abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1084 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Kuriózní trable s Linuxem

    21.5.2008 15:42 | Abíčko

    Před pár dny mi na pracovní stanici přestal fungovat Linux. Mandriva se zasekávala během bootu, někdy při nastavování hostname, jindy v HAL. Nikam dál jsem se nikdy nedostal. Ráno jsem to chtěl prošťouchnout, zatímco jsem pracoval na notebooku. Nechal jsem jej běžet dlouho, ale opravdu byl zaseknutý. Tak jsem použil valašský trojhmat a čekal na reset, když tu jsem zpozoroval nekonečný proud chyb na konzoli. Bylo tam něco o USB hub chybě. Zalezl jsem pod stůl a vytáhnul jediný USB kabel, co tam byl. Chyby zmizely a kernel pokračoval v ukončování běhu. Další reboot a za pár minut se na mně usmálo KDE. Neuvěřitelné - USB kabel (IMHO nikam nezapojený, to ještě musím zkontrolovat) mi zasekával počítač.

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pol128 avatar 21.5.2008 16:05 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Povedal by som, že sa na tom kábli naindukovalo nejaké napätie a to spôsobovalo problémy elektronike na doske a tá nepracovala správne. Preto systém robil to, čo robil.
    21.5.2008 16:20 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    To jsou proste ty nevysvetlitelne veci. Jak je mozne, ze ponozky ulozene v supliku samovolne mizi take jeste nikdo neprisel. I kdyz nejake vedecke teorie na toto tema byly. Nebo ta zalezitost s uzly na kabelech. Je k tomu solidni matematicky aparat ale PROC k tomu jevu dochazi, to nikdo nevi.
    tsLnox avatar 22.5.2008 11:22 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Měl bys víc číst - Úžasná zeměplocha, Otec prasátek. Viz Ponožkožrout na Neviditelné univerzitě :-D
    masožravá palma avatar 22.5.2008 12:21 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    No kazdemu preci musi byt jasne, ze je to skritek Smodrchalek :-D. Ponozkozrout patri k jinemu oboru, ten ty kabely maximalne okusuje, vlastne spise vysava.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    cezz avatar 21.5.2008 16:25 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    V poslednej dobe som si aj ja vsimol zvlastne problemy s USB. (dovtedy som si nic podobne nevsimol, ale az na mys, klavesnicu a bluetooth som USB nepotreboval)

    V pripade, ze mam loadnuty ehci modul, tak sa po case I/O "sekne" (Nepodari sa citat z USB citacky kariet, zlyha zapis na USB flash disk a podobne) pricom v pripade ze nepouzivam EHCI (vypnem v biose, alebo unloadnem modul) tak vsetko funguje ako ma (ale pri nizsich rychlostiach samozrejme)

    Nestretol sa s tym niekto?

    Inak ten pribeh s kablikom mi pripomina magic button story - len teraz neviem najst link. Bola to podobna situacia, pocitac mal button pripojeny len jednou stranou na dosku, napriek tomu po stlaceni resetol stroj.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    stativ avatar 21.5.2008 17:18 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    21.5.2008 20:10 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Mh, pohádka na dobrou noc.
    21.5.2008 21:13 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Jo, to byl jeden z nejlepších seriálů na Živě, vedle toho o matematicích.
    21.5.2008 17:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Magický a magičtější :-D

    Jinak mě se občas sekne USB hub když na něm zkratuju omylem některé kontakty, pomůže rebind v /sys (taková usb myš pak hezky blikne :-))
    21.5.2008 16:30 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Nám se zase asi na čtyřech noteboocích s Windows XP poslední dobou objevuje hláška "Přepětí na portu USB". Zajímavé je, že se to začlo projevovat zhruba ve stejnou dobu (měsíc rozptyl) a na různých noteboocích s různými připojenými HW (většinou USB modemy, ale i myši, kamery).
    xxx avatar 21.5.2008 19:57 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Odchází MB, mě se tohle začlo objevovat tak před rokem, tak teď mám USB HC v PCMCIA.
    Please rise for the Futurama theme song.
    21.5.2008 16:45 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Mel jsem podobny problem na notebooku Asus A6KM, linux nenabootoval, pokud bylo cokoli zastrcene v usbcku. Byl to problem s acpi a pomohlo pridat do jadra upravenou DSDT tabulku.
    In TUX we trust
    21.5.2008 16:56 eXEden | skóre: 13 | blog: Plkoviny | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Obdobný problém mám s desktopem, kde je vyveden kabel z USB do monitoru (4-portový USB hub). Pokud je kabel zapojen v monitoru, Mandriva prostě nenabootuje
    21.5.2008 17:22 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Doporucuju v podobnych pripadech promerit kvalitu zemneni, setkal jsem se se strojem, ktery mel na case desitky voltu. Take by neskodilo obejit s necim citlivejsim monitor, i v LCD jsou vysokonapetove prvky, coz teprve v CRT, obzvlas tech velkych (a to jeste nic neni oproti televizim). Ale aby volny kabel dela takoveto brikule - to chce poradny zdroj ruseni, jako napr. kabel napajejici tramvajovou trolej za oknem nebo blizky silny vysilac ...

    BTW: Tady je odkaz na A Story About ‘Magic' z The Jargon File.
    Luk avatar 21.5.2008 18:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Doporucuju v podobnych pripadech promerit kvalitu zemneni, setkal jsem se se strojem, ktery mel na case desitky voltu.
    Také jsem zažil stroj, který měl na kostře 115 V proti zemi, protože kolík v zásuvce nebyl připojený. Samozřejmě nemohl protéct proud, aby to člověk ucítil, ale elektronice to může pořádně vadit.
    coz teprve v CRT, obzvlas tech velkych (a to jeste nic neni oproti televizim)
    To napětí je skoro u všech monitorů a (barevných) televizí stejné - přibližně 27 kV. Nikde nepřekračuje 30 kV kvůli emisím RTG záření (od energie 30 keV se to považuje za tvrdé RTG záření).
    Ale aby volny kabel dela takoveto brikule - to chce poradny zdroj ruseni, jako napr. kabel napajejici tramvajovou trolej za oknem nebo blizky silny vysilac
    Spíš než jako vliv vnějšího rušení bych to viděl jako problém samotného USB hubu, konkrétně problém s přechodnými jevy (s odrazem signálu od "prázdného" konce kabelu).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.5.2008 18:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    No já bych řekl, že na menších televizích bude to napětí o něco nižší, obrazovka je přece urychlovač a když má malé rozměry (délka trysky), tak nebude potřebovat nějaké velké napětí.
    Luk avatar 21.5.2008 18:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Ale cílová energie elektronů nezávisí na rozměrech obrazovky - urychlení je dáno napětím. Pro větší obrazovku je potřeba urychlit větší počet elektronů, jinak je to úplně stejné. Potřebná energie elektronů je dána tím, jaké požadavky má příslušný luminofor. U černobílých obrazovek je nízká, u barevných vyšší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.5.2008 19:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Aha, takže když má obrazovka méně náročné luminofory, tak to napětí může být tedy nižší? Já jen, že bych se divil kdyby na hledáčkových obrazovkách od kamery bylo stejné napětí jako na 70cm obrazovce od elektronkové televize.
    21.5.2008 19:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Napětím a dráhou, takže pokud máme delší trubici, pak nemusíme použít tak vysoké napětí.
    21.5.2008 20:22 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    to mas na mysli vychylovaci napeti ne?
    21.5.2008 20:37 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Ne, napětí použité pro urychlení elektronů.
    regine avatar 21.5.2008 21:33 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem

    Pánové, pokud na kostře (case) jakéhokoliv zařízení naměříte 115 i méně Voltů (a nebydlíte pod vedením velmi vysokého napětí či vysoce výkonným vysílačem), nehrejte si na hrdiny a buďte si jisti, že máte galvanický průraz ve zdroji, elektromotoru či jiném zařízení a šmihejte do servisu. Žádné obracení kolíků v zásuvce není řešením.

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    Luk avatar 21.5.2008 23:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Tady je zase někdo děsně chytrý, že? :-D V případě, který jsem popsal, se o žádný galvanický průraz nejednalo. Bylo tam pouze to, že nebyl zapojený kolík v zásuvce (tedy nikoli to, že by bylo něco obráceně - fáze byla vlevo, nulák vpravo, ale zelenožlutý drát vedoucí ke kolíku jaksi trčel do prázdna, místo aby byl řádně přitažen šroubem). Takhle ta zásuvka fungovala zřejmě od své instalace (v roce 1993 - elektrikář si na to sám udělal i revizi...), ale používala se dosud jen pro spotřebiče jako je stolní lampa nebo rádio, tedy vesměs třídy II (s dvojitou izolací, bez potřeby kolíku).

    Napětí 115 V se tam vytvořilo jako polovina z 230 V, což je logické, protože odpory na fázi a na nulák byly přibližně stejné, byl to vlastně dělič napětí. Stačilo se té kostry dotknout (čili uzavřít obvod na zem přes tělo, obuv a podlahu - celkem dost velký odpor) a napětí kleslo na jednotky voltů. Izolační odpor byl v řádu desítek megaohmů (měřeno běžným multimetrem, což není úplně směrodatné, ale pro hrubou orientaci to stačí). Radši do toho ani netahám kapacitní složku proudu, ale ani ta asi nebyla moc velká.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.5.2008 23:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Pokud ochranny kolik v zasuvce neni zapojen, tak kostra neni uzemena, a tedy na ni muze byt nejruznejsi napeti, i kdyz je zarizeni v poradku - neni zadny duvod, aby na ni bylo nulove napeti.
    Luk avatar 22.5.2008 01:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Nulové napětí (proti zemi) se tam může objevit tak, že je počítač propojen s něčím, co je připojeno do jiné zásuvky, kde je kolík v pořádku - například s monitorem.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.5.2008 17:58 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Já bych se zas tak nedivil, ona může být v těch kabelech elektronika, třeba USB kabel k mobilu.
    Mr. avatar 21.5.2008 17:58 Mr. | skóre: 6 | blog: mr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    připomíná mi to, jak jsem jednou skřípnul kabel od foťáku do té lišty co na ní vyjíždí klávesnice. Přeštípnul jsem ho natolik, že došlo ke skratu. Tenkrát mi, ještě windows, odpojili všechna usb a oznámili tuším přepětí nebo zkrat. V linuxu nevím, jestli něco takového je. každopádně je to dobrá věc. Nevyhoří celá deska. Což, se mi ovšem povedlo zase jinak :-D
    Ne, už zase?
    xxx avatar 21.5.2008 20:00 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Je tam tohle v logu hub 5-0:1.0: over-current change on port 2
    Please rise for the Futurama theme song.
    21.5.2008 20:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    No však se ne nadarmo říká že 90% problémů vězí v kabeláži.

    btw. "valašský trojhmat" - to je fakt dobré :-D :-D :-D
    21.5.2008 21:48 Pavel Pinkava | skóre: 12 | blog: pin2k | Bystřice nad Pernštejnem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    To mi připomíná mého učitele na hardware. Ten razil teorii, že v PC žijou neviditelní skřítci, kteří se baví tím, že sabotují chod počítače. Jsou chvíle, kdy tomu věřím :)
    Jan Drábek avatar 22.5.2008 18:51 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Náš učitel na střední začal první hodinu informatiky o tom, že bychom si měli vysvětlit jak to funguje, jako abychom si nemysleli, že tam je nějaký trpaslík... A na konci hodiny dodal: "Ale co si budeme namlouvat, ten trpaslík tam stejně je". :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    |🇵🇸 avatar 21.5.2008 22:54 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Mně taky nevyleze systém z BIOSu při nějakém paměťovém zařízení v USB.

    Ale teď mi Linux Mint nechce sežrat USB HUB, který jinak normálně funguje, ale teď jenom bliká...?!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    22.5.2008 09:24 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuriózní trable s Linuxem
    Kdyz jsem jeste mel v xorg.conf mys primo na /dev/input/mouse0, tak dochazel k zabavnyxm situacim. Jakmil jsem zapnul do zasuvky repracky, tak se na USB kablik od mysi naindukoval nejakej sajrajt a tu mys to na okamzik odpojilo, coz X server tak nejak nerozdejchal a byl jsem bez mysi.

    Ted to mam na /dev/input/mice a je klid.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.