abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (6%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    I kdyby čert na koze jel

    9.1.2010 14:12 | Přečteno: 1582× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 9.1.2010 14:16

    Kojetín a ČD v kolapsu. jako obvykle chtělo by se dodat. Což o to, já si nestěžuji. Zpoždění jsem do svého časového plánu zakalkuloval a pokud nespadne shůry ještě něco dalšího, tak bych měl být kolem čtvrté v OV. Než tedy od Brna něco vůbec přijede, zabíjím čas psaním tohoto blogpostu. Jak jinak, než na téma ČD.

    Situace není nikterak překvapivá, vzhledem k politice této firmy. Místo aby investovali kapitál do zajištění stabilnější infrastruktury, nakoupili pro normální provoz zbytečně luxusní pendolina, která si vynutila jen další investice do přestavby drážních těles. Pochopil bych tento záměr, kdybychom u nás měli takové vzdálenosti jako kupř. ve Francii, nebo v sousedním Polsku, kde je to od jihu k severu kolem 900km. jenže u nás?! Pofiderní úspora jedné hodiny.

    Není divu, že poměrně záhy začaly ČD dělat kroky jak donutit cestující k tomu aby vůbec tyhle soupravy začali využívat. Omezování běžných osobních vlaků a propouštění "nadbytečných" zaměstnanců včetně těch co se v minulosti starali o údržbu drážních zařízení ani k ničemu jinému, než ke kalamitám a zvýšení železničních nehod, vést nemůže. Pokud nejsou lidi co by udržovali výhybky a čidla čistá a bez sněhu aj. tak se nedá spolehnout ani na automatiku a vzdálené ovládání.

    Kde je chyba? Aby byla železnice rentabilní, musí být levná a spolehlivá. Myslím, že většina cestujících by jela klidně i dobytčákem, ovšem pokud by jel přesně a spolehlivě.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.1.2010 14:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Problém je, že infrastruktura patří SŽDC (státní organizace Správa železniční dopravní cesty), vlaky provozují ČD a. s., osobáky objednávají a platí kraje. Takže nenakoupení Pendolin by neznamenalo ani více peněz na údržbu infrastruktury, ani provoz ztrátových osobních vlaků. Čímž neobhajuju Pendolina, jenom upřesňuju, že zrovna v tomhle by to nepomohlo.
    Rezza avatar 9.1.2010 14:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Otazka je, na kolik to ovlivnil snih. Pac po D1 busem uz si asi nikdy netroufnu jet a to jsem busar, pac zeleznicni doprava je za tohoto stavu porad vice pouzitelna (a to nemam rad zeleznice).
    9.1.2010 14:38 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Použitelná? Dovolím si pochybovat. Ve chvíli kdy jsem odeslal blogpost oznámili, že trať mezi Nezamyslicemi a Přerovem je do 15:00 uzavřená. Zřejmě tedy vyrazili rozmražovat výhybky. Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš. Jenže ČD na ty výhybky nemá ani stroje ani lidi. Mimochodem, náhradní autobusová doprava do Nezamyslic a Vyškova byla právě přistavena. Zatím co uzávěru protáhli do 15:30 - asi shánějí lidi.
    9.1.2010 15:34 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš.
    Opravdu? Zrovna ted:

    13:58 - V úseku mezi 310. a 329. kilometrem je ve směru na Prahu uzavřena dálnice D1 z důvodu odstraňování sněhových jazyků.
    Rezza avatar 9.1.2010 16:02 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    V zime po dalnici - kdyz jedes a nestojis, tak je to zazrak... Naposledy co jsem v zime jel do Prahy, tak jsem zustal stat tri hodiny deset kilaku za Brnem, pac jeden kamionak netusil, ze snih klouze a tak se prevratil...
    9.1.2010 19:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš.
    A zrovna jako na potvoru včera sjezd z D1 na Benešov u Prahy ucpala bouračka a lidi tam zůstali viset na tři hodiny. Já vlakem dojel se zpožděním 5 minut.

    Předpokládat při takovém počasí, že někdo nepojede jako kdyby bylo sucho a +20 stupňů a nenabourá, je přinejmenším hloupost.

    Quando omni flunkus moritati
    clipper avatar 9.1.2010 14:25 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Tak dobytčákem bych asi nejel. Určitě by stačil normální čistý vagon, kde je v zimě teplo a v létě jde otevřít okno.

    Ovšem po zkušenostech na trati Jihlava - Brno musím říct, že něčeho takového se asi nedočkám. Tady jezdí soupravy se třemi vagony a z toho jeden vagon je půl dětské oddělení a půl 1. třída, další vagon je z půlky pro kola a kočárky a třetí vagon je normální 2. třída. Výsledek? Natřískaná 2. třída a zbytek co se tam nevešel průvodčí snad toleruje v jedničce.

    A když člověk chce jet rychlíkem, tak sekera 15 - 30 minut je normální. Nedivím se, že drahám cestující doslova utíkají. Bohužel utíkají k silniční dopravě a to je další velký problém.

    Řekl bych, že tady zoufale chybí konkurence.
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    9.1.2010 15:32 Frettie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Víš co, jezdím celkem stabilně na té samé trase (Třebíč - Brno) a není to tak zlý, tohle je demagogie a takových je jen pár vlaků v exotický časy, rychlíky a normální osobáky jsou delší a ne tak strašný. (pokud nepočítáš to, že jsou starší než 30 let).

    A to s tou sekerou je taky hloupost, teď se fakt zlepšily, za poslední rok, dva jsem fakt nejel nějak výrazně zpožděným rychlíkem.

    A silniční doprava je fajn, třeba Praha - Brno je super. I v zimě máš jistotu, že dojedeš.

    gtz avatar 9.1.2010 16:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Párkrát jsem jel od nás do Třebíče ( Rosice - Třebíč ) a bylo to na pohodu, jelo se mi lépe než autobusem, na opačnou stranu z Třebíče taky pohoda, pár lidí klídek.

    No zase, ale cesta z Třebíče v zimě autem ... brrrr.. brrrr.. u Náměště pár kamionu co nevyjedou do kopce, sníh , závěje, no minulou zimu jsem jel z Třebíče 2 hod. k nám ( normálně to jezdím cca 45 min )
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.1.2010 21:43 kuly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Nedivím se, že drahám cestující doslova utíkají. Bohužel utíkají k silniční dopravě a to je další velký problém.

    Řekl bych, že tady zoufale chybí konkurence.
    Neutíkají, nemají kam, to je problém.
    9.1.2010 15:26 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Vsiml sis prosim, co se venku deje? Myslis, ze kdybys cekal na bus Student Agency, ze to bude lepsi?

    Tenhle zapisek na mne dela dojem "Kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde."
    9.1.2010 16:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Co se děje? Jo. Napadl sníh. Uplynulých sto let nic, a teď najednou jo.

    Pochopitelně přeháním. Padal i dřív, padalo ho víc a kupodivu vlaky jezdily poměrně na čas. Protože každý kus trati měl někdo konkrétní na starost. V současné době je železnice spolehlivý dopravní prostředek cca od -10 do + 25, za předpokladu že není moc srážek a příliš nefouká.

    Jinak předpokládaný příjezd do OV vidím tak na 16:40.
    9.1.2010 16:21 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    No jasne, vetsina Evropy uz je par dni na kolenou, nejezdi vlaky, nelitaj letadla, zaviraj se dalnice, ale jinak nic extra :-)

    Hele, tenhle zapisek beru jako ze sis potreboval vylit zluc, ale jinak jses dokonale mimo misu, jak ti tady naznacili i ostatni. Preju ti, abys dojel a nemusels cekat deset hodin, jako decka v autobuse nekde u Sternberka, nez je prijeli vysvobodit.

    A pokud bys byl opravdu infoprmacne retardovan, tak tady si muzesd precist za co vsechno muzou CD:

    http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=657500
    9.1.2010 16:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    To bereš jako omluvu logistické impotence evropské dopravní koncepce, nebo jako důkaz o změně světového klimatu?
    9.1.2010 16:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ty jses fakt darecek. Za tohle taky muze impotentni evropska dopravni koncepce?

    http://zpravy.idnes.cz/snih-ochromil-stredozapad-spojenych-statu-f2h-/zahranicni.asp?c=A070225_100101_zahranicni_jan

    10.1.2010 10:39 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Srovnávat náš pidistát a přelidněnou Evropu s americkým středozápadem, to je vážně ekvivalentní.

    To je zhruba asi tak jako kdybys chtěl hrablem uklízet půl sibiře. Při tamních rozlohách je prostě nereálné udržet dopravní komunikace průchozí.

    Já nikde netvrdím, že silniční doprava je lepší. Pouze konstatuji že současná ČD se dokázala vypracovat do stavu že cestování po dráze je téměř méně spolehlivé než po silnici a to je co říct.

    V diskuzi se objevily příspěvky, které potvrzují co jsem psal. Ano. Vy co již nepamatujete socialistickou éru máte možná opravdu na věc jiný pohled. Já sám jsem si za bolšánů na - tehdy ještě ČSD - pocestoval celkem asi šest let. Dnes pendluji v podstatě jenom po několika tratích, párkrát do roka. Proto ten úděs. Neříkám že bych nedojel, je však smutné jak hudlařským způsobem posílají manažeři ČD do kytek.

    Přijde mi, jako by si dali socialistický závazek zapudit veškeré normální cestující, zlikvidovat veškeré menší tratě a zachovat pouze hlavní tratě, na kterých lze vydělat.
    10.1.2010 11:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Co s tim spolecneho hustota zalidneni? Pisou tam treba o dalnici o 320 km, to je temer ekvivalent D1. A u zeleznicnich trati je to stejne. Je to asi pet let, co jsem zazil podobnou situaci na lokalce Chomutov-Vejprty. Prisla tejdenni siberie, kdy krome pravidelnych vlaku jezdily jeste extra masiny, co pluhovaly. A i tak jednou proste neprojela a trat asi dva dny stala. Co by udelal Kapica?

    A prijde mi, zes prehledl hned prvni prispevec. CD s trati nema nic spolecneho. Tvoje narky jsou asi tak na urovni baby Dymakove, ktere neprijel autobus CSAD a hned zacne nadavat, ze je CSAD neschpne, ze nema prohrnuto.

    Aby bylo jasno, nepovazuji CD za nejaky vykvet podnikatelskeho ducha, ale rozhodne jim nechci nasazovat psi hlavu zpusobem jakym jsi to ucinil ty.
    10.1.2010 12:10 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Srovnej si laskavě data. Já nepíšu o době před pěti či patnácti lety!

    Jak se můžeš dočíst, tak tady byli i daleko horší zimy 1929, nebo 1979.

    Ne nepřehlédl jsem tvůj první příspěvek. Jenže k tomu idiotskému rozdělení českých drah došlo až 1. ledna 2003! Tak si prosím rozsviť v kebuli a obtěžuj se trochu seznámit s děním. Jakožto nevodič jsem měl během té doby dost možností seznámit s tím jak je tento podnik veden od desíti k pěti. Mám dost kamarádů co byli či ještě jsou zaměstnáni u drah. Kamarádovy historky jakým způsobem se provádí údržba a za jakých podmínek fakt neměly chybu. (Pohotovost na telefonu a putovní litr na taxíka pro celou oblast od Olomouce po Jeseník).

    Je mi líto že se musím uchýlit k takovému výrazu, ale prostě rozmrdali co se rozmrdat dá. Dráhy měly smysl jedině jako monopol, kdy vdělečné složky dotovaly ty nevýdělečné prostě proto, že z toho rovněž v případě potřeby měly prospěch.

    Pravidelná údržba tratí nejen že zajistila že dojely včas vlaky nákladní, ale také lidé do práce.Zrovna v situacích, kdy byly cesty nepoužitelné stoupal strategicky význam tratí. A dnes?! Lze si vůbec nějak virtuálně odplivnout?
    10.1.2010 12:25 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Predpokladam, ze by admin Kapica zurive nesouhlasil s nazorem uzivatelu, ze jim spravovane programy jsou na hovno, spatne se ovladaji a krome toho minuly tyden vypdal proud. On sam ale z pozice ostrileneho cestujiciho podobne soudy vynasi, navic zpusobem, ktery ukazuje, ze nema o draze moc velke znalosti.
    10.1.2010 21:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Admin Kapica není na rozdíl od pana Jozky omezenec a dřív než něco začne prosazovat, tak se s tím ráčí nejdřív seznámit. A na podobné pindy má jednoduchou odpověď: "Vyzkoušej si to, a pak se pojď bavit dál". Nepočítá totiž s tím, že by tu žil až do stovky a nehodlá se tudíž zabíjet svůj čas momentálními nápady těch co si nic nezkusí a remcají.

    Jinými slovy - ať zůstanem u tématu - pokud remcá cestující ve vlaku, je pro ČD pořád lepší varianta, než neremcající osoba, která raději zvolí autobus, protože je levnější a jede.
    10.1.2010 22:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    On pan Kapica prostě jako vždycky pláče, jako vždycky víceméně nesmyslně a v tomto případě ještě na špatném hrobě.

    Stěžovat si na ČD, že jsou nesjízdné tratě, že nejsou otevřené čekárny atd. atp. je od doby, co tohle všechno vlastní SŽDC, dost velká pitomost.
    Quando omni flunkus moritati
    10.1.2010 23:30 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Kapica nakupuje sluzbu od Ceskych Drah. Problemy jejich partneru mu jsou u (_._), tem at si stezuji CD.
    11.1.2010 10:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Jenže službou ČD je přeprava lidí a věcí. Ne poskytování čekáren.
    Quando omni flunkus moritati
    11.1.2010 10:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Bohužel při štěpení na SŽDC a ČD si ČD vymohly i budovy, takže čekárny momentálně patří pod správu ČD.
    11.1.2010 12:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Fakt? No to bude veselý, až (jestli) začnou jezdit i další dopravci.
    Quando omni flunkus moritati
    11.1.2010 12:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Bohužel, transformace byla udělána tak, aby vznikly dva subjekty, ale ve skutečnosti to bylo spíš „co nevydělává se dá SŽDC, co by vydělávat mohlo se dá ČD“. Hned po transformaci dokonce i výpravčí a řízení provozu patřilo pod ČD (které řízení provozu poskytovaly pro SŽDC), až relativně nedávno tohle také přešlo pod SŽDC. Ale třeba údržbu tratí dělají pro SŽDC pořád ČD. Takže ani zmíněné náhrady škody by nic neřešily – ČD by požadovaly náhradu škody na SŽDC, a ty zase po ČD za špatnou údržbu…
    11.1.2010 20:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Hm, tak to mi uniklo. Já zachytil akorát informaci, že už konečně ČD dostaly nařízeno vypořádat majetek se SŽDC (tj. předat jim ho); že si vydupali to, že si něco můžou nechat, by mě nenapadlo.
    Quando omni flunkus moritati
    10.1.2010 12:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Teoreticky je monopol vždy výhodnější. V praxi se to ale ještě nikdy nepodařilo (a že těch pokusů je). Problém současné situace není v tom, že by byl oddělen dopravce od provozovatele dráhy, ale zase jen v tom, že majitel kolejí nemá žádný zájem udržovat je sjízdné, a ČD jako dopravce mají monopol. Ono i kdyby kvůli zasněženým výhybkám nejezdily vlaky ani jednoho dopravce, pořád lidé raději pojedou s tím, který je bude schopen pořádně informovat a postará se o ně i přes tu neprůjezdnost tratí.
    10.1.2010 12:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    No, aby se nam jeste po CSD nestyskalo :-)

    http://www.finmag.cz/clanek/13937/
    10.1.2010 22:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    le zase jen v tom, že majitel kolejí nemá žádný zájem udržovat je sjízdné
    On by měl, kdyby provozovatel vlaků požadoval náhradu škody. Jenže tady je znát, že SŽDC a ČD byly dříve jedna firma a tak nechtěj kamarádům dělat problémy.
    Quando omni flunkus moritati
    11.1.2010 08:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Jednak to, za druhé je taky otázka, zda vůbec náhradu škody lze požadovat, zda to třeba zákon nevylučuje – nevím, ten zákon neznám, ale moc by mne to nepřekvapilo.
    9.1.2010 16:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Vtip ale nebyl v tom, že vlaky jely na čas. Nýbrž v tom, že i na sebemenším nádraží byla čekárna, takže jsi nezmrznul. Nesmrděli v ní žádní bezďáci a pokud jsi dorazil po půlnoci, tak jsi měl jistotu, že nejpozději ve tři ráno zase pojedeš dál.
    9.1.2010 16:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Kdy, proboha? Kdyz tak zapatram do hlubin, vytahnu tradevadesaty, kdy jsem na Masarycce cekal do peti na prvni vlak, na sestadevadesaty, kde jsem podobne cekal v Budejicich...

    Co se bezdomovcu tyce, places na spatnem hrobe. Obrat se na policii.
    gtz avatar 9.1.2010 16:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ano čekárny bývaly, ale byly zavřené po odjezdu posledního vlaku. Aspoň to si pamatuju já. Je mi cca 45 takže si pamatuji také celkem hodně.

    Pamatuju si, že jsem jel z opuštáku domů a strávil jsem den ve vlaku navíc, protože někde u Popradu padlo hafo sněhu a čekalo se než dojede ta raketová fréza. Celkem hustý.

    Ale zase v těch letech na sebe večerní vlaky čekaly o něco déle než dneska. Vracel jsem se v roce 1985 do Plzně a nedoufal jsem, že přípoj do Domažlic ještě bude čekat ( 15 min. sekera ) a on čekal. (Sice jsem kvůli tomu musel lézt přes plot, abych byl ráno v kasinu,ale i tak dalo se to).

    Nynější čekárny a nádraží těžký tyfus, člověk by se bál někde usnout, tehdy ne, ale zase je jiná doba než tehdy.

    Hlavně, že vedení bere takové lowe o jakých se nám ani nesnilo a přitom jsou CD ztrátové. Nic s tím, ale nenaděláme, je jiná doba.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    9.1.2010 16:59 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ono taky dříve parní trakci jaksi nevadila námraza na trolejích, případně při provozu jeden pár vlaků denně nebylo nutné v každé druhé stanici řešit křižování a přehazování výhybek. To si musíme rozmyslet – buď budeme jezdit rychlými elektrickými vlaky, dopravu bude zajišťovat minimum personálu (vše bude dálkově řízeno), a pak holt v situacích jako je tato bude potřeba přejít na nějaký nouzový režim. A nebo bude všude jezdit nezávislá trakce, každá výhybka a každé závory budou mít svou obsluhu, nebude se v základu jezdit tak často, a pak bude dost času i lidí na to řešit mimořádné situace.

    Jak znám ČD, určitě mají problémy s informováním a nemají připraven žádný plán pro takovouhle situaci. To je chyba. Ale nevytýkal bych jim, že se jim za současného počasí nedaří udržet dopravu jako by se nic nedělo.
    9.1.2010 16:18 červená řepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    měl si jet metrem, tam sníh nepadá
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.1.2010 16:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Vlaky mezi Prahou a Budějovicemi zvládaly před nějakými 15 lety tuto trasu za 2,5h, teď ty spoje mají oficiální dobu jízdy 3h (ačkoliv v poslední době to zase začali zkracovat).

    Řešit cokoliv kolem této pokrokové organizace nemá smysl.
    9.1.2010 16:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Podle jizdniho radu to je 2:39, coz se nijak nelisi od stavu, ktery si pamatuju, kdyz jsem tam obcas jezdil.
    xxx avatar 9.1.2010 17:13 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Nestavi se tam nahodou koridor? U Benesova a nekde za Taborem?
    Please rise for the Futurama theme song.
    9.1.2010 20:44 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ano, staví, vlakem jsem tudy sice dloho nejel, ale pokud vím, "spodní" konec koridoru by měl být aktuálně nekde mezi Planou nad Lužnicí a Soběslaví.
    10.1.2010 00:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    V Doubí u Tábora - postavený úsek končí tam, kde se bude trať překládat a vést jinudy.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.1.2010 17:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Tak už to konečně zkrátili. Když jsem před 2 roky jezdil já, byly to 3 hodiny, pokud tedy nebyla výluka. To pak byly hodiny klidně čtyři.
    9.1.2010 17:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Nestavela se v Praze k Hlavaku nejaka propojka?

    Jako kluk pamatuju, kdyz se predelavala trat Praha - Usti na elektriku a to nebyla sekera hodinu vyjimecna.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.1.2010 00:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ne, ten vlak byl prostě celkově zpomalený... A výluky, to byl teprve teror. Na autobus se čekalo klidně 20 minut.
    10.1.2010 05:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ale to s tim muze souviset. To je uplne stejny jako kdyz na dalnici zavrou jeden pruh a daj tam osmdesatku. Proste nekde bylo uzke hrdlo, tak mu prizpusobili grafikon.
    10.1.2010 22:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Přesně tak, před dvěma roky se začal stavět železniční koridor v úseku Praha - Benešov u Prahy.

    Ty tři hodiny jsou víceméně pochopitelné, protože tenhle úsek už předtím byl dvoukolejný a při výstavbě byla neustále někde jedna kolej přerušená, tj. v jízdním řádu byly rezervy kvůli zpoždění při čekání na protijedoucí (většinou) osobák.
    Quando omni flunkus moritati
    9.1.2010 17:52 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ono to je jednoduchý, z původního počtu X lidí na stanici zůstal třeba 1 a podle vyhlášky XY nesmí vytáhnout paty z baráku a jít vymíst výhybky. Co udělá taková výhybka když na ní napadne sníh a umrzne je asi jasné. Ze 4 kolejí tak máme rázem jednu a tak jede jeden vlak sem a za chvíli druhý vlak tam a na nějaký jízdní řád se sere. ČD už nejsou to co bývaly, je to takové to howno co smrdí a když se do toho šlápne, tak to taky nepotěší. Tím mám na myslí zmiňovanou druhou třídu, která zůstává stejná 20 - 30 let, ty Hurvínky co jezdí doteď i ty nové co se do sedaček pro 4 vejdou s bídou 2, protože to je přestavěná polní nemocnice... :-( Debilové jsou všude.
    LukynZ avatar 9.1.2010 18:26 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ja teda nemam s nasimi vlaky nejake velke zkusenosti, ale ty co jsou urcite nejsou negativni. Problem muze prijit vsude. Ale k ten pendolinum bych jen podotkl, ze byly porizovane s tim, ze budou jezdit i do zahranici. Ze tomu tak neni, je vec jina a proc tomu tak neni jsem se ani nezajimal.
    Grunt avatar 9.1.2010 19:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Já zas naopak neznám Pendolíno, které by jezdilo jen po ČR. Pendolína jezdí poloprázdná jak do Vídně, tak do Bratislavy. Denně jsem je vídal na těchto trasách ráno na nádraží.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.1.2010 19:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Já zas naopak neznám Pendolíno, které by jezdilo jen po ČR.
    Praha - Ostrava?
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 9.1.2010 19:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    To jsou nějaké vesnice na Sibiři, ne? Proto ten spoj asi neznám. Ale pokud pomineme právě spoje velkých měst u nás(kolik jich krom těchto dvou vůbec máme?), tak končí většinou v zahraničí. Nebo teda aspoň co já vim.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.1.2010 19:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    To jsou nějaké vesnice na Sibiři, ne?
    Úžasný argument...
    Quando omni flunkus moritati
    Grunt avatar 9.1.2010 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Myslel jsem tím, že je to ode mne tak daleko, že to pomalu nepočítám ani za území naší republiky a nemám nejmenší ponětí co se tam děje. No offense. Mám pocit, že na trati Praha - Ostrava jezdí i jiné čuda, které tady nikdy v životě nebudu mít šanci vidět. Třeba nějaké Elefanty nebo co.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.1.2010 20:33 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Elefanty jsou určeny pro příměstské trati především v okolí Prahy a Bohumína. V odkazovaném článku píší o ojedinělém pokusu o posilový spoj Praha-Český Těšín o jednom víkendu. Elefanty jsou náhrada panťáků (pantografů).
    10.1.2010 10:38 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Daný typ vlaku musí mít pro provoz v daném státě certifikaci. Pro Německo s tím měli nějaké problémy a ani nevím, jak to nakonec dopadlo.
    9.1.2010 18:21 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Sluzby CD jsou naposto tragicke. Jako zakaznik si kupuji nejakou sluzbu a pokud mi neni poskytnuta v odpovidajici kvalite, mela by mi byt vracena cast ceny. Pak bude jen na CD, zda budou penize investovat do spolehliveho zajisteni sluzeb nebo vraceni jizdneho.

    Drahy jsou oranizacne naprosto spatne zvladnuty, takze dochazi k:
    • rozkradani statnich penez prostrednictvim sluzeb, ktere drahy nakupuji, prikladem budiz treba jejich casopis
    • zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsviceno
    • pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred lety
    • nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavit
    • zbytecnym zpozdenim
    9.1.2010 18:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    rozkradani statnich penez prostrednictvim sluzeb, ktere drahy nakupuji, prikladem budiz treba jejich casopis

    souhlas

    zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsviceno

    Diskutabilni, zalezi na situaci.
    pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred lety

    Dukaz, moje zkusenost je opacna.
    nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavit

    Verim, ze se to muze stat, ale ze bys to zazil opakovane se mi nechce verit. To je totiz pruser jako Brno.
    zbytecnym zpozdenim
    Jakpak bys definoval "zbytecne zpozdeni". Ono existuje taky nejake nezbytecne?
    9.1.2010 19:19 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsviceno

    Diskutabilni, zalezi na situaci.
    Treba spousta nastupist sviti po cele sve delce i kdyz zadni cast se nikdy nepouziva.
    pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred lety

    Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.
    nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavit

    Verim, ze se to muze stat, ale ze bys to zazil opakovane se mi nechce verit. To je totiz pruser jako Brno.
    Stalo se mi to 3. za cca 6 let.
    zbytecnym zpozdenim
    Jakpak bys definoval "zbytecne zpozdeni". Ono existuje taky nejake nezbytecne?
    Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.
    cynic_asshole avatar 9.1.2010 19:37 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Hele, a nestalo se ti, že jste jen na AB trati dojeli pomalejší vlak s postrkem?
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    9.1.2010 20:25 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ne, to bychom pred tim vlakem necouvali zpatky do stanice.
    cynic_asshole avatar 9.1.2010 20:35 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Hmm, tak to je co říct. V tom případě s tebou nechci sedět v jednom vlaku :-)
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    9.1.2010 19:41 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Treba spousta nastupist sviti po cele sve delce i kdyz zadni cast se nikdy nepouziva.
    Otazkou je, jestli se zrovna tady vyplati predelavat rozvody kvuli tomuhle, dalsi otazkou je, co na to bezpecnostni predpisy a tak.
    Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.
    Neznam, takze nemuzu posoudit, ja sam mam jinou zkusenost. Je otazkou cim to je.
    Stalo se mi to 3. za cca 6 let.
    Zajimave, ted uz vlakem jezdim vyjimecne, ale byly doby., kdy jsem jezdil casto a nestalo se mi to ani jednou.
    Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.
    Mno, to jako, ze si reknou, ze ho jeste chvili podusi? Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
    9.1.2010 20:35 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.
    Neznam, takze nemuzu posoudit, ja sam mam jinou zkusenost. Je otazkou cim to je.
    Muzete, jde to dohledat. Vizte treba http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/
    Stalo se mi to 3. za cca 6 let.
    Zajimave, ted uz vlakem jezdim vyjimecne, ale byly doby., kdy jsem jezdil casto a nestalo se mi to ani jednou.
    Zrejme jste jen jezdil na trati, kde to je zabezpeceno automatem a ne lidmi.
    Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.
    Mno, to jako, ze si reknou, ze ho jeste chvili podusi? Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
    Ne, proste na nej zapomenou. Obsluha zapomene dat vlaku povel k odjezdu, co je na tom k nepochopeni?
    9.1.2010 20:43 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Zrejme jste jen jezdil na trati, kde to je zabezpeceno automatem a ne lidmi.
    Ne, proste na nej zapomenou. Obsluha zapomene dat vlaku povel k odjezdu, co je na tom k nepochopeni?
    Vcelku nic, jen jsem vzdycky videl, ze kdyz prijizdel vlak, tak u budovy stal pan/pani v uniforme a nezmizel dokud vlak neodjel. A mam na mysli mensi trate, lokalky, nic velkeho. Proste mi ty tvoje historky prijdou pritazeny za vlasy. Asi mas straslivou smulu. Budu rad, kdyz se nesejdeme v jednom vlaku :-)
    9.1.2010 20:53 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ve stanici se to nikdy nestane, to ten vlak vidi. Stava se to pri vjezdu nebo vyjezdu z nadrazi na navestidle.
    9.1.2010 20:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Mel jsem na mysli to, jak na nej zapomenou :-)
    10.1.2010 10:21 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    To ja taky
    10.1.2010 00:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
    Já jo - před postavením koridoru se na trase mezi Prahou a Benešovem stálo na každé mezi - většinou to probíhalo tak, že vlak pomalu dojel k semaforu před nádražím, zastavil a za půl minuty dostal zelenou. Pokud by někoho napadlo, že prostě jel moc rychle a proto musel čekat, tak fakt ne. Pravidelně tímhle způsobem nabral deset minut zpoždění.
    Quando omni flunkus moritati
    10.1.2010 05:54 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    A jses si jisty, ze na nej zapomneli?
    10.1.2010 10:23 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Zatroubi a jede, co jineho by to bylo. Test, jestli mu funguje houkani i po tom, co 5 minut stoji?
    10.1.2010 10:47 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    U nás máme úplně stejný problém se šalinama. Na úplně každé zastávce na ni zapomenou, takže před rozjetím musí zatroubit, aby si na ni dispečeři vzpomněli. A dokonce jsem zažil, že na nějaké zastávce čekala, aby srovnala čas s jízdním řádem. No hrůza.
    10.1.2010 10:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Co takhle že by jel nějaký pomalejší vlak před ním? Jak pak by to asi vypadalo? Druhý vlak dojede na oddíl za ten předchozí, tam má červenou, zastaví, vlak před ním předchozí oddíl uvolní, zadní vlak dostane výstrahu a může jet. Aha, není to přesně to, co Trekker.d popisoval?
    10.1.2010 22:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    IMO není.

    Jak jsem psal, dělo se to většinou na semaforu před nádražím, takže kdyby se čekalo na uvolnění úseku předchozím vlakem, stálo by se pak ještě na tom nádraží. Občas se stávalo i to, ale ne tak často.
    Quando omni flunkus moritati
    11.1.2010 08:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Mohl pomalejší vlak ve stanici uhýbat bokem, aby ho právě rychlejší vlak mohl předjet. A je možné i to, že na něj prostě zapomněli, jak psal někdo nahoře. Při znalosti, co se na té trati asi tak obvykle děje se to dá odhadnout, ale když o tom nic nevím a jediná moje kvalifikace je to, že koukám z okýnka vlaku, netroufal bych si hned někoho obviňovat.
    10.1.2010 11:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Aha, dobre, uz mlcim...
    10.1.2010 22:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Děkujeme, že jsi se prokecl, jak to s tím, že si musel troubením vynutit cestu, ve skutečnosti bylo. Ta posloupnost je:
    1. na semaforu naskočí zelená
    2. vlak zatroubí
    3. vlak se rozjede
    Mnohokrát odpozorováno. Mám ten pocit, že na to je nějaký předpis, při rozjezdu mimo stanici takhle troubí všechny vlaky a to i když na tom semaforu stojí půl minuty.
    Quando omni flunkus moritati
    10.1.2010 23:28 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Zcela jasne jsem napsal, ze si musel prepnuti vynutit troubenim. Posloupnost byla:

    1. vlak zatroubi

    2. prepne semafor

    3. vlak se rozjede

    mnohokrat odpozorovano.
    11.1.2010 08:20 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Zaměňujete časovou posloupnost s příčinnou souvislostí.
    xsubway avatar 9.1.2010 20:18 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Mírně jsem promrznul na jedné periferní vlakové zastávce v Brně, než jsem se dozvěděl, že ten vlak na který jsem čekal 30 minut, bude mít zpoždění 30 minut, za dalších 15 minut hlášení o 60 minutách. Vzdal jsem to a zkusil jsem to za dalších pár hodin z hlavního nádraží (mezi tím jsem navštívil známé).

    Na hlaváku postávalo v nádražní hale nemálo nas****** cestujících, kteří sledovali naprosto nesmyslné informace o zpoždění vlaků. Tak jsem se k tomu davu nepřidal a šel jsem rovnou na druhé nástupiště, kde jsem nasedl do vlaku (bez lokomotivy) po tom co, mi také nas... zaměstnankyně ČD potvrdila že ten vlak skutečně pojede tam kam potřebuji - někdy, možná. Po 10 minutách poloprázdná vlak odrazil od břehu a skutečně jsem se dostal po dalších 30 minutách do cílové stanice.

    Příště (a slibuji si to pravidelně) oznámím průvodčí, až po mně bude chtít jízdenku:

    "Moje jízdenka má zpoždění 60 minut. Omluvte prosím zpoždění mé jízdenky. Děkuji za pochopení."

    Né že bych nedokázal pochopit, že kalamita (10 cm sněhu) může způsobit malé zpoždění, ale:

    Proč se jednoduše nedozvím, kdy "to" pojede? Proč jsou někteří nádražáci tak otravní i když se slušně zeptám? Proč ... né, skutečně to nestojí za ty nervy.

    Hlavně že jsme všichni (pokud možno) zdraví ;-)
    cynic_asshole avatar 9.1.2010 20:30 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Odpověď "až se podaří rozmrazit výměny" by tě uspokojila? Ne, ale je fakt, že kdyby rovnou oznámili zpoždění 60 minut místo klasického "5,10,15,30,50,60,…, nejede," udělali by líp.

    Dneska v televizi mě dostala hláška jednoho posunovače čístícího výměnu, bylo to ve smyslu "to je hrozný, člověk přijde do práce a hnedka musí dělat" :-)
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    xsubway avatar 9.1.2010 20:45 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Žádné klasické hlášení: 5, 10, ... dorazilo mě, že 30 minut žádné hlášení (teda v mém směru), pak hlášení o 30 minutách zpoždění a za dalších 15 minut, 60 minut zpoždění ... a informační tabule mimochodem hlásily naprosto něco jiného ... takže informační systém se prostě rozpadl ...

    Teď trochu odlehčení: před pár lety jsem si vyslechl hlášení:

    "... zpoždění z důvodu ztráty lopatky na uhlí." :-D

    tehdy to byla sranda ... za dvě minuty přijel vlak - elektrická lokomotiva, samozřejmě.

    Ještě dríve se občas na konci hlášení ozývalo:

    "... a slunce v duši."

    atp. :-D
    cynic_asshole avatar 9.1.2010 21:09 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Jojo, klasika, kdysi jsem se s tím na jedné návštěvě noční směny pěkně vyblbnul. http://www.mikrovox.cz/stahni/
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    9.1.2010 20:54 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ono to není s těma minutama zpoždění tak tragické. Občas to ještě obohatí slovy: Změna nástupiště a tak se mezi čekáním může člověk ještě proběhnout mezi nástupištěm A, B a C no a nakonec se dozví, že byl spoj zrušen a že vlastně mohl jet jiným, který mu při tom pobíhání ujel. Možná by to místo Českých drah mohli přejmenovat na České vláčky a mašinky...
    cynic_asshole avatar 9.1.2010 21:11 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Mno, ČD se spíše řídí hláškou Vikiho Cabadaje.
    Pojedeme zkratkou. Je to sice dál, ale zato horší cestou.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    9.1.2010 21:46 červená řepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    to je hrozný, člověk přijde do práce a hnedka musí dělat

    tohle mě taky roztrhlo :)
    10.1.2010 00:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Proč se jednoduše nedozvím, kdy "to" pojede?
    Protože to nikdo neví.
    Quando omni flunkus moritati
    xsubway avatar 10.1.2010 11:15 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    ano, připouštím, že to někdy prostě nikdo neví. Ale říkat mi, po 30 minutách zpoždění, že bude mít souprava (fakticky už má!) 30 minut zpoždění, je prostě na koko ;-)

    9.1.2010 21:46 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Pendolino ani nemali kupovať. To radšej "dobytčák" Raz som s ním šiel a už nikdy viac. Málo miesta na sedenie, žiadne odkladacie miesto (na batoh rovno zabudnite, maximálne !malý! príručný kufrík) cítil som sa tak trochu klaustrofobicky.

    To už radšej tie veľko priestorové kabýny. Napríklad rýchlik čo šiel z Nemecka do Maďarska cez Prahu a Bratislavu to bolo OK. Myslím že sa volal Hungária a boli použité nemecké vagóny.

    Ale stále nedám dopustiť na tie 20 až 30ročné kupéčkové (max 6 až 8ľudí v jednej - podľa toho či je to rýchlik alebo osobák). Dokonca ani tie staré veľkopriestorové nesu zlé.

    Tie nové vlaky majú dosť často tvrdé sedačky a cestovať v nich takú hodinu dve je no ehm za trest. :-)

    ps. aj mne sa zdá, že sa oslabilo a to dosť, osadenstvo na železniciach aj na Slovensku aj Čechách ( hlavne čo sa týka údržby).

    ps2. o neotvárateľných oknách a klimatizácii sa nejdem ani vyjadrovať

    Ale s tým asi nič neurobíme :-). Asi.
    Grunt avatar 9.1.2010 21:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Napríklad rýchlik čo šiel z Nemecka do Maďarska cez Prahu a Bratislavu to bolo OK. Myslím že sa volal Hungária
    To není rychlík, ale EC.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Nicky726 avatar 10.1.2010 11:26 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Ty jsi asi nejel 3 hodiny orchestrionem, že si stěžuješ na tvrdost nových sedaček ve zrekonstruovaných rychlících...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    10.1.2010 19:20 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    Oho to som nepísal. Neviem kde si to čítal.

    Práve, že tie zrekonštruované vagóny sú tiež vynikajúce (proste ich urobili tak isto ako pôvodné len vylepšily - pretlakové záchody, kupéčka ostali, klíma, lepšie odzvučenie, tmavé okná a iné drobnosti.

    Mňa skôr štvú tie super nové jedno priestorové vlaky. Klimatizácia+priamy vstup z vonku do kabíny+leto+neotvárateľné okná+malé sedačky(keď je vlak poloprázdny proste si neurobíte pohodlie)=som nasratý ako sviňa. :-|

    Neviem či je klíma vynikajúce riešenie, ale v rýchlikoch určite, čo samozrejme o tých lokálnych vlakoch sa nedá povedať tam by som dal klímu zakázať a pridal otvárateľné okná.
    10.1.2010 19:24 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: I kdyby čert na koze jel
    K tým drobnostiam si treba pripísať el. zástrčky na 230V aj v 2 triede.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.