abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 11:55 | Humor

    Microsoft poskytl FBI uživatelské šifrovací klíče svého nástroje BitLocker, nutné pro odemčení dat uložených na discích třech počítačů zabavených v rámci federálního vyšetřování. Tento krok je prvním známým případem, kdy Microsoft poskytl klíče BitLockeru orgánům činným v trestním řízení. BitLocker je nástroj pro šifrování celého disku, který je ve Windows defaultně zapnutý. Tato technologie by správně měla bránit komukoli kromě

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    včera 01:44 | Komunita

    Spotify prostřednictvím svého FOSS fondu rozdělilo 70 000 eur mezi tři open source projekty: FFmpeg obdržel 30 000 eur, Mock Service Worker (MSW) obdržel 15 000 eur a Xiph.Org Foundation obdržela 25 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 18:11 | Zajímavý software

    Nazdar! je open source počítačová hra běžící také na Linuxu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Autorem je Michal Škoula.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.1. 16:55 | Nová verze

    Po více než třech letech od vydání verze 1.4.0 byla vydána nová verze 1.5.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené stejnojmenné distribuci GNU Guix. S init systémem a správcem služeb GNU Shepherd. S experimentální podporou jádra GNU Hurd. Na vývoji se podílelo 744 vývojářů. Přibylo 12 525 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 30 011. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    23.1. 15:44 | Zajímavý software

    Na adrese gravit.huan.cz se objevila prezentace minimalistického redakčního systému GravIT. CMS je napsaný ve FastAPI a charakterizuje se především rychlým načítáním a jednoduchým ukládáním obsahu do textových souborů se syntaxí Markdown a YAML místo klasické databáze. GravIT cílí na uživatele, kteří preferují CMS s nízkými nároky, snadným verzováním (např. přes Git) a možností jednoduchého rozšiřování pomocí modulů. Redakční

    … více »
    2012 | Komentářů: 0
    23.1. 12:55 | Zajímavý software

    Tým Qwen (Alibaba Cloud) uvolnil jako open-source své modely Qwen3‑TTS pro převádění textu na řeč. Sada obsahuje modely VoiceDesign (tvorba hlasu dle popisu), CustomVoice (stylizace) a Base (klonování hlasu). Modely podporují syntézu deseti různých jazyků (čeština a slovenština chybí). Stránka projektu na GitHubu, natrénované modely jsou dostupné na Hugging Face. Distribuováno pod licencí Apache‑2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    23.1. 01:11 | Nová verze

    Svobodný citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 8. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.1. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.93.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.1. 14:00 | Komunita

    Svobodný operační systém ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, slaví 30. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    22.1. 11:00 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi má nově v nabídce flash disky Raspberry Pi Flash Drive: 128 GB za 30 dolarů a 256 GB za 55 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (34%)
    Celkem 601 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    hikikomori82 avatar 25.5.2009 15:42 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Z akeho repozitara je ten balik?
    msk avatar 25.5.2009 16:47 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Ano, je to universe. To ich ale neospravedlnuje.
    25.5.2009 15:43 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Dokazal bys zjistit, jak je na tom Debian Lenny a pripadne i Etch? Docela by me zajimalo, jestli tam maji takovouhle chybu taky.

    Jinak osobne Ubuntu jako Live CD skvely, jako desktop pro BFU Ok, ale na server bych to nedal. Mel jsem par vmware serveru na nejakym 6.XX LTS a musel jsme to predelat na etch, protoze to bylo stary az bida. A jak je videt, tak Ubuntu na serveru se opravdu radsi zdaleka vyhnout.
    msk avatar 26.5.2009 09:06 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Dokazal, ale momentalne nemam cas. Mozno cez vikend.
    msk avatar 26.5.2009 11:05 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    V testing je to ok.
    26.5.2009 11:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    A v (old)stablu?
    25.5.2009 16:19 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    A proto pouzivam Fedoru, kde bugy opravuji :-) Nevim co na tom Ubunti vsichni vidi :-)
    belisarivs avatar 25.5.2009 16:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

    To, ze nekomu neopravi bug neznamena, ze se neopravuji vubec.

    Ja zkousel naposledy Fedoru 4 a nejak me neoslovila. Tak jsem nakopnul Debian. Pak jsem stroj s debianem nechal rodicum a dal misto nej Ubuntu.

    A sobe na novy stroj taky. Jsem spokojeny.

    Za Ubuntu stoji Debian a za Debianem silna komunita prispivajicich vyvojaru. Tipuju, ze takovou silou Fedora nedisponuje

    IRC is just multiplayer notepad.
    msk avatar 25.5.2009 17:06 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    No neviem, napriek tomu, ze rpm-based distribucie vyslovene nenavidim, by som si tymto tvrdenim nebol uplne isty...
    belisarivs avatar 25.5.2009 17:39 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

    Mne rpm nevadi. Zadny markantni rozdil mezi rpm a deb nevidim.

    Myslim, ze komunite vyvojaru okolo Debianu se vyrovna maloktera distribuce. Pokud vybec nejaka.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Salamek avatar 25.5.2009 22:31 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    a já nenávidím apt-get protože je naprosto neschopnej ,pacman, yum prostě cokoliv jinyho toho umí víc a je to schopnější plnit svou úlohu , hlavně že apt-get umí svatou krávu ,spíš je to jediny co mu jde opravdu dobře
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Pravák Bob avatar 25.5.2009 22:44 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    A není to proto, že apt-get je už hezkých pár let obsolete? Normální lidé používají aptitude. :-)
    knowledge brings fear
    Salamek avatar 25.5.2009 22:47 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    to se taky snažím používat , ale nějak ze zvyku vždycky použiji apt-get , když se na něj tak sere tak proč ho jednoduše nevyřadí ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Pravák Bob avatar 25.5.2009 22:53 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    jo, podobnou otázku si kladu když narazím na vi, když snad každý normální člověk používá vim... a teď to asi dostanu sežrat :-)
    knowledge brings fear
    msk avatar 26.5.2009 09:07 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Jeee, on existuje vim? Ja pouzivam jedine vi, pretoze som sa s nim kedysi stretol na nejakych prisernych starych distrach a naucil sa v nom dva-tri chmaty ktore mi umoznia napisat aj niekolko riadkov textu :-)
    26.5.2009 14:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Člověk je považovám za naprostou lamu, když používá nano, což? :-D
    belisarivs avatar 26.5.2009 10:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

    Apt-get obsolete? Jako vtip dobre.

    Co umi pacman a apt-get ne? Co umi pacman a dalsi apt nastroje ne?

    Umi pacman treba najit ve kterem nenainstalovanem baliku je nejaky konkretni soubor. Umi odinstalovat nepotrebne zavislosti?

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.5.2009 13:20 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

    > Normální lidé používají aptitude.

    Pokud se jim chce 5 sekund cekat na jeho start. Spis uvazuju, ze zacnu zas pouzivat dselect.

    msk avatar 26.5.2009 09:05 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Ja som to vobec nemyslel, ako uzivatel ( aj ked s yum na centos5 mam svoje negativne skusenosti, ked bolo nutne po kazdom druhom spusteni cleanovat cache ). Myslel som to ako package maintainer. To, co v debiane spravim za par minut a pomaha mi pri tom mnozstvo pomocnikov ( debhelper, pbuilder, skvele new debian maintainer howto ), v rpm distrach nenajdem, alebo len velmi slaby a tazko pouzivatelny odvar ( mach, mock, priserna (ne)dokumentacia spec file ).
    27.5.2009 17:00 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

     + , fedora 10 u me bez problemu ,, buntu ani neslo na nt nainstalovat 

    USE="-gnome -kde";turris
    Salamek avatar 27.5.2009 18:26 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    To stejné moje PC , mě tu běží jen Archlinux,Fedora,oSUSE,Mandriva (Hlavně RPM distra) Ubuntu si na mym PC ani neškrklo , bud se nenainstilo, nenabootovalo (kernel panic, etc) nebo byly hrozně nestabilní
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    25.5.2009 16:21 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Bohuzel to same je u ejabberd14. Navic je to bug prevzaty z Debianu :-(
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    Limoto avatar 25.5.2009 17:45 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

    No jo, Debian/Ubuntu, cos čekal...

    A co si přestavuješ pod pojmem "exotický" HW?

    25.5.2009 18:16 ome
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

    vsetci si obtierate hubu o debia/ubuntu a oni vas vsetkych pomaly zvalcuju - kvalitou, velkostou no najma rozsirenim - btw - tolko bugov kolko som videl  v poslednych verziach SuSE, Archovi (po kazdom upgrade pomaly)a  Fedore som v Debian stable nevidel za 7 rokov uzivania (cca 10 serverov a do 24 pracovnych stanic)...

    lmanik avatar 25.5.2009 18:38 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    no vidis a ja sem za poslednich par roku v archu na nic vyrazneho nenarazil (je jasne ze na server volim jedine debian :)), ale na desktop a notebook jedine archlinux
    A komu to cpes?
    25.5.2009 18:47 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Můžeš definovat, co je to podle tebe "něco výrazného"?
    25.5.2009 19:50 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

     

    Můžeš definovat, co je to podle tebe "něco výrazného"?

     

    Ze obcas po upgrade kernela nenabehne...

     

    vlastikroot avatar 25.5.2009 20:20 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Kdyz tomu nerozumis, nepouzivej to :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    25.5.2009 20:43 Adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu

    Takymto pristupom si naozaj (Archisti) ziskate beznych uzivatelov...  Ja si to dokazem spravit aby to nabehlo (aj ked to povazujem za pracu zbytocnu - mal by si to osetrit sam system resp. jeho vyvojari a nie stale menit podmienky a pravidla)... Kolkym Debianistom nenebehol system koli necitaniu changelogu? Dokonca zmena verzii je bezproblemova nie obycajny bugfix upgrade....

    25.5.2009 20:49 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Můžu se zeptat, kde jsi přišel na to, že Arch touží po běžných uživatelích? Vypadá to, jako by sis tohle myslel a nerozumím tomu.
    25.5.2009 21:03 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Ad Debian: jo, jednou jo (mam pocit, ze pri prechodu na libata), kdy se vsechny disky prejmenovaly na sdxy - a uzivatel si nechal ve fstab hdxy
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    vlastikroot avatar 25.5.2009 22:23 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Arch je a doufam ze vzdy bude pro lidi s nadsenim ;-) Ne bezne uzivatele. Mensi zajem o upstream a planovane zmeny staci k tomu, abys archa udrzel funkcni. Hodne veci se udzuje deprecated jeste dlouho po tom co se (ted myslim primo arch) nahradi. Navic pri aktualizaci/instalaci te to upozorni na ruzne zmeny v konfigurakach, na co dat pozor, doporucene baliky atd. (prvni distribuce u ktere jsem tohle zazil). Velke zmeny jsou vetsinou na archlinux.org pripadne tady na abc ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Salamek avatar 25.5.2009 22:36 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    jj info u update/installu je parádní
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    25.5.2009 22:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    No a krom toho ještě máme k dispozici AUR. Imho dost výhoda oproti distribucím, kde něco takového nemají a musí si buďto uřezávat větev pod sebou příkazy ./configure && make && make install, anebo pachtit se s vytvářením balíčku.
    Osobně jsem nenašel balíček, který by nebyl ani v AUR.
    Mají ostatní distribuce něco takovýho?

    A dále máme k dispozici systém ABS, který příde vhod, když potřebujem něco překompilovat s jiným nastavením / jinak než jak to je daný balíček v repo.
    Salamek avatar 25.5.2009 22:34 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Ale archisti nechcou běžné uživatele protože by nestrpěli stupidní dotazy: "Jak to že po instalaci archlinux-core nemám grafické prostředí ? Pls. pomoc! Linux je sračka! "
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Nicky726 avatar 27.5.2009 00:28 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    Arch není pro běžné uživatele. Může být pro začátečníky, kteří se chtějí něco naučit a dozvědět, ale ne pro běžné uživatele, kteří nechtějí do ničeho pronikat. Resp. i oni mohou používat Arch, pokud jim ho bude někde administrovat.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    25.5.2009 20:27 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    To troufám si říct pouze v případě, že nečteš changelogy a/nebo výpisy při samotném upgradu. :-) To je chybou uživatele a nepovažuju to za chybu distribuce. Měl jsem na mysli jinačí věci, které se rozbíjejí i pokročilým uživatelům (proto mě trochu překvapilo tvrzení lmanika a tak jsem ho poprosil o tu definici).
    25.5.2009 21:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    A co si přestavuješ pod pojmem "exotický" HW?
    Podle Archlinuxu je exotický HW například kerosene-powered cheese grater :-D
    kotyz avatar 25.5.2009 23:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    +1 :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    msk avatar 26.5.2009 09:09 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A zase to ubuntu
    A co si přestavuješ pod pojmem "exotický" HW?
    Napriklad nejake PC-cko od HP, co sa mi tu vala pod stolom a na ktorom debian installer nenasiel ani hdd :o)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.