abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (51%)
     (11%)
     (22%)
     (16%)
    Celkem 63 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Test

    15.12.2011 14:07 | Přečteno: 1635×

    Prosím pomoci s řešením. Češtinu moc neumím, jediný jazyk, který trochu znám je html. Děkuji.

    The Cat

    Otázky

    14. Čím je uvedený text?
    (A) fejetonem
    (B) baladou
    (C) lyrickou básní
    (D) prózou

    15. Které slovo patří do verše „jak osudový _________“?
    (A) znamení
    (B) pramení
    (C) krátí
    (D) omyl

    16. Co znamená verš „Pochytá myši, co ti straší v hlavě“?
    (A) Kotě ti bude skákat po hlavě.
    (B) Kotě zažene tvé smutky a obavy.
    (C) Kotě vyžene z tvého domu myši, kterých se moc bojíš.
    (D) Kotě neumí mňoukat.

    17. Co užil Jiří Žáček v uvedené ukázce?
    (A) výhradně spisovnou češtinu
    (B) knižní spisovnou češtinu
    (C) často nespisovnou češtinu
    (D) moravské nářečí

    Jediné, co sem pochopil je, že básník použil nářečí.
           

    Hodnocení: 25 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.12.2011 14:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Nářečí? Spíš obecnou češtinu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.12.2011 14:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    14) C 15) A 16) B 17) C

    Můj názor
    Václav 15.12.2011 14:43 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Taky to tak vidím.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Shadow avatar 15.12.2011 14:43 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Můj taky. CABC.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Jakub Lucký avatar 15.12.2011 15:04 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Přidávám se k souhlasu
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    15.12.2011 20:45 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Přidávám se k předpřidavačovi.
    15.12.2011 19:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    15.12.2011 15:02 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Tak, já bych mu dal "moravské nářečí"!

    Stejně je to flejmbajt na téma vzdělávací systém v ČR.

    S CABC souhlasím.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.12.2011 15:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Stejně je to flejmbajt na téma vzdělávací systém v ČR.
    Tak jo. Jdeme na to.

    Podle mě je správně, že se znalosti takhle ověřují. A jestli jsou všechny úkoly v testu aspoň trochu takové jako ten v tomhle blogu, tak je to pohoda.
    15.12.2011 16:52 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Keby sme my boli mali také maturitné testy, bola by to bývala pohoda, teraz je to ( aspoň u nás pre mnohých ) ohromný problém, za nás boli oveľa tvrdšie kritériá pri písomnej práci, ešte sa bral do úvahy, povážte, aj pravopis!!!, a potom záviselo na šťastí na ústnych skúškach, nestačilo povedať štyri vety, a aj to ústami skúšajúceho, ako to býva dnes.Nijaké predžuté vypracované témy - každý sám! (Ja som mala šťastie, lebo som vytiahla o.i. svoju vtedy milovanú českú medzivojnovú poéziu:)).
    vencour avatar 15.12.2011 17:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test

    Nooo, matura v roce 1991, chytnul jsem Otokara Březinu, citoval jsem nějaké jeho verše ... dalo se to. Asi jsme měli dobrej gympl a dobrého češtináře :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.12.2011 19:15 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    ha, ja som vedela naspamäť skoro všetky Wolkrove balady, Těžkou hodinu, Seiferta, Šrámka, niečo z Halasa...a niečo zo Slovákov, ktorých oni ovplyvnili...náš diri mal smolu, predseda komisie bol navyše slovenský básnik Kasarda
    15.12.2011 20:03 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Proletářka se nezapře.
    15.12.2011 21:59 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Proletářka se nezapře.

    newrčte, nedám vám z tej oravskej slaninky
    16.12.2011 01:01 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    CHCI! Klidně poštou.
    15.12.2011 16:32 ehm ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Cože? Obecná čeština? To je spíš obecná pražština, která se vlivem tv, zejména TV H@vna, šíří i do jiných regionů.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.12.2011 16:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    To si myslí hlavně Moraváci. Ale ve zbytku Čech se mluví víceméně stejně jako v Praze a žádná televize za to nemůže.
    gtz avatar 15.12.2011 20:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    No když někdy slyším jak na TV@SRACKA mluví reportéři a jak si stále někdo šlape s tím Vaším "l" na jazyk pak rostu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.12.2011 20:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Ale ve zbytku Čech se mluví víceméně stejně jako v Praze a žádná televize za to nemůže.
    Ale ono se třeba ve zbytku Čech mluví i jinak než v Praze, jenže typickej jazykově-fundamentalistickej Moravák to nepozná a rozhořčeně označí za "přažštinu" něco, co vůbec pražské (nebo specificky pražské) není...
    15.12.2011 21:00 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test

    Hmm, abych pravdu řekl, tak možná máte pravdu, ale jenom možná. Už si to z bohemistiky nepamatuju. Takové ty "pražský koncovky" a podobné rysy tvoří takzvaný středočeský interdialekt, který má minimálně velmi velký podíl na tvorbě podoby čehosi jako obecné češtiny. Nevím, jak se na to dívají lingvisti (jak moc obojí odlišují, případně směšují). Pokud to nazvete interdialektem, tak je to definováno jako úzus obvyklý na určitých územích, zatímco obecná čeština by asi byla spíš takový termín pro podobu češtiny, kterou používají v běžném životě lidé, skoro by se to dalo definovat jako to, ajk mluvíme, když se nenutíme mluvit spisovně (mluvit spisovně prakticky není přirozené...).

    Ovšem tato "spontání" čeština by určitě byla různá v závislosti na území, je obecně známo, že na Moravě se mluví "spisovněji", protože spisovná čeština byla v devatenáctém století postavena na starší podobě jazyka, než co už tou dobou už bylo aktuální v středočeském centru vývoje - a co na Moravu zatím neproniklo. Proto to vypadá, že Morava mluví spisovně, ale jde o schodu okolností.

    Jinak si myslím, že označit to za obecnou češtinu není velkou chybou, spisovná čeština to jednoduše není. Ono vlastně: berte termnín obecná čeština jako celkový pro všechny mluvčí s tím, že případné dialekty či interdialekty by byly v jejím rámci - středočeská o.č., brněnská o.č. a tak podobně. To by bylo myslím docela namístě. To, že v textu jsou použité výrazy typické pro regionální podobu o.č. by pak vůbec nevadilo.

    P.S. Sem jihočech, žádnej pražák, a vopravdu se tu mluví takhle.

    pavlix avatar 15.12.2011 21:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Trávím hodně času v brně, a i když si to místní třeba neuvědomují, tak „pražské“ koncovky používají pořád. Oni si pod pražštinou nepředstavují koncovky nebo něco takového... nich se pražština povětšinou skládá z východočeského přízvuku a slova „viď“ s výslovností blízkou „véď“.

    A nejhezčí je, jak moc se liší brněnské napodobování pražštiny třeba od ostravského.

    Ale snad se všichni shodneme, že nejpříšerněji se mluví v jižních a západních čechách :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.12.2011 00:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Já teda nechápu co těma jižníma a západníma čechama myslíš, protože sem si ničeho nevšim, ale v Praze je to fakt děs, tady totiž už žádný pražáci nežijou, do emhádéčka rači už nasazuju sluchátka, protože ta chacharština je prostě tak příšerná, že... .. .
    pavlix avatar 16.12.2011 02:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    tady totiž už žádný pražáci nežijou
    To je taky pravda.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2011 07:02 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Totéž lze obecně říct i o Brně. Souvisí to s každoročním přívalem studentů a také pracovních sil.
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.12.2011 08:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Na příkladu Prahy mně to ale fakt zaráží, všichni chachaři na ní nadávaj a přitom to tu prakticky kolonizujou... Dává to smysl? Něco jako "národnostní nenávist v malim" je hnus (do žádnýho flame tady nejdu), ale jak to celý vzniká holt chápu, ač se mi to líbí nebo ne...
    16.12.2011 10:04 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    chachaři na ní nadávaj a přitom to tu prakticky kolonizujou

    do žádnýho flame tady nejdu

    V Bratislave neznášajú východniarov, lebo sú to typickí ,,sedláci",kolonizujú to tam, sú všade na dobrých flekoch a držia spolu...po slovensky ich nenaučí ani logopéd:). Východniarka Hrycová, raz položartom povedala niečo v tom zmysle, že by bolo fajn, keby sa Blava mohla odtrhnúť od Slovenska- tam je totiž takmer o 30% nižšia miera nezamestnanosti a skoro všetky prac. príležitosti:).Tak tú by som deportovala späť do Košíc.
    16.12.2011 10:09 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test

    vypadlo mi za tou čiarkou Hrycová, že patrí k bratsil. celebritám ( otec herec A. Hryc)

    Chytrex avatar 19.12.2011 08:47 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    ta chacharština je prostě tak příšerná, že... .. .
    Tak tos posral!! :D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    15.12.2011 21:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    No já jsem z HK, my o koncovkách víme svoje :-D
    pavlix avatar 15.12.2011 21:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Nikdy jsem nechápal, jak moraváci napodobují pražštinu, dokud jsem nezačal jezdit do Pardubic.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2011 01:08 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Až na to, že jako Moravan napodobuju pražštinu opravdovou (nevím, jak ostatní). Jenže tu v Praze skoro není slyšet, leda na sídlištích, v pajzlech, mezi důchodci a plebsem. Ten přízvuk nedokážu popsat jinak než jako arogantní provokativní "zpívání". Kdybych takovým tónem promluvil třeba na rodiče, dostanu po rypáku, co si to dovoluju.
    pavlix avatar 16.12.2011 02:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Až na to, že jako Moravan napodobuju pražštinu opravdovou
    To nedokážeš :). Sám píšeš, jak na tebe ten jazyk působí, takže téměř nemáš šanci ji napodobit bez přehrávání.

    Zajímavé je, že já se pohybuju v praze od narození mezi normálním plebsem, a na moravě skoro nikdo nepozná, odkud jsem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2011 11:08 kuba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Já jsem ze Zlína a všude po celé republice, ať jedu kam jedu, mi říkají jak mluvím krásně spisovně. ...možná až na to "su" :-)
    pavlix avatar 16.12.2011 11:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    říkají jak mluvím krásně spisovně
    A říkají to jako pochvalu nebo to vnímají jako zajímavou exitiku? Mně zase tvrdili Krnovští, že jsou nejblíže spisovné češtině.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2011 11:56 kuba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Myslím že obojí, však se to přece nevylučuje, ne?
    pavlix avatar 16.12.2011 11:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Nevylučuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2011 19:15 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Jo, skoro všichni ze Zlína, které znám, mluví šíleně spisovně, ani ty Valachy vedle nejdou poznat.
    bambas avatar 15.12.2011 14:26 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    "jak osudovy (znameni/bozi zjeveni/jebani)"
    15.12.2011 14:57 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    co to OMG je, to se nekde uci toto? :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    15.12.2011 15:20 Stevko | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Asi test z českého jazyka pre cudzincov.
    Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
    15.12.2011 15:07 ScheRas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test

    C A B C

    =^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2011 15:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test

    A.C.A.B.

    15.12.2011 23:52 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    L.O.L
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    18.12.2011 16:44 ScheRas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    +1
    xkucf03 avatar 15.12.2011 15:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    AbcKoček :-) Já to říkal už dávno, stejně jako s tím eurem.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.12.2011 15:48 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Jj, podobně zbarvený bezbranný koťátko (jako na obrázku) si nás kdysi vybralo. No a teď je z něho stará, mlsná, panovačná (to kdybych dovolil) potvora.

    Ale člověku to stejně nedá a stejně jí nakrmí.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2011 15:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    17. Co užil Jiří Žáček v uvedené ukázce?
    LSD :-D
    15.12.2011 16:58 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    LMD?
    15.12.2011 19:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    16.12.2011 13:44 T+K
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    MS Word (R) TM (c)?
    Jendа avatar 15.12.2011 16:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Podle mě je zápisek parodií na to, co se tu objevuje poslední týden.
    https://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/349768
    https://www.abclinuxu.cz/poradna/unix/show/350153
    http://tucnak.info/viewtopic.php?id=198
    http://tucnak.info/viewtopic.php?id=196
    gtz avatar 15.12.2011 20:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    CABC

    AMigo? tos ty?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2011 21:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    CABC, WTF? nejsem...
    gtz avatar 15.12.2011 21:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    No viděl jsem kočku, tak proto :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kotyz avatar 15.12.2011 22:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    To by tam musel bejt devon, takhle bys to měl až moc jednoduchý :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.12.2011 07:37 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    IMHO:

    14C - puvodne jsem myslel B, ale balada je spis tragicka, tohle bude spis ta lyricka (- bod)

    15A - je to rym na kameni, rymy se stridaji ob radek "otce s mati - se ti vrati" a "nehaz kameni - osudovy znameni"

    prameni se sice taky rymuje, ale "prameni" je sloveso 3.os j.c. inf. pramenit, a do rymu patri 100% pods.jmeno, protoze je tam pred nim pridavne jmeno

    16B - urcite je to mysleno metaforicky: D je blbost, A taky nezni moc logicky, C je mysleno realne, jenze to nejsou mysi, co ti strasi v hlave, takze B - mysi v hlave jsou mysleny smutky a obavy

    17C (mozna B), netusim, co znamena knizni spisovna cestina, ale spis bych se priklonil asi k C

    A - spisovna cestina to rozhodne neni "zasvinit" je nespisovne az sproste, "zuchnout" take neni spisovne, "osudovy znameni" spisovne spravne "osudove znameni" nebo "osudova znemani" (vida, tady je priklad, kdy je spisovna cestina dulezita, protoze z kontextu neni jasne, jestli je (jedno) "to osudovy znameni" nebo (mnoho) "ty osudovy znameni", a hned prvni radek "ztraceny maly zatoulany kote" ma byt spisovne "ztracene male zatoulane kote"

    D - nareci to URCITE neni! takze jedine co jsi pochopil, jsi pochopil uplne spatne. Nareci by bylo, kdyby pouzil uplne jina slova, moravaci by mohli zkusit neco napsat, ja jsem z JC, takze nemam tuseni, co by se v te basni dalo nahradit. Na druhou stranu, moravaci nepouzivaji nespisovny vyrazy "ztraceny maly kote" - moravak vzdycky rekne spravne "ztracene male kote" - moravaci, tohle mam na vas fakt hodne rad:-)
    GeoRW avatar 16.12.2011 11:08 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    IMHO: 14. fejeton 15. krati (i ked sa tam viac hodi vymlati) 16. Kotě ti bude skákat po hlavě. 17. moravské nářečí (i ked myslim, ze pri pisani uzil aj nejake tvrdsie drogy)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    houska avatar 16.12.2011 11:18 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    1C 2A 3B 4 ani jedno ... spis bych rekl ze je to hovorova rec, nebo mozna B, nespisovny to neni, moravsky uz vubec
    16.12.2011 16:17 čha čha čha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    a po pyči, dneskajc ty maturity sou tahle vypatlaný?

    jinak 15 určitě C) :-)
    16.12.2011 19:28 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test
    Zatraceny okridleny Cthulhu

    vybralo si te za obet,

    prolezlo sem dirou v casoprostoru,

    chce se tady nakrmit.

    Rady prisavek na jeho chapadlech

    vlni se, hladove kouka,

    mozna skoncis zivot v jeho kusadlech

    a zasvini ti koberec.

    Kdyz uz te pocti roli krme a obeti,

    tak po nem nehaz ponravou.

    Stokrat na nej vystrel, kulky proleti,

    tvuj osud je byt potravou.

    Ukaze jak umrit vesele, hrave,

    vylez zpod te sve postele!

    Ochutna mozek, co ti lezi v hlave,

    roztaha tkane po stole.

    *

    Yokotashi

    chapadla.cz

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.