Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Sháním jetou fabii první generace. Pokud by byla po faceliftu, tím líp.
Nejlépe obyčejný prodej bez bazaru, bez firmy. Nevíte o něčem v okolí Hradec Králové nebo Pardubic (plusminus autobus)?
No a nakonec cena, viděl bych to tak do 140 000 Kč s DPH. Nevíte o něčem?
Update: Nebo ještě jetli nevíte o nějakým dobrým inzertním webu. Prošel jsem autobazar.cz, bazos.cz, hyperinzerce.cz, vyzkouseno.cz
Tiskni
Sdílej:
na to 1,2 HTP radši nemysli - to není motor
vím, je to třívalcová mrcha, ale je jich nejvíc. A i s tou jednadvojkou se dá smažit po dálnici 180. Mám to vesměs na ježdění do práce z práce a sem tam někam, za rok s tím najedu tak 20k což není tak moc. Takže bych neviděl jako problém to 1.2 HTP
smažit se s ní 180 po dálnici dá, taky se dá po 70 000 km usmažit motor a spotřeba je taky úplně jinde než papírová -> 6,16 nebo kolik a reálná je kolem 7,7-8 l / 100 km
máme je ve firmě a kdo s tím jezdí, ten na motor nadává.
a nadává kvůli čemu? kvůli výkonu, spotřebě? Rád si nechám poradit.
Tipnul bych si ze realna rychlost pri 180 bude kolem 130-140.
Ja take jel se starym favoritem 150, za mnou pritulka v druhem aute. Ji to ukazovalo 120 a jeli jsme realne 110 (zmereno pomoci navigace).
180km/hod = 165 reálných, dle gps navigace.
ve felicii 1.3 mi platilo, že 172km/h dle tachometru bylo i 172km/h na GPS
-No tak takto daleko bych to zase nebral ... to by pak ty tychometry byly opravdu na (sproste slovo) ... neverim tomu ze kdyz tachac ukazoval 150 KmpH tak v realu to bylo 110 KmpH
Mám 1,2 HTP a jezdím za 5,5 - 6,5 protože si platím benál sám. Jezdím slušně, nezávodím, jen se přibližuju cca 15 km do města do práce a zpět + o víkendu na chalupu, nárazově něco delšího. Nalítám tak kolem 15k za rok. A k tý služební, ptal se mě otec kolegy na spotřebu a nevěřil mi. Tipnul bych, že obecně se služební auta moc nešetří.
Jeli jsme ve ctyrech a pres kilo to dalo uplne bez problemu....to musel bejt dlouhej kopec, že se to ve čtyřech rozjelo přes kilo
škaredé mi nepřijdou, mně se to auto docela líbí. nekomfortní? no nevím, to je asi o úhlu pohledu, ale nebráním se jiným autům, jenom tak letmo jsem projel focusy a sice výbava lepší nebo stejná, ale buď to má za tyhle peníze mnohem víc najeto nbeo je to starý. na ostatní se ještě kouknu.
Nemuzu potvrdit. Minuly rok jsem koupil Peugeot 206, rv. 2005, najeto cca 105tis. Mimo prvotni opravy (bylo to trochu tuknuty) a vymeny gum na zimni nevim, co je to servis a jsem naprosto spokojeny.
Nutne dodat, ze jsem to auto koupil od duchodce, co to garazoval a i me to maximalne parkrat zmoklo :).
a proto jsem tam taky napsal 1,4 TDI a 1,9 TDi, jsou to motory skoro totožné a spotřeba je jinde. a jak jsem psal, 1,2 protožde jich je strašně moc.
plyn nechci už vůbec, npár lidí, kterým to zlikvidovalo motor znám... a já nevím já jsem spíš benzinovej. Teď mám 1,6 Feldu
1,4 16v bych snad nebral ani v úvahu. a na 1,9 SDi jsem slyšel že je to strašně líný, jezdi to sice za nula nula nic.
líný motor...to je dost relativní pojem
Motor 4G13 - elektronicky řízený karburátor, Řadový 4-válec, 1 300 ccm, 8-ventil, komprese 9.7:1, Vrtání x zdvih: 71 mm x 82 mm Výkon motoru: 44 kW (60 PS) při 5500 ot./min. Točivý moment: 96 Nm při 3000 ot./min.
tech 180 muzu potvrdit a ta spotreba neni vubec tak spatna :)
Na těch 180km/h už to musí být docela dlouhý kopec. Se zánovní HTP 47kW jsem si jel přes celou republiku pro své vlastní vyhlídnuté auto. Rychlost 140-160 km/h, spotřeba 8,5 l/100 km, a je pravda že při 150 km/h do kopce (na vrcholu méně ) jsem okamžitou spotřebu více než 14,5 l/100 km neviděl.
Spotřeba při úsporné jízdě je do 5 l, při běžnější jízdě kolem 6,5 l a po městě když se povede jde jezdit i za 10 l. Je to auto do města, do 80km/h to ještě relativně slušně zrychluje, pak už hodně vlažně. Už předjíždění na trochu rovnější okresce může být docela adrenalin, na dálnici už to jede na hranici možností.
Pro klidného řidiče to není špatné auto, pro rychlejší jízdu nebo častější jízdu po dálnici to chce určitě něco silnějšího.
Ja samo netvrdim, ze ji do 180 km/h provozu vyrobili, ale povedlo se :)
Jinak o tom, ze je to dobry auto do mesta a ne na dalnici snad nikdo nepochyje.
jestli opravdu v kazdym aute s podobnym nebo slabsim motorem sedi duchodce, tak ze strachu radsi zacnu jezdit vlakem :)
JJ, je docela legrace cist nazory lidi ktery v tom pravdepodobne vubec nejeli :)) . Ja mam s 1,2 nalitano 100 kkm a nedam na ni dopustit. Rekord mam 1300 km v jednom kuse (Praha - Dubrovnik, 12h, 2 a 1/2 nadrze). Ve meste podle stylu jizdy jezdim okolo 7 , mezimesto 5 - 6 a na dalnici 8 - 9. Na dalnici s 1,2 neni problem 150. Kopec pravdy (Votice) ve 4 lidech neni problem vyjet 130kou. Kdyz je prostor a cas tak i tech 180 samosebou neni problem. Jina vec je, co clovek pri tehle rychlosti udela pri nahle udalosti - takze to hlavni co vas drzi na silnici neni motor a do dusledku domysleno ani gumy - ale predvidavost. Fabie 1,2 fakt neni tak blby auto jak se povida. Akorat si na nej clovek musi zvyknout a naucit se s nim jezdit. Zatim do nej leju benzin, olej a menim zarovky.
Na to kolik ti je (pokud si nepridavas) bys mohl mit rozum (ale asi zustanes pubertakem do smrti ). Tahle nakupni taska totiz 90% lidi pro jejich 90% cest staci a navic se s ni da v centru zaparkovat. Kvuli tomu jich jezdi tolik :).
Kazdemu dle jeho nabozenstvi :) . Srovnam-li fabii ci oktavku s mazdou6 tak desbes :D o tom zadna , ale tyhle auta svoje misto na trhu maj a kdyz se s nima clovek nauci jezdit, tak svoji praci udelaji. :)
Otazkou je, jestli to "slusne vino" neni ve skutecnosti horsi nez ta krabice a pripadne v nem neco neplave.... Naprosta vetsina aut v cenach do 200kkc jsou bouracky dotazeny ze zahranici a tady amatersky opraveny. Nemecky a rakousky bazary patrej turkum a je to tam to samy. Sanci na dobrej kauf mas v bazaru kterej nalezi autorizovanymu prodejci a to auto bylo servisovany u nej. Samosebou ze nemam na mysli Frantu s.r.o. z HorniDolni, ale neco vetsiho. Znama loni v lete kupovala nakupni tasku s limitem 50 kkc. Najit v tech drcenkach co jsou u nas v bazarech neco relativne pouzitelnyho bylo nemozny. Nakonec nakoupila v Holandsku za necelejch 100kkc. Mimochodem - koupe auta neni jenom nakupni cena ale je to o uvazovani TCO. A tam jsi na jinejch cislech.
Otazkou je kdo o koze a kdo o voze :) . To ze jsou statistiky tuv docela diskutabilni, je stara znama vec. Nerikam ze jsou zbytecny, ale rozhodne je nemuzes brat jako bernou minci. To za prve. Co se tyce kategorie okolo 140 kkc o kterou tu predevsim jde, trvam na svem. Radsi na jezdeni do prace a prilezitostne cesty po okoli fobii ktera tu praci udela, je bez problemu a jeji provoz v TCO je porad jeste relativne levnej, nez z nekolika bouracek slepenej vrak. Kdyz pujdes pro auto za 100kkc do bazaru, tak si rovnou muzes pripravit dalsich cca 40 - 50 kkc na opravy. To je stara znama vec - samozrejme cest vyjimkam. Takze nez vrak za 100 kkc + cca 50 kkc opravy vraku kterej porad vrakem zustane, radsi fabii ktera je porad vetsi (byt ne o moc) nez kara nacelniku pro boj ve vyske trave. Samozrejme, pokud mas znamy v bazaru nebo servisu je to o necem jinem. Nove kary jsou jina kapitola a o tech rec nebyla :).
Na to kolik ti je (pokud si nepridavas) bys mohl mit rozum (ale asi zustanes pubertakem do smrti ).Rozum mi říká - auto který nejede a když jede tak za 9, je auto na <I>
Tahle nakupni taska totiz 90% lidi pro jejich 90% cest staci a navic se s ni da v centru zaparkovat.Ano, 90% důchodců, matek v domácnosti a lidí co nikdy neseděli v lepším autě určitě stačí...
Kvuli tomu jich jezdi tolikNe, jezdí jich tolik, protože se tolik "ryb" nachytalo na cenu, vidina pár ušetřených tisíc oproti SDI a sladký zpěv dýlera o nízké spotřebě je zaslepila, v očích se rozsvítily $$ a teď tim grátem holt musej jezdit
a navic se s ni da v centru zaparkovat.??? A jako Ávijí se třeba nedá ???
jezdím s ní rok 5000 km měsíčně - někdy sám, někdy plnej - dá se s tím jet, ale je to na hovno
jo jasně a ta A6tka bude z roku 96 nebo nalítáno poctivejch 200k. Servis a povinný ručení je oproti Fobii 1.2 taky za "hubičku"..kdyby to bylo tak jednoduchý tak jezdí celá republika v Audinách.
za tyhle prachy auto tohohle stáří a kilometrů? A ještě TDI? Hahahahaha! Pokud na takové padneš tak honem utíkej protože to buď měl nějaký zásobovač ve firmě a nemá to sto tisíc ale aspoň 300 anebo to mělo ještě na podzim někde uprostřed coby skvělý doplńek zaražený betonový pilíř. Ještě snad to SDI, většinou je to levnější protože to nikdo nechce. Každopádně nevěř kilometrům, leda by to byla koupě od kámoše nebo souseda kde je známá historie vozu až do fabriky. Přepisování kilometrů patří k folklóru, stačí si projít libovolnou inzerci v kolonce Opravy. Ani servisní knížka není zárukou. Co takhle jít proti proudu? www.sauto.cz/car_detail.php
Sousedi by si mysleli že přijel prezident.
prezident v kombíku a naftě... o tom se snad nezdá ani dad-oj :)
no dobře, tak půjdem s cenou trošku výš, asi na hodně ojetou oktávii. www.sauto.cz/car_detail.php
jo jasně a taky to bude 2004+ a najeto do 100k:) když v Áčkách hezky poprosí tak mu to určitě na těch sto tisíc stáhnou a se sfalšovanou servisní knížkou bude mít ten správnej pocit, jakej že to udělal kauf století. s autama je to jak s kompama,"tý volé přidej pajcku a máš daleko lepčí fáro, se vyplatí!"
Nekupuj Fábii za takový peníze, raději Oktávku, je krize, takže okecávej a smlouvej, nekupuj to první co uvidíš, a hlavně nekupuj jak už ti někdo radil Francouzská a ani Americká auta pokud s tím nechceš navštěvovat kamaráda v servisu každý měsíc. Sám mám Peugeota 307 SW a nejraději bych ho zaparkoval někde u srázu s povolenou ručkou, furt je tam co opravovat, kup raději Německá auta, nebo Japonská, s těmi mám nejlepší zkušenosti, například Toyota, nebo i Mazda prostě jezdí (pokud nenarazíš na opravdovou výjimku).
Na kecy strašně chytrejch -náctiletejch v tejhle diskusi kašli a kup si tu Fabii, klidně 1.2 htp nebo 1.9 sdi. Na klidnou jízdu to stačí a neprší do toho, je to prostě solidní autíčko na popojíždění. A na nějakou rejži se vykašli, sice podle těch jejich keců uměj korejský a japonský auta snad i lítat a místo spotřeby to palivo i vyráběj, ale jsem zvědav, co budou jíst k obědu, až se tu přestane vyrábět uplně všechno, včetně aut.
U 1,9sdi odchazi predni naprava - neni stavena na tu vahu a po ceskejch tankodromech docela rychle odchazi. Stejnej problem s ni meli O1. Osobne bych se svejma zkusenostma sel do 1,2 nebo 1,4 kratky, pripadne 1,4 dlouhy. Pokud je sance na neosamocene delsi cesty, tak 1,4 dlouhou.
jsem zvědav, co budou jíst k obědu, až se tu přestane vyrábět uplně všechno, včetně autA v Kolíně (resp. Ovčárech) a v Nošovicích se vyrábí co? Že by Japonci (Toyota) a Korejci (Hyundai)? Škoda Auto je dnes zhruba stejně česká jako TPCA. Obě automobilky mají zahraniční vlastníky a manažery, v obou pracují Češi a cizinci z Asie, obě odebírají díly od českých firem. V tomto naprosto není rozdíl.
Žeby byl rozdíl třeba v tom, že v Nošovicích je jedno pracovní místo dotovaný 16 megakorunama? Každý současný český zaměstnanec v této automobilce by tam musel pracovat přes 200 let, aby se jeho pracovní místo českýmu státu vyplatilo. No hlavně že si politik mohl udělat fotku u přestříhávání pásky. A dost velký rozdíl je taky v tom, že tyto dvě automobilky jsou pouze montovny, bez jakékoliv přidané hodnoty.
Žeby byl rozdíl třeba v tom, že v Nošovicích je jedno pracovní místo dotovaný 16 megakorunama?Byl jsem ostře proti pobídkám a dalším výhodám pro Hyundai. Navíc Škoda Auto měla pobídky (zejména daňové prázdniny) také.
A dost velký rozdíl je taky v tom, že tyto dvě automobilky jsou pouze montovny, bez jakékoliv přidané hodnoty.A ve Škodě Auto je co? Motory, podvozkové platformy a řada dalších dílů jsou group-wide (člověk je najde ve Škodě, VW, Seatu, Audi...). Jediné, co se tady do určité míry vyvíjí, je design kastle a interiéru. Jestli se díly od subdodavatelů nakupují v ČR nebo jinde (u Škody, TPCA, Hyundaie), je čistě záležitostí kvality a ceny - situace je ve všech třech automobilkách srovnatelná.
Tak zrovna motory nejnižší třídy (jako třeba slavný HTP) je vývoj Škodovky, celá motorárna si dělá vlastní nástroje, na notně upravený platformy dělá vlastní design + téměř kompletní konstrukci celého auta. To mi příjde o dost vyšší hodnota než jedna hala s předraženými dotažšroubky.
Škodovku a celou VW gruppe dvakrát nemusím, ale stále bych si ji koupil radši, než rejži. Už jen proto, že mi nepřímo jako zaměstnanci v průmyslu dává cca 60 procent práce
Tak zrovna motory nejnižší třídy (jako třeba slavný HTP) je vývoj Škodovky, celá motorárna si dělá vlastní nástroje, na notně upravený platformy dělá vlastní design + téměř kompletní konstrukci celého auta.Hmmm, to jsem nevěděl, hlavně to o těch vlastních nástrojích. Každopádně je ale pro mě při pořizování auta důležitější kvalita (z různých hledisek) a poměr kvalita/cena, než to, kde se auto vyrábí a kde bylo vyvinuto. Samozřejmě, že když budu rozhodovat mezi dvěma stejně hodnotnými auty, a jedno bude vyrobeno zde, tak zvolím to - protože dost peněz zůstane tady v republice.
Asi půjdu proti proudu, ale také bych se přiklonil k Fábii. Jezdím ve staré vylítané a otlučené 1.4 odrápané ze všech stran (nic není mojí vinou - parkovištní lišej :))), kterou si dělíme s tátou a nemůžu si stěžovat. Za celou dobu provozu jenom výměna olejového čidla a v poslední době začala občas vrzat zadní náprava. Jiné auto bych snad ani nechtěl, pro studenta na občasné ježdění ideální auto.
Mno všem zúčastněným děkuji za plodné i neplodné komentáře, ALE nikdo mi neodpověděl a mám takový pocit, že neumíte číst. Já se neptal jestli tohle auto s tímhle motorem nebo támhle to s jiným motorem a lepší výbavou abych vypadal jako mafián, který přijel na víkend domů.
Psal jsem to sem kvůli tomu, jestli náhodou nemáte třeba známýho, který zrovna prodává fabii ve zmíněné výbavě.
Psal jsem to sem kvůli tomu, jestli náhodou nemáte třeba známýho, který zrovna prodává fabii ve zmíněné výbavě.
Uhodl jsi. Nemám. ^_^
Taky nemam - je mi lito :(. Mrkni sem - www.tipcars.com/own/nown/applications/a_start.php
koukám znalec Já měl kdysi trabanta a rád na něj vzpomínám. Přesné řízení, podvozek který si dal líbit hrozné kousky a zátah dvoutaktu, to prostě nepochopí ten kdo to nezkusil. Na vyšší rychlosti to mělo malý výkon ale po městě nebo na klikatých okreskách, to bylo protažených obličejů za volantama škodovek. A s kvalitním olejem to smrdělo míň než nějaká utrápená stopětka.
JJ , maj pravdu soudruzi :). Trabos a wartas byly kary .... Jediny s cim sem nemel cest byl posledni model wartase (4takt). Neco jsem se s trabim a wartasem (oboji kombi) najezdil. Wartas mel vymenene topeni (barkas) a karbec. Zatah to melo neuveritelnej a topilo jak divy. Ve wartasu bylo luxusne mista - na dovcu jsme vyhodili zadni sedacky a dali do kufru 18mm preklizku a na ni molitan a deky. Mobilhouse na dovolenou jak delanej :D. Dneska tyhle kary maj problem s emisema :(((
ve třicítce přes střechu? To byl nějakej nácvik jízdy po dvou kolech? Řadící páka byla jedna dlouhá trubka. Pokud by byl povolený šroub na tom čepu tak by šla vyndat kdekoliv ale za jízdy by se to těžko trefovalo zpátky.