Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Kojetín a ČD v kolapsu. jako obvykle chtělo by se dodat. Což o to, já si nestěžuji. Zpoždění jsem do svého časového plánu zakalkuloval a pokud nespadne shůry ještě něco dalšího, tak bych měl být kolem čtvrté v OV. Než tedy od Brna něco vůbec přijede, zabíjím čas psaním tohoto blogpostu. Jak jinak, než na téma ČD.
Situace není nikterak překvapivá, vzhledem k politice této firmy. Místo aby investovali kapitál do zajištění stabilnější infrastruktury, nakoupili pro normální provoz zbytečně luxusní pendolina, která si vynutila jen další investice do přestavby drážních těles. Pochopil bych tento záměr, kdybychom u nás měli takové vzdálenosti jako kupř. ve Francii, nebo v sousedním Polsku, kde je to od jihu k severu kolem 900km. jenže u nás?! Pofiderní úspora jedné hodiny.
Není divu, že poměrně záhy začaly ČD dělat kroky jak donutit cestující k tomu aby vůbec tyhle soupravy začali využívat. Omezování běžných osobních vlaků a propouštění "nadbytečných" zaměstnanců včetně těch co se v minulosti starali o údržbu drážních zařízení ani k ničemu jinému, než ke kalamitám a zvýšení železničních nehod, vést nemůže. Pokud nejsou lidi co by udržovali výhybky a čidla čistá a bez sněhu aj. tak se nedá spolehnout ani na automatiku a vzdálené ovládání.
Kde je chyba? Aby byla železnice rentabilní, musí být levná a spolehlivá. Myslím, že většina cestujících by jela klidně i dobytčákem, ovšem pokud by jel přesně a spolehlivě.
Tiskni
Sdílej:
Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš.Opravdu? Zrovna ted: 13:58 - V úseku mezi 310. a 329. kilometrem je ve směru na Prahu uzavřena dálnice D1 z důvodu odstraňování sněhových jazyků.
Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš.A zrovna jako na potvoru včera sjezd z D1 na Benešov u Prahy ucpala bouračka a lidi tam zůstali viset na tři hodiny. Já vlakem dojel se zpožděním 5 minut. Předpokládat při takovém počasí, že někdo nepojede jako kdyby bylo sucho a +20 stupňů a nenabourá, je přinejmenším hloupost.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
Nedivím se, že drahám cestující doslova utíkají. Bohužel utíkají k silniční dopravě a to je další velký problém. Řekl bych, že tady zoufale chybí konkurence.Neutíkají, nemají kam, to je problém.
le zase jen v tom, že majitel kolejí nemá žádný zájem udržovat je sjízdnéOn by měl, kdyby provozovatel vlaků požadoval náhradu škody. Jenže tady je znát, že SŽDC a ČD byly dříve jedna firma a tak nechtěj kamarádům dělat problémy.
Já zas naopak neznám Pendolíno, které by jezdilo jen po ČR.Praha - Ostrava?
To jsou nějaké vesnice na Sibiři, ne?Úžasný argument...
rozkradani statnich penez prostrednictvim sluzeb, ktere drahy nakupuji, prikladem budiz treba jejich casopissouhlas
zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsvicenoDiskutabilni, zalezi na situaci.
pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred letyDukaz, moje zkusenost je opacna.
nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavitVerim, ze se to muze stat, ale ze bys to zazil opakovane se mi nechce verit. To je totiz pruser jako Brno.
zbytecnym zpozdenimJakpak bys definoval "zbytecne zpozdeni". Ono existuje taky nejake nezbytecne?
Treba spousta nastupist sviti po cele sve delce i kdyz zadni cast se nikdy nepouziva.zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsvicenoDiskutabilni, zalezi na situaci.
Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred lety
Stalo se mi to 3. za cca 6 let.nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavitVerim, ze se to muze stat, ale ze bys to zazil opakovane se mi nechce verit. To je totiz pruser jako Brno.
Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.zbytecnym zpozdenimJakpak bys definoval "zbytecne zpozdeni". Ono existuje taky nejake nezbytecne?
Treba spousta nastupist sviti po cele sve delce i kdyz zadni cast se nikdy nepouziva.Otazkou je, jestli se zrovna tady vyplati predelavat rozvody kvuli tomuhle, dalsi otazkou je, co na to bezpecnostni predpisy a tak.
Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.Neznam, takze nemuzu posoudit, ja sam mam jinou zkusenost. Je otazkou cim to je.
Stalo se mi to 3. za cca 6 let.Zajimave, ted uz vlakem jezdim vyjimecne, ale byly doby., kdy jsem jezdil casto a nestalo se mi to ani jednou.
Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.Mno, to jako, ze si reknou, ze ho jeste chvili podusi? Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
Muzete, jde to dohledat. Vizte treba http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.Neznam, takze nemuzu posoudit, ja sam mam jinou zkusenost. Je otazkou cim to je.
Zrejme jste jen jezdil na trati, kde to je zabezpeceno automatem a ne lidmi.Stalo se mi to 3. za cca 6 let.Zajimave, ted uz vlakem jezdim vyjimecne, ale byly doby., kdy jsem jezdil casto a nestalo se mi to ani jednou.
Ne, proste na nej zapomenou. Obsluha zapomene dat vlaku povel k odjezdu, co je na tom k nepochopeni?Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.Mno, to jako, ze si reknou, ze ho jeste chvili podusi? Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
Zrejme jste jen jezdil na trati, kde to je zabezpeceno automatem a ne lidmi.
Ne, proste na nej zapomenou. Obsluha zapomene dat vlaku povel k odjezdu, co je na tom k nepochopeni?Vcelku nic, jen jsem vzdycky videl, ze kdyz prijizdel vlak, tak u budovy stal pan/pani v uniforme a nezmizel dokud vlak neodjel. A mam na mysli mensi trate, lokalky, nic velkeho. Proste mi ty tvoje historky prijdou pritazeny za vlasy. Asi mas straslivou smulu. Budu rad, kdyz se nesejdeme v jednom vlaku
Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.Já jo - před postavením koridoru se na trase mezi Prahou a Benešovem stálo na každé mezi - většinou to probíhalo tak, že vlak pomalu dojel k semaforu před nádražím, zastavil a za půl minuty dostal zelenou. Pokud by někoho napadlo, že prostě jel moc rychle a proto musel čekat, tak fakt ne. Pravidelně tímhle způsobem nabral deset minut zpoždění.
Pojedeme zkratkou. Je to sice dál, ale zato horší cestou.
Proč se jednoduše nedozvím, kdy "to" pojede?Protože to nikdo neví.
Napríklad rýchlik čo šiel z Nemecka do Maďarska cez Prahu a Bratislavu to bolo OK. Myslím že sa volal HungáriaTo není rychlík, ale EC.