Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Neberte tohle vážně, ale trocha pravdy tam je :).
Metodu lze aplikovat na programování problémů, jejichž řešení se provádí jen několikrát. Její použití uvedu na velice reálném příkladě ;):
Pracujete v letectvu armády Spojených států jako programátor(ka). Jednoho dne se přijde šokující zpráva, na Zemi se řítí planetka, a její dopad by vyhubil veškerý život. Jste pověřen(a) provést výpočet, který určí místo, na planetce, kam zasáhnout jadernou hlavicí, aby byla zničena (kolikrát jsme viděli řešit tento problém v katastrofických filmech ).
Na řešení problému máte přesně dvě hodiny. Hned po chvíli od zadání vás napadne algoritmus, který by byl naprogramovaný za pár minut, ale s brutální složitostí, program by počítal místo dopadu necelé dvě hodiny.
Začnete tedy provádět optimalizace, na konec se doba výpočtu zkrátí na pět minut, ale vy jste proplýtval(a) celé dvě hodiny na řešení problému.
Proto je optimální řešení naprogramovat to za těch pár minut, a pak se jít někam odfrknout, nebo opít pod obraz, co když je to naposledy ;).
Metoda se nejlépe uplatní pokud máte napsaný kód, který vykazuje chyby při provádění, a už vás nebaví debugovat.
Metoda vyžaduje velké odhodlání k radikálnímu kroku – smazat existující kód, a začít znovu.
Uvedu příklad správného použití:
Máte naprogramovaný kód, jehož debutování by zabralo hodinu. Přitom kompletní přepsání by trvalo tři čtvrtě hodiny. Jediný problém je, správně odhadnout onu potřebnou dobu.
Na závěr něco pro uživatele SUSE – papírový chameleon (omluvte kvalitu je to braný telefonem)
Tiskni
Sdílej: