Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Někdy i užitečné výplody z mozku závislého linuxáka.
Aneb jak to dopadá, když se konfiurace nedotáhne do konce...
Jak dlouho jsem se trápil tím, že mi jede pomalu Tuxracer... Dnes jsem si ale řekl, že není možné, abych měl z glxgears takovýto výstup:
1180 frames in 5.0 seconds = 236.000 FPS 1250 frames in 5.0 seconds = 250.400 FPS 1375 frames in 5.0 seconds = 275.800 FPS 1250 frames in 5.0 seconds = 250.400 FPS 1375 frames in 5.0 seconds = 275.000 FPS
Tak jsem chvíli googlil a zjistil, že nemám v X.org zapnuté DRI, protože glxinfo mi vypisovalo u položky "Direct rendering" No.
Zapnutí bylo jednoduché, stačí do sekce Modules
přidat Load "dri"
a potom pro povolení přístupu nejen rootovi doplnit na konec konfiguračního souboru
Section "dri" Mode 0666 EndSection
Tím se mi skóre rapidně zvýšilo:
2343 frames in 5.0 seconds = 468.600 FPS 2814 frames in 5.0 seconds = 562.800 FPS 2814 frames in 5.0 seconds = 562.800 FPS 2812 frames in 5.0 seconds = 562.400 FPS 2813 frames in 5.0 seconds = 562.600 FPS
Teď mi jede Tuxracer plynule a můžu si zase u dalšího problému udělat fajfku .
Edit: Možná bych ještě mohl doplnit, že mám Pentium M 1.4 GHz s 512 MB DDR333 RAM a ATi Mobility Radeon 7500
Tiskni
Sdílej:
# glxinfo | grep -i dri #Nam NVIDIA GeForce2 a ovladac od nvidie. Jak je na tom vykonostne ovladac pro nvidii z x.org a original binarka od nvidie? Testoval to nekdo? Zaslechl jsem cosi o tom, ze uz i ovladac x.org umi neco akcelerovat. Posledni namet k debate: Na jake nejslabsi konfiguraci je hratelny Doom3 (linux verze)?
radeon
z Xek, glxinfo nevypisuje dri, ale
$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 : :DRI funguje obecne. Viz LinuxQuestions.
# glxinfo | grep -i 'direct rendering' direct rendering: YesNicmene v mailinglistu DRI ctu:
Question: Is it possible to make nvidia cards work with current dri (is it planned if not now)? Answer: No, it is impossible because NVIDIA does not release documentation for their chips. At one point NVIDIA provided a source package for their older TNT/TNT2 cards which was obfuscated. Utah-GLX project has a driver for older NVIDIA cards based on that source release, but it doesn't support anything newer than GeForce cards and would take a lot of work to adapt to DRI. (It also has some bugs I think..) Comment: "Older" here means nv20-series and earlier. the nv20 series was the Geforce 3Ti and 4Ti. So, older than anything you'll find at Fry's, but not entirely out of circulation. The original nvidia code drop looks very similar to the code that's in Utah, and the open nv driver; unadorned hex numbers everywhere. It's not obfuscated the way the closed nvidia driver is. The function, variable, and(to some extent) register names are all meaningful, but the values are underdocumented. The Utah driver assuredly has bugs, but so does DRI, so does every driver. I don't know of anyone working to port the utah driver to DRI, though some people have threatened to do so in the past.V jinem vlakne tamtez se pise
Sorry, DRI doesn't have an open nvidia driver, and the closed nvidia driver doesn't use the DRI infrastructure, so you're on the wrong list.A nejzasadnejsi informace nakonec
Question: I have the nvidia.com drivers, and I want to find out how to get it to work like it is on Slackware, where it says it has DRI even though I'm using nvidia drivers. Without this, 3D graphics are unbearably slow, and quickly use up all of my 1gb of ram. Is there a way to find out information about what DRI is doing? Answer: Let me clarify this. DRI is not the same as "direct rendering". On Slackware it probably says "direct rendering: Yes", which is correct, but it's not DRI. DRI is the drirect rendering infrastructure used by the free 3D drivers in XFree86 and some non-free binary drivers. NVidia uses their own infrastructure for direct rendering.Z toho usuzuji, ze DRI neni obecne pouzitelne a z odkazu na inetu odhaduji, ze je primarne spojeno s kartami ATI.
7676 frames in 5.0 seconds = 1535.200 FPS 8405 frames in 5.0 seconds = 1681.000 FPS 8474 frames in 5.0 seconds = 1694.800 FPSOstatne hry ani nehraju :)
~ $ glxgears 31090 frames in 5.0 seconds = 6218.000 FPS 32106 frames in 5.0 seconds = 6421.200 FPS 32100 frames in 5.0 seconds = 6420.000 FPS 32097 frames in 5.0 seconds = 6419.400 FPS 32126 frames in 5.0 seconds = 6425.200 FPS 32100 frames in 5.0 seconds = 6420.000 FPS 32110 frames in 5.0 seconds = 6422.000 FPS 32077 frames in 5.0 seconds = 6415.400 FPS
nVidia GF6600GT
glxgears Loading required GL library /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2 8318 frames in 5.0 seconds = 1663.600 FPS 10754 frames in 5.0 seconds = 2150.800 FPS 11250 frames in 5.0 seconds = 2250.000 FPS 11221 frames in 5.0 seconds = 2244.200 FPS 11252 frames in 5.0 seconds = 2250.400 FPS 11234 frames in 5.0 seconds = 2246.800 FPSnení já mám Athlon 1700+ 256 mb ram a Ati 9200