožít této doby, kdy teprv ty přípravky umíme vyrobit. To je, panečku, záhada hlavolamu, co?
    Quando omni flunkus moritati
    19.2.2007 19:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    ZPodle dnešních předpisů to ale musí být zabezpečeno proti znečištění zvířaty i lidmi, což v podstatě znamená umístění ve voliéře nebo trvalou ostrahu.
    kéž by alespoň toto stačilo ... ono se to ale ještě musí pravidelně "desinfikovat" :-(
    21.2.2007 14:35 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Jenze ono to neni jen kvuli bruselo. Pred asi rokem a puil, potom co se nam narodil kluk jsme tady napsal ze az budu vetsi tak po vzoru sve mamy sezenu trubky a svarim nejaky prolejzacky, ze se staci inspirovat nekde u jinejch prolejzacek.

    Mama to pred lety cca v roce 1986 udelala stejne, v praci (strojirenstvi) zasla za chlapama na udrzbu, dala jim stovku na pivo a chlapi stvorily paradno prolejzacky, hral jsem si na nich az do doby nez je delnasove vyndali ze zeme protoze zrovna tam vedl novy horkovod a nez je stihli vratit do zeme, nekdo je ukrad.

    No a za tohle me pulka mistniho osazenstva peskovala jak jsem ke svym detem nezodpovedny, ze me muzou zalovat sousedi kdyz si na me prolejzacce jejich dite nabije kokos a kdesi cosi.

    Jak jsme vubec bez tech vsech narizeni, kontrol a hygienickych predpisu mohli prezit, a co teprve pred sto lety? A co praclovek? Tomu taky z bruselu kontrolovali zda ma spravny kyj?

    Takze asi tak...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    21.2.2007 20:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    No a za tohle me pulka mistniho osazenstva peskovala jak jsem ke svym detem nezodpovedny, ze me muzou zalovat sousedi kdyz si na me prolejzacce jejich dite nabije kokos a kdesi cosi.
    Tak ať sousedi řeknou svým dětem, že na ty prolézačky nesmí lézt.
    Jak jsme vubec bez tech vsech narizeni, kontrol a hygienickych predpisu mohli prezit, a co teprve pred sto lety? A co praclovek? Tomu taky z bruselu kontrolovali zda ma spravny kyj?
    Představte si to:
    Úředník z Bruselu: A vyhovuje ten kyj všem evropským předpisům ohledně zbraní?
    Pračlověk: Ugh?
     * bum *
    Quando omni flunkus moritati
    19.2.2007 23:55 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Jo jo to je presne uhozeni haranta do hlavicky.

    Kdyz je strasny nedostatek skolek, tak by melo byt snadne nejakou udelat. Na hlidani deti neni potreba zadna extra kvalifikace, zvladnu to dokonce i ja, lidi ochotnych platit za dite mesicne 2000-3000 je fura. Takze nabrat 20 deti a pres den je ohlidat zni jako celkem slusny kseft schopny uzivit s prehledem dva ci tri lidi. Samozrejme budete je muset v poledne vzit do skolni jidelny na kus zvance a tak ruzne, ale zadny neresitelny problem.

    Takze by teoreticky mely obratem vznikat spousty skolek starajicich se o deti a bylo by po problemu. Jenze narazime na milion povoleni, jejichz ziskani je financne narocne a predevsim casove narocne, takze i ten kdo se do toho pusti zjisti, ze deti jsou uz davno velike a porad jeste nema vsechna potrebna povoleni, spravne siroke dvere na hajzliky a nebo parkovaci mista pro invalidy. Zjisti, ze pred tremi lety zrusena skolka vlastne nevyhovala vubec zadnym predpisum a to ze ji predchozi generace prezila je zahada hodna Muldera a Sculyove.

    Na druhou stranu u nas je naopak manie zakladani detskych hrist. Kazda druha firma se chce blejskout a daruje detem hriste. Radnice dokonce postavila rampu pro "skejbordaky". Jen se mi nejak zda ze tam chybi ty prolejzajici se deti.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    20.2.2007 00:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Hm, škoda že se neblejskají tam kde je to třeba. Před pěti lety to tady kde bydlím byl taky samý důchodce a dnes? Náš barák, to jsou 3 vchody po šesti bytech, takže celkem 18 bytů. Na to připadá cca 12 dětí, z toho víc jak polovina chodívá k nám domů. Jenže naše domácnost žádné eurofondy nečerpá, a taky to není na bedrech dvou tří lidí, ale jedné ženské - naší mamči.

    O to by však nešlo. Jde o to, že ty děcka nemají kde vybít energii. Lézt na stromy se už nedá (jsou pro ně už příliš vysoko), keře nejsou, prolízačky taky ne a hrát do omrzení fotbal? Sorry ale to fakt ne. Takže pokud zrovna nejsou u nás se jen tak bezcílně ometají kolem baráku. Je skutečně jen otázkou času, kdy mezi ně někdo přitáhne nějakého tripa.
    20.2.2007 00:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    O to by však nešlo. Jde o to, že ty děcka nemají kde vybít energii. ... Takže pokud zrovna nejsou u nás se jen tak bezcílně ometají kolem baráku. Je skutečně jen otázkou času, kdy mezi ně někdo přitáhne nějakého tripa.
    Co bys chtěl, prolézačky byly nebezpečné, tak musely pryč. Teprv teď jsou děti v bezpečí. (V souvislosti s citovaným to působí docela tragikomicky, co?)
    Quando omni flunkus moritati
    20.2.2007 02:00 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Myslim ze je to trochu chybna uvaha, podle me jim tripa nekdo nabidne at budou na ulici nebo doma, nevidim v tom zadny zakladni problem, stejne jim ho nabidne ve finalne nejaky vrstevnik ve skole a ne nahodny kolemjdouci. A taky si nemyslim ze by nekdo odmitl drogy stylem: "Ja mam prolejzacku, ja pernik nechci".

    Ale pravda je, ze s tim mam pramale skutecnosti, protoze se mi stalo minuly tyden poprve v zivote, ze mi nekdo nabidl na ulici drogy, coz na me udelalo tak hluboky dojem, ze jsem si ho na pamatku vyfotografoval a pak se ukazalo, ze ma par komplicu, ale to je zase jina napinava story. Se stastnym koncem, teda kdybych nahodou zmizel tak ne no....
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    20.2.2007 09:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ..a prolézačky pro děti.
    Tak jelikož v tomto směru jisté zkušenosti mám, tak si troufám říct, že drogy jsou pouze otázkou vůle. Je zásadní omyl domnívat se že je svět rozdělen na ty "co berou" a ty "co neberou". Své drogy máme všichni bez rozdílu. Otázkou pouze je, která z nich je silnější. Drogou je pro dítě (ovšem nejenom pro dítě) také hra a pokud jim dáme dostatečně silnou dávku prostoru pro hraní, pak jim přijde zážitek po některé syntetické droze jako fádní a nezajímavý.

    Znám několik lidí co si prošli svým drogovým údobím. Všichni z něj po nějakém čase vyskočili s tím, že nepříjemné stavy "po" převýšily ty příjemné "během". Někteří začali cestovat, jiný si našel podobnou - ovšem méně destruktivní "drogu". Podstatné však bylo že nová "droga" jim opět začala přinášet potěšení.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.