abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.12.30 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Společnost Valve publikovala přehled To nej roku 2025 ve službě Steam aneb ohlédnutí za nejprodávanějšími, nejhranějšími a dalšími nej hrami roku 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.12. 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    29.12. 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    29.12. 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (23%)
     (1%)
     (2%)
     (1%)
     (11%)
     (11%)
     (17%)
    Celkem 195 hlasů
     Komentářů: 21, poslední včera 18:58
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 1.3.2006 16:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Jo, software bych vybral taky dost jinej... Hlasoval jsem pro Wikipedia, ALSA, LinuxExpo a pro Leoše Literáka :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.3.2006 16:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Ty JO! Měl jsem v té diskuzi co dělat aby mě nelízla nějaká kulka! Vivat J.Kosek se svou stručnou a jasnou odpovědí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2006 16:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Z diskuze na root.cz:
    Tak jsem se dozvěděl, že prý "můj projekt" (...) byl nominován v anketě (...)

    Jenže tak úplně se mi nelíbí, když mi tato informace byla doručena mailem s tiskovou zprávou ve formě 131kB přílohy ve formátu .doc (!) ...

    No jestli je toto pravda, tak to FUCK ROOT
    JiK avatar 1.3.2006 16:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    je-li to pravda, je to pomerne komicke.....
    1.3.2006 18:43 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2006 18:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Od společnosti, která provozuje Root, bych očekával, že poběží na Linuxu/Unixu a zatím to vypadá na nějakou klasickou Windows/Office firmičku.
    1.3.2006 18:45 Bubli | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Ano, je to pravda, rovněž mně to postihlo. (v kategorii "Akce" byl nominován náš projekt série přednášek Czech OpenSolaris Users Group)
    1.3.2006 19:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Pomalu by se nám mohla i začít blížit ábíčkovská anketa o nejpoužívanější distro, nebo se pletu? Paměť mám hodně slabou :-)
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 1.3.2006 20:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Nemůžu se dočkat :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.3.2006 21:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Zacne prvniho dubna a pobezi cely mesic, takze letos budou vysledky skutecne reprezentativni. Pripravujeme i atraktivni ceny pro vylosovane hlasujici ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    2.3.2006 12:16 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Precetla jsem si tu diskuzi a mam pocit, ze porotci dokazuji, ze cesta do pekel je dlazdena dobrymi umysly. Tak co, Leosi, neukazete s abickem Rootu, jak se to ma delat, aby vysledky skutecne o necem vypovidaly?

    Kdyby se to delalo poradne, mohlo by to byt i k necemu uzitecne ;o)
    ^D
    2.3.2006 12:48 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Jako hlavni problem te ankety vidim, jak definovat cesky open source. Pokud ten program je dobry, nejspise se bude pouzivat i v zahranici a pritahne i zahranicni developery. Je to pak jeste cesky software? Nebo se to bude urcovat podle procenta kodu napsaneho Cechy? Treba zaradime pouze to, kde je pres 50% commitu z Ceska?

    Je skoda, ze tuto otazku organizatori nevyresili predem. Ubylo by dost reakci v diskusi ke clanku. Nicmene anketa ma podle mne jeden smysl - zpropaguje malo zname projekty a jejich tvurce. Polovinu nominovanych projektu jsem vubec neznal nebo nevedel, ze maji ceske koreny.

    A k tve otazce, ale asi te Anicko zklamu, ale neplanuji delat konkurencni anketu. Je to jejich napad. My mame svou anketu o nejpopularnejsi distribuci (a uz se tesim na ty flamewary o slovicka v titulku clanku :-) ).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.3.2006 20:44 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    myslim, ze uplne to vystihl ve svem komentari na rootu pan Ohnesorg, kdyz si posteskl, "jak se vlastne zjistuje uzitecnost, prospesnost nejakeho projektu".

    Ze pote sam nejake hodnoceni provedl, aniz by sam vedel, jak se to hodnoceni ma provadet mluvi za sebe. Zcela spravne take nekdo v diskuzi tam poznamenal, ze nazyvat to CZECH je nespravne - nikdo ze zucastnenych nema pravo mluvit za komunitu (jakoukoliv). Proto si myslim, ze poradani takovych anket je nespravne.
    2.3.2006 00:01 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Ano presne to jsem rekl, je to zvolani ukazujici, ze neexistuje zadna exaktni metoda, jak neco takoveho zmerit, neni zadna metodika, zadny cejchovany normal dobreho a spatneho projektu.

    Takze jsem rozhodl podle mych subjetivnich kriterii. Kdyz rekneme, ze Leos napsal 100000 radek kodu abicka a Pavel Machek 1000 radku kernelu, a ze jeden radek kernelu vyda za deset radku abicka a vyjde z toho, ze Leos je 10x lepsi nez Pavel, muzeme potom rict, ze je to spatne, protoze abicko ma radku jen 90000.

    Ale kdyz prijde redakce roota a rekne: Co si myslite, udelal pro rozvoj open source (mimochodem lepsi by bylo asi free software) vice Leos nebo Pavel, tak reknu jednoho nebo druheho. Kazdy muze rict, jak by se rozhodl on, ale nikdo nemuze rikat, ze odpoved je chybna. Na takovou otazku podle me nemuze existovat chybna odpoved.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    2.3.2006 07:04 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Jsem sám kdo se v té odpovědi ztratil?
    2.3.2006 09:21 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Hmm... :-)

    Machek Pavel

    Vývojář Linuxu a autor projektu Suspend 2

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.