abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 809 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Možné zrychlení abíčka

    15.3.2007 22:02 | Přečteno: 1502× | Abíčko | Výběrový blog

    Při hledání důvodů vysokého zatížení serveru jsem náhodou narazil na fakt, že několik vláken čekalo v cachi DOM4J. Filip Jirsák našel alternativní nastavení, jak použít nesdílenou cache, která tudíž nemusí být synchronizována. Nasadil jsem nastavení a osobně mi příjde abíčko rychlejší.

    Trochu večerní poezie pro neprogramátory. Když otevíráte stránku abíčka, webový server jetty začne zpracovávat váš požadavek a předá řízení aplikaci abíčka. Ta nejdříve určí, o jakou stránku máte zájem, načte data (nejčastěji z cache, občas z databáze) a nechá vygenerovat stránku šablonovacímu systému freemarker. Abíčko silně používá technologie kolem XML, konkrétně knihovnu DOM4J. A ta z jakéhosi pochybného optimalizačního důvodu má cache jmen elementů (QName). Bohužel defaultně je tato cache sdílená pro celou aplikaci, tudíž se musí ošetřit, že se více současně přistupujících vláken nepopere - tomu se říká synchronizace a je docela náročná.

    Lidé reportovali, že často musí dlouho čekat, než abíčko začne posílat data, ale pak to jde rychle. Podle mě byla důvodem právě tato synchronizovaná cache. Váš požadavek byl zpracováván, ale najednou se DOM4J zeptalo, zda může pracovat se sdílenou cachí. Tímto dotazem ale přišlo o možnost pokračovat a řízení bylo předáno jinému vláknu, které zpracovávalo požadavek někoho jiného. Ten dopadl podobně, dokud některé vlákno nedostalo souhlas, že je cache zablokována jen pro něj. Pak zpracoval, ci potřeboval a rychle vrátil výslednou stránku. Důsledkem tohoto předávání řízení ale bylo, že spousta uživatelů se vzájemně blokovalo a čekalo na zobrazení stránky (až na ně příjde řada).

    Nyní se tato blokovaná cache nepoužívá, tudíž si uživatelé kvůli ní zbytečně nepřekážejí. Důsledkem toho je výrazné zkrácení čekání na to, než vám abíčko začne posílat data. Aspoň mě se tak zdá. A vám?

           

    Hodnocení: 97 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Od čtvrteční noci
     (21 %)
     (37 %)
     (37 %)
     (5 %)
    Celkem 73 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.3.2007 22:10 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možné zrychlení abíčka
    Nevím, ale díky! :-)
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    Prcek avatar 15.3.2007 22:10 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možné zrychlení abíčka
    Nedavno (par dni?) jsem zaregistroval rychlejsi nacitani stranky (proste stranka s diskuzi tam skoci temer hned a ne ze se postupne zobrazuji prispevky), ale tohle "Waiting for abclinuxu.cz..." mi prijde porad stejne.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.3.2007 23:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Kdo dává "špatné"?
    Už mi to připadá srandovní, a tak se prostě musím zeptat. Kdo pořád dáváte skoro každému Leošovo blogpostu o vylepšení AbcLinuxu negativní hlas? :-D
    15.3.2007 23:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    lol, asi někdo kdo rád čeká :-) Kdyby to zajímalo Leoše, tak si to vytáhne z db. :-)
    15.3.2007 23:57 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Ty tohle sleduješ?

    Jako kdyby si sledoval anketu, aneb navrhněte (někdy) flamewar ;-)

    PS. Asi jsem dlouho sem nenapsal nic na abíčko, ale proč se mi slova ve formuláři obarvují naprosto nesmyslně?
    15.3.2007 23:59 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    PS. Asi jsem dlouho sem nenapsal nic na abíčko, ale proč se mi slova ve formuláři obarvují naprosto nesmyslně?
    Grr, zase nějaká super feature v konqueroru. Teď už tu je i barevná křížovka.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2007 00:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Ty tohle sleduješ?
    Já vždy u článků/blogů kouknu na hodnocení a obvykle hodnotím :-)
    PS. Asi jsem dlouho sem nenapsal nic na abíčko, ale proč se mi slova ve formuláři obarvují naprosto nesmyslně?
    Nevím, co myslíš.
    Prcek avatar 16.3.2007 00:10 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Rekl bych ze mysli podtrhavani "neceskych" slov v textarea - treba Firefox to umi.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    16.3.2007 00:40 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Tak to konqueror už taky spolupracuje se spellcheckerem. Jen to nastavit anebo vypnout...
    Jan Drábek avatar 16.3.2007 10:33 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    z vlastní zkušenosti: ff podtrhuje téměř vše, dokonce i to co je správně. U konqu to mění barvu a naštěstí se to dá vypnout. ;) (noflame)
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    16.3.2007 10:57 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Pokud má váš FF problém s kontrolou českého pravopisu, stačí si doinstalovat český slovník ;-)

    Postup: pravým myšítkem do textarey -> Jazyky -> Přidat slovník.
    16.3.2007 00:22 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Nevím, co myslíš.
    Na ukázku.
    16.3.2007 00:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Tak si vypni kontrolu překlepů :-)
    16.3.2007 00:47 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    To se snažím od té doby, co jsem poslal ten první příspěvek, ale připadám si slepý.
    16.3.2007 11:09 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Vypadá to, že to trvale vypnout nejde (dočasně se to provede přes kontextové menu v textovém poli). Možná pomůže změnit program na kontrolu pravopisu na nějaký, který v systému není? To by se udělalo přes menu Nastavit -> Nastavit kontrolu pravopisu. Já tam mám v listboxu "Program" vybrán Ispell, který v systému nainstalovaný není, a kontrola pravopisu se tváří jako by neexistovala.
    16.3.2007 07:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Já vždy u článků/blogů kouknu na hodnocení a obvykle hodnotím
    Tak to já si obvykle blogpost nejdřív přečtu a teprve potom pokud uznám za vhodné, hodnotím.

    Ale jinak máš pravdu v tom, že se tu vyskytují lidé, co už jen tak z principu dají negativní hodnocení,aby snad náhodou některému z blogpostů nezůstalo hodnocení 100%. Takže já se spíš dívám na to, kolik lidí se na hlasování podílelo. Teprve pak si z toho když tak udělám nějaký obrázek. Ten sice nevypovídá moc o blogpostu jako takovém, ale spíš o naladění a přehledu průměrného čtenáře abclinuxu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.3.2007 14:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Jasně, kouknu na hodnocení, možná přečtu a obvykle pak hodnotím.
    16.3.2007 08:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo dává "špatné"?
    Kdo pořád dáváte skoro každému Leošovo blogpostu o vylepšení AbcLinuxu negativní hlas? :-D
    První podezření padá na majitele konkurenčních portálů :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    15.3.2007 23:51 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možné zrychlení abíčka
    V odezvě jsem pocítil velké zlepšení.
    Dalibor Smolík avatar 16.3.2007 00:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možné zrychlení abíčka
    Určitě je odezva rychlejší, jen jsem si neuvědomil (nevěděl), čím to je :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.3.2007 02:23 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možné zrychlení abíčka
    Zrychlení jsem zaznamenal, ale spíš bych řekl, že předtím to naopak bylo pár dnů výrazně pomalejší než obvykle (ale ne pořád).
    slackman avatar 16.3.2007 16:04 slackman | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Možné zrychlení abíčka

    Diky, zrychleni je znatelne, proti drivejsku to naskakuje bleskove :-)

    mood = (machine != slackware) ? depressed : euphoria;

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.