abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (67%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 528 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Co po mě, až umřu?

    13.3.2016 12:24 | Ostatní | poslední úprava: 13.3.2016 12:23

    Mám takový dotaz, předpokládám, že už se tím určitě někdo zabýval. Kdybych z nenadání umřel, nehoda, apod.

    Jak mohu zajistit, aby digitální data jako Google+, MyHeritage, FB, Youtube.. atd, zůstala udržovaná a byla ke zhlédnutí pro moji budoucí generaci? Jako taková památka, kde mám třeba videa svého syna atd..

    Klidně bych si za to zaplatil :-), protože svět se žene kupředu a co funguje dnes, nemusí fungovat zítra a nikdo by už moje fotky, videa nikdy neuviděl.

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Grunt avatar 13.3.2016 12:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    A teď si přestav že by něco takového udělal každý. Za 100let už by ty data nebylo kde skladovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 13.3.2016 17:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Imho spíš naopak - za 100 let bude možné data z celého dnešního světa skladovat na krystalu o velikosti dlaně.
    Grunt avatar 13.3.2016 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Krystal bude z Nakadahu nebo bude stačit obyčejný křemík? Což takhle zkusit sázky?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.3.2016 07:28 Kuna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Zatím se zdá, že bude stačit křemík. Ale to asi bude dřív než za 100 let.
    Bystroushaak avatar 14.3.2016 10:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    No, já o tomhle poprvé četl někdy v roce 1998 někde v ABC. Podruhé pak někdy v roce 2006 a teď nedávno ta zprávička zase oběhla svět. To už je 20 let keců bez praktické aplikace, tak bych s těmi 100 lety nebyl zas takový optimista.
    Dalibor Smolík avatar 16.3.2016 10:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Příloha:
    Kdo by tohle v 50. letech předpokládal ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xkucf03 avatar 16.3.2016 21:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Fyzikální limity

    IMHO to lidi tušili – že to půjde tímhle směrem. A naopak jsou vize, které předběhly skutečnost a dosud se nenaplnily. Dneska se spíš může stát, že lidi budou čekat, že to půjde stejným tempem dál, ale ono nepůjde, protože narazíme na fyzikální limity, velikost atomů atd. nebo na limity lidského těla (kdy vyšší rozlišení už oko nerozpozná nebo technicky lepší zvuk, u kterého nikdo neuslyší rozdíl).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2016 14:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fyzikální limity
    Příloha:
    Tuhle jsem se díval na film Zabil jsem Einsteina pánové a objevilo se tam selfíčko na tyči, už v roce 1969 :-) Jinak stále větší rozlišení opravdu asi ztrácí smysl, protože to již nezaregistrujeme, pokud nebudeme mít televizi velkou jako obýváková zeď (což už je dnes technicky možné, jen to leze do peněz)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Josef Kufner avatar 17.3.2016 15:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fyzikální limity
    Ono i na tu obývákovou zeď 4K stačí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.3.2016 15:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fyzikální limity
    První "selfie" tyče se prokazatelně používaly již r. 1926. Průkopníci fotografie je nepotřebovali, protože řas expozice byl tak dlouhý, že si v pohodě před ten objektiv mohli dojít. Takže prosím - zpátky nohama na zem.
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2016 17:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fyzikální limity
    Samozřejmě jsem to myslel s nadsázkou, fotografování jsem se věnoval a vím, co je samospoušť od svých 10 let (pokud odhlédnu od délky expozice v dávné minulosti), nic nového pod sluncem, jde jen o to, že ty tyče na "selfie" se staly módním hitem v posledních letech, ten nápad v tom filmu prakticky přesně vystihl pozdější trendy.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.3.2016 17:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fyzikální limity
    Já vím. To byla spíš reakce na to, jak si z toho ucvrnkly média, když se nedávno ten film znovu ukázal. I mne to pochopitelně napadlo, jenže místo abych začal někde hýkat nad tím, jací jsou u nás vizionáři, jsem se kouknul jak to vlastně s "vynálezem" té tyčky je.
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2016 20:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fyzikální limity
    Samozřejmě, s tím souhlasím. Řada novodobých vynálezů už vlastně někde v šuplíku nebo ve fantazii předků byla, někdo to včas oprášil a ve vhodnou dobu prezentoval na veřejnosti.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kyknos avatar 20.3.2016 21:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    no, trend mi přijde spíš opačný, alespoň například v biologii se data generují stále rychleji a předbíhají růst výkonu počítačů i kapacity úložných zařízení
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    21.3.2016 00:05 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    se data generují stále rychleji a předbíhají růst výkonu počítačů i kapacity úložných zařízení
    A maji ta slavna data nejaky smysl? Neni to jen ekvivalent pousteni cat /dev/zero na clusterech za miliony danoveho poplatnika? ;)
    kyknos avatar 21.3.2016 00:23 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    pro tebe samozrejme ne
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.3.2016 21:09 Thyrst' | skóre: 6 | blog: a256
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Za 100let už by ty data nebylo kde skladovat.
    Úložiště jsou sice čím dál větší - ale to kapacitně, ne objemově... :-D
    Grunt avatar 13.3.2016 21:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Skutečně by mě zajímalo zda-li existuje na naší zeměkouli jedna jediná osoba která by využila služeb uschování kravin jako Facebooku plkanic, shoty z YouTube nebo třeba fotky oběda z 12.6.2015 řekněme třeba na 100 let. Pokud ano pak mám otázku: K čemu proboha?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 13.3.2016 23:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Věřím, že o tohle zájem bude. Tak, jako se schovávají staré noviny v archivech, čím starší, dím cennější. Dnes je zájem o běžné dění třeba v Římské říši. Vše se bude zachovávat, evidovat podle serverů, pokud někdo ten server, který vlastní, sám nezničí (a nebude někde kopie, o které neví). Bude to doklad o současném životě a každodenních problémech. Kapacita disků stále roste, nebude problém data ukládat kdekoliv, kopie třeba na Měsíci ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.3.2016 23:45 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    a potom, na fotke to žrádlo nezhnije
    14.3.2016 08:22 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Mame Epos o gilgamešovi stary 4000 rokov, ale co robili ludia v tej dobe ked prisli domov z prace nevieme.
    Čo Rys, to vrah!
    Grunt avatar 14.3.2016 09:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    ale co robili ludia v tej dobe ked prisli domov z prace nevieme
    Chlastali a rozmnožovali se. Co jiného by taky mohli dělat? To se za ty 4000 let moc nezměnilo. Nebude to prostě nezaznamenáno z toho důvodu že to nikdo nepovažoval za důležité než že by nebylo médium pro záznam?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2016 15:10 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    OK, pochopili jsme, tebe to nezajima. Ver ale, ze se najde spousta lidi (nejen historiku), ktere podobne veci zajimaji.
    14.3.2016 15:07 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Muj dedecek si po desitky let udrzoval peclive poznamky o tom, co kazdy den delal, co mel k jidlu, a co si koupil a za kolik. Zatim jsou v analogove podobe.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    14.3.2016 20:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Na tohle musí být povaha. Abych něco takového stíhal tak by musel mít den tak 35 hodin minimálně.
    15.3.2016 17:33 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    To sú veľmi zaujímavé veci. Raz jeden miestny amatérsky zberateľ priniesol tomuto môjmu gener. súputníkovi spomienky pamätníka z miesta pôvodu jeho rodiny a on napísal ozaj zaujímavú knižku nimi inšpirovanú. To je jediný spôsob, ako si zaistiť nesmrteľnosť.
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2016 14:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    To by fakt chtělo dát do digi .. takové záznamy jsou vzácné.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bystroushaak avatar 14.3.2016 10:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Skutečně by mě zajímalo zda-li existuje na naší zeměkouli jedna jediná osoba která by využila služeb uschování kravin jako Facebooku plkanic, shoty z YouTube nebo třeba fotky oběda z 12.6.2015 řekněme třeba na 100 let. Pokud ano pak mám otázku: K čemu proboha?
    V práci momentálně občas lehce spolupracuji s českým webarchivem, který má přesně o tohle zájem. Divil by ses, ale různí sociologové a další z toho pak dělají všelijaké studie. Někdy je docela zajímavé vidět, jak se co měnilo v čase.
    Grunt avatar 14.3.2016 12:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    WebArchiv zálohuje digitální data jako „Google+, MyHeritage, FB, Youtube.. atd, aby zůstala udržovaná a byla ke zhlédnutí pro moji budoucí generaci“? Kdo by to proboha platil?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.3.2016 14:50 47ykop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Bystroushaak je mrzká pijavice přisátá na veřejný rozpočet, tak si odpověz sám, co by se mu tak asi líbilo...
    Grunt avatar 14.3.2016 19:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Ale dej si facku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.3.2016 19:42 47ykop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Dej si ji sám, hulváte
    Bystroushaak avatar 14.3.2016 22:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    WebArchiv zálohuje digitální data jako „Google+, MyHeritage, FB, Youtube.. atd, aby zůstala udržovaná a byla ke zhlédnutí pro moji budoucí generaci“?
    Co mi tak bylo řečeno, tak ~jednou ročně sklidí ve spolupráci s NICem úplně celý český internet. Data jsou pak někde v CESNETu, který má podle všeho kapacity dost (věděl jsi, že každý, kdo má eduid tam má možnost používat zdarma 100GB ownCloud?). Když chceš, aby ti to sklízeli nějak víc, bylo to zaneseno do katalogu a veřejně přístupné, tak ovšem musíš uzavřít smlouvu (tj dané momentálním zákonem, který se nejspíš bude měnit).

    Nesklízí úplně celé youtube, tuším že jen embeded videa na stránkách a ještě ani ty ne všude. U sociálních sítí nevím, ale můžu se někdy zeptat. Zrovna nedávno jsme se cestou z hospody bavili, že by bylo fajn sklízet i třeba TOR, kde to nejspíš momentálně nikdo nedělá tak, aby to pak zpřístupnil (po nějaké cenzuře porna a tak). Většina těch webů tak zanikne jen tak, aniž by zanechaly nějakou stopu. Přitom se jedná o docela zajímavé historické milníky, třeba silkroad.
    Kdo by to proboha platil?
    ¯\_(ツ)_/¯

    Zrovna jsem dělal daně, takže jsem se nad tím taky zamyslel. Ale tak jsou i horší věci.
    13.3.2016 12:51 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    V Google jděte na Můj účet → Ovládejte svůj obsah → Přidat opatrovníka účtu / Správce neaktivních účtů → Změnit toto nastavení.

    Na Facebooku Nastavení → Zabezpečení → Pověřená kontaktní osoba.

    Na ostatních webech mi také připadá jako dobrý nápad nejprve se podívat do jejich nastavení účtu.
    robotics avatar 13.3.2016 13:09 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Díky, google nastaven :-)
    Ruža Becelin avatar 13.3.2016 13:32 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Vytesat do kamene - jinak neni jistota, ze to v budoucnu nekdo precte.
    pavlix avatar 13.3.2016 14:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Jedna z mála nevýhod vlastní infrastruktury.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.3.2016 15:15 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Jak se to vezme. Nekdo treba muze naopak chtit, aby po nem nezbylo nic, vyjma snad zasifrovaneho disku.
    13.3.2016 16:50 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Myslím, že pozůstalé bude zajímat pouze pouze jedno číslo a přístup k němu. :-)
    13.3.2016 17:36 47ykop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    +1, představa, jak budou pozůstalí brouzdat FB komentáři a vzpomínat, jak jednou dědeček napsal provokativní komentář s dvaceti lajky na Youtůbu je komická.

    Co takhle se vyrovnat s mortalitou trochu konstruktivněji, hmm?
    18.3.2016 15:15 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Mne by vazne zajimalo, jak moji prarodice zili, jake resili problemy atp. Digitalni data z te doby ale samozrejme nejsou, fotek je malo a spis takove strojene (ne ze zivota). Vypraveni zni zajimave a kdyby k nemu bylo i par fotek/videi z instagramu, tak by to bylo super.
    xkucf03 avatar 13.3.2016 18:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?

    Že až přestaneš proplácet faktury, tak za pár měsíců tvému poskytovateli dojde trpělivost, server odpojí a časem rozprodá na součástky? :-)

    Pokud mají pozůstalí zájem to udržet v chodu, tak budou platit dál, není v tom problém, server prostě zdědí. A i když se jim platit nechce, tak ten server vezmou a data někam zaarchivují – veřejné věci (web, blog, fóra, galerie atd.) nemá smysl šifrovat, takže se k těm datům dostanou.

    Alternativou je si zaplatit doménu a hosting na dvacet let dopředu :-) A pokud se do té doby obsahu nikdo neujme a nebude ho udržovat dál, tak asi neměl až takovou hodnotu… K tomu si můžeš napsat skript, který po pár letech tvé neaktivity pošle přístupové údaje několika tvým přátelům s prosbou, ať se dědictví ujmou.

    Nemyslím si, že by v tomhle směru byla vlastní infrastruktura nějak zvlášť v nevýhodě. Vždyť u různých cloudových služeb mizí data i živým uživatelům, natož mrtvým. Služba třeba přestane existovat, bez náhrady. Nebo ji koupí jiná firma a uživatele chce zmigrovat jinam, ale k tomu je potřeba odsouhlasit nové podmínky a když to neuděláš, tak smůla. Nebo se půl roku nepřihlásíš k e-mailu a zruší ti ho. Nebo nějaké služby jako Facebook pojmou podezření, že jsi „divný“ a zeptají se tě na nějakou otázku, kterou jsi uvedl (?) při registraci – a když neodpovíš (nebo tvoji příbuzní), tak smůla, máš po účtu, i když heslo znáš. Totéž se tuším děje na Twitteru – stačí být nějakou dobu neaktivní (asi by stačila i delší dovolená) a máš problém. Tyhle služby prostě cílí na hovádka, která tam denně píší, co měla k snídani a že šla na záchod – pokud se tomuto schématu vymykáš, tak jsi pro ně divný, nezajímavý, nezáleží jim na tobě. Uživatel je pro ně komodita, kterou těží – a když nejsi moc aktivní, tak není co těžit a prodávat jejich zákazníkům (uživatel != zákazník) a jsi pro ně spíš přítěž, které se rádi zbaví.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.3.2016 17:19 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    MyHeritage
    tam si za boha neviem zrušiť účet, už som tam menila aj heslá, a vždy mi to oznámi, že som udala nesprávne :(

    mimochodom, je to dosť veľké zderstvo, tá genealog. stránka, buď vysolíš, alebo ťa to nikam nepustí a ak aj vysolíš, na to čo by ťa zaujímalo aj tak potrebuješ skontaktovať iných uťívateľov a získať od nich súhlas a informácie (ale keď si stiahneš tú ich aplikáciu a spravíš si rodostrom, po tom čo zaplatíš za inf. v archívoch, tak si to môžeš uložiť resp. vytlačiť, nie?)
    13.3.2016 17:35 ajtakmikradnetenick P.S.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    ale netreba sa trápiť, dnes ľudí aj tak okrem nich samých nikto iný a nič nezaujíma... ale tie selfies, ktorými je zamorený internet (minulý týždeň som si fotila tlupu Japoncov s tými foťákmi na tyčiach:)) raz spôsobia, že mimozemšťania nazvú našu dobu epochou narcizmu
    xkucf03 avatar 13.3.2016 18:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Závěť

    Zaplať si doménu na dostatečně dlouhou dobu a k tomu hosting (klidně VPS) a napiš si jednoduchý skript, který po určité době tvé neaktivity1, ale před vypršením zaplaceného hostingu, pošle přístupové údaje několika tvým známým s instrukcemi, jak mají pokračovat.

    [1] třeba rok, do toho by se měla vejít jakákoli dovolená i běžná zapomnětlivost

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.3.2016 18:23 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Nahraj na wikimedia commons, pokud se jedná o něco skutečně hodnotného, nebojím se, že by to zmizelo (přežije-li lidstvo a civilizace jak je známe dnes). A bavíme-li se o těch max. 10 fotkách, které budou pozůstalí ochotni po čase prohlížet, tak ty si nech vytisknout, klidně ve dvou, třech kopiích...
    13.3.2016 19:01 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Osobne se o data v techto sitich moc nebojim a ani by mne moc netrapilo, pokud po me smrti nebudou dostupna. To, co ma smysl udrzovat (par vlastnich vytvoru, fotky, videa) archivuji na vlastnim zalohovanem ulozisti, ktere samozrejme budu udrzovat az do sve smrti a naucim k nemu pristupovat i sve potomky, coz jeste chvilku kvuli jejich malemu veku potrva. Pokud budou chtit, mohou po me smrti uloziste udrzovat a data pouzivat. Pokud chtit nebudou, mohou to smazat a misto toho ulozit vystup z urandom. Mne uz to trapit nebude. ;-)
    13.3.2016 20:45 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Pokud budou chtit, mohou po me smrti uloziste udrzovat
    na Všechsvätých si tam kliknú - stále to bude asi lacnejšie, ako platiť za hrobové miesto :-D
    13.3.2016 23:26 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    To je na nich. :-) Vedu potomky k ucte k predkum, takze doufam, ze kytky na hrobe zalevat budou a hrob samotny platit. Ale pokud to delat nebudou, pak to jaksi nebudu mit jak zkontrolovat a obavam se, ze mne to trapit nebude. Ja se budu radeji zabyvat vecnou oslavou ve Valhalle.
    13.3.2016 23:42 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    no, ale to by ste museli hrdinsky hrdinsky padnúťv boji...
    13.3.2016 23:48 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Krev v boji jsem jiz prolil. :-) A pro jistotu se necham na smrtelnem lozi poranit mecem. Treba zemru pri obrane sve zeme. Osud je dany, zbyva jen cekat. :-)
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2016 22:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Vedu potomky k ucte k predkum
    Myslím si, že je to dobře. Dnešní společnost je taková jaksi instantní a povrchní, v módě nejsou sňatky, ale ani pohřby. Mnoho lidí oznámí, že se se svým příbuzným rozloučili "v kruhu rodinném" a nebyl pohřeb. Což o to, forma rozloučení není úplně ta nejdůležitější věc, ale spíš je to v úrovni "sejde z očí, sejde z mysli". Úcta k předkům patří k našim tradicím a kultuře - a zřejmě nejen naším.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 17.3.2016 22:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Zase na druhou stranu lepší komorní rozloučení než toho člověka zanedbávat za života.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 19.3.2016 00:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Zanedbávání člověka za života je úplně jiná kapitola. Pokud se bavíme o rozloučení se zesnulými, předpokládejme, že v rodině panovaly běžné (a rozumné) vztahy. Ale i ty se vyvíjejí - v mnohých případech negativním způsobem.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.3.2016 16:17 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Nár. cintorín zlodeji v krypte

    Úcta k predkom? Nie, dnes "kultúra" také hodnoty neuznáva, a ak, tak len v rámci nejakých vyprázdnených ceremónií.

    toto je vrcholný prejav toho primitivizmz:)) :-D
    Dalibor Smolík avatar 19.3.2016 00:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Jo, hřbitov, kde je uložena moje babička byl před pár lety totálně zdemolovaný, ale to dělají lidé, kteří dokážou nasprejovat dům s úplně novou omítkou ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Max avatar 14.3.2016 10:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    To je celkem irelevantní.
    Jestli se k tomu nějaké vnouče dostane, tak to bude velká náhoda. A pokud ano, tak jejich děti z 99% už ne, jednoduše proto, protože je to nebude zajímat. Tvoje děti tě znají, takže to pro ně také nebude něco extra zajímavého.
    A to jsme jen u pár generací, teď si představme naše potomky za 1000 let, těm to bude úplně u řiti, obzvláště, pokud tohle sociální zasviňování bude pokračovat, kdo by se pak v té kupě bordelu chtěl přehrabovat? Z 99% nikdo.
    Jediný smysl mají nějaké větší události z globálního pohledu.
    Podle mně má každý dva účely, rozmnožovat se a předávat znalosti, to je asi tak vše. Tak jako tak člověk upadne do zapomnění, šťastlivější do 200 let, méně šťastní mnohem dříve.
    A už vůbec bych si nedělal iluze, že by se nějaký potomek staral o můj profil na nějakém fb, nebo google.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 14.3.2016 10:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Tak hlavně že dnešní generace schraňuje přehrabuje staré papírové fotky. Příští generace bude ve většině rodin přehrabovat leda hovno, protože lidi udržují vzpomínky výhradně digitálně. Navíc taková situace ještě nikdy nenastala, takže člověk nemůže soudit než podle chování předchozích generací v situacích zcela odlišných.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.3.2016 14:58 Kuna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    No tak na tom budou stejně jako před 19. stoletím ;-) Fotografie je jen taková přelétavá móda, nic nenahradí ručně malovaný obraz či vyprávění kmetů.
    15.3.2016 07:29 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    jestli to třeba není i tady že všeho moc škodí, pokud ti zbyla jedna fotka pra-pra-předka, tak si ji hledíš, hlídáš si ji, pokud ti zbude 100GB fotek blbostí, tak ti to bude u .....
    14.3.2016 17:53 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    A to jsme jen u pár generací, teď si představme naše potomky za 1000 let, těm to bude úplně u řiti, obzvláště, pokud tohle sociální zasviňování bude pokračovat, kdo by se pak v té kupě bordelu chtěl přehrabovat? Z 99% nikdo.
    Od toho jsou stroje, zrovna tohle ani není z hlediska současného stavu AI žádné sci-fi.

    A myslím že Kadronianská rozvědka z toho také něco vytěží (web 5.0).
    15.3.2016 14:14 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Budu ti trochu oponovat.

    Můj otec kdysi začal dělat rodokmen, bylo to v dobách kdy nebylo jednoduché se k různým informacím dostat. Já jsem po jeho smrti v načaté práci pokračoval a mohu říct, že jsem rád za jakoukoli informaci.

    Několik příkladů...

    Možná nejstarší informace o mém rodu z otcovy strany je z roku 1588 kdy jistý Jura prodal trať vinohradu Matějovi za šest měřic obilí. Vím, že mí předkové pocházejí zcela jistě ze Švédska, Polska, Moravy pravděpodobně Slovenska a Maďarska. Byli to zemědělci, kováři, vojáci, šafáři...

    Díky archívům vím, kde byli pradědečkové a prastrýcové za 1 sv.v., že někteří byli legionáři, že se někteří hlásili ve Francii do čs. armády před nastávající 2 sv.v. Vím kolik měřil na výšku pradědeček, kolik děda, kolik otec a kolik měřím já. Je to zajímavé, jdeme po 2 cm nahoru s každou generací. :-) Vím, že prastrýc byl v odboji, že byl popraven, že byl zakládajícím členem rohovnického klubu atd... V roce 2008 byl odtajněn osobní a vyšetřovací spis mého dědy. Bohužel můj otec, jeho syn, se toho již nedožil. Díky tomu jsem získal jeho rukou psané životopisy a spoustu informací o jeho životě od základní školy přes válku až do poválečných let. Vím, že jeho smrt v 50 letech nebyla pravděpodobně taková jak se po dlouhá desetiletí v rodině tradovalo... Díky archivům vím jak předkové chodili do školy a jak se učili, vím jaké platili daně.

    No a na závěr bych řekl, že by mně zajímalo i to co jedli kdyby tyto informace byly dostupné... Ano něco se dočteš v literatuře, ale není nad informaci která se týká tvého přímého předka.

    Z.
    14.3.2016 11:11 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Není lepší si prostě udělat díru do hlavy a vypísknout se na všechno...?
    21.3.2016 19:51 Mgr. Chlubič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    měl bys jít příkladem
    14.3.2016 14:44 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?

    What Happens To Your Data When You Die? - 2004

    Ask Slashdot: What Should Happen To Your Data After You Die? - 2013

    Inak súhlasím s Maxom - potomkovia kašlú na tvoju nostalgiu a hrabať sa po tvojej smrti v digitálnych archívoch nebudú.

    15.3.2016 10:44 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    já bych naopak po smrti potřeboval služby pana Wolfa co řeší problémy. Nechci aby vnoučata a pravnoučata viděly z historie prohlížeče nad čím vším si dědek leštil bambus.
    15.3.2016 12:08 hrrr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Sice je to drsny, ale bud behem zivota vytvoris neco, co pro nekoho nejakou hodnotu ma a ten to pak zachova, a nebo to pro nikoho krom tebe hodnotu nema a pak asi zadna skoda, ze to zmizi. V tom pripade ti to ale nemusi vadit.
    xkucf03 avatar 15.3.2016 20:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?

    Částečně souhlas, ale na druhou stranu, spousta umělců se stala slavnými až po své smrti… a obecně je dost lidí, kteří byli pochopeni a doceněni až o několik generací později.

    Další věc je, že pro dokumentaci se hodí mít data o průměrných a naprosto „nezajímavých“ lidech. Z tohoto pohledu je naprosto bezcenná většina obsahu sociálních sítí, kde lidé jakoby dokumentují běžné životní situace, ale ve skutečnosti se spíš stylizují do určité pózy – typicky: „šťastný a bohatý,“ i když dluží, kde můžou, a osobní vztahy mají na hovno. To, co si tam lidé fotí, sotva vypovídá o jejich běžném životě. Jestli bude někdo hodnotit naši generaci podle obsahu různých Facebooků, Twitterů, Instagramů atd. vytaženého z nějakého zaprášeného disku, tak potěš koště. To ať si radši pustí Beverly Hills 90210. :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    robotics avatar 16.3.2016 09:19 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Tak o FB jsem sice v příspěvku psal, ale rozhodně to není vůbec moje priorita, jen jsem to holt dal do výčtu. Není to priorita už z onoho zmiňovaného důvodu, že se každý stylizuje do šťastné pózy. Spíš mi šlo o MyHeritage, fotky na google + a videa rodiny na youtube... Google disk s poznámkami..
    Grunt avatar 16.3.2016 09:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Jako místo analogového rodinného alba?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    robotics avatar 17.3.2016 07:02 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Přesně tak. Hlavně taková záloha, papír vybledne, tak si to za 10 000,- let nějaký potomek na Marsu vytiskne. Přece jen, video si na papír nevytisknu.
    18.3.2016 12:00 hrrr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Vidis, to sem nedomyslel. Mas pravdu ze spousta myslenek/del byla ve sve dobe nedocenena.
    robotics avatar 15.3.2016 12:24 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Je fakt, že stačí pár fotek, jenže ty fotky budu mít digitálně uložené, ať si potomek pak vybere, zbytek klidně vymaže. Stačí pár fotek, nějaké základní informace, jenže tohle vše mám digitálně. Ať si s tím profilem potomci potom dělají co chtějí, mě to bude jednou, když budu chcíplej. Ale lepší je, když mají na výběr. Nechat nebo smazat. Co bych teď dal za to, kdyby předkové před sto lety uložili digitalně svoje fotky nebo alespon pár historek. Třeba bych se dozvěděl, že jsem potomek mimozemštanů :-D
    Grunt avatar 15.3.2016 12:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Jsem zvědavej jestli za 100 let ještě někdo vůbec přečte JPEGy. Vždyť už teď jsem rád když přečtu věci jako Indeo, Cinepack, SVQ1. Když to vytiskneš na papír který za 100 let nevybledne, dobře to zakonzervuješ a necháš někde v rodině dobře schovaný, možná o něco takového jednou někdo bude mít někdo zájem. A když ne tak s tím aspoň může zatopit. Pochybuju že na nějakém harddisku někde bude 100 let hnít něco a pak na to náhodou přijde ta správná osoba a ještě to ke všemu přečte.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 15.3.2016 13:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    S JPEG problém nebude, na to je to příliš rozšířený formát. BMP dnes taky přečteš a přitom už se to dávno nepoužívá (je cca 30 let starý).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.3.2016 14:59 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Zrovna bmp by mohlo byt dobrou volbou. K archivovanym datum lze prilozit v txt popis formatu a potomek si pak muze, pokud bude mit zajem, napsat trivialni zobrazovadlo.
    Bystroushaak avatar 15.3.2016 15:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    JPEG 2000 je volba většiny LTP institucí, které se zaobírají dlouhodobou archivací.
    Heron avatar 15.3.2016 15:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Digitální formáty nevím, ale naposledy mě překvapilo, jak 1) dobře hraje skoro 50 let starý video magnetofon (;-) trochu urážka pro quadruplex) a 2) jak dobře je zachován původní záznam a nejsou tam ani klasické přeslechy mezi závity na pásce. (A vůbec doporučuju projít všechna jeho videa.)

    Jinak digitální data musí žít, musí se konvertovat do aktuálních formátů a na aktuální media (proto taky preferuju bezztrátové formáty, protože kdyby se měl 30x překonvertovávat jeden ztrátový na další ztrátový, tak se ta data můžou smazat rovnou).
    15.3.2016 17:01 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Pieseň pre Rudolfa III. ;-)...

    Obávam sa, že budúce generácie sa budú - ak vôbec - tiež zaujímať nanajvýš o tú technickú stránku minulosti, ale už nebudú chápať obsah a nebudú rozumieť ľuďom z tej minulosti. Tak ako dnes už nemožno nijako sprostredkovať tú atmosféru 60. rokov, v ére toho zločineckého režimu, kde boli iba dobrí (Dáša Vokatá, Mašínovci a spol.) a zlí, ktorí s tými "komoušmi" v kráľovstve, kde bolo zakázané spievať, kolaborovali už tým, že sa zúčastňovali Zlatého slávika;-).
    Agent avatar 15.3.2016 18:01 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Děkuji za odkaz. Nádherný kus techniky.

    On ten název video magnetofon mi příde jako vůbec zvláštní spatlanina. To už spíš magnetoskop nebo magnetofonoskop.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Heron avatar 15.3.2016 18:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Nádherný kus techniky.
    Jo, celá ta série o opravě ampex vr2000 je skvělá. Má tam ještě videa s Vráťou Rýparem o tom, jak se na tom pracovalo v televizi (a Rýpar má ještě povídání v PEN klubu o televizní technice). I když na video nejsem, tak tyhle videa jsou pohlazení po technické duši a sám bych rád měl někdy podobnou výbavu v oblasti zvuku (70-80 léta, vrchol analogové techniky).

    Agent avatar 17.3.2016 21:59 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Hmmm, tak na to si udělám čas, zatim jsem zhlédl jen kousek. Ale třeba ta předmagnetizace mi pořád ještě moc jasná není. Kolik je vůbec předmagnetizační frekvence? Dejme tomu od boku cca 60 KHz? Předpokládám, že čim výš, tim líp.

    Ale jde mi o to, nejprve zmagnetizuji pásek nějakou frekvencí byť vysokou, ale myslel bych si, že další magnetizací, tentokrát už záznamem co chci uchovat, tu původní (před)magnetizaci zruším/vymažu. Tohle bych si normálně myslel, ale ono (asi) ne. Ta vysoká frekvence tam zůstane a do ní se přimixuje frekvence kterou požaduju. A to zlepší kvalitu záznamu..
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Grunt avatar 15.3.2016 19:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Ty krávo, Vondráčkové bylo 19. No tak to musí být z minulého století, možná tisíciletí. To má nahrát celé.
    jak dobře je zachován původní záznam
    Yup. Kupodivu staré pásky vydrží. Taky mám nějaké (audio) a zatím bez problémů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 15.3.2016 20:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    On to nahrává celé, ale nepublikuje to na svém YT kanále. Takhle třeba nahrál 20minut divadla Semafor a dal to Suchýmu. Časem to určo vyjde v nějakém dokumentu.

    Grunt avatar 15.3.2016 19:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Jinak to se týká i klasického filmu. Některé staré filmy jde kupodivu vyčistit a vykolorovat tak že čumíš na druhou světovou válku natočenou jako z GoPro v 1080p.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 15.3.2016 20:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Nevím. Podle mě se tím z toho filmu něco ztrácí. To je totéž jako hádka kameramanů a NFA o restaurování filmů. NFA to možná dělá technicky dobře (i když pochybuju), ale starej film je prostě starej film, k tomu ty kazy filmu prostě patří. A ještě to kolorovat, to už je barbarství.

    Dneska jsem četl, že se dělá remake starýho System Shocku do enginu unity. Každá stará hra má svůj vlastní unikátní engine, který nějak vypadá a má nějaké chyby (byl to většinou software rendering, takže šetřili instrukce kde mohli). Ale funguje to dokonale s tou hrou. Kdyby to nefungovalo, tak po tom dneska neštěkne ani pes. Předělávka do unity vypadá tuctově a nezajímavě jako jakákoliv jiná unity hra.
    Grunt avatar 15.3.2016 20:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Nevím. Podle mě se tím z toho filmu něco ztrácí.
    Šum?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 15.3.2016 20:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    To záleží jaký šum. Pokud ten filmový pás dokonale fyzicky očistí (možná i chemicky odstraní nějaké nánosy cizorodých látek) tak ok. Ale potom by se to mělo digitalizovat 1:1 (samozřejmně neztrátově, podle vyprávění Menzela to ukládájí ztrátově a to ještě s dost šílenou komprimací) a dál na to nešahat. Nesnažit se odstranit nedostatky materiálu a tak. Určitě neodstraňovat zrno.

    Ale ono taky záleží jaký je to materiál. Pokud by se mělo jednat o dokument popisující fakta, tak ať to klidně vyleští do 4K. Pokud by se mělo jednat o nějaké dílo (napadá mě třeba Langovo), tak na to ať NFA raději vůbec nesahá.
    Grunt avatar 15.3.2016 22:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    samozřejmně neztrátově
    Pro archivaci se má používat cokoliv Waveletového.
    Ale ono taky záleží jaký je to materiál.
    Atomcentral :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 15.3.2016 19:43 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Osobne by som si zaplatil zmrazenie mozgu až do doby keď sa nevynájde projekcia hologramu osobnosti.

    Odporúčam pozrieť si prvý diel Red Dwarfa od 21:49, tam sa dožvieš viac.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    robotics avatar 16.3.2016 09:20 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Červeného trpaslíka znám. Hologram být nechci :-)
    Bedňa avatar 17.3.2016 18:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Napadla ma projekcia z čiernej diery, ale to by sa museli nájsť častice rýchlejšie ako svetlo, v CERNe okrajovo na niečo podobné už narazili, len zatiaľ je to v rozmedzí štatistickej chyby. Ale pokiaľ sa také niečo potvrdí stačí tam poslať obraz a máš ho zaznamenaný minimálne na dobu pokiaľ ľudstvo bude existovať na tejto planéte :-)

    Treba počkať CERN ide modernizovať a tie výpočty sa určite spresnia. Osobne si myslím že fotóny nebudú hranicou kvánt, len sa zatiaľ nenašli častice ktoré energiu rozoberú na nejaké subkvantá, alebo tak niečo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.3.2016 09:58 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    o fyzike a Bohu

    na stáž! .-)
    17.3.2016 15:14 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    ak aj ostane záznamy orálnej histórie, bude zrejme platiť, ako s miernou iróniou píše pamätník, že Nejkvalifikovaněji hodnotí toto období ti, kteří ho v dospělém věku vůbec nezažili
    17.3.2016 17:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    To je fakt zajímavé..
    Někdy v průběhu roku 53 najednou vyhlásili zkrácení školní docházky na 8 let, takže jsme vyšli z osmiletky.. Tím jsem přišel o fysiku pro poslední třídu měšťanky, takže tu učebnici jsem si někde sehnal, a o prázdninách ji zaujatě pročítal, ba co dím: studoval (byla tam optika a hlavně elektrotechnika). Do středních škol pak vycházely dva ročníky najednou, ale nějak to zvládli, nastoupil jsem na průmyslovku a bylo nás tam pak 5 tříd v jednom ročníku.
    O třicet let později..

    V roce 1983 opouštěly devítiletky z osmých tříd poslední žáci narození v r. 1969. Deváté třídy defakto zanikly, protože po nich už následovalo tzv. "nové pojetí učiva" s množinami, které bylo rozplánované na osm let. Knihy pro devátou třídu šly do stoupy a neprobrané učivo už s námi vesměs nikdy nikdo neprobral - ať už šlo o matematiku, fyziku, elektrotechniku, chemii, optiku či biologii.

    I já nastoupil na průmyslovku, která měla 5 tříd prvního ročníku. Výuka angličtiny byla pouze pro první tři výběrové třídy. Třídy D a E byly určeny k postupné eliminaci - tvořili je žáci, co měli tu průmyslovku až jako náhradní školu.

    První půlrok byl defakto ztrátou času. Učila nás kráva, která odmítla vzít na vědomí, že ve třídě jsou pouze tři absolventky deváté třídy. Až v pololetí, kdy odešla na mateřskou místo ní přišel starý zkušený učitel, který po zjištění, že prakticky celá třída propadá, začal dohánět to co měla začít už ona. Jenže co chcete dohnat za tři měsíce.

    Jen pro ilustraci - do prváku nás přišlo 36 žáků, postupně během těch čtyř let přišlo a propadlo z vyšších ročníků asi šest dalších a nakonec nás odmaturovalo pouhých 17.

    V pohodě byli jenom deváťáci a žáci z experimentálních třídy, které už měly učivo rozplánované do osmi let. Někdo si řekne vždyť to byly jen základy. Jenže ty když vám chybí, není na čem stavět.
    17.3.2016 20:40 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    jen základy. Jenže ty když vám chybí, není na čem stavět.
    Tie dnes chýbajú (a ako čítam, aj u vás) aj absolventom deviatej triedy ZŠ (po opätovnom predĺžení základnej školy na 9 rokov). Takže "na čom stavať" je každodenný neriešiteľný problém. Ja učím najmä všeobecnovzdelávacie humanitné predmety - a už som tak ďaleko, že sa snažím "deťom" aspoň nahradiť starešinov, čo kedysi mládeži sediacej okolo ohňa rozprávali príbehy o ich predkoch:). Nechcite vedieť, s akými vedomosťami prišli napr. z tej fyziky. A to ja som si myslela, že už za nás sme sa toho v škole veľa nenaučili.
    17.3.2016 20:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Tie dnes chýbajú (a ako čítam, aj u vás) aj absolventom deviatej triedy ZŠ
    Omyl. Chyběly mi před 27 lety. Dnes už dávno ne. Tenkrát byl totiž problém nebyl jenom v tom, že nám to nikdo ve škole nevysvětlil, ale také v tom, že nebyly k sehnání ani učebnice ze kterých by se to bylo možné doučit. Kolegové na kolejích patřili mezi ty šťastné co si mohli knihy půjčovat mezi sebou. Takže jsem jim sice pomáhal s atomovou fyzikou, kterou nebyli schopni pobrat, ale skončil jsem na tom nejstupidnějším - geometrická optika - čočka. Potíž byla v tom, že se předpokládalo, že tohle učivo již známe ze základní školy, případně z gymplu. Takže se to odbylo slabou půlhodinou na přednášce. Jenže tohle se učilo právě v rámci devítky a na průmyslovce vůbec - tam byl důraz především na mechanice.
    17.3.2016 23:48 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Omyl. Chyběly mi před 27 lety.
    Nemyslela som Vás osobne, ale školstvo v ČR (ktoré, ako čítam, má podobné nedostatky ako naše). Žiakov, ktorí by si samoštúdiom dopĺňali to, čo sa nenanučia v škole, je, žiaľ, iba zlomok:).
    18.3.2016 00:03 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    a ešte pe kralyčkov a tiež pre tých všelijakých JiKov aby si mali čo prehrávať na tom Marse
    19.3.2016 00:20 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    vsechno jsem necetl, takze uz to tady mozna padlo:

    Pokud to co zanechas bude pro nekoho mit hodnotu tak se o to postara. Pokud ne, tak smula... Kazdopadne tyhle veci nema cenu resit... ;-)
    kotyz avatar 19.3.2016 15:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    až budu mrtvej, tak už mi to bude všecko jedno. takže bych se na to vykašlal už zaživa. ale celkem by mě zajímalo co si o nás budou myslet za pár staletí budoucí archeologové, co se podaří zachovat a co se ztratí bez náhrady. budou budoucí muzea plný selfíček z facebooku a instagramu, protože se jich dochovalo nejvíc oproti všemu ostatnímu?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 19.3.2016 23:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Nemyslím si. Bude jich určitá část, reprezentující konkrétní formy projevu, to bude stačit. Všechna být nemusí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.3.2016 23:42 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    a predstav si, kotyz, že tie Tvoje mystifikujúce komentáre tu nejaký ten paleograf vezme vážne a na základe nich potom zrekonštruujú psychologický profil súčasníka
    Josef Kufner avatar 20.3.2016 14:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Knihovny pracují na trvalém uchování zajímavých digitálních dat. Selfíčka se rychle objevují, ale také budou rychle mizet nejpozději spolu s jejich autory.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    JiK avatar 20.3.2016 15:34 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    tam bych videl spis zajimavy problem, jak pozna za 600 let nekdo, kdo studuje dejiny 20. a 21. stoleti, ktere z tech selficek a facebooku je od nekoho podstatneho, rekneme treba (ve sve dobre) legendarniho vedce nebo umelce, a ktere je od nejake blondate pubertalni slepice z Kladna. Nebo jak poznaji, co je ironie a satyra a co je mysleno smrtelne vazne, kdyz stim maji problemy soucastnici? Jak si preberou podrezavaci videa od ISIS? Budou si myslet, ze to byly bezne zvyky nasi doby, jak velikonocni pomlazka?

    Treba se to vubec nebude resit, protoze to nejaky radikalni proud islamu za 30 let vsechno smaze a spali, protoze lidske osoby se nesmi zobrazovat, tak jak vyhodili do vzduchu pamatky v mezopotamii stare 4000 let, a nijak je to nevzrusovalo.

    Hans1024 avatar 20.3.2016 17:55 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    To mi pripomina tu ztracenou prvni stranku bible:
    Mé milované Candy: Všechny postavy v této knize jsou fiktivní a jakákoli podobnost se skutečnými lidmi, žijícími či mrtvými, je čistě náhodná.
    Veni, vidi, copi
    Dalibor Smolík avatar 20.3.2016 22:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Jak si preberou podrezavaci videa od ISIS? Budou si myslet, ze to byly bezne zvyky nasi doby, jak velikonocni pomlazka?
    Nedávno dávali v televizi pořád o občanské válce v Římě, konkrétně o bitvě u Actia. Syn mého kamaráda prohlásil, že ta antická doba byla strašně krutá. Ale když si uvědomíme, že to byla asi nejhorší bitva doby antiky, která trvala 12 století, tak je to vidět v jiném světle. Taktéž naši dobu mohou posuzovat podle těch hrdlořezů z ISISu, ale běžný každodení život je jiný. A některé historiky bude zajímat třeba právě ten. No ale selfíčko známé osobnosti (i o 300 letech) bude lidi zajímat. Antropology zase selfíčko obyčejné blondýnky z Kladna, protože ty už za 300 let nebudou, protože mezitím vyhynou.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.3.2016 15:18 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    protože mezitím vyhynou.
    nevyhynou... o to sa postará Wella, Schwarzkopf a farebné šošovky
    21.3.2016 17:18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    21.3.2016 17:21 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    ja nie som zvedavá na teba
    21.3.2016 17:35 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    zabudol si na "soudruzku ucitelku" ty "dědek" jeden

    dnes som čítala niečo, čo takých ako ty vystihuje

    Učit v časech ostrých loktů je totiž čím dál těžší. Stejně jako čelit nadutým odsudkům kantorského řemesla aroganty, kteří rozumí jen diktátu peněz. A učí mu své děti.

    nabudúce sa podpíš pod svoj názor, ak sa nehanbíš
    21.3.2016 23:37 Dědek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Ježiši, na tyhle hovna fakt nikdo není zvědavej. S podepisováním začnu až začneš ty. A teď vysmaž.
    22.3.2016 06:04 ale no tak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Mňa by len zaujímalo, čo to musí byť za blbca, ktorému to nedá a musí sa neustále pozastaviť nad mojím "spamom". Že by ozaj "Mgr." dedo? ;-). Alebo že by niekto z tých pohľadných chlapcov z nor so 4 displejmi? Paintballový šialenec?
    22.3.2016 09:09
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    22.3.2016 09:31 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Zavři už konečně kufr a dej si facku, dědku!
    22.3.2016 12:43 ajtakmikradnetenick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Pozoruhodná slovná zásoba. :-)

    Štvem Ťa? To je dobre! Takých ako Ty štvem rada.
    24.3.2016 14:42 píeidždí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    Koho myslíte tím Mgr., magora teraprda, který se tak nechá titulovat v programu pro ženy České televize? A jak se u toho, když ho ta moderátorka otitulovala, potěšeně nadmul. Musel jsem se smát.

    Tak se mu nedivte, že tak vypěnil.
    20.3.2016 16:50 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co po mě, až umřu?
    toto.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.