Společnost Ondsel se snažila vylepšovat UX/UI FreeCADu a nabízet jej komerčně. Po dvou letech to ale vzdala. Pierre-Louis Boyer, bývalý zaměstnanec Ondselu, by rád pokračoval. Na YouTube představil soft-fork FreeCADu s názvem AstoCAD.
Aplikace pro blokování internetové reklamy v celé síti Pi-hole (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6. Přehled novinek a oprav v příspěvku na blogu.
Vývojáři počítačové hry Kingdom Come: Deliverance II (Wikipedie, ProtonDB) oznámili (𝕏), že za 2 týdny se prodalo 2 miliony kopií.
Společnost xAI založena Elonem Muskem na síti 𝕏 představila Grok-3, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Byla vydána nová verze 9.9p2 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Řešeny jsou 2 bezpečnostní chyby: CVE-2025-26465 (MITM pokud je zapnuta volba VerifyHostKeyDNS, ve výchozím stavu je vypnuta) a CVE-2025-26466 (DoS). Detaily na stránkách společnosti Qualys (txt).
Argentinský prezident Javier Milei čelí více než stovce žalob a trestních oznámení kvůli spáchání podvodu, protože na svých sociálních sítích propagoval kryptoměnu $LIBRA, jejíž hodnota se v krátké době znásobila a pak zhroutila.
Wayland Protocols byly vydány ve verzi 1.41. S dlouho očekávaným protokolem správy barev a High Dynamic Range (HDR).
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.11.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest (Wikipedie) v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
V stredu 19. 02. 2025 o 10:00h bude spustený jarný webinár zdarma. Na tomto webinári si ukážeme praktické ukážky monitorovania Prometheus endpointov s využitím nástroja Zabbix. Účastníci sa dozvedia, ako nastaviť a konfigurovať Zabbix na zber dát z prometheus exporterov vrátane vytvárania LLD pravidiel. Tento webinár je určený pre mierne pokročilých administrátorov Zabbixu. Registrácia na stránke: Axians Slovakia. Zoznam všetkých webinárov: Axians Slovakia webináre.
Byla vydána beta verze GNOME 48. Vyzkoušet lze instalační ISO GNOME OS. Vydání GNOME 48 je plánováno na březen.
Býval jsem zákazníkem Karnevalu. Pořídil jsem si ho proto, že jsem potřeboval internet. Jenže v krátké době se poštěstilo a NetBox nabídnul své služby i v naší ulici.
Vzhledem k tomu, že jsem zaplatil „startovné“ 1000 Kč, tak jsem si kabelovou televizi nechal. Jenže po pár letech jsem zkonstatoval, že se na TV vůbec nedívám a zbytečně platím, kromě povinných odvodů státu, ještě další peníze kabelovce. Tak jsem zavolal do Karnevalu a dle jejich instrukcí podal žádost přes Internet. Po nějaké době mi volala slečna, která se mne snažila přesvědčit, že mám zůstat, nabídla mi citelně nižší cenu, ale odolal jsem
Chvíli to ještě trvalo, ale pak přišel den D, kdy jsem na výpisu SIPO neměl poplatek za kabelovou TV.
Ovšem přišel další den D, kdy mi přišel dopis z UPC, že jim dlužím několik set korun. Ani jsem ho nečetl. Zjistil jsem, že se jedná o upomínku poté, co mi poslali ještě email s upomínkou.
Vážený pane,Vážená paní
důvodem našeho kontaktu je skutečnost, že jsme doposud nezaznamenali platbu k upomínanému dluhu po splatnosti, který evidujeme na Vašem klientském účtu. Dovolujeme si Vás touto cestou požádat, abyste provedl/a úhradu tohoto nedoplatku v nejbližším možném termínu.
I nadále prosím věnujte pozornost Vašemu pravidelnému vyúčtování měsíčních poplatků.
Tohle se mi samozřejmě nelíbilo, tak jsem jim odpověděl:
Dobrý den, zaslali jste mi oznámení o nedoplatku za vaše služby. Já jsem ovšem nikdy zákazníkem UPC nebyl. Byl jsem zákazníkem televize Karneval, s níž jsem ovšem SMLOUVU UKONČIL.
Televizi jsem platil pomocí SIPO. V létě jsem volal do Karnevalu, že chci ukončit smlouvu, řekli mi, že žádost musím podat přes webový formulář. Tak jsem učinil. Za pár týdnů mi volala slečna z Karnevalu, snažila se mne ještě přemluvit k dalšímu používání služeb, že jsou ochotni mi nabídnout výraznou slevu, což jsem odmítnul. Informovala mne tedy, že budu muset uhradit ještě měsíc, a pak mi televize bude odpojena a platby ukončeny. V měsíci září se mi ve vyúčtování SIPO poplatek za kabelovou televizi již neobjevil, čímž jsem považoval celou věc za vyřízenou!
A najednou mi od vás přijde poukázka, že vám dlužím peníze. Nic vám hradit nebudu, udělejte si pořádek sami u sebe. Pokud jste mi televizi reálně neodpojili (což nevím, přestal jsem ji používat již dávno a zásuvka je zastavěná za skříní), tak ji tedy konečně odpojte, měli jste to udělat už dávno. V opačném případě se jedná pouze o administrativní chybu ve vaší evidenci.
Uspokojivá odpověď přišla brzy:
dovolte, prosím, abychom touto formou reagovali na Váš e-mail ze dne 21. 11. 2007, týkající se nesrovnalostí na Vašem klientském účtu u naší společnosti.
Na základě Vašeho mailu jsme provedli důkladnou kontrolu Vašeho klientského účtu s tím, že ke dni 13/8/07 mělo dojít k odpojení služeb kabelové televize MINI.K odpojení však chybou v systému nedošlo.
Z výše uvedeného důvodu dojde k odpojení služeb v nejbližším možném termínu a následnému odúčtování plateb za službu MINI od 13/8/07.
Upomínku, která Vám byla doručena berte prosím jako bezpředmětnou.
Za komplikace s tímto spojené se velice omlouváme.
Všechno v pořádku, omluvu respektuji. Ovšem 3. den D přišel právě dnes - viz přiložený obrázek. Nevím, zda mne mají za blbce, nebo je tomu nějak jinak…
Tiskni
Sdílej:
Neplatit a shánět nějakýho vedoucího ... slušně.
To je problém, protože veškerou komunikaci přijímají pouze přes webové formuláře.Není pravda.
klientske.centrum (zavináč) upc (punkt) cz
- ale nemají to rádi, když jsem jim kdysi takhle napsal, v odpovědi bylo, že mám příště použít formulář Jen nechápu, proč je u něj poznámka pro volající z Prahy a mobilních telefonů. To jako brňákům nezvednou?To je kvůli ceně hovoru. Vycházejí z toho, že "meziměsto" je dražší (což už dnes není pravda) a mobil-pevná je dražší než mobil-mobil (což také nemusí být pravda). Jinak telefonní čísla se dají normálně najít v telefonním seznamu.
Jinak telefonní čísla se dají normálně najít v telefonním seznamu.Fakt. Dokonce i do brněnské pobočky. Jen nechápu, proč nedají kontakty na své stránky. Snad každá normální seriózní firma to dělá. Párkrát se mi stalo, že jsem chtěl něco objednat, ale dotyčná firma se také chtěla nechat kontaktovat jedině webovým formulářem, tak jsem si raději našel jiného dodavatele. A někdo má pro změnu číslo, na které nelze zpět volat.
Jen nechápu, proč nedají kontakty na své stránky.Asi nechtějí, aby je telefonicky otravovali nasraní zákazníci. Každopádně to svědčí o tom, jak si svých zákazníků váží - společně s obchodními podmínkami (kde je u "domácího" připojení zakázáno využití k výdělečným účelům a dokonce ani připojení nesmí použít osoba, která nežije ve společné domácnosti) dává docela slušný obrázek.
Dík za tip.
moc pěkné využití té nefungující poštyPošty mám za poslední měsíc také plné zuby. Kromě toho, že mi nedávno nedali žádné oznámení a po týdnu poslali obchodní balík zpět, mi rodiče první týden v prosinci posílali balík s nějakými věcmi pro děcka. Udali na něj i cenu, a přesto se ten balík záhadně ztratil. Ani podací číslo v jejich databázi pro sledování zásilek neexistuje…
Přitom má 1Mbps download, kolik má upload nevím, ale snad by měl být v nějakém rozumném poměru.Rozumný poměr je pro některé poskytovatele 1:16.
To je i ma zkusenost. Rychlost UPC Internet mi zvedli automaticky. Sice s tim ze zacatku byly problemy, ale jsem +- spokojenej.
+1
Jsem rad, ze jsem UPC internet zrusil.
inzerce, nejvybranější obchody, super programy, zábava
to vše na novém portálu KlikneteZde.Cz
15.1.2009 Dobrý den. Tady bych chtěl popsat jak UPC přistupuje ke svým platícím zákazníkům. Někdy v říjnu mě telefonoval obchodní zástupce společnosti UPC, že jsem si sjednal telefon po Internetu"holý nesmysl nikdy jsem si nic neobjednal." Jedinou službu kterou jsem užíval byl Internet. Tady všechno začalo velký kolotoč a vysvětlování atp. Ono totiž jejich obchodník dělal smlouvu ve vedlejším bytě a na smlouvu napsal moje jméno které si opsal na dveřích. Takže další měsíc jsem byl týden bez Internetu jelikož mě odpojili opět bezdůvodně. Později se vše vysvětlilo ale jaké bylo překvapení když mi došel rozpis plateb obyvatelstva SIPO a tam požadovali 543kč za službu kabelová televize. Volal jsem zákaznickou linku a tam mě sdělily, že kabelovou televizi nemám a oni po mě nic nepožadují. Samozřejmě jsem okamžitě zablokoval účet a na poště po zaplacení poplatků jsem položku nechal vyjmout. Další měsíc opět na Sipu kabelová televize ale už jen 399kč. Opět jsem volal zákaznickou linku a tam mě řekli že mě to UPC neúčtuje ale někdo jiný. Tak jsem řekl že jdu na Policii. Rovněž jsem tak učinil a dvouhodinovém vysvětlování jsem tak konečně sepsal oznámení. Další den dopoledne jsem telefonoval na poštu ohledně Sipa kde jsem se s nima nemohl vůbec domluvit ale jsem se nedal a požadoval adresáta který požaduje peníze za kabelovou televizi a jaké překvapení ono to přece jsou služby UPC! Opravdu hrozný kolotoč a to jsem dal vývověď služby Internet abych s nimi neměl žádnou sebemenší smlouvu na jakoukoliv službu. Už nikdy UPC!!! a to nemluvím o tom co dělali nervy. Takže teď už akorát čekám kdy mě u dveří zazvoní exekutor!! Jelikož tomu jěště není konec a došla upomínka ohledně placení kabelovky za měsíc prosinec. Jsem zvědavý jestli se mi vůbec někdo ozve a odškodní aspoň za ty poplatky které jsem musel investovat zbytečně. S pozdravem Všimálek