Společnost Framework Computer představila (YouTube) nový výkonnější Framework Laptop 16. Rozhodnou se lze například pro procesor Ryzen AI 9 HX 370 a grafickou kartu NVIDIA GeForce RTX 5070.
Google oznamuje, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidech omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Tato politika bude implementována během roku 2026 ve vybraných zemích (jihovýchodní Asie, Brazílie) a od roku 2027 celosvětově.
Byla vydána nová verze 21.1.0, tj. první stabilní verze z nové řady 21.1.x, překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, LLD, Extra Clang Tools a Libc++.
Alyssa Anne Rosenzweig v příspěvku na svém blogu oznámila, že opustila Asahi Linux a nastoupila do Intelu. Místo Apple M1 a M2 se bude věnovat architektuře Intel Xe-HPG.
EU chce (pořád) skenovat soukromé zprávy a fotografie. Návrh "Chat Control" by nařídil skenování všech soukromých digitálních komunikací, včetně šifrovaných zpráv a fotografií.
Byly publikovány fotografie a všechny videozáznamy z Python konference PyCon US 2025 proběhlé v květnu.
Společnost xAI a sociální síť X amerického miliardáře Elona Muska zažalovaly firmy Apple a OpenAI. Viní je z nezákonné konspirace s cílem potlačit konkurenci v oblasti umělé inteligence (AI).
Byla vydána nová verze 9.16 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Americká vláda se po převzetí zhruba desetiprocentního podílu ve výrobci čipů Intel chystá na další investice do vybraných firem. Na sociální síti Truth Social to napsal prezident Donald Trump. Jeho ekonomický poradce Kevin Hassett v rozhovoru v televizi CNBC řekl, že nemusí jít pouze o firmy z technologického sektoru, ale i z jiných odvětví.
V Amsterdamu probíhá Open Source Summit Europe. Organizace Linux Foundation představuje novinky. Pod svá křídla převzala open source dokumentovou databázi DocumentDB.
Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš.Opravdu? Zrovna ted: 13:58 - V úseku mezi 310. a 329. kilometrem je ve směru na Prahu uzavřena dálnice D1 z důvodu odstraňování sněhových jazyků.
Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš.A zrovna jako na potvoru včera sjezd z D1 na Benešov u Prahy ucpala bouračka a lidi tam zůstali viset na tři hodiny. Já vlakem dojel se zpožděním 5 minut. Předpokládat při takovém počasí, že někdo nepojede jako kdyby bylo sucho a +20 stupňů a nenabourá, je přinejmenším hloupost.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
Nedivím se, že drahám cestující doslova utíkají. Bohužel utíkají k silniční dopravě a to je další velký problém. Řekl bych, že tady zoufale chybí konkurence.Neutíkají, nemají kam, to je problém.
le zase jen v tom, že majitel kolejí nemá žádný zájem udržovat je sjízdnéOn by měl, kdyby provozovatel vlaků požadoval náhradu škody. Jenže tady je znát, že SŽDC a ČD byly dříve jedna firma a tak nechtěj kamarádům dělat problémy.
Já zas naopak neznám Pendolíno, které by jezdilo jen po ČR.Praha - Ostrava?
To jsou nějaké vesnice na Sibiři, ne?Úžasný argument...
rozkradani statnich penez prostrednictvim sluzeb, ktere drahy nakupuji, prikladem budiz treba jejich casopissouhlas
zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsvicenoDiskutabilni, zalezi na situaci.
pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred letyDukaz, moje zkusenost je opacna.
nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavitVerim, ze se to muze stat, ale ze bys to zazil opakovane se mi nechce verit. To je totiz pruser jako Brno.
zbytecnym zpozdenimJakpak bys definoval "zbytecne zpozdeni". Ono existuje taky nejake nezbytecne?
Treba spousta nastupist sviti po cele sve delce i kdyz zadni cast se nikdy nepouziva.zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsvicenoDiskutabilni, zalezi na situaci.
Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred lety
Stalo se mi to 3. za cca 6 let.nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavitVerim, ze se to muze stat, ale ze bys to zazil opakovane se mi nechce verit. To je totiz pruser jako Brno.
Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.zbytecnym zpozdenimJakpak bys definoval "zbytecne zpozdeni". Ono existuje taky nejake nezbytecne?
Treba spousta nastupist sviti po cele sve delce i kdyz zadni cast se nikdy nepouziva.Otazkou je, jestli se zrovna tady vyplati predelavat rozvody kvuli tomuhle, dalsi otazkou je, co na to bezpecnostni predpisy a tak.
Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.Neznam, takze nemuzu posoudit, ja sam mam jinou zkusenost. Je otazkou cim to je.
Stalo se mi to 3. za cca 6 let.Zajimave, ted uz vlakem jezdim vyjimecne, ale byly doby., kdy jsem jezdil casto a nestalo se mi to ani jednou.
Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.Mno, to jako, ze si reknou, ze ho jeste chvili podusi? Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
Muzete, jde to dohledat. Vizte treba http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.Neznam, takze nemuzu posoudit, ja sam mam jinou zkusenost. Je otazkou cim to je.
Zrejme jste jen jezdil na trati, kde to je zabezpeceno automatem a ne lidmi.Stalo se mi to 3. za cca 6 let.Zajimave, ted uz vlakem jezdim vyjimecne, ale byly doby., kdy jsem jezdil casto a nestalo se mi to ani jednou.
Ne, proste na nej zapomenou. Obsluha zapomene dat vlaku povel k odjezdu, co je na tom k nepochopeni?Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.Mno, to jako, ze si reknou, ze ho jeste chvili podusi? Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
Zrejme jste jen jezdil na trati, kde to je zabezpeceno automatem a ne lidmi.
Ne, proste na nej zapomenou. Obsluha zapomene dat vlaku povel k odjezdu, co je na tom k nepochopeni?Vcelku nic, jen jsem vzdycky videl, ze kdyz prijizdel vlak, tak u budovy stal pan/pani v uniforme a nezmizel dokud vlak neodjel. A mam na mysli mensi trate, lokalky, nic velkeho. Proste mi ty tvoje historky prijdou pritazeny za vlasy. Asi mas straslivou smulu. Budu rad, kdyz se nesejdeme v jednom vlaku
Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.Já jo - před postavením koridoru se na trase mezi Prahou a Benešovem stálo na každé mezi - většinou to probíhalo tak, že vlak pomalu dojel k semaforu před nádražím, zastavil a za půl minuty dostal zelenou. Pokud by někoho napadlo, že prostě jel moc rychle a proto musel čekat, tak fakt ne. Pravidelně tímhle způsobem nabral deset minut zpoždění.
Pojedeme zkratkou. Je to sice dál, ale zato horší cestou.
Proč se jednoduše nedozvím, kdy "to" pojede?Protože to nikdo neví.
Napríklad rýchlik čo šiel z Nemecka do Maďarska cez Prahu a Bratislavu to bolo OK. Myslím že sa volal HungáriaTo není rychlík, ale EC.
Tiskni
Sdílej: