abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Právě se objevila na zpravodajských webech..

    26.3.2008 19:51 | Přečteno: 1936× | Jen tak na okraj

    ..informace o uzavření smlouvy české vlády s Microsoftem která má ušetřit státu hypotetických 700 milionů korun. Komické je na tom to, že jde o "ušetřené" peníze z částky, kterou by vůbec nebylo nutné zaplatit, kdyby byla vůle ze strany vlády nasadit opensource.

    "Úspora" spočívá v tom, že se dohodli na maximální částce. Z čehož plyne, že úspora bude tím větší, čím víc se v nasazení technologií od MS rozmáchnou. Kde je úřad pro hospodářskou soutěž? Kde je Evropská komise a její postihování nekalých praktik? V pr.. milej pane...

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 26.3.2008 20:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Komické je na tom to, že jde o "ušetřené" peníze z částky, kterou by vůbec nebylo nutné zaplatit, kdyby byla vůle ze strany vlády nasadit opensource.

    Ano, ale zaplatil by se ten přechod? Kompletně nový admini (nebo draze přeškolení), kursy pro zaměstnance, support a další pičoviny. Myslím, že takový přechod by byl několika násobně dražší. Možná by stálo za to udělat studii (to také není zrovna levná záležitost), kolik by to celé stálo a jak dlouho by to mělo trvat. I když jsem pro opensource, už jsem vyrostl z nadšení typu výměníme Office na oo.org, W za L a svět bude krásnější. Ono je totiž často nejlevnější koupit hotové řešení, než od nuly stavět něco "zadarmo".

    David Ježek avatar 26.3.2008 20:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    ale ta studie by musela být dlouhodobá. nikoli "co nás bude stát přechod vs pět let plaecní microsoftu, ale spíš "přechod vs dvacet let placení microsoftu". a takovou studii obávám se nikdy nikdo nedá do kupy. jinak s poslední větou absolutní souhlas.
    Heron avatar 26.3.2008 20:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    To jsi malinko přehnal :-). Dvacet let? Kde byla ČR v roce 1988? Kde byl MS v roce 1988? Myslím, že těch pět let by bylo rozumnější.
    26.3.2008 20:18 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Jsem uživatelem a příznivcem svobodného SW, ale názory typu "všude by měl být svobodný software, hned teď" a ušetříme jsou celkem legrační. Pokud nemáte zpracovaný plán přechodu státní správy na svobodný SW, kde by bylo vyčísleno, kolik by stál samotný přechod, dále správa atd... a zda by to přitom všechno bylo vůbec levnější než produkty od MS nemá to smysl vůbec rozebírat...
    JiK avatar 26.3.2008 20:22 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Herone, myslim, ze mas sice pravdu, ale vetsina mistnich fanatiku te za jeji vysloveni bude nenavidet. A zrovna zminena vymena Office za OO.org by v drtive vetsine pripadu (aspon u uradu co znam ja) opravdu nevadila a neskodila. Stejne houby delaji a na to jim staci oo.org.

    On problem je spis v tom, ze by bylo rozumne propustit tak 1/3 az 1/2 vsech uredniku, abysme se jejich poctem dostali nekam do dob celeho Rakouska-Uherska, nebo aspon predvalecneho ceskoslovenska, kdy ovsem ten pocet zvladnul obhospodarovat (bez modernich technologii) uzemi az do zakarpatske Ukrajiny a jedina mechanizace pritom byla obcasny psaci stroj. Jenze to by se pak tak polovina uredniku musela naucit nejak zivit a to je v dnesni dobe a spolecnosti socialnich narkomanu napojenych a zavislych na penezich, vytahnutych z kapes lidem co pracuji naprosto nepruchodne.
    26.3.2008 20:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Hrál jsi někdy Anno1503? Pokud ne, tak vřele doporučuji, pak možná budeš podobné ekonomické zkratky trousit opatrněji.
    JiK avatar 26.3.2008 21:59 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    To je nejaka hra na pracovite statni zamestnance? To musi byt neco jako star trek, nejaka ulitnuta sci-fi, ne? :-) Nebo je to nejaka hra, kterou urednici hraji v praci za nase penize?
    vencour avatar 26.3.2008 22:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..

    Můžete uvést do obrazu? Já jsem občas fakt asi naivní ... nebo to odpovídá tomu, jak píšu níže, že půlka lidí dělá prd ... a nejen přímo od IT. Zase na druhou stranu, ty levý a ty, co nechtěj dělat, se někam schovat musí.

    P.S. kdysi jsem slyšel o Holandsku, že tam maj vysokou podporu v nezaměstnanosti a tak dělá jen ten, kdo chce.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.3.2008 18:37 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    P.S. kdysi jsem slyšel o Holandsku, že tam maj vysokou podporu v nezaměstnanosti a tak dělá jen ten, kdo chce.
    A tak to má být.
    26.3.2008 22:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Je to už postarší hra, podobná jako Settlers3, ovšem na trochu vyšší úrovni. Bohužel multiplayer verze snad ani nikdy nebyla uvolněna. Opravdu doporučuji.
    26.3.2008 20:22 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Tak nějaké čísla známe. A to, kolik by nás ročně stál přechod z linuxu na čistě MS win řešení. Viz.

    Ona by v podstatě stačila maličkost a to aby v podmínkách výběrových řízení na veškerý software pro státní správu byla podmínka platformní nezávislosti. Jenže od lidí co postaví e-goverment na takovém shitu jako je FormFiller602 (viz poslední velkohubá operace checkpoint) něco podobného lze opravdu očekávat stěží.

    A mimochodem nasazování opensource by podle mě konečně přesměrovalo tok peněz tam kam patří tj. do služeb, místo plateb za nesmyslné licencování, kterému pořádně nerozumí ani ta firmy co ty produkty prodává.
    Heron avatar 26.3.2008 20:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Jenže od lidí co postaví e-goverment na takovém shitu jako je FormFiller602 (viz poslední velkohubá operace checkpoint) něco podobného lze opravdu očekávat stěží.

    Někde jsem tu již vysvětloval jak je to se státními zakázkami a výběrovými řízeními. A myslím, že ty to musíš dobře znát. Státní zakázka se nedělá proto, že stát něco potřebuje (max potřebuje utratit prachy, které mu stejně nepatří), ale dělá se proto, že firma - resp její majitel - chce státní prachy. A úředníci (resp šéfové úřadů) chtějí také něco pro sebe.

    26.3.2008 20:43 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Všude tomu tak není. Neexistují žádní šéfové úřadů, je pouze tajemník. Ten však skáče jak mu píská zastupitelstvo. Hodně přitom záleží na schopnostech tajemníka ale také na zájmech zastupitelů.

    Vláda a ministerstva to je však úplně o něčem jiném. Bohužel právě oni však staví mantinely a podmínky ve kterých se musí plácat ty nižší úřady - a to včetně naprosto uhozených a nedomyšlených rozhodnutí.
    Heron avatar 26.3.2008 20:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Tak to jsi ještě nebyl u nás na magistrátu, neřku-li na radnici.
    Luk avatar 26.3.2008 21:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Vláda a ministerstva to je však úplně o něčem jiném. Bohužel právě oni však staví mantinely a podmínky ve kterých se musí plácat ty nižší úřady - a to včetně naprosto uhozených a nedomyšlených rozhodnutí.
    Jak se dělá odpovědnost (u policie) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.3.2008 20:35 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Já si osobně hlavně myslim, že by dost často opensource nešel nasadit plošně. A pak se o ušetření nedá mluvit vůbec, celý by se to vrátilo jako bumerang ve vyšších nákladech na správu takovýho hybridu.
    26.3.2008 20:47 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Ale šel. Existují technologie, které se nasazují i v čistě win prostředí. Takové PC pak funguje jako pouhý klient a je naprosto jedno co na něm běží za OS. V případě linuxového distra zde je však přidaná celá řada hodnot - není nutné hlídat a řešit licence, antivirové softy, software pro vzdálenou správu, atd.
    26.3.2008 21:35 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Proč by to někdo dělal, když mu na stávající platformě běží většinou vše nativně. Tohle se vyplatí udělat někde, kde mají převážně linux a pouze určité aplikace na linuxu neběží. Určitě ne ve firmě kde jsou v drtivé většině nasazeny Windows.
    27.3.2008 12:14 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Proč by to někdo dělal?

    Ono je to dost komplexní záležitost a jenom proto aby na desktopech byl linux zadarmo to opravdu nemá smysl.

    Třeba proto, že je jednodušší konfigurovat a upgradovat jednu aplikaci na jednom místě - na serveru, nejlépe ještě s Citrix Metaframe správou terminálových relací. A na ten server se uživatelé vzdáleně přihlásí přes Citrix klienta a mají to nastavené všichni stejně. Admin nemusí běhat a instalovat to na 300 počítačů když v poledne musí nasadit novou verzi, nebo v lepším případě nemusí chystat instalační skripty a hledat kde a proč se to nepovedlo. Takže máme konsolidováno instalování a nastavování aplikace pro 300 uživatelů na jednom místě - pokud jede jednomu pojede i těm dalším 299. Pokud se některé aplikace nesnášejí navzájem, nasadím virtualizaci, každá aplikace klidně může mít svůj virtuální server a neperou se.

    A k tomu právě v tomto okamžiku začíná být jedno co mám na tom desktopu protože citrix klient je multiplatformní od DOS, windows, solaris IBM AIX, až po OS X. A pokud koupím nové PC proč bych k němu kupoval nové OEM licence na OS? D jsme u přechodu na desktop s "Linuxem"

    Takhle nějak, jenom ještě složitější to je na ÚMOb Ostrava Jih. Seznam používaných OS a aplikací je tady.

    Ono to funguje už 6 let. Tehdy jsme začínali se SUSE 6.4 , Staroffice, Mozillou a pod. Ostatní "Windows pozitivní" aplikace v "karanténě" na serverech. Problém spíše je že podomní obchodníci z jedné firmy se tady stavují dvakrát ročne a nabízejí obrovské slevy větší než kdysi v Mnichově :-) jenom aby jsme přešli na jejich nejlepší systémy i na těch desktopech.
    26.3.2008 21:39 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    No, pokud se mám bavit o typickym kancelářskym desktopu na úřadě (servery a terminálový řešení jsou trochu jiná problematika), tak se můžeme bavit o tom, že tam běží nějaká verze Windows a Office, antivirovej program, případně třeba nějakej grafickej editor (a pochybuju, že to bude Photoshop), dejmetomu třeba i něco na účetnictví a nějakej mapovej software se schopností plánování cest (neběží všude, ale řeč je o plošnym nasazení, takže s tim musíme počítat). Můžeme počítat navíc třeba jeden program, kterej si dovolim označit jako "řešení na míru" (nic konkrétního mě teď nenapadá, ale dovedu si představit, že tam nějaká specifická potřeba může bejt).

    Náhrada MS Office něčim otevřenym, to je problém starej jako desktopový nasazení Linuxu samo. Primární problém je zřejmě otevírání dokumentů z MS Office. Kompatibilita s textovejma dokumentama je jakžtakž přijatelná, ale tabulky plný exotickejch vzorců, to už by moh bejt velkej problém (a přitom to neni ani zdaleka nepředstavitelná situace). Dál tu máme grafickej editor. Ať už GIMP nebo něco vektorovýho, tady problém neni. Antivirovej program potřeba neni. Ale tim naše relativně bezstarostná jízda končí. Máme tu nasazení Linuxu samotnýho, tj. náklady na nový administrátory nebo přeškolení těch stávajících. Navíc by nebylo od věci mít distribuci s nějakou podporou, to taky něco stojí. A pak tu máme ty specifický aplikace, u kterejch je naprosto jasný, že opensource alternativa neexistuje a běhat to na nepodporovaný platformě nepovažuju za šťastnej nápad už jenom s ohledem na možný problémy při přechodu na nový verze. Takže sečteno a podtrženo, cena Windows se smazala zakoupením enterprise verze nějaký distribuce a ušetřili jsme za Office, antivir a možná za grafickej program. To může bejt odhadem třeba 15 tisíc korun (a to jsem z drahýho kraje) na jeden počítač. Ale neotevřeme některý dokumenty a můžeme se dostat do problémů s provozováním aplikací, který pro tuhle platformu neexistujou. Výsledek ať si každej vyhodnotí sám.
    26.3.2008 21:52 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Až na ten drobný detail, že každé další navýšení verze desktopu už není nutné platit (na rozdíl od produktů MS). Ano OEM verze MS Windows jsou levné, jenže počítejte s tím že co tři roky by se měl komp vyměnit. Displeje také nevydrží věčně. A pak už je to sakra znát.

    Odvolávat se na dokumenty které nejdou otevřít mě dokáže opravdu nadzvihnout. Jak si vůbec někdo může dovolit někoho nutit použít proprietární komerční software?! Nikomu nebráním v tom aby ho používal, ale osobně trvám na tom, aby pokud po mě někdo něco chce, dodal příslušný dokument ve formátu který ode mne nebude vyžadovat koupit nebo ukrást nějaký software. Nejsem Rotschild abych si mohl dovolit kupovat licenci kdejaké only MS aplikace.
    26.3.2008 22:06 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Až na ten drobný detail, že každé další navýšení verze desktopu už není nutné platit (na rozdíl od produktů MS). Ano OEM verze MS Windows jsou levné, jenže počítejte s tím že co tři roky by se měl komp vyměnit. Displeje také nevydrží věčně. A pak už je to sakra znát.
    To je sice pravda, ovšem ta podpora nekonečná neni, takže ve výsledku, pokud chcete systém s podporou (a počítám dobu tak plus mínus pět let, čili dobu mezi XP a Vistou, podle mě častější upgrade smysl nemá), to bude stát cca stejně. OEM licence bych vynechal, jsou sice levný, ale podpora tam neni prakticky žádná, protože prodejce si s váma vytře zadek a Microsoft se nebude obtěžovat ani tim.
    Odvolávat se na dokumenty které nejdou otevřít mě dokáže opravdu nadzvihnout. Jak si vůbec někdo může dovolit někoho nutit použít proprietární komerční software?! Nikomu nebráním v tom aby ho používal, ale osobně trvám na tom, aby pokud po mě někdo něco chce, dodal příslušný dokument ve formátu který ode mne nebude vyžadovat koupit nebo ukrást nějaký software. Nejsem Rotschild abych si mohl dovolit kupovat licenci kdejaké only MS aplikace.
    Já to chápu a taky mě to štve. Ovšem je potřeba vidět realitu. A ta je taková, že majoritní část veřejnosti má (a je jedno jak ho získala) MS Office a je nutný umět přečíst jejich dokumenty. Samozřejmě, pokud by existoval rozumnej způsob, jak se s veřejností domluvit ve svobodnym formátu, bylo by to krásný. Ale stát nemůže občany nutit, aby provozovali něco, co umí ODF (a to bez ohledu na cenu takovýho softwaru). Možná tohle vyřeší OOXML, pokud bude vůle implementovat ho ve svobodnejch kancelářskejch balících (opačně, tj. s ODF, to růžově nevidim, Microsoft ví moc dobře, co dělá). Vlk se nažere a koza zůstane skoro celá. Ale to je ještě daleko a asi to bude ještě předmětem mnoha diskusí, blogů, článků a flamewarů.
    26.3.2008 22:32 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Rozdíl je v tom, že někdo skřípe zuby a drží hubu a jiný tu hubu otevře a požádá tvůrce aplikace aby mu to dodal ve formátu, který není vázaný na proprietární software. Stav je jaký je díky tomu že většina zůstane u toho skřípání.
    Dalibor Smolík avatar 27.3.2008 01:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Mně to nedělá problém ani váženého zákazníka požádat, aby dokument předal v něčem čitelném :-). A bylo mi vždy ochotně vyhověno.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.3.2008 07:18 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Taky v tom nevidím problém. Jde o to se ozvat. Většinou je za tím nevědomost původců dokumentů a také se mi nestalo že by někdo nebyl ochoten mému požadavku vyhovět.
    vencour avatar 27.3.2008 10:09 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..

    Souhlasím, většinou se lidi chovají tak, jak si myslí, že je to nejlepší - tedy lze se s nimi dohodnout, naznačit, že pro vás je něco jiného nejlepší a pak vám vyhoví, dohodnete se.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Dalibor Smolík avatar 27.3.2008 15:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Jiná věc je ovšem, pokud potřebuji nějaký dokument z portálu státní správy a nabízejí ho jen v pdf a 602Formfiller, takže vyplnit si jej na počítači a odeslat může jen uživatel Windows .. :-(
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    vencour avatar 27.3.2008 18:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..

    Pro linux neni žádné editovátko na pdf? To, že jsem ho cca před dvěma měsíci nenašel, ještě nemusí mít takový závěr?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.3.2008 15:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    No jo, pdf lze zeditovat, ale pak se musí vytisknout a podat pěkně "postaru" jako vyplněný formulář na papíře.
    Dalibor Smolík avatar 28.3.2008 17:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Daňové přiznání jsem si stáhnul ve formátu xls, tam je to interaktivní, pak stejně vytiskl a odnesl na Úřad :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.3.2008 07:33 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Když většině lidí pošleš odf, tak odepíšou: Mě to nejde otevřít.

    :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    26.3.2008 21:24 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    zdravim,

    co se tyce statni ci jine spravy, tak hlavni kamen urazu je to, ze nikdo nevi co ma a nema delat a co muze. Problem centralni database a zpusobu vymeny informaci.

    Dalsi problem je to, ze malokdo Vam nabidne jine reseni na linuxu nez zakladni instalaci v oblasti desktopu a spravy. Prakticky vice umi jen malo firem v nasi republice.

    Ono je to dale i reseni problem s tim vzniklych. Jak opravy software, tak skolici materialy nebo metodiky.

    To, ze komunita neni moc obchodne schopna a spise si hraje a nevyuzije obchodnich prilezitosti nebudu na praktickych prikladech komentovat. Prezentacni vrstva take zadna slava.

    Co se tyce kancelarskych baliku, tak vsichni sice podporuji nove formaty, ale jaksi uz postatne mene ty stare.

    Horsi problem nez kancelarske baliky jsou v soucasnosti reportovace, ale ty byvaji znacne opomijeny.

    Se stavenim od nuly nebudu souhlasit. Lepsi je vylepsi napul funkcni system a mit inovaci nez pouzivat stavajici a nemit ty navyseni, co se tyce efektivity a uspor. I kdyz nove systemy od MS jsou pokrokem, ale ne zadarmo a bez problemu.

    Pisi sice jako pesimista, ale davam vcelku ne MS-resenim hodne velkou sanci. K te zprave: ono se porad neco nakupuje, ale o dost vice se to medializuje. A akcionari radi slysi, jak se zavazali zakaznici na par let dopredu. Viz treba mobilni operatori.....

    Jinak ale souhlas, ze opensource a tucnak vsude byt nemuze. Nahradit AS400 linuxem moc nejde.....(s usmevem).

    Pavel Kysilka
    Bluebear avatar 26.3.2008 21:35 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Nahradit AS400 linuxem moc nejde.

    Jak to? Například takový SUSE Linux Enterprise Server můžeš nasadit například na s390-kovém mainframu, nebo na multiprocesorovém serveru založeném na procesorech Power.

    O serverech s Xeony nebo Opterony ani nemluvě, to je Intel-kompatibilní architektura - tam je to úplná brnkačka, dokonce si můžeš objednat (například od HP, Fujitsu-Siemens, IBM...) přímo server certifikovaný, že bude s příslušným Linuxem chodit.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    27.3.2008 11:03 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Doplnim zasadni vec. Neni motivace uradnika a vubec toho simla aby se usetrilo.
    V podstatě nic nevím
    Bluebear avatar 26.3.2008 21:28 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Ano, ale zaplatil by se ten přechod? Kompletně nový admini (nebo draze přeškolení), kursy pro zaměstnance, support a další pičoviny.

    Domnívám se, že takový přechod je možné udělat tak, aby se vyplatil. Dokonce by se ani nemuselo jednat o přechod na open-source software, ale i na jakýkoli jiný software, pokud je dobře navržený, dobře zdokumentovaný, má už od začátku všechny potřebné funkce, nasadí se všude současně a příprava uživatelů a adminů proběhne před nasazením, a ne až po něm. Pak budou admini v pohodě, protože to půjde spravovat snadno, supportu nebude tolik potřeba, protože chyb nebude moc, a kursy pro zaměstnance budou taky mnohem snadnější, protože to půjde rozumně ovládat.

    Ono je totiž často nejlevnější koupit hotové řešení, než od nuly stavět něco "zadarmo".

    Jenže u tak složitých systémů, jako je řízení celých firem nebo úřadů, hotové řešení IMHO neexistuje; každý takový kus softu se vyrábí na míru, nebo se vezme existující software, obvykle určený pro něco trochu nebo úplně jiného, a ten se vydatně přiohýbá.

    A právě z toho přiohýbání vycházejí problémy. Dovedu si živě představit, jak takové řešení obvykle vypadá (a pár jsem jich i viděl): soustava několika zcela nesouvisejících programových balíků, násilím zbouchaná dohromady pomocí megabajtů narychlo psaného kódu, a k tomu mračno pluginů a pomocných utilit, jejichž úkolem je doplnit chybějící funkce, držet konzistenci mezi několika kopiemi téže informace v různých aplikacích, a bránit různým částem toho molocha, aby se navzájem sežraly. Veškerý doplňkový kód napsaný týmem programátorů, kteří byli najati pro tento jediný projekt a neměli k dispozici dokumentaci ani k jedné z hlavních aplikací (protože je to top-secret proprietární how-know).

    A pokud máš takovýto Augiášův chlév, tak samozřejmě potřebuješ armádu adminů, aby to udrželi v chodu, a každého uživatele musíš pečlivě vyškolit, aby se v tom bludišti dokázal vyznat.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    26.3.2008 21:52 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Jenže u tak složitých systémů, jako je řízení celých firem nebo úřadů, hotové řešení IMHO neexistuje

    Přesně. A domnívám se že vím, jak to asi v tom "řízení" proběhlo - Microsoft napsal kolik budou stát licence. Tím to hasne. Úředníci zaplesali, že ten nový mikrosoftware pojede sám. A aby ne, když tohle furt MS propaguje, ačkoli je to donebevolající blbost.
    JiK avatar 26.3.2008 22:07 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Ano, ale zaplatil by se ten přechod? Kompletně nový admini (nebo draze přeškolení), kursy pro zaměstnance, support a další pičoviny.

    Domnívám se, že takový přechod je možné udělat tak, aby se vyplatil....
    Empirie a provedeny experiment ukazuje spise opak. V Mnichove v roce 2002 velkohube ohlasili prechod na linux, s tim, ze jim to poresi SuSE. Ze pry premigruji nejakych 14000 desktopu a pohoda. Zatim v tom utopili majlant a hotove to dosud neni. Asi bych se misto sermovani teoriemi co-by-kdyby sklonil pred provedenym experimentem. Experiment byl IMHO proveden spravne, vysledek (po sesti letech utraceni penez danovych poplatniku) je bohuzel dosti jednoznacny...
    26.3.2008 22:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Není to tak dávno co o tom šla řeč. Tak prosím pomalu s tím FUD.
    JiK avatar 26.3.2008 22:17 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    tak jsem se prave docetl, ze pry pristi, nejpozdeji prespristi rok to bude hotove. Jenze bohuzel tyhle clanky, ze "pristi, nejpozdeji prespristi rok" se daji najit s datem 2004, 2005 a 2006.

    Asi to bude jak s tim vecnym snem vsech ruznobarevnych socialistu o tom, ze Amerika zkrachuje a zmizi v propadlisti dejin. Pristi, nejpozdeji prespristi petiletku pry zahnivajici kapitalismus nahradi neco noveho, uzasneho, barevneho a socialne spravedliveho. A tvrdi to uz od Goebbelse, a zatim sli na smetiste dejin vselijake ty socialismy a jine pokrokove a bezchybne vymysly socialnich inzenyru.
    Bluebear avatar 26.3.2008 22:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Asi to bude jak s tim vecnym snem vsech ruznobarevnych socialistu o tom, ze Amerika zkrachuje a zmizi v propadlisti dejin.

    Toho se bohužel poslední dobou docela bojím, dalo by se říct, že je to má noční můra.

    USA mají mnoho chyb, ale kdyby šli do háje, půjde do háje IMHO celá euroatlantická civilizace a my s ní.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    27.3.2008 08:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    půjde do háje IMHO celá euroatlantická civilizace a my s ní.
    Pořád nevím, mám se učit čínsky, nebo arabsky? ;-) Oba jazyky jsou docela závislé na intonaci, ale přeci jenom bych se byl schopný naučit spíš arabštinu. Koneckonců i arabská kultura je mi sympatičtější, než čínská, nebo japonská, což bude asi důsledek roku stráveného v Sýrii. Jediné, co nepřenesu přes srdce, je to vedro.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.3.2008 08:26 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Uč se střílet.
    27.3.2008 11:14 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    No predpokladam ze zemepisnou polohu bys nemenil max jen politickou:-)))
    V podstatě nic nevím
    27.3.2008 13:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Zapomněl jsi na globální oteplování. I když určité naděje vkládám do zpomalení Golfského proudu :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.3.2008 22:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Ty děláš jako by Novell byla evropská firma :D
    27.3.2008 09:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    tak jsem se prave docetl ...
    zdroj?

    - meleš <|>oviny, ten přechod byl od začátku plánován jako postupný (mj. v návaznosti na zastarávání hardware), nikdo zodpovědný neřekl, že to bude hned, to jenom tací, jako ty, co si přečtou první větu a ještě z ní pochopí jen půlku, začli vypouštět bludy o tom, jak zítra už v Mnichově nebude jediný počítač se software od Microsoftu
    Bluebear avatar 26.3.2008 22:42 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Nebudu se sklánět před jediným experimentem, když nikdo nemá přesné údaje, co přesně se dělalo, na čem se to zadrhlo nebo drhne, jaký byl původní plán, jaké jsou tam podmínky, zda se během doby něco podstatného nezměnilo atd. atp.

    Kromě toho, mnoho projektů v EU i mimo EU má stejné prostoje, přestože tam tučňák ani nepáchl :-)

    vysledek (po sesti letech utraceni penez danovych poplatniku)

    Ale no tak. Opravdu myslíš, že kdyby nebylo migrace na Linux, že by ty peníze nespotřebovali a nechali je daňovým poplatníkům?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    JiK avatar 26.3.2008 22:51 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Ale no tak. Opravdu myslíš, že kdyby nebylo migrace na Linux, že by ty peníze nespotřebovali a nechali je daňovým poplatníkům?
    Ne, nemyslim. Vim, ze penize, ktere nam stat jednou sebere jsou navzdy vprdeli. A pri trose smuly se bohuzel dostanou do pazouru nejakemu min nez prumerne linemu urednikovi a ten je nerozhaze a neprozere jako normalne, ale nanestesti nam za ne sebere kus svobody nejakou dalsi regulaci anebo buzeraci.
    26.3.2008 22:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    svobody nejakou dalsi regulaci anebo buzeraci.
    Velice častý případ. :-( Člověk aby si platil svoji vlastní buzeraci.
    27.3.2008 13:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Empirie a provedeny experiment ukazuje spise opak. V Mnichove v roce 2002 velkohube ohlasili prechod na linux, s tim, ze jim to poresi SuSE. Ze pry premigruji nejakych 14000 desktopu a pohoda. Zatim v tom utopili majlant a hotove to dosud neni. Asi bych se misto sermovani teoriemi co-by-kdyby sklonil pred provedenym experimentem
    Co má být jako "hotové"?

    1. Nikdo neohlašoval "přechod na Linux", ale postupnou náhradu dosluhujících aplikací řešením nezávislým na platformě.

    2. Cílem tudíž není a nikdy nebylo namastit na 14000 desktopů nějaký Linux děj se co děj, cílem je dlouhodobě výhodné koncepční řešení pro městskou správu, se vším co k tomu patří (jako zajištěné školení, údržba, certifikace apod.).

    3. Projekt v souladu se svým cílem prostě běží (mj. prezentováno letos v březnu na Cebitu), i když si český úřední šiml spolu s JiKem svorně notují v tom, že to není možné, protože to není možné.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.3.2008 18:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    V Mnichove v roce 2002 velkohube ohlasili prechod na linux, s tim, ze jim to poresi SuSE. Ze pry premigruji nejakych 14000 desktopu a pohoda. Zatim v tom utopili majlant a hotove to dosud neni.
    Je zajímavé, že se vždycky všude zmiňuje ten Mnichov, kde se objevily problémy. Ale že to jinde šlo OK, o tom už se ve flamewarech raději mlčí.
    8.8.2008 17:18 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Ano, ale zaplatil by se ten přechod? Kompletně nový admini (nebo draze přeškolení), kursy pro zaměstnance, support a další pičoviny.
    I kdyby to bylo náhodou dražší, tak by to pro nás i tak bylo výhodnější, protože by nešli peníze do Redmondu, ale zůstaly by v ČR a admini by za ně dostaly kurzy a školení od českých firem.
    vencour avatar 26.3.2008 21:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..

    Co jsem slyšel o jednom ministerstvu: mohl bych půlku lidí z it vyházet a ušetřit. Jenže co by dělali? A jenže co bych dělal já, až by za to vyhodili mne? A jenže za co pak utratíme ty peníze, co ušetříme? Ještě by nám za rok dali míň ...

    Takže i za licence se platit musí ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.3.2008 21:43 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Ale to je v pořádku, proti tomu nic. Konec konců u nás, přestože většina desktopů je linuxových máme kolem 90 terminálových licencí a 75 citrixových licencí, které jsou nezbytné pro přístup na win servery. Řešení které máme, nebylo zadarmo ale v konečném důsledku se díky němu dlouhodobě naše náklady drží víceméně na stejné hladině a peníze které by jinak šly na software jdou do nákupu kvalitnějšího hardware pro úředníky(ce). Místo hlučných hrkavých beden a vyšuměných CRT monitorů má většina z nich placatá eiza s 1280x1024 a výkonné počítače. V každé kanceláři je nejméně jedna tiskárna. Případné problémy se řeší v řádu minut vzdáleně skrz telefon. Díky novým strojům, LCD a virtualizaci serverů se snížila spotřeba a zatížení el. sítě. Přesto se však stále znova objevuje snaha u nás prosadit MS řešení.
    26.3.2008 21:59 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    A jsme zase u toho. Máme Windows, máme LCD a v každé místnosti několik tiskáren, skenerů, faxů atd. I kdyby jsme chtěli na linux přejít, tak kvůli našim zákazníkům nemůžeme. Těžko donutíme některé automobilky přejít na linux, když nebudou sami chtít a své programy mají na MS platformě a používat je musejí i lidi od nás. Takový přechod by stál neuvěřitelný balík a to nikdo nezainvestuje, protože pro takové firmy jsou ceny Windows licencí v podstatě jen pakatel.
    26.3.2008 22:03 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Trochu mimo ne? My to máme právě proto že nemáme MS Windows. V opačném případě by to u nás vypadalo jako na magistrátě.
    26.3.2008 22:16 Quest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Proč mimo, u nás si spočitali, že to při několika stovkách PC, to mají za čas zpátky na elektřině. Nemá cenu tam držet staré rozežrané CRT monitory. On je rozdíl mít spotřebu 35 [W] nebo 130 [W].
    26.3.2008 22:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    To ano, jenže se to musí zaplatit tady a teď z toho co je k dispozici, ne z toho co se (možná) ušetří. Každý nákup je strategie. Co ošidím, co upřednostním. My jsme si mohli dovolit koupit hardware, protože jsme nebyli nuceni investovat do software.
    27.3.2008 09:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Těžko donutíme některé automobilky přejít na linux, když nebudou sami chtít a své programy mají na MS platformě a používat je musejí i lidi od nás.
    hm, mě by zajímalo, jaké programy ... asi před rokem (či dvěma?) proběhla zprávička, jak Škodovka nakoupila nějaký šílený linuxový cluster na CAE, přece jim tam nestojí jen tak pro nic za nic a zaměstnanci kolem nechodí po špičkách, minimálně vstupy a výstupy musí mít možnost zpracovat, tzn. že i pokud jinak jedou na M$, musí nějakým způsobem řešit interoperabilitu ...?
    vencour avatar 26.3.2008 22:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..

    Moje námitka směrovala k tomu, že není vůle šetřit, chovat se ekonomicky. Tedy selským rozumem, ekonomické to asi je, pořád brát dotace a žít v pohodě. Pro někoho "zevnitř". Jede se v principu na paušál, že to "něco" stojí.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.3.2008 21:46 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Někde jsem tu již vysvětloval jak je to se státními zakázkami a výběrovými řízeními. A myslím, že ty to musíš dobře znát. Státní zakázka se nedělá proto, že stát něco potřebuje (max potřebuje utratit prachy, které mu stejně nepatří), ale dělá se proto, že firma - resp její majitel - chce státní prachy. A úředníci (resp šéfové úřadů) chtějí také něco pro sebe.
    Takže za to může neschopnost linuxových firem, když se teda zakázky získávají podmazáváním a kvalita produktu nerozhoduje.
    26.3.2008 22:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Teď si na to kápnul!

    Ale ne, tentokrát vážně. Většina linuxových firem se bojí do něčeho podobného jít, protože většinou nemají kapitál na to aby to ustály. Díky současné politice nepokryté podpory produktů postavených na MS ze strany státních institucí (a neexistenci podmínky multiplatformnosti aplikací) by tak suplovaly podporu dodavatelským firmám které za své nedodělky shrábnou tučné peníze, ale v případě problémů si buď umyjou ruce s tím: "No jó za to může ten váš linux..", nebo si nechají pěkně mastně zaplatit ocmrndávání svých "odborníků", přestože je evidentní že jde o mizerný návrh aplikace, který nezvládá serverové nasazení.
    kouzer avatar 26.3.2008 21:58 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Však je to logiceké. Vy nám posvětíte formát my vám dáme "slevu". Ruka ruku myje.
    Linux user #448944.
    27.3.2008 11:10 jimi | skóre: 14 | blog: linuxnazs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Pokud by daná státní organizace měla osvícené lidi ve vedení a odhodlaného správce, tak si myslím že přechod by nemusel být nemožný. Jenže ve státních podnicích to chodí tak, že pokud ušetří daný balík peněz, tak se přebytky musí vracet a pokud potřebují méně peněz, tak další rok méně peněz dostanou. V soukromých firmách je to jinak, tam jim o peníze jde více. A proto Linux používa třeba Baťa a nebo ASKO nábytek.
    27.3.2008 11:42 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    uredniky nelze vyhodit.

    Spolecnost funguje tak, ze 10% celou spolecnost tahne. Jsou to predevsim inzenyri, vedci, umelci a delnici v produkci, kteri zajistuji chod spolecnosti, Zbytek se veze. To je OK. 30% populace neni pak ani s to vydrzet ten tlak soukromeho hospodarstvi. Tito lide intuitivne tusi, ze jim nezbyva nic jineho nez nejaky urad, skola nebo nadnarodni gigant. A proto musi stat zajistovat pro 30% nejakou obzivu, jinak by se slozil.

    Ale nam, tem 10% je to jedno, jakym softwarem si krati chvili, ti kteri nas jen zdrzuji. Dokavad nes nechaji alespon trochu dychat, abychom mohli tahnout tu karu.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    27.3.2008 12:01 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Jako malej jsem byl taky strasne nafoukanej, ale ted, ted uz nemam chybu :-D
    27.3.2008 14:49 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    vedet, ze clovek tahne spolecnost a je za to od spolecnosti jen mizerne placen a NEMLUVIT o tom neni _slusne_ vychovani ale debilita.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    28.3.2008 08:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    to nebyl vtip? - ach tak ...
    27.3.2008 12:59 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Ano, Jiří Grossmann v roce 1968 také napsal Miloslavu Šimkovi otevřený dopis v němž celkem logicky dovozuje že tu káru za nás všechny táhnou v podstatě oni dva. Vyzývá ho přitom ke zvýšenému pracovnímu úsilí, neboť on sám už ji dál táhnout nechce. ;-)
    27.3.2008 16:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Právě se objevila na zpravodajských webech..
    Je možné,že patříš mezi těch 10%, kteří tu káru táhnou... nicméně v tvém případě bych se docela bál, kam ji táhneš...
    Quando omni flunkus moritati
    28.3.2008 18:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše nadpis
    Škoda, že ten zápisek neměl rozumnější titulek - až doteď jsem ho kvůli nicneříkajícímu titulku ignoroval. Přitom pod ním proběhla docela zajímavá debata.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.