Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.
Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Již naše loňská výuka architektur počítačů využila RISC-V verzi našeho simulátoru QtRvSim. Naše materiály (https://comparch.edu.cvut.cz/) ocenili i přímo na RISCV.org.
toť aktuální otázka a souhrn pár aktuálních setkání a projektů.
Když nemůžeme nabídnout návštěvníkům InstallFestu posezení workshopech v našich laboratořích, tak nezbývá, než obrazovou a datovou interakci propojit přes síť.
Krátké ohlédnutí se nad minulým během výuky v kurzu Architektury počítačů, prostor pro případné náměty a upozornění na nabízené přednášky a experimentování na letošním InstallFestu.
V sobotním příspěvku Kdo si hraje, nezlobí (se), aneb výuka architektur počítačů v krizi se chceme podělit o zkušenosti s výukou Architektury počítačů v minulém semestru a otevřít prostor k diskuzi i experimentování.
a neb jak s výukou Architektur počítačů přecházíme na nekontaktní formu.
Před začátkem semestru jsem zde sepsal úvahu o výuce předmětu Architektura počítačů (Jak učíme a jak učit architektury počítačů).
Zamyšlení kam směřovat s výukou předmětu Architektury počítačů.
Zápisek o radosti z chůze i sdílení znalostí s lidmi, kteří o ně projevili zájem.