Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.
Byla vydána nová verze 1.6 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Podrobnosti na demo stránce.
Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Kojetín a ČD v kolapsu. jako obvykle chtělo by se dodat. Což o to, já si nestěžuji. Zpoždění jsem do svého časového plánu zakalkuloval a pokud nespadne shůry ještě něco dalšího, tak bych měl být kolem čtvrté v OV. Než tedy od Brna něco vůbec přijede, zabíjím čas psaním tohoto blogpostu. Jak jinak, než na téma ČD.
Situace není nikterak překvapivá, vzhledem k politice této firmy. Místo aby investovali kapitál do zajištění stabilnější infrastruktury, nakoupili pro normální provoz zbytečně luxusní pendolina, která si vynutila jen další investice do přestavby drážních těles. Pochopil bych tento záměr, kdybychom u nás měli takové vzdálenosti jako kupř. ve Francii, nebo v sousedním Polsku, kde je to od jihu k severu kolem 900km. jenže u nás?! Pofiderní úspora jedné hodiny.
Není divu, že poměrně záhy začaly ČD dělat kroky jak donutit cestující k tomu aby vůbec tyhle soupravy začali využívat. Omezování běžných osobních vlaků a propouštění "nadbytečných" zaměstnanců včetně těch co se v minulosti starali o údržbu drážních zařízení ani k ničemu jinému, než ke kalamitám a zvýšení železničních nehod, vést nemůže. Pokud nejsou lidi co by udržovali výhybky a čidla čistá a bez sněhu aj. tak se nedá spolehnout ani na automatiku a vzdálené ovládání.
Kde je chyba? Aby byla železnice rentabilní, musí být levná a spolehlivá. Myslím, že většina cestujících by jela klidně i dobytčákem, ovšem pokud by jel přesně a spolehlivě.
Tiskni
Sdílej:
Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš.Opravdu? Zrovna ted: 13:58 - V úseku mezi 310. a 329. kilometrem je ve směru na Prahu uzavřena dálnice D1 z důvodu odstraňování sněhových jazyků.
Na D1 je jistota alespoň ta že to protáhnou alespoň na jeden pruh, protože stroje na to mají a neucpe-li to nějaká bouračka tak dojedeš.A zrovna jako na potvoru včera sjezd z D1 na Benešov u Prahy ucpala bouračka a lidi tam zůstali viset na tři hodiny. Já vlakem dojel se zpožděním 5 minut. Předpokládat při takovém počasí, že někdo nepojede jako kdyby bylo sucho a +20 stupňů a nenabourá, je přinejmenším hloupost.
Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.Nedivím se, že drahám cestující doslova utíkají. Bohužel utíkají k silniční dopravě a to je další velký problém. Řekl bych, že tady zoufale chybí konkurence.Neutíkají, nemají kam, to je problém.
Hele, tenhle zapisek beru jako ze sis potreboval vylit zluc, ale jinak jses dokonale mimo misu, jak ti tady naznacili i ostatni. Preju ti, abys dojel a nemusels cekat deset hodin, jako decka v autobuse nekde u Sternberka, nez je prijeli vysvobodit.
A pokud bys byl opravdu infoprmacne retardovan, tak tady si muzesd precist za co vsechno muzou CD:
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=657500
http://www.finmag.cz/clanek/13937/
le zase jen v tom, že majitel kolejí nemá žádný zájem udržovat je sjízdnéOn by měl, kdyby provozovatel vlaků požadoval náhradu škody. Jenže tady je znát, že SŽDC a ČD byly dříve jedna firma a tak nechtěj kamarádům dělat problémy.
Debilové jsou všude.
Já zas naopak neznám Pendolíno, které by jezdilo jen po ČR.Praha - Ostrava?
To jsou nějaké vesnice na Sibiři, ne?Úžasný argument...
rozkradani statnich penez prostrednictvim sluzeb, ktere drahy nakupuji, prikladem budiz treba jejich casopissouhlas
zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsvicenoDiskutabilni, zalezi na situaci.
pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred letyDukaz, moje zkusenost je opacna.
nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavitVerim, ze se to muze stat, ale ze bys to zazil opakovane se mi nechce verit. To je totiz pruser jako Brno.
zbytecnym zpozdenimJakpak bys definoval "zbytecne zpozdeni". Ono existuje taky nejake nezbytecne?
Treba spousta nastupist sviti po cele sve delce i kdyz zadni cast se nikdy nepouziva.zbytecnemu plytvani, vsimnete si treba, kolik svetel je zbytecne rozsvicenoDiskutabilni, zalezi na situaci.
Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.pretizeni trati (coz je bohuzel pro drahy vyhodne, protoze dostavaji penize za spoje), takze doba jizdy je o desitky procent delsi, nez tomu bylo pred lety
Stalo se mi to 3. za cca 6 let.nebezpecnym situacim, nekolikrat jsem zazil, ze byly poslany 2 vlaky proti sobe, nastesti se strojvedouci videli vzdy vcas, aby stihli zastavitVerim, ze se to muze stat, ale ze bys to zazil opakovane se mi nechce verit. To je totiz pruser jako Brno.
Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.zbytecnym zpozdenimJakpak bys definoval "zbytecne zpozdeni". Ono existuje taky nejake nezbytecne?
Treba spousta nastupist sviti po cele sve delce i kdyz zadni cast se nikdy nepouziva.Otazkou je, jestli se zrovna tady vyplati predelavat rozvody kvuli tomuhle, dalsi otazkou je, co na to bezpecnostni predpisy a tak.
Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.Neznam, takze nemuzu posoudit, ja sam mam jinou zkusenost. Je otazkou cim to je.
Stalo se mi to 3. za cca 6 let.Zajimave, ted uz vlakem jezdim vyjimecne, ale byly doby., kdy jsem jezdil casto a nestalo se mi to ani jednou.
Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.Mno, to jako, ze si reknou, ze ho jeste chvili podusi? Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
Muzete, jde to dohledat. Vizte treba http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/Jde o trat 120 pred zavedenim a po zavedeni pravidelnych intervalu mezi spoji pred 2 lety.Neznam, takze nemuzu posoudit, ja sam mam jinou zkusenost. Je otazkou cim to je.
Zrejme jste jen jezdil na trati, kde to je zabezpeceno automatem a ne lidmi.Stalo se mi to 3. za cca 6 let.Zajimave, ted uz vlakem jezdim vyjimecne, ale byly doby., kdy jsem jezdil casto a nestalo se mi to ani jednou.
Ne, proste na nej zapomenou. Obsluha zapomene dat vlaku povel k odjezdu, co je na tom k nepochopeni?Ciste organizacni zpozdeni, za ktera nemuze technika ani spatne rozvrzeni provozu a alokace zamestnancu. Treba kdyz se strojvedouci musi houkanim domoci toho, ze ho nechaji jet.Mno, to jako, ze si reknou, ze ho jeste chvili podusi? Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.
Zrejme jste jen jezdil na trati, kde to je zabezpeceno automatem a ne lidmi.
Ne, proste na nej zapomenou. Obsluha zapomene dat vlaku povel k odjezdu, co je na tom k nepochopeni?Vcelku nic, jen jsem vzdycky videl, ze kdyz prijizdel vlak, tak u budovy stal pan/pani v uniforme a nezmizel dokud vlak neodjel. A mam na mysli mensi trate, lokalky, nic velkeho. Proste mi ty tvoje historky prijdou pritazeny za vlasy. Asi mas straslivou smulu. Budu rad, kdyz se nesejdeme v jednom vlaku
Nezlob se na mne, ale tuhle zkusenost absolutne nemuzu potvrdit.Já jo - před postavením koridoru se na trase mezi Prahou a Benešovem stálo na každé mezi - většinou to probíhalo tak, že vlak pomalu dojel k semaforu před nádražím, zastavil a za půl minuty dostal zelenou. Pokud by někoho napadlo, že prostě jel moc rychle a proto musel čekat, tak fakt ne. Pravidelně tímhle způsobem nabral deset minut zpoždění.
tehdy to byla sranda ... za dvě minuty přijel vlak - elektrická lokomotiva, samozřejmě.
Ještě dríve se občas na konci hlášení ozývalo:
"... a slunce v duši."
atp.
Pojedeme zkratkou. Je to sice dál, ale zato horší cestou.
Proč se jednoduše nedozvím, kdy "to" pojede?Protože to nikdo neví.
ps. aj mne sa zdá, že sa oslabilo a to dosť, osadenstvo na železniciach aj na Slovensku aj Čechách ( hlavne čo sa týka údržby).
ps2. o neotvárateľných oknách a klimatizácii sa nejdem ani vyjadrovať
Ale s tým asi nič neurobíme
. Asi.
Napríklad rýchlik čo šiel z Nemecka do Maďarska cez Prahu a Bratislavu to bolo OK. Myslím že sa volal HungáriaTo není rychlík, ale EC.