abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    13.12.2005 22:16 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Tak tohle mělo vyjít jako samostatný článek a být zaplaceno v plné výši... :-))
    13.12.2005 22:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Spíš ne, tohle mi nepřijde téma na článek, rozhodně ne na ábíčko. Články chci technické, politiku a mailinglist-novely nechme jiným serverům (nebo do blogů ;-)).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2005 22:28 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Ale spoustu věcí jsi tu osvětlil a v podstatě přeložil co Linus napsal... :-) Možná by bylo dobře zrušit komentáře pod zprávičkama. Protože tam lidi, včetně mě, vyolávají uplně nesmyslné boje... :-)
    13.12.2005 22:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Možná by bylo dobře zrušit komentáře pod zprávičkama. Protože tam lidi, včetně mě, vyolávají uplně nesmyslné boje... :-)
    Sem tam nejaky flamewar je prijatelnou dani za casta upresneni nebo uvedeni zavadejici zpravicky na pravou miru.
    13.12.2005 22:44 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Občasný flame neuškodí, ne?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2005 22:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Máš tam asi chybku: Takže Linux nikde nenapsal, že jsou uživatelé Gnome idioti
    Quando omni flunkus moritati
    13.12.2005 22:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Hezká chybička :-) ... už jsem ji opravil.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 13.12.2005 22:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Používám Gentoo a nemám potřebu se posmívat uživatelům ostatních distribucí.
    To's doufám nenapsal kvůli mně...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.12.2005 22:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Ne, ale pokud si to myslíš, asi to o něčem svědčí
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 13.12.2005 23:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Věděl jsem, že to napíšeš. Nemyslím si to, ale moc lidí se tam o Gentoo v dobrém nezmiňovalo, tak mě to napadlo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.12.2005 23:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    To jsme si asi nerozumněli :-), já předpokládal, že si myslíš, že reaguji a tebe a tvoje prosazování (nevím jak to lépe napsat) Gentoo.

    Ale můžu tě uklidnit, to bylo pouze konstatování, že já neřeším zda je distribuce spam lepší jak ham, každý má tu svojí oblíbenou (proto jich taky tolik je) a je to tak dobře.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Yin avatar 13.12.2005 22:30 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech

    Dal si si záležať, chválim tvoju presnosť (dúfam, nemôžem overiť) a vytrvalosť. Len dodám svoj popis:

    • Používam Gentoo, páči sa mi, že existuje veľa distruibúcii a BSD, veľa WM a desktopových prostredí a veľa alternatív
    • pod X-ami _nemám_ KDE, ani Gnome, ani fluxbox... _mám_ EvilWM a kopu terminálov. Namiesto Kopete a Gaim používam Imcom a namiesto miši klávesnicu (aspoň kde sa dá)
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    13.12.2005 22:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech

    Dal si si záležať, chválim tvoju presnosť (dúfam, nemôžem overiť) a vytrvalosť.

    Můžeš, pokud umíš anglicky, tak tam mám přímé odkazy na oba zmíněné e-maily a potažmo i celou diskusi. A přiznám se, že moje angličtina není tak dobrá, abych mohl falšovat anglický text a doufat, že si toho nikdo nevšimne :-).
    • Používam Gentoo, páči sa mi, že existuje veľa distruibúcii a BSD, veľa WM a desktopových prostredí a veľa alternatív
    • pod X-ami _nemám_ KDE, ani Gnome, ani fluxbox... _mám_ EvilWM a kopu terminálov. Namiesto Kopete a Gaim používam Imcom a namiesto miši klávesnicu (aspoň kde sa dá)
    Tohle už je dokonalé.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2005 22:31 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Pekny, vsechna cest, tomuhle by se dalo i rikat zurnalistika :) Ale nebudou te za to mit radi, flamovaci-bojovnici. (Vlastne, on si to malokdo precte :P Takhle presne vznikaj medialni skandaly a po objasneni kontextu taky nestekne ani pes.)

    Přehršel toolbarů a widgetů je smutný fakt, za nejhorší považuji právě tři toolbary

    Dodal bych, ze se samozrejme se daji (velmi rychle a velmi pohodlne)vypnout (jako skoro vsechno v KDE, co nejak rusi), ja skoro v zadnem okne ty toolbary ani menu nemam (ani v Kopete, ani v Konsoli napr., on pak staci jen right click vetsinou).
    13.12.2005 22:51 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Pekny, vsechna cest, tomuhle by se dalo i rikat zurnalistika :) Ale nebudou te za to mit radi, flamovaci-bojovnici. (Vlastne, on si to malokdo precte :P Takhle presne vznikaj medialni skandaly a po objasneni kontextu taky nestekne ani pes.)
    Mě se špatně flamovalo, udělal jsem tu chybu, že jsem si to na začátku přečetl :-D.
    Dodal bych, ze se samozrejme se daji (velmi rychle a velmi pohodlne)vypnout (jako skoro vsechno v KDE, co nejak rusi), ja skoro v zadnem okne ty toolbary ani menu nemam (ani v Kopete, ani v Konsoli napr., on pak staci jen right click vetsinou).
    Ano dají se vypnout, ale v tomto případě bych byl raději, kdyby se dali zapnout, pokud je někdo potřebuje. Výchozí nastavení KDE je podle mě špatné.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.12.2005 09:41 havli | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Výchozí nastavení KDE je podle mě špatné.
    S tím lze jen souhlasit, zbytečně to odhání potencionální uživatele, kteří tak nedají KDE ani šanci toto prostředí poznat (vlastní zkušenost).

    Přitom by stačilo málo, např. to řešit pomocí přednastavených profilů, či to rozvést pořádně (např. pro zmíněné toolbary zvolit, které mají být _defaultně_ zapnuté apod.).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.12.2005 09:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    potencionální
    klasika :-) ...potenciální
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.12.2005 10:51 havli | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    klasika :-)
    houby klasika, _ostuda_

    ale podobných výrazů je více, koncovky iální x onální jsou tuším podle nějaké slabiky v latinském orignálu, víc si však ze školy nepamatuju (což se právě prokázalo ;-))
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.12.2005 10:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    a nejlepsi je pernamentka, verlyba a pokud se tyka :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    masožravá palma avatar 14.12.2005 11:59 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    nene, nejlepší je zkamelenina a elektřtina
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    14.12.2005 12:25 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    potencionální
    klasika :-) ...potenciální
    Zas nebud hnidopych, oba tvary se pouzivaji (jsou uvedeny i ve slovnicich), i kdyz ten delsi je pravda exotictejsi a taky se mi moc nelibi.
    15.12.2005 00:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Zas nebud hnidopych

    To má být ironie? :-) (hint: hnidopich)

    oba tvary se pouzivaji (jsou uvedeny i ve slovnicich), i kdyz ten delsi je pravda exotictejsi a taky se mi moc nelibi.

    Ne. Neexistuje žádný potencionál a stejně tak slovo potencionální je paskvil srovnatelný s autentifikací a kryptováním

    masožravá palma avatar 13.12.2005 23:07 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech

    Když jsem viděla tu citaci, nějak se mi nezdály ty reakce. Neřešila jsem to, protože z jedné věy se nadá poznat, co vlastně řekl a proč to řekl. Díky za shrnutí a objasnění.

    btw. Ten Pešingerův příspěvek je opravdu trefný :-).

    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    14.12.2005 00:51 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    btw. Ten Pešingerův příspěvek je opravdu trefný

    No hej, on stále a všade opakuje to isté. Raz sa proste trafiť musel.
    14.12.2005 00:30 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Linus pridal jeste dva prispevky (1, 2). Nejsem anglictinar - udajne slovo fuck uz v anglictine zevsednelo, podobne jako u nas treba vole, ale presto mi prijde podivne, kdyz clovek jako on pouziva takove vyrazivo.
    14.12.2005 00:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    ale presto mi prijde podivne, kdyz clovek jako on pouziva takove vyrazivo.
    A mne zase prijde divne, kdyz si lidi vyberou nekoho, komu se neco povedlo (zalozit, vyrobit, zazpivat, napsat...) a udelaji si z nej ikonu moralnich a vubec vsech ctnosti (=autoritu) a pak se strasne divi, kdyz se ukaze, ze je to taky normalni clovek :P

    Tedy, jakozto potrebu dezorientovane masy to chapu...
    15.12.2005 01:15 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech

    Vite, ja ma nejak zafixovano, ze kdyz nekdo bezduvodne pouziva sprosta slova (a neprimo tvrdi, ze oponent je kupr. fucking idiot), tak bud mu klasicky dosli argumenty k veci a nezbylo mu nez utocit ad hominem, anebo se nedokaze ovladat a preskocilo mu. Mne osobne se zda, ze argumenty Linus ma, takze zrejme pujde o tu druhou variantu.
    Ja bohuzel studium Linusova chovani ponekud zanedbavam, tudiz je mozne, ze takhle vytece kazdou chvili. Znalce vaseho typu to neprekvapi, novacci jako ja se nestaci divit. Nejak nechapu, jak to souvisi s ikonami - pokud takovoutu reakci shledavate jako obecne normalni, tak nevim... asi mam prilis "elitarske" naroky.

    Tedy, jakozto potrebu dezorientovane masy to chapu...
    To ste zkopiroval odnekud z hulana, ne? :)

    15.12.2005 01:22 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    dosly argumenty
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 15.12.2005 10:18 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    souhlas.

    <pozor moudro!>
    ikonifikace znamych osobnosti jen poukazuje na kycovitost a povrchnost ziti nasich Vetsin.
    </uff uz je to pryc...>
    ...jen se zkuste vzit do jeho kuze a zustat slusni :-)
    myslim, ze by jste tyke nadavali jako spacek.
    Mikos avatar 14.12.2005 04:29 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Tak zaprvé - proč by člověk nemohl používat slovíčka jako FUCKING IDIOT? Já na tom nevidím naprosto nic špatného :-) A na lidi co tvrdí, že "autority" by se měly nějak extra slušně chovat, upřímně kašlu :-P

    Linus je samozřejmě svým způsobem přirozenou autoritou, ale je to stále také člověk. Nejvíc mě rozesmál člověk co se vytasil v jiné diskuzi s tím, že by se autority měly chovat uhlazeně a dal jako příklad třeba Václava Klause. Myslel sem že padnu smíchy ;-)

    Jinak btw. ty Linusovi názory co prezentuje v tom mailing listu jsou uplně překrásně vyjádřené, přesně to si myslím i já ;-) Navíc jsou krásně logicky konzistentní, zkrátka má Linus pravdu :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Heron avatar 14.12.2005 08:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    že by se autority měly chovat uhlazeně a dal jako příklad třeba Václava Klause.

    Tak při čtení této věty jsem málem vyprskl kávu na LCD :-D

    alblaho avatar 14.12.2005 00:39 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Výborně, Michale, skvělý spot, díky.

    Ty maily jsem četl, ale bohužel ne od začátku, takže jsem to měl trochu zkreslené. Díky za shrnutí.
    Nejsemtu avatar 14.12.2005 08:16 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech

    Blog, který si zaslouží být článkem. ;-)

    Po letmém shlédnutí zpráviček jsem si myslel, že Linus zešílel, ale takhle.... to se musím přiklonit na jeho stranu ;-). Ovšek, Kinux ze svého Linuxu přesto neudělám :-).

    Fill avatar 14.12.2005 08:45 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    reached the point where it simply doesn't do what I need it to do.

    bych přeložil jako

    "dosáhl stavu, kdy prostě nedělá to, co od něj požaduji."

    nikoli jako

    "dosáhl stavu, kdy jednoduchost není to, co od něj požaduji."

    Nicméně vyznění je podobné.
    14.12.2005 09:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Máš pravdu, já se s překladem moc nepáral, opravím.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.12.2005 09:25 Predator | skóre: 23 | blog: FreeBSD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Tak, a je to tu ... miesto toho, aby linuxová komunita ťahala za jeden povraz a bila sa za spoločnú vec, sa tu budú vzájomne žrať v nezmyselných flamewars.

    Na toto som vždy upozorňoval. Ak mi niečo v linuxovej komunite vadí, tak to sú takéto žabomyšie spory o ničom a večná roztrieštenosť. Open source filozofia je totiž predovšetkým o osobnom výbere toho, čo mi pre prácu vyhovuje najviac. Ak niekomu stačí Gnome, nech ho má, ak niekto chce niečo prepracovanejšie s viac funkciami, nech siahne po KDE.

    Bill sa už určite chechtá, až sa drží za brucho - toto že má byť jeho konkurent .... ľudia, spamätajte sa!
    FreeBSD zvládne fakt každý .... ak ho bude chápať ako FreeBSD.
    14.12.2005 20:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Nevím, co máš proti "věčné roztříštěnosti" ? Pokud se ti nelíbí možnost si vybrat z několika variant, používej Windows - tam tuhle možnost, která ti, zdá se, tolik překáží, nemáš.
    Quando omni flunkus moritati
    14.12.2005 20:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Nejde tu o roztříštěnost toolkitů, nebo prostředí, ale o roztříštěnost lidí, kteří si libují ve flamewars, místo toho, aby dokázali akceptovat, že jiný člověk používá něco jiného, než oni samotní.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.12.2005 09:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    úplně mimo a svědčí to o jediném, autor ty e-maily nečetl. Chytnul klíčová slova Gnome, idioti, nacisti a už psal blog.
    ale cetl: "If you think your users are idiots, only idiots will use it."
    Myslim, ze naznacil vice nez, bylo nutne. Taky jsem naznacil vice, nez bylo nutne. Ale to jsem svetil prostredky :-)
    Argumenty co mi vadí na KDE by se měly spíše jmenovat, co mi vadí ve ve FC4 na KDE.
    Pokud sis vsiml, tak pod tim nadpisem jsem psal o nestabilite v FC4. Pokud jsi to tak cetl, neni duvod, abys tady na me vytrhaval vety z kontextu. Navic jsem se bez muceni priznal, ze to bylo i kvuli FC4 samotne, ze jsem presel. A take jsem uvedl dost dalsich duvodu, proc mi KDE vadi a ty byly objektivni. Vsak je sam uznavas.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.12.2005 09:53 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    If you think your users are idiots, only idiots will use it.
    To je myslim varianta jednoho z Murphyho zakonu?
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    14.12.2005 09:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    ale cetl: "If you think your users are idiots, only idiots will use it."
    Myslim, ze naznacil vice nez, bylo nutne.
    Četl, ale nepochopil, resp. neporozuměl. Možná na tom má vinu i to, že se v té větě dopustil Linus hrubky (byť velmi oblíbené u Američanů). Spojka "if" totiž značí podmínku. V následující větě tedy _nemá_ být "will", nýbrž "would" - říkat tohle Američanům je však ztrátou času. Nicméně, kdyby tam ten kondicionál byl správně uveden, bylo by patrnější, že ten význam není "používají to idioti", ale "používali by to idioti".
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.12.2005 10:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    IF present simple  WILL + base verb
    
    je neco jineho nez:
    IF past simple     WOULD + base verb
    
    pokud by to melo byt používali by to idioti, pak by po if muselo nasledovat you thought - tedy byl by to second conditional, mluvili bychom vice hypoteticky. Linus neudelal gramatickou chybu, pouzil first conditional. Mluvil proste jen moc natvrdo.

    Zrejme sis to spletl s pravidlem, ze will nesmi v drtive vetsine pripadu nasledovat bezprostredne po if.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.12.2005 11:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Zrejme sis to spletl s pravidlem, ze will nesmi v drtive vetsine pripadu nasledovat bezprostredne po if.
    Nespletl. Přání však bylo otcem myšlenky, a proto jsem byl přesvědčen o významu, který jsem chtěl LT vnutit (a považoval jsem větu za chybný type 2, aniž bych ji pořádně přečetl...). Omlouvám se, měl bych dřív myslet (tedy vzpomínat na školu) a pak až poučovat.
    Valoun avatar 14.12.2005 11:47 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    V tom se pleteš. Linus použil kondicionál zcela správně a to ve smyslu: "BUDES-LI považovat své uživatele za idioty, pak to BUDOU používat jen idioti."

    Tvůj "would" se používá u vyjádření minulého času, reported speech, nebo hypotézy. Dokonce existuje ještě třetí typ kondicionálu, takzvaný nultý: "If you heat up ice, it melts", kde se používá dokonce jen přítomný čas.

    nejedná se tedy o žádnou americkou chybu. Už jen proto, že ze své zkušenosti vím, že Finové a Švédi dělají v angličtině úplně jiné chyby než Američani. Tím nehodlám nijak napadat tvé odborné znalosti, holt každý umí něco jiného.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.12.2005 12:45 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Dokonce existuje ještě třetí typ kondicionálu
    no, od cloveka, ktery ma Cambridge certifikat a vystavuje ho na netu bych cekal, ze bude vedet, ze kondicionalu je min. 5: first, second, third, zero a mixed. A to nemluvim o temer nepouzivanych (ale gramaticky spravnych) strukturach if + will (kdyz nekoho presvedcujes, aby neco udelal a ty ze udelas neco jineho: If you'll walk the dog, I'll do the dinner.) a if + would (psany text, pokus o hodne velkou slusnost, oficiality: I would be very grateful if you would be so kind as to send me the forms as soon as possible.).
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.12.2005 13:13 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Tím nehodlám nijak napadat tvé odborné znalosti, holt každý (Ty rozumíš linuxu, já zas umím anglicky) umí něco jiného.
    Vím, že jsem se spletl. Ten můj komentář, ve kterém vysvětluji, jak omylu došlo, tu byl dvacet minut předtím, než jsi mi napsal, že se pletu... Těsně nad tím tvým. Neměj mi tedy za zlé, když si pomyslím, že tvojí motivací bylo ve skutečnosti jen ukázat to lejstro...

    Ostatně mám pocit, že anglicky pravděpodobně umím lépe než rozumím Linuxu (i když lejstro naskenované k ukazování nemám). Jaké chyby dělají Skandinávci, to skutečně netuším, ale zato vím ze zkušenosti velmi dobře, jak mnohé tvary splývají Američanům - a z toho vznikl můj omyl. Jak už jsem zmínil, automaticky jsem větu bral jako chybný type 2 kondicionál (protože jsem v tom ten význam vidět chtěl) -- aniž bych ji pořádně přečetl.
    Valoun avatar 15.12.2005 07:57 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    To ne, jen ve skole o cvicenich nepisu tak rychle. Asi fakt nema smysl se snazit lidem poradit ve flame-type diskuzich, protoze se do nej akorat hned navezou.
    14.12.2005 10:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    "If you think your users are idiots, only idiots will use it."
    Myslim, ze naznacil vice nez, bylo nutne. Taky jsem naznacil vice, nez bylo nutne. Ale to jsem svetil prostredky :-)
    Shaw's Principle - Build a system that even an idiot can use and only idiots will want to use it. To je Linusova parafráze Murphyho zákonů :-). Ale máš pravdu, já jenom předpokládal, že jsi to nečetl.
    Pokud sis vsiml, tak pod tim nadpisem jsem psal o nestabilite v FC4. Pokud jsi to tak cetl, neni duvod, abys tady na me vytrhaval vety z kontextu. Navic jsem se bez muceni priznal, ze to bylo i kvuli FC4 samotne, ze jsem presel. A take jsem uvedl dost dalsich duvodu, proc mi KDE vadi a ty byly objektivni. Vsak je sam uznavas.
    Já tě nijak nekritizuji za to, že jsi opustil KDE, na to máš samozřejmě plné právo a je to tvoje rozhodnutí. Narozdíl od ostaních je právo na výběr to, co se mi na Linuxu líbí a nemám s tím problém. Nelíbí se mi, když kritizuješ KDE i za věci, za které nemůže a na ty jsem poukázal. O nevýhodách a nedokonalostech KDE, toho vím (jako uživatel) víc než dost dost a v mnoha ohledech (kioslaves, kopete, množství zbytečných programů) máš pravdu. Třeba výchozí nastavení KDE je otřesné a to potvrzuje i spousta uživatelů KDE.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.12.2005 10:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Nelíbí se mi, když kritizuješ KDE i za věci, za které nemůže a na ty jsem poukázal.
    No, tak tu prvni odrazku jsem mohl dat do jinyho odstavce, to jo.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.12.2005 10:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Nelíbí se mi, když kritizuješ KDE i za věci, za které nemůže a na ty jsem poukázal.
    No, tak tu prvni odrazku jsem mohl dat do jinyho odstavce, to jo.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.12.2005 09:49 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Diky! Uz jsem si myslel, ze si budu muset zalozit blog, abych neco podobneho slatal, protoze nikdo vlastne nevi, kvuli cemu se hada.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    14.12.2005 10:39 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Zprávičku jsem zřejmě napsal velmi nešťastně. O idiotech Linus podle mě mluvil ve větě "If you think your users are idiots, only idiots will use it." Idioti mi z toho vyznívají celkem jasně, přestože cílem byli spíše vývojáři. Díky Robertovi, že to upravil, byl jsem celý den mimo.
    Math, as Barbie says, is hard.
    14.12.2005 11:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Zdravím, nemusíš se omlouvat, protože jak Anička na linuxsoftu, tak Petr Krčmář na rootu, to napsali prakticky to stejné. Ostaně já se na první přečtení taky lekl, co to plácá ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.12.2005 20:40 Week
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Kubuntu.... Linux for human beings....KDE rulaaaz...
    6.7.2006 21:04 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    30.3.2006 19:09 BLEK.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O idiotech a nacistech
    Já sice nejsem idiot, ale jsem psychopat.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.