Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
LANG=cs_CZ gimp
?
Ježíšmarja, jaké složitější operace? Co je na tom složitého, udělat orámování jednou linkou? Ten argument v článku je naprosto legitimní.
Strávil jsem "výrobou" černé linky kolem obrázku v GIMPu víkend (on tom skriptu jsem nevěděl, přiznávám - moje blbost), pak jsem GIMP proklel, nainstaloval CrossOffice a Photoshop.
Protože orámování potřebuji poměrně často, řešil jsem to nakonec utilitkou convert (
convert -border 1x1 -bordercolor "#000000" soub.jpg soub.jpg) k naprosté spokojenosti. Ale je fakt, že GIMP je v řadě jednoduchých úkonů neuvěřitelně clumsy.
Jazykově závislé zratky? cha cha chaKdo se má na to cizácký OK furt všude koukat? A z tlačítka Storno až srdíčko poskočí... Brr! Už jen kvůli tomu stojí za to od vvoken utéct někam jinam.
jestli je nutné hlásit i takové do očí bijící chyby i ve verzi 2.2, pak je někde něco špatně.Je něco špatně, ale asi něco jiného, než myslíte - špatně je podivovat se nad tím, místo toho, abyste chybu oznámil (a před tím zjistil, zda už oznámena není). S verzí to nemá nic společného, chyba se dá do programu snadno zavléct během vývoje. Je zvláštní podivovat se nad tím, že chyba ještě nahlášena není. Co byste dělal, kdyby takováhle "chyba" byla ve Photoshopu? Tam nemáte ani možnost chybu nahlásit a už vůbec ne jí opravit – a to je pro vás lepší? Pro některé lidi jsou možnosti navíc asi opravdu přítěž. Pro informaci, chyba už je nahlášena (má číslo 137050), pod ní je také vysvětleno, že to není tak jednoduché - u kruhového a elipsoidního výběru by taková úprava znamenala přestat zobrazovat průměr (kruhu), a místo toho začít zobrazovat nějakou nic neříkající hodnotu. A nebo mít jiné chování pro obdélník a jiné pro kruh. Pokud máte jednoznačné odůvodnění, proč je váš způsob měření správně, připište ho do bugzilly. Tím neříkám, že je GIMP bez chyb – sám ho taky moc nepoužívám, to, že nemůžu na 2 kliknutí myši namalovat rovnou čáru nebo nedej bože obdélník či elipsu mě vždy spolehlivě odradí (Už se těším na příští díl, třeba se konečně dozvím, jak na to ) Takže používám (na win) trialverzi PSP – vždy než potřebuju grafický editor příště, stihnou vydat novou verzi s novou trialverzí A když jsem pak seděl u Photoshopu, taky jsem nadával, jaktože zrovna ten postup, na který jsem zvyklý, ten slavný Photoshop neumí...
Stejně stále nemůžu pochopit, proč je GIMP tak strašný, zatímco slovenská "one man show" pixel32 je takový super produkt, postupující mílovými kroky dopředu.A možná to bude také tím, že Photoshop, Pixel32 i PSP jsou hlavně klikací malovátka, ke kterým se po(s)tupně přidávají skriptovací funkce. U GIMPu je na druhou stranu od začátku kladen velký důraz na skriptování (ostatně, má to blíž Unixovému stylu programů). Pokud byste potřeboval nějaké (polo)automatické zpracování spousty obrázků, budete se zase divit u Photoshopu, proč je to tak nešikovné.
Tak třeba ta typická vlastnost GIMPu - rozdělení na jednotlivé panely (namísto řešení "všechno v jednom okně") - mi zrovna docela vadí, a jistě nejsem sám. Samozřejmě, "jinak" automaticky neznamená "hůře".Koukám že toto je nutné uvádět na pravou míru v každé diskusi o Photoshopu a Gimpu: toto zodělení do spousty oken má (a vždy měl) Photoshop a GIMP to sprostě obšlehl. Nebo jsem opravdu jediný, kdo kdy viděl Photoshop na UNIXu?
Vidis, napr. mne to zas vyhovuje. Uz len preto, ze su to potom vsetko "top-level" okna a vztahuju sa na ne vsetky akcie a pravidla pouziteho window manageru. U Windows je to sice na dve veci, ale v na Unixovom stroji, kde si clovek moze vybrat window manager je to prudko pouzitelna vec. Napr. mozem okno obrazku z polovice prekryt panel s nastrojmi. TO by neslo, keby to boli "okna" v okne GIMPu. Alebo si v slusnom WM mozem nastavit, ze okna s urcitou vlastnostou maju mat konkretne umiestenie na ploche - zapnem GIMP a hned vyzera ako chcem. Alebo si mozem nastavit, ze niektore okna (obrazok, hlavne kde je menu) maju byt v zozname okien a ostatne nastrojove palety nie. Alebo...
A ked ti to tak velmi vadi, tak si ich mozes na ploche rozlozit tak, ako by vyzerali, keby boli ohranicene este jednym velkym oknom. V PS si palety z okna von vybrat nemozem. Takze v tomto je GIMP podla mna lepsi, lebo ti dovoli si vybrat, kdezto PS ti nuti jeden model.
Tiskni Sdílej: