abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 710 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.5.2005 20:11 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Pravdivé ...
    ... a výstižné. BTW: Slackware je IMHO pro nováčky stejně nejlepší, protože jsou donuceni se nespoléhat na ty klik-klak-brrrrr-nástroje. :-)

    Jediný problém je v tom, že naučit se rozumět systému alespoň do nějaké uživatelsky přijatelné míry může zabrat až několik set hodin (představte si, že ste úplnej a Widlema pokaženej, totální BFU, i když s dobrou a pevnou vůlí) a znamená pročtení, dle mého odhadu, více jak 10000 stran poměrně hutného, odborného anglického textu a manuálových stránek k základním příkazům. Pak je člověk sto napsat si script v BASHi (ale ne nějak moc složitej), nastavit FW (ale stále bez nějakých hlubších znalostí), rozjet si lokální MTA a nakonfigurovat procmail, aby třídil (to zahrnuje alespoň základní znalost regulárních výrazů), nastaví si možná Vim jak chce (spíš ale ne) a Mutt, rozjet Xka (hm, jak kdy a jak na čem), přeložit vlastní jádro (80% podporovaného HW v jádře ale stejně nezná) a zkompilovat si pár prográmků ze zdrojáků (když neumí uživatel programovat, tak některé pravděpodobně nikdy nepřeloží, protože nepochopí, co mu chybí).

    Pak má člověk systém, se kterým je jakž takž spokojenej. No, a teprve pak začne člověk řešit další věci jako rozjetí MySQL, Apache, vymění Sendmail za Postfix, začne se učit ACL, popř. SELinux či GRSecurity atd. Stránky přibejvají a přibejvají. Ale ono to stále nestačí, systém chce víc krve a potu... no, myslím, že pro normálního člověka to fakt nebude, co myslíš? (A to ani nemluvím o tom, že náš fiktívní BFU najednou zjistí, že jeho ve Widlích snadno naklikané stránky jsou vlastně blbě a tak se začne se učit (X)HTML, PHP, CSS, JS, Javu atd.) :-D

    No, a když toto vše během pár let zvládne, tak vlastně stále neumí skoro nic, protože sice umí nastavit FW, ale nerozumí do hloubky TCP/IP atd. Nechápe stále prostě milióny věcí a je smutný a smutný, protože venku svítí sluníčko a on si zrovna špatně zapsaným regulárním výrazem vymazal půlku práce ve Vimu a teď čte manuál, aby zjistil, jak se dělá "undo".

    Vzhledem k tomu, co jsem napsal, je zřejmé, že GNU/Linux není rozhodně pro lidi, co jsou líní se učit nové věci. ;-)

    Komu se nelení, tomu se zelení (nemyslím dolary nebo tak). :-D

    A teď abych mluvil za sebe: ve Widlích jsem se naštěstí moc neohřál. Začátky s GNU/Linuxem byly vcelice skličující, ale vytrval jsem. Nejsem žádný guru, ale umím se už v systému docela dobře pohybovat a četnost mých dotazů do různých konfer i sem se postupně ztenčuje. Po letech mi mozek konečně začal fungovat tak, jak jsem vždy chtěl. Některé věci mi činí námahu stále, ale to se časem poddá. Takže se lidi nebojte, stojí to za to! Ten pocit dobře vykonané práce nad sebou samým za to opravdu stojí!
    vogo avatar 26.5.2005 20:19 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    přesné, GNU/Linux je opravdu vhodný jen pro ty kdož se chtějí učit novým věcem, a to neustále, a čím víc se učí, dozvídají že toho ví čím dál tím méně ;) Jedinou odměnou je funkční systém pod úplnou kontrolou, a dobrý pocit :)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    26.5.2005 20:25 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    Je to skoro jak medicína, když se přestaneš učit, ustrneš a seš v pr*. :-D A právě proto je to tak zdravé: mozek nikdy nevypneš, sic ...
    26.5.2005 21:44 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    Jo, on se vypne sám, stařecká demence číhá za rohem.
    26.5.2005 20:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    A já jsem si vždycky myslel, že jsem se ten Linux i Windows tak nějak naučil. A teď se tady dozvím, že 10000 stránek - to kdybych věděl, tak se počítačům obloukem vyhnu :-) Ale asi to tak bude, někdy mám pocit, že nedělám nic jiného, než že pořád jen čtu dokumentaci.

    Pravda, ve Windows dělám často ještě jednu věc - přečtu dokumentaci, a pak zjišťuju, jak je to doopravdy :-) Což v Linuxu někdy taky, ale tam to bývá ve zdrojáku. A ten většinou nekecá :-)
    26.5.2005 21:02 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    Pravda, ve Windows dělám často ještě jednu věc - přečtu dokumentaci, a pak zjišťuju, jak je to doopravdy :-)
    By me zajimalo cemu rikas dokumentace, vzdyt aspon trictvrtiny ji jsou nezverejnene. :)
    27.5.2005 20:51 Triton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    No, a teprve pak začne člověk řešit další věci jako rozjetí MySQL, Apache, vymění Sendmail za Postfix, začne se učit ACL

    Pokud někdo umí solidně nakonfigurovat sendmail, tak přechod např. na postfix považuju za znalostní downgrade ;-)

    28.5.2005 09:34 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    Výměna sendmailu za postfix je jedna z prvních věcí co obyčejně dělám.
    Copak toho není dost?
    29.5.2005 12:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    Názory jsou od toho, aby se lišily, jak říká doktor Vlach. Já zase obykle hned na začátku nahradím postfix sendmailem. Vlastně většinou ještě před instalací, už ve výběru software… :-)
    29.5.2005 14:35 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    Taková příšera :-) S postfixem na věčné časy! ;-)
    Copak toho není dost?
    13.1.2007 10:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravdivé ...
    Chuck Moore by jásal, Petr Mach by nesouhlasil, já myslím, že prefix i postfix jsou oboje zhruba ve stejné míře (tj. o dost) lepší, než infix. :-D
    26.5.2005 20:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Nejhorší
    Nejvíc mě štvou dotazy typu ,,najdi mi prosímtě plužinu pro abiword``, ,,nevíš jak se anglicky řekne regulární výraz``… Pro některé lidi je místo Google asi moje ICQ :-/
    Copak toho není dost?
    26.5.2005 20:26 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    Asi se tě brzo na něco zeptám ... ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.5.2005 22:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    Nejhorší je když se mě kamarád zeptá na nějaký program na to a to, já mu řeknu a jméno a on se zeptá, kde to sežene. Je mu víc než mě a chovám k němu respekt -> je mi trapný mu říct STFW, ačkoliv by si to převelice zasloužil :-(
    27.5.2005 08:17 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    Zdravim

    Na otazku kde to sezenu odpovidam zasadne "www.google.com".

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.5.2005 10:18 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    To mi silne pripomina tento komentar na slashdot-e. (uz som myslel, ze to nenajdem)
    27.5.2005 13:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    :-D
    27.5.2005 07:41 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    tohle znam, kamosi se nejdriv ptaji me a pak google, nekdy jsem tak "blbej", ze to vygooglim a na icq vyplivnu primo odkaz :-) dobre mi tak
    wake avatar 27.5.2005 07:59 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    co je prosím "plužina" ? měl jsem za to, že AbiWord je textový procesor a nikoliv zemědělský nástroj... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.5.2005 09:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    Pluzina je v zasade plug-in, ktery je zvlastni jednou veci, totiz ze mu rikam pluzina :-)
    Copak toho není dost?
    vogo avatar 27.5.2005 08:40 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    nejhorší je když se mě kámoš ptá co má udělat s widlema který se mu věčně sypou, co tomu chudákovi mám říct já jsem měl windowsy naposledy pořádně v ruce pred pěknou dobou a už je skoro neumim ovládad ;) nějakej "Tamten počítač" mi nic neříká :D
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    29.5.2005 12:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejhorší
    Je třeba se zatvrdit a důsledně opakovat: "Nejsem systémák přes Windows, nepoužívám je, stejně tak nepoužívám MS Office ani MS Outlook. Starám se vám o tento linuxový server, máte-li problémy s windowsovými stanicemi, obraťte se na toho, kdo se stará o ně."
    27.5.2005 08:37 Davule | skóre: 11 | blog: BANANOVI_TUCNACI
    Rozbalit Rozbalit vše Pěkné, Pěkné

    Jako LAMA musím plně souhlasit. Tento článek plně vystihuje to, na co musí přijít každý příchozí. Viz BLOG Banánoví tučňáci.

    Zezačátku jsem si připadal jako méněcenný blbec, teď už pouze jako blbec. Dovolím si ale nesouhlasit s tím, že je nejlepší distro pro začátečníka bez klikacích nástrojů. Když člověk neumí najít manuál, musí klikat. Když nefunguje hardware, musí klikat. Když nefunguje grafika, nemůže klikat a najít manuál - s tím si neporadí, leda s knihou (tu ale začátečník nemá v ruce a když nefunguje NET = GOOGLE Not found. Pokud nováček koupí jako první distro bez manuálu, ztratí dva roky jako já

    Dokumentace je pro blbce!! Já jsem BLBEC!!
    vogo avatar 27.5.2005 08:48 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pěkné, Pěkné
    no něco na tom je když se začátečník ocitne v textovém režimu a nejde mu grafika, je v '/dev/null'. Osobně začátečníkům doporučuju SuSE, po tom co jsem je pár měsíců používal jsem nezaznamenal větší obtíže, lépe řečeno žádné :), no a Yast má i textový frontend, který funguje stejně jako grafický, modem jde vytočit i z textu, pak stačí linksy, a strýček Google pomůže. Klikací distro je podle mě lepší, protože to není takovej šok pro lidi co znali jen wokenice, ne tředa takovej jako byl v blahé paměti pro mě RedHot ;)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    27.5.2005 08:52 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pěkné, Pěkné
    Když nefunguje hardware, musí klikat.
    Kdyz nefunguje mys, tak taky musi klikat??? To asi ne, zlata konzole. :-)
    vogo avatar 27.5.2005 08:55 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pěkné, Pěkné
    myslel sem treba modem nebo sitovku, ci neco podobnyho, s mysi je to horsi ;)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    29.5.2005 12:52 digero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pěkné, Pěkné
    V tomhle nesouhlasim, zacinal jsem s freebsd na vmware. Manual jsem mel ve druhem okne.
    27.5.2005 18:21 jirka | skóre: 21 | blog: pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Já to beru jinak
    Jako opravář různý elektroniky spíš používám:

    Když všechno selže, přečti návod :-)
    vencour avatar 28.5.2005 08:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše (nejen) cteni manualu
    Zacinal jsem kdysi s RedHatem 6.0, bez pristupu na net, nejak jsem to pytlikoval, nemel jsem jiny duvod zkouset linux nez uceni se a zvedavost a neznal jsem v okoli nikoho dalsiho, kdo by se s nim taky "mazal", tak jsem si dal pauzu a teprve pri zrizene kabelovce jsem se rozhybal na MDK 9.0.
    Nevadi mi, ze je uceni se pracovani a pouzivani tohoto OS beh na dlouhou trat, dokud muzu doufat v jeho perspektivu. Zatim misto podrobneho cteni manualu se mi vyplaci cteni diskusi a sledovani pouzitych postupu, je to pro me zatim rychlejsi, pro zbezne seznameni, pro detaily se stejne musim pak na net nebo do manualu podivat.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vogo avatar 28.5.2005 09:07 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (nejen) cteni manualu
    Ja sem taky zacinal s tucnakem bez netu :) takze vim ze to neni med, spousta pokusu a omylu, HOW-TO je velmi uzitecna vec, cteni diskuzi reba tady na ABC taky. Novacky to ale nejak nebavi ;) uz to vypada jak v materske skolce, kdy se neustale ptaji na jiz zodpovezene, pritom staci trosku hledat...
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.