V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 13.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Společnost Eclypsium se na svém blogu rozepsala o bezpečnostním problému počítačů Framework. Jedná se o zranitelnost v UEFI umožňující útočníkům obejít Secure Boot.
Editor kódů Zed (Wikipedie) po macOS a Linuxu s verzí 0.208.4 už běží také ve Windows.
Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.
Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.
Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.
Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.
Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.
Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.
Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
# glxinfo | grep -i dri #Nam NVIDIA GeForce2 a ovladac od nvidie. Jak je na tom vykonostne ovladac pro nvidii z x.org a original binarka od nvidie? Testoval to nekdo? Zaslechl jsem cosi o tom, ze uz i ovladac x.org umi neco akcelerovat. Posledni namet k debate: Na jake nejslabsi konfiguraci je hratelny Doom3 (linux verze)?
radeon
z Xek, glxinfo nevypisuje dri, ale
$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 : :DRI funguje obecne. Viz LinuxQuestions.
# glxinfo | grep -i 'direct rendering' direct rendering: YesNicmene v mailinglistu DRI ctu:
Question: Is it possible to make nvidia cards work with current dri (is it planned if not now)? Answer: No, it is impossible because NVIDIA does not release documentation for their chips. At one point NVIDIA provided a source package for their older TNT/TNT2 cards which was obfuscated. Utah-GLX project has a driver for older NVIDIA cards based on that source release, but it doesn't support anything newer than GeForce cards and would take a lot of work to adapt to DRI. (It also has some bugs I think..) Comment: "Older" here means nv20-series and earlier. the nv20 series was the Geforce 3Ti and 4Ti. So, older than anything you'll find at Fry's, but not entirely out of circulation. The original nvidia code drop looks very similar to the code that's in Utah, and the open nv driver; unadorned hex numbers everywhere. It's not obfuscated the way the closed nvidia driver is. The function, variable, and(to some extent) register names are all meaningful, but the values are underdocumented. The Utah driver assuredly has bugs, but so does DRI, so does every driver. I don't know of anyone working to port the utah driver to DRI, though some people have threatened to do so in the past.V jinem vlakne tamtez se pise
Sorry, DRI doesn't have an open nvidia driver, and the closed nvidia driver doesn't use the DRI infrastructure, so you're on the wrong list.A nejzasadnejsi informace nakonec
Question: I have the nvidia.com drivers, and I want to find out how to get it to work like it is on Slackware, where it says it has DRI even though I'm using nvidia drivers. Without this, 3D graphics are unbearably slow, and quickly use up all of my 1gb of ram. Is there a way to find out information about what DRI is doing? Answer: Let me clarify this. DRI is not the same as "direct rendering". On Slackware it probably says "direct rendering: Yes", which is correct, but it's not DRI. DRI is the drirect rendering infrastructure used by the free 3D drivers in XFree86 and some non-free binary drivers. NVidia uses their own infrastructure for direct rendering.Z toho usuzuji, ze DRI neni obecne pouzitelne a z odkazu na inetu odhaduji, ze je primarne spojeno s kartami ATI.
7676 frames in 5.0 seconds = 1535.200 FPS 8405 frames in 5.0 seconds = 1681.000 FPS 8474 frames in 5.0 seconds = 1694.800 FPSOstatne hry ani nehraju :)
~ $ glxgears 31090 frames in 5.0 seconds = 6218.000 FPS 32106 frames in 5.0 seconds = 6421.200 FPS 32100 frames in 5.0 seconds = 6420.000 FPS 32097 frames in 5.0 seconds = 6419.400 FPS 32126 frames in 5.0 seconds = 6425.200 FPS 32100 frames in 5.0 seconds = 6420.000 FPS 32110 frames in 5.0 seconds = 6422.000 FPS 32077 frames in 5.0 seconds = 6415.400 FPS
nVidia GF6600GT
glxgears Loading required GL library /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2 8318 frames in 5.0 seconds = 1663.600 FPS 10754 frames in 5.0 seconds = 2150.800 FPS 11250 frames in 5.0 seconds = 2250.000 FPS 11221 frames in 5.0 seconds = 2244.200 FPS 11252 frames in 5.0 seconds = 2250.400 FPS 11234 frames in 5.0 seconds = 2246.800 FPSnení já mám Athlon 1700+ 256 mb ram a Ati 9200
Tiskni
Sdílej: