abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | IT novinky

    Apple oznámil, že iPhone a iPad jako první a jediná zařízení pro koncové uživatele splňují požadavky členských států NATO na zabezpečení informací. Díky tomu je možné je používat pro práci s utajovanými informacemi až do stupně „NATO Restricted“, a to bez nutnosti instalovat speciální software nebo měnit nastavení. Žádné jiné běžně dostupné mobilní zařízení tak vysokou úroveň státní certifikace dosud nezískalo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:00 | IT novinky

    Americký provozovatel streamovací platformy Netflix odmítl zvýšit nabídku na převzetí filmových studií a streamovací divize konglomerátu Warner Bros. Discovery (WBD). Netflix to ve čtvrtek oznámil v tiskové zprávě. Jeho krok po několikaměsíčním boji o převzetí otevírá dveře k akvizici WBD mediální skupině Paramount Skydance, a to zhruba za 111 miliard dolarů (2,28 bilionu Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:44 | IT novinky

    Americká společnosti Apple přesune část výroby svého malého stolního počítače Mac mini z Asie do Spojených států. Výroba v závodě v Houstonu by měla začít ještě v letošním roce, uvedla firma na svém webu. Apple také plánuje rozšířit svůj závod v Houstonu o nové školicí centrum pro pokročilou výrobu. V Houstonu by měly vzniknout tisíce nových pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 12:11 | Zajímavý článek

    Vědci Biotechnologické společnosti Cortical Labs vytvořili biopočítač nazvaný CL1, který využívá živé lidské mozkové buňky vypěstované z kmenových buněk na čipu. Po úspěchu se hrou PONG se ho nyní snaží naučit hrát DOOM. Neurony přijímají signály podle toho, co se ve hře děje, a jejich reakce jsou převáděny na akce jako pohyb nebo střelba. V tuto chvíli systém hraje velmi špatně, ale dokáže reagovat, trochu se učit a v reálném čase se hrou

    … více »
    karkar | Komentářů: 8
    včera 01:55 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.2. 21:33 | Nová verze

    Ben Sturmfels oznámil vydání MediaGoblinu 0.15.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. MediaGoblin (Wikipedie) je svobodná multimediální publikační platforma a decentralizovaná alternativa ke službám jako Flickr, YouTube, SoundCloud atd. Ukázka například na LibrePlanet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.2. 15:44 | Zajímavý software

    TerminalPhone (png) je skript v Bashi pro push-to-talk hlasovou a textovou komunikaci přes Tor využívající .onion adresy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    26.2. 12:22 | IT novinky

    Před dvěma lety zavedli operátoři ochranu proti podvrženým hovorům, kdy volající falšuje čísla anebo se vydává za někoho jiného. Nyní v roce 2026 blokují operátoři díky nasazeným technologiím v průměru 3 miliony pokusů o podvodný hovor měsíčně (tzn., že k propojení na zákazníka vůbec nedojde). Ochrana před tzv. spoofingem je pro zákazníky a zákaznice všech tří operátorů zdarma, ať už jde o mobilní čísla nebo pevné linky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    26.2. 03:44 | Komunita

    Společnost Meta (Facebook) předává React, React Native a související projekty jako JSX nadaci React Foundation patřící pod Linux Foundation. Zakládajícími členy React Foundation jsou Amazon, Callstack, Expo, Huawei, Meta, Microsoft, Software Mansion a Vercel.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.2. 01:22 | IT novinky

    Samsung na akci Galaxy Unpacked February 2026 (YouTube) představil své nové telefony Galaxy S26, S26+ a S26 Ultra a sluchátka Galaxy Buds4 a Buds4 Pro. Telefon Galaxy S26 Ultra má nový typ displeje (Privacy Display) chránící obsah na obrazovce před zvědavými pohledy (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (26%)
    Celkem 970 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    CZECH OPEN SOURCE 2006

    1.3.2006 15:59 | Přečteno: 1237× | Různé

    Tak nám root.cz uspořádal pěknou anktetu ve které vybírají to nejlepší z českého open source. Čtenáři (a potencionální hlasující) se do nich okamžitě pustili, protože výběr projektů se jim nelíbí.

    Neříkám, že já bych vybral ty samé, ale je věc pořadatele jaké budou možnosti hlasování. Například prohlásit LinuxEXPRES za nejlepší projekt z českého opensource se mi ani trochu nezamlouvá, ale v této oblasti asi není moc co vybírat. V software je zase výběr rozhodně širší, ale stejně se mi vybraný vzorek nelíbí. Obzvlášť podivný je výskyt dvou variací Linksu…

    Ovšem ještě lepší jsou reakce čtenářů s argumentací že ten či onen projekt má více výsledků při vyhledávání v Googlu. Pokud by bylo kritérium toto, pak bych o jednom kandidátovi věděl, ale nebudu si dělat reklamu :-).

    No co, anketa je vyhlášena, tak hlasujte a můžete dát hlas třeba Leošovi :-).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 1.3.2006 16:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Jo, software bych vybral taky dost jinej... Hlasoval jsem pro Wikipedia, ALSA, LinuxExpo a pro Leoše Literáka :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.3.2006 16:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Ty JO! Měl jsem v té diskuzi co dělat aby mě nelízla nějaká kulka! Vivat J.Kosek se svou stručnou a jasnou odpovědí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2006 16:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Z diskuze na root.cz:
    Tak jsem se dozvěděl, že prý "můj projekt" (...) byl nominován v anketě (...)

    Jenže tak úplně se mi nelíbí, když mi tato informace byla doručena mailem s tiskovou zprávou ve formě 131kB přílohy ve formátu .doc (!) ...

    No jestli je toto pravda, tak to FUCK ROOT
    JiK avatar 1.3.2006 16:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    je-li to pravda, je to pomerne komicke.....
    1.3.2006 18:43 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2006 18:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Od společnosti, která provozuje Root, bych očekával, že poběží na Linuxu/Unixu a zatím to vypadá na nějakou klasickou Windows/Office firmičku.
    1.3.2006 18:45 Bubli | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Ano, je to pravda, rovněž mně to postihlo. (v kategorii "Akce" byl nominován náš projekt série přednášek Czech OpenSolaris Users Group)
    1.3.2006 19:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Pomalu by se nám mohla i začít blížit ábíčkovská anketa o nejpoužívanější distro, nebo se pletu? Paměť mám hodně slabou :-)
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 1.3.2006 20:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Nemůžu se dočkat :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.3.2006 21:11 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Zacne prvniho dubna a pobezi cely mesic, takze letos budou vysledky skutecne reprezentativni. Pripravujeme i atraktivni ceny pro vylosovane hlasujici ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    2.3.2006 12:16 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Precetla jsem si tu diskuzi a mam pocit, ze porotci dokazuji, ze cesta do pekel je dlazdena dobrymi umysly. Tak co, Leosi, neukazete s abickem Rootu, jak se to ma delat, aby vysledky skutecne o necem vypovidaly?

    Kdyby se to delalo poradne, mohlo by to byt i k necemu uzitecne ;o)
    ^D
    2.3.2006 12:48 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Jako hlavni problem te ankety vidim, jak definovat cesky open source. Pokud ten program je dobry, nejspise se bude pouzivat i v zahranici a pritahne i zahranicni developery. Je to pak jeste cesky software? Nebo se to bude urcovat podle procenta kodu napsaneho Cechy? Treba zaradime pouze to, kde je pres 50% commitu z Ceska?

    Je skoda, ze tuto otazku organizatori nevyresili predem. Ubylo by dost reakci v diskusi ke clanku. Nicmene anketa ma podle mne jeden smysl - zpropaguje malo zname projekty a jejich tvurce. Polovinu nominovanych projektu jsem vubec neznal nebo nevedel, ze maji ceske koreny.

    A k tve otazce, ale asi te Anicko zklamu, ale neplanuji delat konkurencni anketu. Je to jejich napad. My mame svou anketu o nejpopularnejsi distribuci (a uz se tesim na ty flamewary o slovicka v titulku clanku :-) ).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.3.2006 20:44 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    myslim, ze uplne to vystihl ve svem komentari na rootu pan Ohnesorg, kdyz si posteskl, "jak se vlastne zjistuje uzitecnost, prospesnost nejakeho projektu".

    Ze pote sam nejake hodnoceni provedl, aniz by sam vedel, jak se to hodnoceni ma provadet mluvi za sebe. Zcela spravne take nekdo v diskuzi tam poznamenal, ze nazyvat to CZECH je nespravne - nikdo ze zucastnenych nema pravo mluvit za komunitu (jakoukoliv). Proto si myslim, ze poradani takovych anket je nespravne.
    2.3.2006 00:01 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Ano presne to jsem rekl, je to zvolani ukazujici, ze neexistuje zadna exaktni metoda, jak neco takoveho zmerit, neni zadna metodika, zadny cejchovany normal dobreho a spatneho projektu.

    Takze jsem rozhodl podle mych subjetivnich kriterii. Kdyz rekneme, ze Leos napsal 100000 radek kodu abicka a Pavel Machek 1000 radku kernelu, a ze jeden radek kernelu vyda za deset radku abicka a vyjde z toho, ze Leos je 10x lepsi nez Pavel, muzeme potom rict, ze je to spatne, protoze abicko ma radku jen 90000.

    Ale kdyz prijde redakce roota a rekne: Co si myslite, udelal pro rozvoj open source (mimochodem lepsi by bylo asi free software) vice Leos nebo Pavel, tak reknu jednoho nebo druheho. Kazdy muze rict, jak by se rozhodl on, ale nikdo nemuze rikat, ze odpoved je chybna. Na takovou otazku podle me nemuze existovat chybna odpoved.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    2.3.2006 07:04 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Jsem sám kdo se v té odpovědi ztratil?
    2.3.2006 09:21 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZECH OPEN SOURCE 2006
    Hmm... :-)

    Machek Pavel

    Vývojář Linuxu a autor projektu Suspend 2

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.